| | |||||||
| Registreren | FAQ | Ledenlijst | Sociale groepen | Kalender | Zoeken | Posts van vandaag | Markeer forum als gelezen |
![]() |
| | Topic opties |
| | #1 |
| Freaky Bodybuilder Aangemeld: jun 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 16 Geslacht: M
Stats: 1m92 82kg - Karma: | Klopt alles rippetoe
3x5 Squat 3x5 Bench Press 1x5 Deadlift Workout B 3x5 Squat 3x5 Standing military press 3x5 Bent over barbell row Wordt voor mij; Week 1: Maandag - Workout A Woensdag - Workout B Vrijdag - Workout A Week 2: Maandag - Workout B Woensdag - Workout A Vrijdag - Workout B. Ik las dat je elke week 2.5% gewicht erbij moet doen, stel dat je begin met 40kg squat dat je dan die week erna 41,25kg neemt en die week daarna dan 42kg. Maar stel dat je het niet lukt dan klopt je hele schema toch niet meer ? En hoe bepaal je je begin gewicht ? gewoon kijken wat je op het begin kan hebben of moet je dat berekenen. Ik heb dit http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224 helemaal gelezen en toch wordt het niet helemaal duidelijk, me engels is erg slecht. Als iemand nog tips heeft alvast bedankt want ik vind het heel moelijk. Laatst aangepast door Lennart010 : vr 3 jul 2009 om 17:18 |
| | |
| | #2 |
| Freaky Bodybuilder Aangemeld: jan 2009 Locatie: Vlaanderen Leeftijd: 22 Geslacht: M
Stats: - - - Karma: | Re: Klopt alles rippetoe
Begin gewicht : eerst test je met hoeveel gewicht je 5 reps kan doen voor die oefening. Van dat gewicht neem je 10-15%. Zelf heb ik nooit de gewone rippetoe gedaan maar wel de rippetoe texas method. Daarbij als je een gewicht niet meer ten baas kon deed je volgende training 10% lichter en dan terug opbouwen met 2.5kg. Maar ik vind het ook niet direct op die site, staat een boel op. |
| | |
| | #3 |
| Freaky Bodybuilder Aangemeld: jun 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 16 Geslacht: M
Stats: 1m92 82kg - Karma: | Re: Klopt alles rippetoe
Squat: 42.5kg haal ik ook 5x (hier zit de stang bij opgeteld, de stang weegt 20kg) Bankdrukken: Ik haal 30kg als ik ongeveer 5x wil doen.. (hier zit de stang bij opgeteld, de stang weegt 20kg) Dus ik begin dan met Sq: 38,5 BP: 25 (dit is het gewicht wat het beste in de buurt komt, met wat ik heb in de sportschool) Dit voer ik dan de eerste week uit en dan de volgende week SQ: 40 KG BP: 30 KG Ik hoop dat ik maandag me BP welk op 26 |
| | |
| | #4 |
| Advanced Bodybuilder Aangemeld: jun 2008 Locatie: België Leeftijd: 21 Geslacht: M
Stats: 1m81 76kg - Karma: | Re: Klopt alles rippetoe
2,5kg per training verhogen. Als je de 3x5 niet haalt, dan hou je hetzelfde gewicht en probeert het nog eens een training. Als het dan wel lukt, weeral verhogen voor volgende training. Als het toch weer niet is gelukt, geef je het nog 1 kans. (3 kansen max dus) Als het 3 trainingen lang niet lukte, doe je een deload. 10-20% van het gewicht doen, en gewoon schema verder volgen. Er is ergens hier op het forum een vertaling dacht ik van Rippetoe, kijk eens bij oefeningen.
__________________ WSB |
| | |
| | #5 | |
| Freaky Bodybuilder Aangemeld: jan 2009 Locatie: Vlaanderen Leeftijd: 22 Geslacht: M
Stats: - - - Karma: | Re: Klopt alles rippetoe
Citaat:
| |
| | |
| | #6 |
Ja klopt er was een FAQ die had ik al doorgelezen.. ik maak me borst al nat, de instructeur is weer terug van vakantie.. en die zal denk ik niet erg blij worden als ik mijn eigen gemaakte schema laat zien maar goed ik zie het wel. De lauwwste heeft het net ook gepost Laatst aangepast door Lennart010 : vr 3 jul 2009 om 14:31 Reden: editje |
| | |
| | #8 |
| Ripped Bodybuilder Aangemeld: aug 2008 Locatie: België Leeftijd: 19 Geslacht: M
Stats: 1m77 89kg 20% Karma: | Re: Klopt alles rippetoe
ik zou bor doen ipv power cleans, zo deed ik het iig, en beviel me veel beter
__________________ Origineel gepost door McMetronome:Deadlift gaat wel fijn ja.Alleen jammer van mn eelt vandaag, gelukkig wel een stoere pleister met zebra-motief! origineel gepost door SniperX:Melk drink ik 0.6l per dag, dat zijn al 300 calorieën. Misschien dat ik zelfs een extra beker melk erbij ga gooi, daarvoor kan ik al weer 2 blikken cola laten staan 046 over A.schwarzenegger:trieste beachboy ipv bber |
| | |
| | #9 | |
| KaRMa HoeR Aangemeld: nov 2008 Locatie: Hell Geslacht: M
Stats: 1m95 120kg 12% Karma: | Re: Klopt alles rippetoe
Citaat:
99% op de health en fitness centers weten kak. Ga jij hem maar leren wat rippetoe is als je alles hier op het board hebt gelezen en gevraagd erover. | |
| | |
| | #10 |
Ik heb nog wat nagezocht op alle oefeningen en toen zag ik dat je met neck press eigenlijk hetzelfde traint als met military press. Military Press Agonist: delta spieren Synergist: triceps Spiergroepen Voorkant delta spieren en zijkant delta spieren Neck Press Agonist: delta spieren Synergist: triceps Spiergroepen Voorkant en zijkant delta spieren (bron: http://www.fitnessnet.nl ) Zou ik ook Neck press kunnen doen want die vind ik wel erg fijn om te doen. Verder denk ik dat rippetoe ook beter voor mij zal zijn omdat het minder oefeningen zijn en ik wordt na verloop van tijd erg moe. Alvast erg bedankt voor alle hulp.. |
| | |
| | #11 |
| KaRMa HoeR Aangemeld: nov 2008 Locatie: Hell Geslacht: M
Stats: 1m95 120kg 12% Karma: | Re: Klopt alles rippetoe
Lennart je moet juist niet die MP vervangen! Gewoon rippetoe doen zoals het beschreven is haal je prima resultaat uit. |
| | |
| | #13 |
| Novice Aangemeld: jul 2009 Locatie: Vlaanderen Leeftijd: 21 Geslacht: M
Stats: Karma: | Re: Klopt alles rippetoe
Ik heb net ook een maand rippetoe gedaan, echt goed schema hoor! Goeie vooruitgang (squat van 70 naar 90kg), duurt niet lang (ik had exames dus kwam goed uit Gewicht verhogen moet je een beetje aanvoelen. De eerste maand lukt het meestal om elke training gewicht toe te voegen, op het einde werd het wat lastiger succes ermee! |
| | |
| | #14 | |
Citaat:
Weet je zeker dat het per training is en niet per week ? want in een topic van Bodybuilding.com stond per week. Ik zal straks ook even het boek van rippetoe erop naslaan. Spoiler: Toon | |
| | |
| | #15 | |
| Ripped Bodybuilder Aangemeld: aug 2008 Locatie: België Leeftijd: 19 Geslacht: M
Stats: 1m77 89kg 20% Karma: | Re: Klopt alles rippetoe
Citaat:
2.5 kg is wel vrij veel, het hangt ervan af wat je aankunt...dit wordt gewoon vaak gedaan omdat dit het minimum gewicht is in de meeste gym's...ik trainde thuis en hield het bij 1.5 kg / training
__________________ Origineel gepost door McMetronome:Deadlift gaat wel fijn ja.Alleen jammer van mn eelt vandaag, gelukkig wel een stoere pleister met zebra-motief! origineel gepost door SniperX:Melk drink ik 0.6l per dag, dat zijn al 300 calorieën. Misschien dat ik zelfs een extra beker melk erbij ga gooi, daarvoor kan ik al weer 2 blikken cola laten staan 046 over A.schwarzenegger:trieste beachboy ipv bber | |
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Tags |
| alles, klopt, rippetoe |
| Topic opties | |
| |