XXL Nutrition

Beginschema

Bezoekers in dit topic

Mosquito

Novice
10 jaar lid
Lid sinds
8 apr 2008
Berichten
5
Waardering
0
Hey Gasten & Dames,

Ik ben van plan te beginnen met fitnessen, nu snap ik dat jullie dit wel vaker lezen, maar ik heb echt geen flauw idee waar ik moet beginnen. Dus als iemand mij een beetje op weg wilt helpen, graag!

Over ongeveer 2 maanden ga ik trainen in een sportschool, maar ik wil voor die tijd al beginnen. Nu ben ik al in het bezit van het volgende:

- Barbell
- Bankdrukbank
- 2 dumbbells
- Crosstrainer
Is dit voldoende om mee te beginnen?

Mijn doel is om mijn buik(je) om te zetten in spieren, en wat meer 'body' te krijgen. Het liefst mijn gehele lichaam.

Nu wil ik naast fitnessen, ook regelmatig hardlopen (2 á 3 keer in de week), is dit te combineren?

Verder ben ik 15 jaar, ongeveer 1,83 m lang, en weeg ongeveer 70 KG.
Nu heb ik wel de schemas gezien op dit forum, maar ik weet echt niet welke ik het beste kan kiezen? Is er toevallig een beginnersschema?

Thanks in Advance!
 
Is er toevallig een beginnersschema?

[/B]Thanks in Advance!

met het schema rippetoe ga jij heel veel massa en kracht gainen.
voor het vet zou ik gewoon het snoepgoed en snacks terugdringen en mischien wat gaan cardioen.

en het buikvet omzetten in spier kan niet:) maar is het vet zo erg wat je nu hebt?
 
Bedankt voor de snelle reactie! Qua vet valt het best mee eigenlijk, en ik eet ook best weinig snoep & snacks, maar ik zal wat meer moeten hardlopen en gebruik maken van crosstrainer.

Is dit het rippetoeschema? Guide to Novice Barbell Training, aka the Official RIPPETOE-STARTING STRENGTH FAQ - Bodybuilding.com Forums

correct!
goed gebruik van zoekfunctie gemaakt, zien we graag:D
dit is echt een perfect schema voor iemand die begint, zorg dat je de lifts goed leert, het liefst met behulp van iemand die het goed kan uitleggen in de gym.
 
Een hele handleiding zeg.:rolleyes: Zal hem dadelijk eens (deels) uitprinten, zodat ik me een beetje kan inlezen. Heb nog wel paar vraagjes:

Hoelang ben ik met dit schema bezig, of kan ik dit schema altijd gebruiken?
En moet ik goed op mijn voeding letten? Ik ben namelijk allergies voor tonijn & (gemengde) noten, en heb gelezen dat deze wel goed zijn voor de spieren.

Zijn er nog goede alternatieven? of hoef ik hier (nog) niet op te letten?


Thanks again
 
-met dit schema ben je wel een tijdje zoet (maaaanden)
-allergisch voor tonijn en noten is geen ramp --> wel veel vlees eieren en melk consumeren
-betere alternatieven ga je niet vinden nee, dit schema geeft je een basis van kracht en massa
 
enigste alternatief als je uit rippetoe komt is imo een goede 5x5 ala billstar/madcow.
 
Back
Naar boven