MuscleMeat

graag advies aan een onervaren starter (1 jaar bezig met thuis training)

Bezoekers in dit topic

Option

Novice
Lid sinds
7 okt 2014
Berichten
16
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
78kg
Ik zal hier ook even maar wat vragen aan de ervaren mensen stellen. Ik ben dus 42 jaar, 1.80m en weeg nu een 78kg. Mijn vetgehalte is gewoon (denk ik). Ik oefen vrij intensief krav magna maar ik woog amper 60 kg dus besloot aan krachttraining en spieropbouw te starten.

Ik heb dus een dik jaar geleden bij decathlon een bank en gewichten aangekocht. En na wat zoekwerk aan het trainen begonnen. Van elke oefening doe ik 5 sets en elke set is 8-15 keer (tot aan max. gewicht). Sinds enkele maanden ben ik ook beginnen met WHEY eiwitten te drinken (na de training). Verder eet ik gewoon wat thuis de pot schaft.

Maandag :
- borst : flat barbell bench press en incline barbell bench press.
- schouders : sitting military press en bent over reverse flyes.

Dinsdag :
- biceps : standing barbell curl en standing alternate dumbell curl.
- triceps : triceps pushdown en small bench press.

Woensdag ---

Donderdag :
- benen : barbell full squat, leg extension en lying leg curl.

Vrijdag :
- rug : front puldown en one arm dumbell row.
- trapezen : barbell shrugs behind the back .


Zaterdag en zondag --- (ook vaste weekendwerker van 12 uren shiften dus weekends is al vermoeiend genoeg).

Ik merk echter dat er niet echt veel kracht of opbouw bijkomt. Het eerste jaar ging vrij vlot maar de laatste twee maanden blijf ik op mijn maximum gewichten hangen en zie ik geen vorderingen meer. Daarom de vraag : wie kan meer uitleg en opmerkingen geven. Is er iets slecht zeg het dan gerust. Liever kritiek op bepaalde zaken dan dat ik iets verkeerd blijf doen.

Ik las hier ook iets over Fully Loaded - XXXL Nutrition. Aanrader en met wat nog te combineren of niet?
 
Wat voor jouw ideaal is om te gaan doen, is een full body schema gericht op compounds met wat isolatie erbij.
Kijk eens naar ICF 5x5, is een leuk en intensief full body schema om kracht en massa op te bouwen.
 
Ik train ook thuis en dit is het schema die ik gebruik, opgesteld met behulp van Dehaantje ;-) Ma A, Woe B, Vrij A, weekend rust en dan Ma B Woe A, Vrij B, enz...

A squat 5x5
dumbell press 5x5
seated military press (dumbell) 3x8
chin ups 4x
dips 2x8-12
barbell curl 2x8-12
side plank 4x

B deadlift 5x5 niet onmiddellijk beginnen maar opbouwend zodat je bij laatste set op max zit!
Barbell row 5x5
Incline dumbbell press 3x8-12
Side raise 3x8-12
lying triceps extensions 2x8-12
Dumbbell curl 2x8-12
plank 4x
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven