Ga Terug   DutchBodybuilding.com forum > Hoofdfora > Trainingsschema's en Programma's

Antwoord
Oud 11 May 2011, 13:40  
zuurrrr
Novice
 
Stats: M 22j 1m78 75kg -
Beste schema?

Advertentie
Ik vermoed dat ik in mijn vorige post iets verkeerd heb gepost / te weinig info heb gegeven, want helaas geen hulp

Even opnieuw beginnen dus:
Ik ben 18 jaar, +/- 1,78m, 75kg.
Ik train nu zo'n jaar, maar niet echt intensief.
Een voedingsschemaheb ik niet + gebruik ook geen supplementen (dus geen shakes, creatine, ...) Het doel is vooral mooie aflijning + uitzetten.

Momenteel probeer ik zoveel mogelijk te gaan fitnessen, minimum 4x in de week. Een vast schema heb ik niet, maar het ziet er ongeveer zo uit:

Dag 1: Borst - Schouders (Elks 4 oefeningen met 3 reps 10/8/6)
Dag 2: Biceps - Rug (3 oefeningen biceps 10/8/6 en 4 rug 12/12/12)
Dag 3: Borst - Triceps (4 oef borst 10/8/6 en 3 triceps 10/8/6)
Dag 4: Benen - Buik (4 oef benen 12/12/12 en 3 of 4 buik 20/20/20)

Ik heb geen vast schema, maar de spiergroepen die ik hierboven heb vermeld train ik meestal wel samen.
Ook probeer ik na alle oefeningen nog 10min cardio (crosstrainer).

Ik zou liever een vast schema willen, of toch weten of ik goed bezig ben of niet en misschien ook beginnen met creatine en shakes.

Alle hulp en tips zijn welkom!
+ kan iemand me eens uitleggen wat, bulken, cutten en droogtrainen is?

Alvast bedankt!

  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2011, 16:45  
Ano_1991_6
Freaky Bodybuilder
 
Stats: M 23j 1m93 105kg -
Bulken= boven je onderhoud te eten en zo goed massa te kunnen gainen
Cutten= precies op je onderhoud eten om zo snel vet te verliezen en er bij cardioen(droogtrainen)
Droogtrainen= je vet percentage omlaag brengen
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2011, 18:02  
Monsterrr
Cool Novice
 
Monsterrr's Avatar
 
Stats: M 23j 1m95 90kg 17%
Ten eerste is het beter als je wel een vast trainingschema maakt. Opzich is het schema wat je nu hebt wel oke. Ik zou wel RUG voor je BICEPS trainen, anders kan je je rug oefeningen niet goed uitvoeren.

Verder, je moet sowieso niet gaan beginnen met supplementen als je voeding niet in orde is. Dus wil je echt serieus gaan trainen, dan zou je eerst een voedingsschema moeten maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2011, 18:46  
zuurrrr
Novice
 
Stats: M 22j 1m78 75kg -
Ok bedankt voor de info!
Enja ik train altijd eerst grootste spier, had het gewoon ff verkeerd gezet .

Toch maar is horen acher zo'n voedingsschema dan.
+ Het kan geen kwaad om 2x in de week borst te trainen?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2011, 23:42  
Monsterrr
Cool Novice
 
Monsterrr's Avatar
 
Stats: M 23j 1m95 90kg 17%
Als je bv borst op maandag en donderdag doet, dan kan het geen kwaad. Zelf vind ik borst en schouders op 1 dag niet een lekkere combi, maar ieder zijn ding
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Snel Reageren
Bericht:
Opties
Oud topic waarschuwing
Dit topic, of de laatste post, is meer dan 1269 dagen oud. Het is heel waarschijnlijk dat de discussie afgelopen is, dus bumpen heeft geen zin.
Als je toch denkt dat het nodig is om te reageren, dan kan je dit alsnog doen.
Topic opties