MuscleMeat

'wat is de beste rep range?'

Bezoekers in dit topic

Je hebt zo vaak in magazines en filmpjes allerlei wetenschappelijke onderbouwingen die zouden moeten aantonen dat een bepaalde rep range beter is voor een bepaald doel. (massa of definitie etc.) Ik ben echter van mening dat het per persoon verschillend werkt, de een heeft baat bij hoog volume en de ander bij een lager volume. Kijk naar het verschil waarin IFBB pro's trainen. Arnold trainde bijvoorbeeld met een erg hoog volume, aangezien dit voor hem werkte.

Persoonlijk vind ik een hoog volume ook beter werken dan een laag volume en dat is puur en alleen op zelfkennis van mijn lichaam hoe het reageert op schema's. Daarom denk ik ook dat er niet echt iets gezegd kan worden welke rep range nou het beste is.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt zo vaak in magazines en filmpjes allerlei wetenschappelijke onderbouwingen die zouden moeten aantonen dat een bepaalde rep range beter is voor een bepaald doel. (massa of definitie etc.) Ik ben echter van mening dat het per persoon verschillend werkt, de een heeft baat bij hoog volume en de ander bij een lager volume. Kijk naar het verschil waarin IFBB pro's trainen. Arnold trainde bijvoorbeeld met een erg hoog volume, aangezien dit voor hem werkte.

Persoonlijk vind ik een hoog volume ook beter werken dan een laag volume en dat is puur en alleen op zelfkennis van mijn lichaam hoe het reageert op schema's. Daarom denk ik ook dat er niet echt iets gezegd kan worden welke rep range nou het beste is.

misschien moet je eerst even het filmpje kijken man..
 
Wel handig inderdaad om eerst datgeen waar je op gaat reageren te bekijken.
Je hebt zo vaak in magazines en filmpjes allerlei wetenschappelijke onderbouwingen die zouden moeten aantonen dat een bepaalde rep range beter is voor een bepaald doel. (massa of definitie etc.) Ik ben echter van mening dat het per persoon verschillend werkt, de een heeft baat bij hoog volume en de ander bij een lager volume. Kijk naar het verschil waarin IFBB pro's trainen. Arnold trainde bijvoorbeeld met een erg hoog volume, aangezien dit voor hem werkte.

Persoonlijk vind ik een hoog volume ook beter werken dan een laag volume en dat is puur en alleen op zelfkennis van mijn lichaam hoe het reageert op schema's. Daarom denk ik ook dat er niet echt iets gezegd kan worden welke rep range nou het beste is.

zie: http://forum.dutchbodybuilding.com/...-studies-wetenschappelijke-bewijslast-108228/
 
Ik heb eens een site gevonden met veralgemeende rep ranges naargelang een EMG studie bij verschillende personen.

http://bodybuildingtruth.wordpress....uilding-mass-as-fast-as-humanly-possible-aas/

Vond hem wel interessant, natuurlijk is dit geen foolproof idee sinds dat iedereen verschillend reageert op bepaalde rap ranges, ben de naam vergeten van de andere methode, om een 1RM uit te voeren voor een bepaalde oefening, daarvan 80-85 van je 1RM te nemen en zo veel mogelijk gecontroleerde reps uitvoeren tot failure, het aantal reps dat uitgevoerd worden zou meer inzicht moeten geven over jouw persoonlijke spiervezelstructuur bij die bepaalde spiergroep.
 
Ik heb eens een site gevonden met veralgemeende rep ranges naargelang een EMG studie bij verschillende personen.

http://bodybuildingtruth.wordpress....uilding-mass-as-fast-as-humanly-possible-aas/

Vond hem wel interessant, natuurlijk is dit geen foolproof idee sinds dat iedereen verschillend reageert op bepaalde rap ranges, ben de naam vergeten van de andere methode, om een 1RM uit te voeren voor een bepaalde oefening, daarvan 80-85 van je 1RM te nemen en zo veel mogelijk gecontroleerde reps uitvoeren tot failure, het aantal reps dat uitgevoerd worden zou meer inzicht moeten geven over jouw persoonlijke spiervezelstructuur bij die bepaalde spiergroep.

Klinkt als uit de lucht gegrepen broscience tbh :o.

---------- Toegevoegd om 14:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:57 ----------

Related
https://www.youtube.com/watch?v=aY-nEcCLBdE
 
Klinkt als uit de lucht gegrepen broscience tbh :o.

---------- Toegevoegd om 14:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:57 ----------

Related
http://www.youtube.com/watch?v=aY-nEcCLBdE

Dacht het gewoon even te delen, maar die 2de manier is toch wel geloofbaar?

http://www.bodybuilding.com/fun/betteru25.htm

Gevonden

Eerste site was gewoon interessant, over het algemeen klopt het wel, in geval van rep ranges toch, maar het is natuurlijk nooit een vast gegeven, misschien wel een groffe richtlijn?
 
Tjeempie, dat jij dit soort vraagstukken nog durft te posten, Taalkruelp! ;)
 
Waarom snapt niemand dat ik de vraag tusen aanhalingstekens zet omdat het de verkeerde vraag is :(

Of snap ik nou niks van jullie reacties :(

:(
 
Dus als ik het goed begrijp, als je maar hetzelfde total kg haalt aan het einde met 60+ van je 1rm?
 
Ik heb eigenlijks weinig met die gast of gasten . 10 reps met 200 . 20 reps met 500 . So what!
 

Boven 60%1rm is totaal volume meer bepalend voor hypertrophy dan exacte reps/sets. Weinig sets veel reps is dan een tijd-efficiente manier om volume te maken, veel sets weinig reps kan evenveel hypertrophy stimuleren maar kost meer tijd en is meer specifiek voor kracht adaptaties omdatje het met hogere %1rm kan doen.

Overreaching kan een tool zijn bij de juiste progressie en tapering, dat je je shit voelt en minder kan liften tijdens training is secundair aan hoe je meets gaan of hoe je er on stage uitziet. Vaak zwaar trainen kun je naar opbouwen en is intuitief efficienter ondanks dat het soms kut is.

---------- Post added at 16:06 ---------- Previous post was at 15:58 ----------

Dacht het gewoon even te delen, maar die 2de manier is toch wel geloofbaar?

http://www.bodybuilding.com/fun/betteru25.htm

Gevonden

Eerste site was gewoon interessant, over het algemeen klopt het wel, in geval van rep ranges toch, maar het is natuurlijk nooit een vast gegeven, misschien wel een groffe richtlijn?

Te afhankelijk van wat je gewend bent te trainen en andere dingen dan muscle fiber ratios zoals glycogeen voorraad en metabolische conditie. En als je zwaar traint werken alle fibers mee dus waarom zou het uitmaken.
 
Je hebt zo vaak in magazines en filmpjes allerlei wetenschappelijke onderbouwingen die zouden moeten aantonen dat een bepaalde rep range beter is voor een bepaald doel. (massa of definitie etc.) Ik ben echter van mening dat het per persoon verschillend werkt, de een heeft baat bij hoog volume en de ander bij een lager volume. Kijk naar het verschil waarin IFBB pro's trainen. Arnold trainde bijvoorbeeld met een erg hoog volume, aangezien dit voor hem werkte.

Persoonlijk vind ik een hoog volume ook beter werken dan een laag volume en dat is puur en alleen op zelfkennis van mijn lichaam hoe het reageert op schema's. Daarom denk ik ook dat er niet echt iets gezegd kan worden welke rep range nou het beste is.

Bro science.... please stop... Meest onzinnige kut argument is dat het per persoon verschillend is...
 
Gewoon lekker vanalles hanteren, lekker variëren met 5 reps, 8, 10, 12 en soms 20 voor de anti-melkzuur jwz.
Alles heeft zijn plaats en functie, doe dan ook lekker alles.
 
Echte dope Rap Range

---------- Toegevoegd om 18:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:47 ----------

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven