| | |||||||
| Registreren | FAQ | Ledenlijst | Sociale groepen | Kalender | Zoeken | Posts van vandaag | Markeer forum als gelezen |
![]() |
| | Topic opties |
| | #41 |
| Novice Aangemeld: mei 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 19 Geslacht: M
Stats: Karma: | Re: FAQ Rippetoe in Nederlands
Als je die stang langzaam naar beneden laat komen, dan til je niet minder. En het geeft je niet minder kracht, juist meer doordat er continu spanning op staat. Kijk maar eens naar die grote powerlifters met BP, die laten hem heel langzaam naar beneden komen om de spanning op te bouwen zodat ze meer kracht hebben om hem omhoog te tillen.
|
| | |
| | #42 |
| Advanced Bodybuilder Aangemeld: sep 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 19 Geslacht: M
Leuk stuk |
| | |
| | #43 | ||
| Novice Aangemeld: mei 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 24 Geslacht: M
Mooi stuk, dank voor het vertalen. Eén ding valt me op: Citaat:
Post-workout cardio enkel met lage intensiteit neem ik aan. Zware cardio na de training lijkt me een not-done. Melkzuur is een afvalstof die je niet wilt opbouwen in je reeds uitgeputte spieren die wachten op voedingsstoffen i.p.v. afvalstoffen. Ik fiets in ieder geval altijd rustig terug naar huis (+- 8mins) na een trainingssessie, werkt voor mij ontspannend. Citaat:
Bij bodybuilding wordt vaak wat meer tijd besteed in de negatieve fase ("terug laten komen van het gewicht"), omdat deze fase over het algemeen blijkbaar meer spieropbouwend (massa/volume) werkt. Aan de andere kant: als je de negatieve fase enorm lang maakt (4-5sec) kun je niet zoveel herhalingen meer maken, dus wat beter is... Velen denken de waarheid te hebben, maar er zijn superveel bodybuilders met een geweldige fysiek en behoorlijk verschillende trainingsmethoden (explosief versus traag). De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Het zal ook wel per persoon verschillen. Vaak is het volgens mij ook gewoon persoonlijke voorkeur. Een negatieve fase van 4-5 seconde vind ik in ieder geval slaapverwekkend. Ik train niet alleen voor lompe trage massa, ik wil ook nog een beetje explosief blijven. Ik ben ook nog bezig met sprinten. Ik zelf zit ergens in het midden. 1-2sec positieve fase, 2-3sec negatieve fase. Af en toe wissel ik het af met trage of explosieve sets, maar ik pas er wel mee op. Na 3 weken blessure aan de linkerschouder (waardoor hele bovenlichaam bijna niet getraind kan worden) ga je wel meer op techniek/consistency letten Laatst aangepast door Skippert : zo 31 mei 2009 om 23:11 | ||
| | |
| | #44 |
| Cool Novice | Re: FAQ Rippetoe in Nederlands
|
| | |
| | #45 |
| Cool Novice Aangemeld: sep 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 23 Geslacht: M
Super leuk stuk! Bedankt!
__________________ Started: 27/07/2009 Don't be afraid to take small jumps - be afraid to stop improving |
| | |
| | #46 |
| Cool Novice Aangemeld: jun 2009 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 42 Geslacht: M
DutchAppeal, er staat een kleine vertaalfout in de FAQ. Mark Rippetoe adviseert een gallon melk per dag. Dat is een kleine 4 liter melk. In de Nederlandse vertaling van de FAQ staat 1 liter. Ik zie in je ontbijttopic dat je uitgaat van één liter melk, maar dat klopt dus niet. |
| | |
| | #47 |
| Novice Aangemeld: aug 2009 Locatie: frankrijk Leeftijd: 50 Geslacht: M
|
| | |
| | #48 |
| Cool Novice Aangemeld: dec 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 33 Geslacht: M
Stats: 1m75 76kg 17% Karma: | Re: FAQ Rippetoe in Nederlands
Gallon is dat geen 3.6 liter? ppff nogal veel melk op een dag. Ik hou het wel bij water veel lekkerder. Intresant stukje tekst. Laatste is geweldig |
| | |
| | #49 |
| Cool Novice Aangemeld: okt 2009 Locatie: België Leeftijd: 18 Geslacht: M
Stats: 1m79 68kg 17% Karma: | Re: FAQ Rippetoe in Nederlands
|
| | |
| | #50 |
maat lol; gisteren eerste keer A workout van Rippetoe's beginner strength program. twas de moeite; heel mijn rug voelt zwaar belast aan ^^
|
| | |
| | #51 |
| Novice Aangemeld: nov 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 19 Geslacht: M
Stats: 1m88 90kg 12% Karma: | Re: FAQ Rippetoe in Nederlands
hier hebbe we wat aan
__________________ Im imperial like a nuclair bomb! |
| | |
| | #52 |
Ik volg het nu ook
__________________ volg mijn log (Rippetoe): http://forum.dutchbodybuilding.com/f...cation-227490/ |
| | |
| | #53 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: dec 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 19 Geslacht: M
Stats: - - - Karma: | Re: FAQ Rippetoe in Nederlands
|
| | |
| | #54 |
| Cool Novice Aangemeld: nov 2008 Locatie: Vlaanderen Leeftijd: 24 Geslacht: M
Stats: 1m78 77kg - Karma: | Re: FAQ Rippetoe in Nederlands
Heel informatief!!
__________________ Lay beside me and listen at the wall we'll keep on lying until the summer comes I had that dream about you again |
| | |
| | #55 |
| Dutch Bodybuilder | Re: FAQ Rippetoe in Nederlands
Superstukje ga er morgen mee beginnen
__________________ Need karma!!!!!!on my way to become a massive warrior Trainingslog: http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/rippetoe-230014/ |
| | |
| | #56 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: feb 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 19 Geslacht: M
Stats: 1m90 89kg - Karma: | Re: FAQ Rippetoe in Nederlands
Super.. Ben net zelf ook begonnen met rippetoe, dus harstikke handig`1
|
| | |
| | #57 |
| Novice Aangemeld: jan 2010 Locatie: Nederland Leeftijd: 21 Geslacht: M
Stats: 1m97 88kg 15% Karma: | Re: FAQ Rippetoe in Nederlands
ik heb een aantal vraagjes - Moet je bij het bepalen van je gewicht moeite hebben op bij de laatste rep van je set het gewicht omhoog te krijgen? en dan evengoed de volgende keer gaan verzwaren ? - Warming up: Als je warming up doet gewoon lichte gewichten aantal keer liften totdat je denkt juahh nu ben ik warm of zit hier meer een richtlijn bij ? |
| | |
| | #58 | |
| Novice Aangemeld: jan 2010 Locatie: België Leeftijd: 23 Geslacht: M
Stats: 1m81 89kg - Karma: | Re: FAQ Rippetoe in Nederlands
Citaat:
Daarna: 1x5 1x3 1x2 Telkens met toegenomen gewicht op de BB met de laatste warmup set (1x2) bijvoorbeeld op 85% van je workset. Dan volgen je worksets, 3x5 met maximaal gewicht. En je eerste vraag begrijp ik niet | |
| | |
| | #59 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: dec 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 23 Geslacht: V
Stats: 1m80 78kg - Karma: | Re: FAQ Rippetoe in Nederlands
+1 Heel informatief stukje! Ik doe zelf niet aan rippetoe, maar kan alsnog veel van deze info goed gebruiken! |
| | |
| | #60 | |
| Novice Aangemeld: jan 2010 Locatie: Nederland Leeftijd: 19 Geslacht: M
Stats: 1m75 68kg - Karma: | Re: FAQ Rippetoe in Nederlands
Citaat:
| |
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Tags |
| nederlands, rippetoe |
| Topic opties | |