MuscleMeat

ik ga supersetten proberen ! :)

Bezoekers in dit topic

lloydatoni

Colossal Veteran
Relnicht
10 jaar lid
Lid sinds
1 nov 2011
Berichten
13.559
Waardering
7.401
Lengte
1m88
Massa
93kg
Vetpercentage
13%
aangezien ik de lichamen uit de jaren 70 mooier vind ga ik een schema volgen gebaseerd op die van arnold met mn eigen dingen erin met heel veeel supersetten en stripping down principes erin.

voor de leken:
superset is 2 oefeningen achter elkaar
stripping down is met hoog gewicht beginnen en zonder rust ertussen achter elkaar door meerdere setjes pakt en het gewicht omlaag brengt.

voetnoot: elke dag buik meepakken en de kuiten, tevens na elke workout een kwartiertje poseren in de spiegel na de training zodat ik de pomp lekker voel en ik een extra oefening doe

oefeningen hiervoor
200 crunches
cable crunches
hanging leg raises

standing calve raises
seated calve raises

dag 1 borst en rug

squatten en deadlift op powerliftbasis pakken
weinig herhalingen en veel gewicht en volgens billstar omhoog werken

benchpress supersetten aan behind the neck pulldown
4 werksets 1 opwarmset, rond de 12 herhalingen blijven

1 benchpress stripping down setje

incline bench supersetten aan t bar row
4 werksets , rond de 12 herhalingen blijven

1 incline benchpress stripping down setje
1 t-bar row stripping down setje

dumbbell flies supersetten aan barbell row
4 werksets , rond de 12 herhalingen blijven

dumbbell pullovers
4 werksets rond de 12 herhalingen blijven


dag 2 schouders en armen

military press
1 opwarm 4 werksets rond de 12 herhalingen blijven

front raises met een schijf
5 werksets rond de 12 herhalingen

side raises
3 maal stripping down sets van 5 gewichten

face pulls
4 werksets rond de 12 herhalingen

reverse flies
4 werksets rond de 12 herhalingen

barbell shrug (lekker zwaar pakken :))
5 werksets rond de 12 herhalingen

supersetten armen

skull crushers combineren aan barbell 21en
3 werksets rond de 12 herhalingen (21en natuurlijk 21 herhalingen)

dumbbell tricep extension combineren aan incline dumbbell curls
3 werksets rond de 12 herhalingen

tricep rope pushdowns combineren aan hammer curl(dumbbell of rope)
3 werksets rond de 12 herhalingen

afsluiten met kickbacks

dag 3:benen

squatten ( gewoon op de 15 herhalingen en wat lichter pakken voor 6 sets)
leg press (3 maal 15)

leg extensions supersetten met leg curl
5 werksets rond de 15 herhalingen

lunges met een schijf van 25 kg
de gym 3 keer op en neer

standing leg curls supersetten met leg extensions (met de tenen naar binnen) naar elkaar toe
3 werksets rond de 15 herhalingen
2 werksets rond de 12 herhalingen (leg exentions met de tenen naar buiten)
dag 4
is dag 1 en dan met voornamelijk losse dumbbells alle onderdelen waar ik dat kan daarmee doen en er nog bij zwaar deadliften

dag 5
is dag 3 met daarnaast nog lekker zwaar squatten

dag 6 en dag 7 moet ik me inhouden niks te doen, heb dan rust :(

mensen ik hoor graag uw meningen en wish me luck!
ps: als er veel reacties en dergelijke zijn ga ik proberen er een logje van te maken
 
Imo useless, meeste is allang achterhaald. Zou het zelf niet doen, maar als je het niet laten kan; gewoon proberen! :D
 
Imo useless, meeste is allang achterhaald. Zou het zelf niet doen, maar als je het niet laten kan; gewoon proberen! :D

even kijken waar het me brengt na hoogstens 2 maanden uitgeprobeerd te hebben, merk van de paar keer dat ik het gedaan hebt dat ik er heel goed op reageer.
 
stripping down wordt meestal gewoon een dropsetje genoemd :p

en succes met je schema, maar de verschillen in fysiek tussen de jaren 70 en nu heeft meer te maken met het feit dat er destijds nog geen HGH gebruikt werd etc..

het schema is wel echt zwaar trouwens, voor een naturel wel een tikje te zwaar denk ik. wat voor ervaring met trainen heb je al?
 
even kijken waar het me brengt na hoogstens 2 maanden uitgeprobeerd te hebben, merk van de paar keer dat ik het gedaan hebt dat ik er heel goed op reageer.
Waarschijnlijk omdat het even totaal wat anders is. Je lichaam reageert daar meteen op.
stripping down wordt meestal gewoon een dropsetje genoemd :p

en succes met je schema, maar de verschillen in fysiek tussen de jaren 70 en nu heeft meer te maken met het feit dat er destijds nog geen HGH gebruikt werd etc..

het schema is wel echt zwaar trouwens, voor een naturel wel een tikje te zwaar denk ik. wat voor ervaring met trainen heb je al?
+1, niet te vergeten dat ze ook kuurden op zulke schema's.
 
stripping down wordt meestal gewoon een dropsetje genoemd :p

en succes met je schema, maar de verschillen in fysiek tussen de jaren 70 en nu heeft meer te maken met het feit dat er destijds nog geen HGH gebruikt werd etc..

het schema is wel echt zwaar trouwens, voor een naturel wel een tikje te zwaar denk ik. wat voor ervaring met trainen heb je al?

ik trainde al heel intensief voor de afgelopen 5 maanden al, en daarvoor altijd thuis dumbbells en hoog niveau gebasketbald dus ik ben het gewend (vind ik zelf) om op hoog en zwaar niveau te trainen, en ik pak genoeg rust en de brandstof is goed die binnen krijg
 
ok, hou jezelf goed in de gaten dat je niet overtraind raakt zou ik zeggen ;) zoek anders even op waar je dat aan kunt merken
ik trainde de eerste maanden ook zo'n volume en boekte nog vooruitgang ook, maar dat zijn beginnergains. meer is niet altijd beter als het om krachttraining gaat! je moet zien uit te vinden welke mate van intensiteit je nodig hebt om je spieren zodanig te 'beschadigen' dat de volgende keer als je traint precies op het moment van supercompensatie is. of dat werkt door je schema te baseren op dat van een pro die genetisch perfect was en daarnaast nog vele malen sneller herstelde dankzij de steroiden weet ik niet...
 
ok, hou jezelf goed in de gaten dat je niet overtraind raakt zou ik zeggen ;) zoek anders even op waar je dat aan kunt merken
ik trainde de eerste maanden ook zo'n volume en boekte nog vooruitgang ook, maar dat zijn beginnergains. meer is niet altijd beter als het om krachttraining gaat! je moet zien uit te vinden welke mate van intensiteit je nodig hebt om je spieren zodanig te 'beschadigen' dat de volgende keer als je traint precies op het moment van supercompensatie is. of dat werkt door je schema te baseren op dat van een pro die genetisch perfect was en daarnaast nog vele malen sneller herstelde dankzij de steroiden weet ik niet...

zeker zeker dat doe ik ook, en die beginnergains lukten zeker goed de eerste 3,4 maanden, was in 2 maanden al 20 kg erop, wel daardoor groeistrepen op mn triceps, borst, bovenbenen en billen, vond ik allemaal wat minder mooi maarja, en als ik de man met de hamer tegenkom weet ik waar ik moet stoppen en wat mn max is, maar voorlopig vaar ik heel lekker op dit schema, ik verlies er ook nu eindelijk weer wat vet mee

---------- Post toegevoegd Thu 29 Mar 2012 om 23:33 ----------

Waarschijnlijk omdat het even totaal wat anders is. Je lichaam reageert daar meteen op.
.

klopt zeker, maarja het beste schema is het schema wat je niet volgt, snap je?
 
Laatst bewerkt:
andere mensen ervaring met dit principe?
 
Back
Naar boven