| | #1 |
| Cool Novice | doorlopend massaschema
ik ben druk bezig met het samenstellen van een massaschema. na dagen rondkijken op dit forum ben ik op dit voorlopige schema uitgekomen. waar ik vooral achter ben gekomen is dat rust cruciaal is voor de spieren. zon 3 dagen rust voor een spier. Ook zegt het merendeel: Less is more!. aangezien ik bij mijn oude schema alle spiergroepen 2 x per week trainde wil ik nu overgaan op minder. dit schema is geen weekschema maar een doorlopend schema. graag zou ik hier jullie mening over hebben ma. borst/tricep (BP, incline fly, cabble crossover/tricep extension, one arm cable extension, tricep pushdown), di. rust wo. benen/schouder (squat, leg curl, leg extension/dumbbell shoulderpress, zijwaarts dumbbell heffen). do. bicep/rug (one arm cablecurl, hammercurl, standing cablecurl/ pullups, seated cable row, back extension). vr. borst/tricep (BP, incline fly, cabble crossover/tricep extension, one arm cable extension, tricep pushdown) ma. benen/schouder (squat, leg curl, leg extension/dumbbell shoulderpress, zijwaarts dumbbell heffen). di. bicep/rug (one arm cablecurl, hammercurl, standing cablecurl/ pullups, seated cable row, back extension). wo. borst/tricep (BP, incline fly, cabble crossover/tricep extension, one arm cable extension, tricep pushdown) do. rust vr. benen/schouder (squat, leg curl, leg extension/dumbbell shoulderpress, zijwaarts dumbbell heffen). enz. in 3 weken train ik dus 4 x elke spiergroep in tegen stelling tot mijn oude schema waarbij ik in 3 weken 6 x elke spiergroep trainde. ik hoop hiermee een verandering in mijn progressie te zien. mischien ook goed om te weten: ik ben 22 jaar en train nu ongeveer 7 maanden waarvan 3 intensief. mijn doel is om massa aan de komen aangezien ik een ectomorph ben. ik kijk uit naar jullie reacties |
| | |
| | #2 |
| * All Natural Baby * | Re: doorlopend massaschema
Veelste weinig rust voor een split-massa schema. Imo 5-7 dagen rust per spiergroep als je ze echt hard aanpakt. Voeg trouwens ook de deadlift toe Ga als beginner lekker 3x per week fullbody trainen, dan pak je ook wel redelijk massa en ontwikkel je vooral je basiskracht
__________________ "It took me a long time to find out that pretty much everything else is a bunch of... something else, yunno." -SRV- 1.81m 96-97 kg 13-14% |
| | |
| | #3 | |
| Cool Novice | Re: doorlopend massaschema
Citaat:
ik maak nou trouwens reps van 10-8-6-6 per oefening | |
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Tags |
| massaschema |
| Topic Opties | Zoek in Topic |
| Weergave Modus | |