Ga Terug   DutchBodybuilding.com Forum > Oefeningen > Trainingsschema 's & Programma's

Antwoord

LinkBack Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 7 May 2008, 12:10   #101
Cool Novice

eatitraw92's Avatar

Geslacht: M
Karma Power: 1 eatitraw92 is op een gedistingeerde weg
Heb je het uberhaupt wel over beide kanten gecombineerd of alleen maar aan een kant?
eatitraw92 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2008, 12:11   #102
Dutch Bodybuilder

BlaqPoet's Avatar

Leeftijd: 23
Karma Power: 1 BlaqPoet is een prachtig lichtbakenBlaqPoet is een prachtig lichtbakenBlaqPoet is een prachtig lichtbakenBlaqPoet is een prachtig lichtbakenBlaqPoet is een prachtig lichtbakenBlaqPoet is een prachtig lichtbaken
dumbbell moet zijn = schijven

denk ik
Deadlift; 4x140

Lenght; 178cm
Weight; 85
Fat; 13?
BlaqPoet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2008, 12:18   #103
Cool Novice

Leeftijd: 18
Karma Power: 1 UFighter89 zal spoedig beroemd wordenUFighter89 zal spoedig beroemd worden
Citaat:
Origineel gepost door BlaqPoet Bekijk Post
dumbbell moet zijn = schijven

denk ik

Denk het ook 12,5x2=25+stang(=20)=45 denk dat hij zich heeft vergist anders heeft zijn gym magische dumbbells en ga ik daar ook trainen
UFighter89 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2008, 12:33   #104
Ripped Bodybuilder
Powerlifter

Phenochef's Avatar

Leeftijd: 22
Karma Power: 14
Phenochef is herboren in de Halfgod realmPhenochef is herboren in de Halfgod realmPhenochef is herboren in de Halfgod realmPhenochef is herboren in de Halfgod realmPhenochef is herboren in de Halfgod realm
Bekijk Galerij (5 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door chrisssj2 Bekijk Post
Ik doe dit niet zo vaak, ik doe meer andere oefeningen voor deze spiergroepen.

Als ik op wikipedia kijk staat er dit:
Bankdrukken - Wikipedia
Beginnende krachtsporters of fitnessers kunnen over het algemeen maar een paar keer 50 of 60 kg bankdrukken. Mensen die van nature al sterk zijn kunnen vaak zonder training al 80 tot 100 kg bankdrukken. Naarmate men langer traint neemt uiteraard het gewicht dat men kan drukken toe.

Wtf??
Ik ben sterk voor mn leeftijd, ik zie niemand van mn leeftijd meer gewicht wegdrukken. (alhoewel ik sterker was toen ik 16 was had een half jaar pauze heb het nu weer 4 maanden opgepakt)
Ik doe misschien 30 KG bankdrukken met 3 repeats van 10 of 12 X ofzo? moet dit nog ff testen volgende keer, is al weer ff geleden.

Dus hoe komen ze bij 50kg of 60kg voor beginnende fitnessers, lijkt me niet.

Ik doe 16Kg halters met biceps curls 3 repeats 12X(op mn 16e 18kg) Chestpress 60kg 3 repeats 12x (op mn 16e 75kg) Doe meestal nog 3 repeats 12x laag gewicht als afsluiter.

Ik ga niet echt vooruit, ik doe afwisselende oefeningen, train 2x per week gemiddeld. Neem sporters vitaminen. Ik blijf op hetzelfde niveau eigenlijk hangen. En ik merk altijd als ik zeg maar een soort van spierpijn voel, maar niet onprettige spierpijn, zeg maar gewoon groeipijn, dan merk ik dat ik volgende keer klein stukje sterker ben, en als ik dit niet voel ben ik op t zelfde niveau.

Wat doe ik verkeerd, en hoe komen ze bij 50 tot 60k bij bankdrukken, zoveel gewichten zijn er amper geen eens denk ik die je op die stok kan doen bij ons.
Citaat:
ja triceps , schouders, rug, buikspieren. alles, af en toe benen.

Ik zal vrijdag ff testen.

Offtopic: hoe word je een bodybuilder daar is toch geen opleiding voor xD
Citaat:
Oke ik zal het proberen vrijdag, we zullen zien.

Eten als een gek? nou dat ik hou niet van veel gezond eten dus dat zal niet goed gaan werken. Ik weeg al teveel (81 kg) met 20% vetmass geloof ik. Ben 1.84. En speciaale dieeten ofzo zal niet gaan, want mn moeder is niet echt supportive. Dus dit zal ik al1 kunnen doen als ik opmezelf woon.

Ja oke er staat gemiddeld, maar wat ik wil zeggen dus ik ben altijd boven het gemiddelde met alles, als ik naar leeftijd genoten kijk.

(trouwens maakt het uit of je bankdrukt terwijl de stang nog vast zit aan zo'n speciaal chassis, of echt een losse stang neemt?)

Offtopic: Hoe word je buildbuilder, daar is toch geen opleiding voor? moet je sponsers hebben denk ofzo?
Citaat:
Origineel gepost door NononsenseGym Bekijk Post
In je profiel staat dat je 19 bent, dat maakt ons even oud.

Ik begin meestal met 70 kg 10x, 80 kg 8x, 90 kg 6x en meestal pak ik 100 kg erbij om keer over me dooie punt heen te komen. Dat is dan ongeveer 2 a 3 herhalingen.

Edit;

Ben trouwens clean..
Citaat:
Professioneel bodybuilding,, zou ik willen doen, natuurlijk ben ik nog lang niet in de buurt. Maar ik denk dat ik wel een goede basis heb.
Citaat:
f*cking bullshit, want zoals ik al zei ik doe met alles andere oefeningen meer gewicht, alleen bankrdukken niet, ook ben ik sterker dan iedereen die ik tegen kom van mijn eigen leeftijd, dus verklaar dat maar dan.
ik doet dat bankdrukken gewoon nooit. ik ben van gym verandered, veel uitgebreider enzz. maar ik zal vrijdag nog eens goed kijken.

Ik ben echt niet zwak voor mn leeftijd, alleen zonde dat ik achteruit ben gegaan.
Als ik ook kijk naar andere serieuze oudere gasten die daar trainen die doen met sommige oefeningen nauwelijks meer als ik soms minder zelfs.
Met een goede basis bedoel ik, ik til met veel oefeningen al aardig wat, ook vergeleken met anderen. We hebben het nu ook trouwens over 1 oefening.
Citaat:
Origineel gepost door Omnipotent Bekijk Post
hij rekent dus de stang niet mee, wat ik al dacht, dus als die 10 kg weegt drukt ie dus eigenlijk 40 kg. en je hoeft de stang ook niet helemaal tot je borst te laten zakken hoor, gewoon 10 cm erboven blijven.

als je 60 kg chest press doet met 12 reps kan je volgens mij ook wel 10 keer 50 met een losse stang. ik denk dat jou gym een 20 kg stang heeft.
Citaat:
Nooit gedaan, Squatliften lijkt me niet zo speciaal, die spiergroepen train ik al , en lijkt me niet zo leuk om te doen.
Deze Halter oefeningen zowiezo vind ik niet zo fijn, steeds wisselen van gewichten enzo. ik post morgen wel weer ff met wat meer exacte info
Citaat:
Origineel gepost door Omnipotent Bekijk Post
dat zal dan op een chestpressmachine zijn, of met behulp van een upright rower. of is ie 1,65m en traint hij al een paar jaar?
Oud 7 May 2008, 12:49   #105
Competitive Bodybuilder

Jorin's Avatar

Karma Power: 5 Jorin zal spoedig herboren wordenJorin zal spoedig herboren wordenJorin zal spoedig herboren wordenJorin zal spoedig herboren wordenJorin zal spoedig herboren wordenJorin zal spoedig herboren wordenJorin zal spoedig herboren wordenJorin zal spoedig herboren wordenJorin zal spoedig herboren wordenJorin zal spoedig herboren wordenJorin zal spoedig herboren wordenJorin zal spoedig herboren wordenJorin zal spoedig herboren wordenJorin zal spoedig herboren wordenJorin zal spoedig herboren wordenJorin zal spoedig herboren wordenJorin zal spoedig herboren wordenJorin zal spoedig herboren wordenJorin zal spoedig herboren wordenJorin zal spoedig herboren worden
Bekijk Galerij (2 foto's)
Vooral die comment van ''je hoeft niet helemaal tot je borst te zakken hoor, 10 cm erboven is genoeg'' doet het em.

Foto's:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f...ml#post2835444

176 cm lang
64 kg

Spoiler
Jorin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2008, 12:55   #106
Dutch Bodybuilder

BlaqPoet's Avatar

Karma Power: 1 BlaqPoet is een prachtig lichtbakenBlaqPoet is een prachtig lichtbakenBlaqPoet is een prachtig lichtbakenBlaqPoet is een prachtig lichtbakenBlaqPoet is een prachtig lichtbakenBlaqPoet is een prachtig lichtbaken
Ik zak maar 1cm, groei je het snelst!!!!
Deadlift; 4x140

Lenght; 178cm
Weight; 85
Fat; 13?
BlaqPoet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2008, 13:45   #107
Ripped Bodybuilder
Powerlifter

Phenochef's Avatar

Karma Power: 14
Phenochef is herboren in de Halfgod realmPhenochef is herboren in de Halfgod realmPhenochef is herboren in de Halfgod realmPhenochef is herboren in de Halfgod realmPhenochef is herboren in de Halfgod realm
Bekijk Galerij (5 foto's)
Als je echt eens goed wil lachen , moet je de posts van Omnipotent eens nakijken .
Oud 7 May 2008, 16:15   #108
Cool Novice

Karma Power: 0 Knakker heeft een spectaculair aura over zichKnakker heeft een spectaculair aura over zichKnakker heeft een spectaculair aura over zich
Citaat:
Origineel gepost door Sytse Bekijk Post
Toen ik begon kon ik volgends mij ook wel 50 of 60 kilo drukken hoor
Dat kan. Ik vind het alleen wel onzin dat sommige mensen hier doen alsof elke beginner meteen 60kg kan benchen. Dat is absoluut niet waar.

Toen ik begon had ik het al moeilijk met 40 kilo. Daarna ging het natuurlijk snel vooruit.
Knakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2008, 18:49   #109
Cool Novice

Karma Power: 1 UFighter89 zal spoedig beroemd wordenUFighter89 zal spoedig beroemd worden
Ik begon op de bench ook met 50 kilo en een maat van me met 30 licht er gewoon aan hoe sterk je van nature bent enzo. gewoon beginnen met wat fijn voelt en van daaruit progressie maken!
Oud 9 May 2008, 16:39   #110
Novice

Leeftijd: 19
Karma Power: 0 chrisssj2 is op een gedistingeerde weg
Heb het even getest ik doe 40 kg + de stang, geen id hoeveel die is dus 50 ofzo. Maarre ik heb moeite met evenwicht houden, en nee lichter pakken heeft niet heel veel zin, want na deze oefening zijn mn chestspieren niet moe, en kan ik nog steeds 3x 12 x 65kg chestpress op die machine doen. Hmmm pak ik dan toch andere spieren ofzo, volgens mij doe ik hem wel goed behalve dan het wankelen En ik durf ook niet helemaal voluit te gaan want ben bang dat ik hem straks niet omhoog krijg lol, of hem laat donderen.
chrisssj2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2008, 16:42   #111
VIP ŸžõrЙ
Elite Member

Yzord's Avatar

Blog Berichten: 3
Karma Power: 60
Yzord is DBB's Karma PresidentYzord is DBB's Karma PresidentYzord is DBB's Karma PresidentYzord is DBB's Karma PresidentYzord is DBB's Karma PresidentYzord is DBB's Karma PresidentYzord is DBB's Karma PresidentYzord is DBB's Karma PresidentYzord is DBB's Karma PresidentYzord is DBB's Karma PresidentYzord is DBB's Karma PresidentYzord is DBB's Karma PresidentYzord is DBB's Karma PresidentYzord is DBB's Karma PresidentYzord is DBB's Karma PresidentYzord is DBB's Karma PresidentYzord is DBB's Karma PresidentYzord is DBB's Karma PresidentYzord is DBB's Karma PresidentYzord is DBB's Karma President
Citaat:
Ik doe misschien 30 KG bankdrukken met 3 repeats van 10 of 12 X ofzo?
Noem je dat sterk voor je leeftijd?? Weet je zeker dat je op het goede forum zit. Partyflock wat voor jou?

LOL @ DBB
Yzord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2008, 17:32   #112
Cool Novice

Citaat:
Heb het even getest ik doe 40 kg + de stang, geen id hoeveel die is dus 50 ofzo. Maarre ik heb moeite met evenwicht houden, en nee lichter pakken heeft niet heel veel zin, want na deze oefening zijn mn chestspieren niet moe, en kan ik nog steeds 3x 12 x 65kg chestpress op die machine doen. Hmmm pak ik dan toch andere spieren ofzo, volgens mij doe ik hem wel goed behalve dan het wankelen En ik durf ook niet helemaal voluit te gaan want ben bang dat ik hem straks niet omhoog krijg lol, of hem laat donderen.
Balans had ik in het begin ook moeite mee, en eigenlijk iedereen waar ik mee trainde hadden dat de eerste keer dat ze bankdrukte. En wat betreft zwaarder gaan, je moet gewoon even een spotter vinden, als je met een maat traint heb je altijd een spotter en anders moet je gewoon even aan iemand in de gym vragen of die even kan spotten.
Oud 9 May 2008, 17:54   #113
Advanced Bodybuilder

Obeb's Avatar

Leeftijd: 21
Karma Power: 3 Obeb heeft veel om trots over te zijnObeb heeft veel om trots over te zijnObeb heeft veel om trots over te zijnObeb heeft veel om trots over te zijnObeb heeft veel om trots over te zijnObeb heeft veel om trots over te zijnObeb heeft veel om trots over te zijnObeb heeft veel om trots over te zijnObeb heeft veel om trots over te zijnObeb heeft veel om trots over te zijnObeb heeft veel om trots over te zijnObeb heeft veel om trots over te zijnObeb heeft veel om trots over te zijn
Bekijk Galerij (2 foto's)
even gelezen hier en daar.. met een glimlach en een knipoog

Bankdrukken... oefening die zwaar overschat wordt!
Ik hoor iedereen altijd maar zeuren over bankdrukken. bankdrukken dit bankdrukken dat.
hoeveel kan jij hoeveel kun je niet. blablablabalbal

BP is overrated... er zijn genoeg vervangende oefeningen voor je borst...
Stoere jongens moeten meer gaan squatten en liften!

En ja ik BP zelf wel en ik kom maar tot 4x70kg.. Maarja ik train niet voor kracht.
en ik heb geen triceps. maar toch ben ik vet stoer.

Noobs denken/zeggen.. "he die kan 100 kg bankdrukken! die is sterk! Hij is een macho macho man!"
Noobs denken/zeggen.. "wow die deadlift 200 kg, dat KAN niet goed voor je rug zijn.
hoe ik dat weet? dat zei mijn personal trainer. dat is niet macho macho, en kijk haha hij heeft ook nog eens een dikke buik"
Noobs denken/zeggen.. "ik ben sterker dan mijn leeftijdgenoten, ik kan 100 kg bankdrukken.. en verder doe ik ook biceps curls en ik kan alle machines!"
Noobs denken/zeggen..."jeetje ik snap niet dat ze op het forum squatten zo leuk vinden. ik heb het eens opgezocht bij google.. dat lijkt me echt een saaie oefening.
Noobs denken/zeggen.."Damn ik wil ook een boddybulder worden, kan iemand me vertellen hoe dat moet? en hoelang dat duurt?"
Noobs denken/zeggen.."jezus die Obeb die lult ook maar wat.. wat een sukkel.
Obebs denken/zeggen..."Gelukkig zijn er veel Noobs.. anders wordt BB populairder dan Voetballen.. en dat maakt het minder leuk"
Obebs denken/zeggen..."Obeb is ook een beginner, maar you bet he's right!"
Obeb is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 16:28   #114
Cool Novice

Maniak 88's Avatar

Leeftijd: 20
Karma Power: 2 Maniak 88 zal spoedig beroemd wordenManiak 88 zal spoedig beroemd worden
Citaat:
Origineel gepost door Yzord Bekijk Post
Noem je dat sterk voor je leeftijd?? Weet je zeker dat je op het goede forum zit. Partyflock wat voor jou?
Niet fucken met Partyflock

Dan maar Superdudes
Oud Gisteren, 17:05   #115
Dutch Bodybuilder

Karma Power: 1 Omnipotent zal spoedig beroemd wordenOmnipotent zal spoedig beroemd worden
hij drukt dus 50 kg, netjes toch. probeer eens met dumbbells te drukken voor je evenwicht te trainen. 2*18 kg of 2*20kg ofzo. ik hoor graag hoeveel je daarmee kunt.
Omnipotent is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Bookmark topic

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Post Regels