MuscleMeat

2x Op een dag trainen Meerwaarde?

Bezoekers in dit topic

davedejong

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 mei 2006
Berichten
581
Waardering
2
Wegens vakantie heb ik nu de luxe om iedere dag te trainen. :thumbs:
Door gebruik van sups vit,crea is herstel ook lekker snel ook wat inkopen gedaan koolvis,tonijn,kip,eieren etc voedingsschema is dus in de hand!

Nu vroeg ik me af of het meerwaarde heeft om 2 maal de dag te trainen.
Doel is meer massa en droger

Nu dacht ik zelf; S'ochtends beginnen met cardio 60 min
S'middags/avonds;Krachttraining 90 min


Mensen die hier ervaring/mening welkom
Heb namelijk voor de kt weinig zin om te gaan cardioen en ook na de kt heb ik geen fut om te gaan cardio-en sommige zullen zich hier in herkennen
 
ik train elke dag 2x (in de cut wel te verstaan)
 
En bevalt dat?Heb je nog voorkeur wanneer je de kt ochtend/avond doet?Het lijkt mij goed om na het avondeten de gym nog even in te duiken met genoeg eten in je mik!Ik ga dus ook in de cut dit lijkt me dan een goede oplossing
(voeding,kt schema) zijn er al op aangepast.
 
nee 2x per dag heeft juist minderwaarde.
je lichaam groeit in rust niet in training.

meer hoef ik niet te zeggen neem ik aan ;)
 
ik groei sowieso niet van cardio gheheh :P
 
En bevalt dat?Heb je nog voorkeur wanneer je de kt ochtend/avond doet?Het lijkt mij goed om na het avondeten de gym nog even in te duiken met genoeg eten in je mik!Ik ga dus ook in de cut dit lijkt me dan een goede oplossing
(voeding,kt schema) zijn er al op aangepast.

kdoe sochtends 30min kt + 30min cardio (en naar de gym fietsen) en in de middag (of soms savonds) nog s 30min cardio. eet altijd nog wel na mn laatste cardio sessie. al is om 8 uur mn laatste meal (intermittent fasting)
sochtends op lege maag trouwens
 
als je veel cardio wilt doen is het beter om 2x per dag cardio te doen dan bijv 1x anderhalf uur!
 
Jup, kan zo me helemaal inzetten op de kt(en geen cardio,daarna/daarvoor)
en evengoed fanatiek cardioen op een vroeger tijdstip
 
ik ben geen powerlifter, dat dingejte heb ik aangelinkt om stoer te doen jwt
 
altijd als ik trainen lees, denk ik meteen aan kracht training.

maar idd, als je ene keer kracht training doet en andere keer alleen cardio, kun je wel 2x per dag sporten idd.

maar 2x kracht training op 1 dag is onverstandig
 
Jup evengoed thnx voor de aanvullingen !
Cut gaat goed komen heren,er zit een zwembad om de hoek..En ben niet vies van een stukkie hardlopen 10 km word weleens wat! roeien vind ik ook altijd lekker
Word wsl om de dag
dag 1 ochtend 60 min zwemmen, Avond KT
dag 2 ' 6-10km hardlopen,roeien KT
etc

Voorderest staat de gym nog vol met apparaten en de reps gaan ook omhoog dus dat gaat goed komen!!
 
Elke dag trainen is dus eigenlijk ook niet zo goed?

Ik train zelf maandag/wo/vrij&zondag, elke keer dag rust tussen.
 
Gewichtheffers trainen ook 2x per dag en doen dat elke week, doe dus niet alsof het altijd slecht is :rolleyes:.

Je moet gewoon je intensiteit/volume aanpassen. Als je gewoon je dagelijkse training in 2 gaat delen, dan ga je er zeker voordeel bij hebben tov alles op één dag denk ik. Je kan dan beter je pre/post voeding regelen, je lichaam heeft minder energie nodig en je kan het dus het nodige leveren.
 
Wat heeft dat voor nut als powerlifter zijnde?


en waarom zou dat geen nut hebben??
niet al het extra gewicht wat je aanzet is functioneel, zelfs niet als PL of strongman.
 
en waarom zou dat geen nut hebben??
niet al het extra gewicht wat je aanzet is functioneel, zelfs niet als PL of strongman.
Mij hoor je oordelen, het is gewoon een vraag.

Dus hierbij om het ook voor jou duidelijk te stellen; wat is het nut van 2 trainingen op 1 dag? Met het oog houdend op je nodige rust periode.

Hoe gaat zo'n verdeling er dan uit zien?
 
Wegens vakantie heb ik nu de luxe om iedere dag te trainen. :thumbs:
Door gebruik van sups vit,crea is herstel ook lekker snel ook wat inkopen gedaan koolvis,tonijn,kip,eieren etc voedingsschema is dus in de hand!

Nu vroeg ik me af of het meerwaarde heeft om 2 maal de dag te trainen.
Doel is meer massa en droger

Nu dacht ik zelf; S'ochtends beginnen met cardio 60 min
S'middags/avonds;Krachttraining 90 min


Mensen die hier ervaring/mening welkom
Heb namelijk voor de kt weinig zin om te gaan cardioen en ook na de kt heb ik geen fut om te gaan cardio-en sommige zullen zich hier in herkennen

Mijn doel is ook nog meer spiermassa en nog twee keer zo sterk en knettersdroog.

Heeft iemand hier een trainingsschema voor?
Ik heb al creatine gekocht......zucht......;)

Ik ga er even van uit dat je al een tijdje traint. Beide doelen op korte termijn realiseren is haast een onmogelijke opgave.
Train eerst voor massa en daarna om droog te worden, op dusdanige wijze dat je hard verdiende VVM behouden blijft.

Houdt voor het eerste gedeelte je trainingsessies niet langer dan een uur en overdrijf niet met cardio.
Twee keer per dag trainen kan heel goed, is een ultieme split in mijn ogen.
Daarna ga je droogtrainen, kan op meerdere manieren, maar denk eraan juist dan korte krachtsessies te houden en zwaar gaan.
Cardio kan op een nuchtere maag 's-ochtends, zwemmen kan ook heel goed.
Ik ben geen voorstander van intensieve cardiosessies laat op de avond, omdat dit je hormoonbalans (slapen) ontregelt.
Hierdoor voel je de volgende dag bij het opstaan al helemaal opgebrand en das niet de bedoeling.

Nou zie maar of je er wat mee kunt. :D
 
Mijn doel is ook nog meer spiermassa en nog twee keer zo sterk en knettersdroog.

Heeft iemand hier een trainingsschema voor?
Ik heb al creatine gekocht......zucht......;)

Ik ga er even van uit dat je al een tijdje traint. Beide doelen op korte termijn realiseren is haast een onmogelijke opgave.
Train eerst voor massa en daarna om droog te worden, op dusdanige wijze dat je hard verdiende VVM behouden blijft.

Houdt voor het eerste gedeelte je trainingsessies niet langer dan een uur en overdrijf niet met cardio.
Twee keer per dag trainen kan heel goed, is een ultieme split in mijn ogen.
Daarna ga je droogtrainen, kan op meerdere manieren, maar denk eraan juist dan korte krachtsessies te houden en zwaar gaan.
Cardio kan op een nuchtere maag 's-ochtends, zwemmen kan ook heel goed.
Ik ben geen voorstander van intensieve cardiosessies laat op de avond, omdat dit je hormoonbalans (slapen) ontregelt.
Hierdoor voel je de volgende dag bij het opstaan al helemaal opgebrand en das niet de bedoeling.

Nou zie maar of je er wat mee kunt. :D

+1
Vroeger trainde iedereen zo
plus als je twee keer op een dag KT doet hoeft dat cardio ook niet zo
 
@ mikeDiesel

Goeie info,ga hier zeker wat mee doen!!
Train al de nodige jaren
Zal me cardio in die ochtend doen op een lagere intensiviteit zodat ik nog genoeg kracht/fut over hou voor de KT waarop op me reps omhoog zal doen en me voeding erop aanpassen!!

nu naar de gym laterz(Y)
 
Back
Naar boven