| | |||||||
| Forumregels | Registreer | FAQ | Doneren | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Post's van vandaag | Markeer Forums als Gelezen |
![]() |
| | LinkBack | Onderwerp Opties | Weergave Modus |
| | #1 |
| Advanced Bodybuilder | Ben op zoek naar iets nieuws Beste mede dbb ik ben op zoek naar een nieuw schema ik zou graag 2 dagen een up/lb split doen bv op maandag en dinsdag dan 1 dag cardio en dan weer 2 dagen up/lb maar de eerste 2 dagen zou ik graag enkel compounds doen met 5x5 en op de laatste 2 dagen meer een training voor pomp bv 3x12 iemand enige ideetjes of zo'n schema bestaat? mvg |
| | |
| | #2 |
| Advanced Bodybuilder | niemand ? |
| | |
| | #3 |
| Advanced Bodybuilder Geregistreerd: Mar 2007 Locatie: België Leeftijd: 19 Geslacht: M
Karma Power: 4 | yeps gaat sowieso, waarom per se pomp? |
| | |
| | #4 |
| Dutch Bodybuilder | Lijkt me niet verkeerd. Kijk eens wat het voor je doet; je kan altijd nog aanpassen. |
| | |
| | #5 | |
| Competitive Bodybuilder Geregistreerd: Jun 2006 Locatie: Nederland Geslacht: M
Karma Power: 9 | Citaat:
__________________ 'Opgeven is de makkelijkste oefening' Zeg maar Lex ipv FLX.. | |
| | |
| | #6 |
| Advanced Bodybuilder | ik had dit opgesteld, maar ik denk dat 1fb met 5x5 te zwaar is dus zal het nog wat moeten aanpassen naar 2 keer up/lb dit dacht ik eerst te doen Maandag : FB Squat 5x5 Bench press 5x5 Barbel row 5x5 Military pres 5x5 Deadlift 5x5 Woensdag: Borst & rug A1: Bench press 3*12 A2: Hammer grip pull ups 3*12 B1: Flat cable flys 3*12 B2: barbel row 3*12 C1: Incline bench press 3*12 C2: lat pulldown 3*12 D1: cable crossovers 3*12 D2: Weighted Supine Row 3*12 Donderdag: benen & armen A1: Front squat 3*12 A2: Cable crunch 3*12 B1: lunges 3*12 B2: high cable crossover curl 3*12 C1: stiff-legged deadlift 3*12 C2: overhead triceps extensions 3*12 D1: standing calf raises 3*20 D2: cable pushdowns 3*12 Vrijdag: schouders & buik A1: behind neck press 3*12 A2: hanging leg raises 3*20 B1: barbel front raises 3*12 B2: weighted crunches 3*20 C1: upright row 3*12 C2: cable crunch 3*12 D1: cable rear detl raises 3*12 D2: lying leg raises 3*20 maar ik zal nog wat moeten aanpassen, maar kom er niet goed uit |
| | |
| | #7 |
| Novice Geregistreerd: May 2004 Locatie: Nederland Geslacht: M
Karma Power: 0 | Undulating periodization waarbij je elke training een andere intensiteit gebruikt werkt het beste. Dus doen! Je lichaam past zich zeer snel aan aan een bepaalde prikkel. Veel mensen veranderen dan ook elke training iets kleins (grip, hoek waaronder je een spier belast, kleine stapjes in intensiteit) en regelmatig gooien ze het over een andere boeg (andere oefeningen, grotere stappen in intensiteit) |
| | |
| | #8 |
| Advanced Bodybuilder | maar is dit schema goed genoeg of kan ik het beter verder opdelen ? denk namelijk dat maandag te zwaar gaat zijn |
| | |
| | #9 |
| Dutch Bodybuilder Geregistreerd: Feb 2008 Locatie: Maassluis Leeftijd: 16 Geslacht: M
Karma Power: 1 | misschien heb je wat aan deze schema 5 Dagen Schema - BB
__________________ Kijk hier voor m'n trainingslog http://forum.dutchbodybuilding.com/f...-s-log-157004/ You are wat you’re in this world, ore one of two change. You are somebody ore you ain't nobody. |
| | |
| | #10 |
| Novice Geregistreerd: May 2004 Locatie: Nederland Geslacht: M
Karma Power: 0 | Misschien wil je de de squat en deadlift elke week afwisselen ipv ze elke week beide op maandag te doen. Dat wordt idd een tikje zwaar. |
| | |
| | #11 | |
| Huge Freak Geregistreerd: Oct 2002 Locatie: Nederland Leeftijd: 26 Geslacht: M
Karma Power: 48 | Citaat:
zo: power up DB press 5x5 bb rows 5x5 mp press 5x5 Shrugs 5x5 Ma: power lb Squats 5x5 deadlifts 5x5 calf raises abs coc training wo: hypertrophy chest/shoulders/tri do: hypertrophy back/traps/bi coc (<< haha wtf) vr: hyp legs / calves / abs
__________________ Ik heb een crealul®... DBB Soap afleveringen: Ryu en Dolcett Bascross en Pkroes Edwin1987 Superdudes beramen rof gedrag op DBB-ers Update! http://www.youtube.com/watch?v=GmCnjqAqrSc Laatst aangepast door AnaboliC : 5 May 2008 om 09:18. | |
| | |
| | #12 |
| Advanced Bodybuilder | beetje zoals layne notyon doet niet ? ik ben aan het cutten daarom wil ik 3 dagen enkel cardio doen maar hier heb ik wat aan , bedankt! |
| | |
| | #13 |
| Cool Novice Geregistreerd: Apr 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 22 Geslacht: M
Karma Power: 0 | je doet maandag aan benchpress, en woensdag. Mij is altijd verteld dat je 2 dagen rust moet nemen, voordat je dezelfde groep weer trained. Anders heb je kans op overtrainen |
| | |
| | #14 |
| Advanced Bodybuilder Geregistreerd: Jan 2008 Locatie: Groningen Leeftijd: 14 Geslacht: M
Karma Power: 4 | check topic van de week van twee weken geleden. Gaat over supercompensatie en overtraining.
__________________ Niet lachen hoor! Ja ik weet dat ik een noob ben. Of een novice... So, correct me if i'm wrong! AJAX!!! |
| | |
| | #15 |
| Competitive Bodybuilder Geregistreerd: Feb 2006 Locatie: utrecht Geslacht: M
Karma Power: 5 | Upperbody / lowerbody Een ander soort split is de verdeling van onder en bovenlichaam. Maandag en donderdag pak je upperbody, dinsdag en vrijdag pak je lowerbody. Mogen uiteraard ook andere dagen zijn als je maar let op de verdelingen tussen rust en trainingsdagen. Hier een voorbeeld schema. Je hoeft niet precies de oefeningen te doen die hier staan. Compound oefeningen zou ik er wel in laten. Maandag -> Upperbody -Incline bench -Cable crossover -Military press -CGBP -T-Bar row -BB curl Dinsdag -Lowerbody -Squat -Leg press -SLDL -Calf press -Leg raise Donderdag –Upperbody -Pullup -BB row -Hammer curl -Flat bench -Skullcrushers -Side lateral raise Vrijdag -Lowerbody -Deadlift -Leg curl -Front squat -Calf raise -Crunch Je pakt van elke oefening doorgaans rond de 3 werksets van 8-12 herhalingen, maar pin je hier niet op vast. Belangrijk is dat je niet tot failure traint, zoals je met een klassiek splitschema wel kunt doen. Dit omdat je bij een dergelijk schema namelijk dan sneller een overbelasting van je CNS (central nerve system = centrale zenuwstelsel) kunt krijgen, aangezien je elk deel 2 x per week pakt. Je zou dus snel overtraind raken en dat wil je natuurlijk niet. UP/LB is een goed schema om zowel kracht als massa mee te winnen en ook een prima schema voor beginners. Wil je het schema een powerlift accent geven dan kun je er zogenaamde DE’s en ME’s in plaatsen. (niet direct voor beginners) DE= Dynamic Effort, bijvoorbeeld speedreps (snelle herhalingen), assistance (ter ondersteuning voor een bepaalde lift of pull) of hypertrophy. Speedreps doe je meestal met 50-60% van je 1RM, 2 of 3 reps en 8-10 sets ongeveer. Je wilt de snelheid erin houden, dus daarom zo weinig reps per set, voor optimale snelheid en concentratie! Er wordt overigens onderscheid gemaakt tussen strength-speed en speed-strength (1e term = dominantie). Bijvoorbeeld een clean &jerk is strength -speed (hoge load, lage speed) en een jumpsquat is speed-strength (lage load, hoge speed) Met assistance kun je wat hoger in reps gaan, 5+, dus 6-15 reps bijvoorbeeld. Soms nog meer. ME = Max Effort. Deze setjes pak je altijd zwaar, meestal 5 reps, of 3 reps(de zogenaamde triples) of slechts 2 reps (dubbels) of singles Aantal sets kan variëren. Hier een topic waaruit je aanvullende informatie kunt halen. Upperbody Lowerbody training Setjes met zware loads en/of hoge speeds zijn doorgaans vele malen belastender voor het herstellende vermogen van het lichaam dan isolatie. Daarom is deze manier van trainen niet direct geschikt voor de beginner. Herstel van het CZS zal geheel afhankelijk zijn van de intensiteit van de training. Hoe hoger de intensiteit des te langer het herstel. Daarnaast komt ook nog het gestapelde effect van de trainingen om de hoek kijken. 2 op, 1 af (2dagen trainen, 1 dag rust) betekent bij bijvoorbeeld een UB/LB verdeling dat de spieren na 1 training 2 dagen rust krijgen. Voor het CZS geld dan echter 2 dagen belasting, 1 dag rust wat bij dit is wel wat denk ik voor je -afkomstig van shutterspeed
__________________ stats ; full squat 1 * 95 - parallel 1 * 140 bankdrukken 1 * 97.5 deadlift 6 * 150 - 1 * 160 the big man is in the house and you can try to get 95 kilo's too the ground baby |
| | |
| | #16 |
| Advanced Bodybuilder | zou dit goed zijn voor 4 weken Monday (upper body) 5 * 5 ( 2 min rust ) Bench Press Barbell row Military press barbel curl CGBP Tuesday (lower body) 5 * 5 ( 2 min rust ) Squat Deadlift Standing Calf raises Natural glute ham raise Leg raises Thursday (upper body) 3 * 12 ( 1 min rust ) A1:Incline Bench Press B1:cable crossover A2::barbel row B2::Hammer grip pullups C1:Behind neck press D1:upright rows C2:Cable curl D2:Tricep extensions Friday (lower body) 3 * 12 ( 1 min rust ) A1:Front squat A2:Cable crunch B1:Romanian Deadlift B2:lying leg raises c1:Barbell Lunges c2:goodmorning D1:Seated Calf Raise D2: leg curl Laatst aangepast door paraman : Vandaag om 13:51. |
| | |