| |||||||
| Registreren | FAQ | Ledenlijst | Sociale Groepen | Kalender | Zoeken | Posts van vandaag | Markeer Forums als Gelezen |
![]() |
| | Topic Opties |
| | #1 | ||
| Massive Warrior Aangemeld: mei 2003 Locatie: Grunn Leeftijd: 44 Geslacht: M
Stats: Karma: | langdurig creatine gebruik is veilig
Nog meer "shocking" news dat al langer bekend was... Citaat:
http://www.ergogenics.org/sportvoeding34.html#1 NB: Citaat:
__________________ http://forum.dutchbodybuilding.com/s...28&postcount=7 | ||
| | |
| | #2 |
| Advanced Bodybuilder | Re: langdurig creatine gebruik is veilig
Goed nieuws, ik heb al bijna 2 kilo creatine monohydraat achter de kiezen
__________________ Pain is weakness leaving the body. |
| | |
| | #3 |
| Monstrous Giant Aangemeld: aug 2006 Locatie: Nederland Leeftijd: 20 Geslacht: M
Stats: 1m50 160kg 1% Karma: | Re: langdurig creatine gebruik is veilig
blijkt wel weer dat ik al die jaren goed bezig ben geweest door nooit te stoppen.
|
| | |
| | #4 | |
Stats: Karma: | Re: langdurig creatine gebruik is veilig
Citaat:
Dat betekent niet dat continugebruik 'dus' ook zin heeft. Op basis niet-gepubliceerd onderzoek van de Maastrichtse voedingswetenschapper Luc van Loon zou je zeggen van niet. Uit dat onderzoek blijkt dat spiercellen slechts twee maanden lang meer creatine kunnen vasthouden, en langer niet. Ga je langer door met de suppletie, dan loopt de concentratie creatine terug. Waarschijnlijk stopt de cel met de aanmaak van creatine.
__________________ http://forum.dutchbodybuilding.com/s...28&postcount=7 | |
| | |
| | #5 | |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: aug 2008 Locatie: Nederland Geslacht: M
Wazzup, als jij al die onderzoeken overbodig vind, waarom gebruik je jouw schatmijn aan kennis dan niet om wat informatieve posts te maken, ipv de 'breaking news' functie te misbruiken met bijdehand gedoe. Citaat:
__________________ Inertia is the idea that individuals prefer not to change their attitudes, behaviors, and beliefs rather than to change them, all things being equal (Knowles & Linn, 2004). | |
| | |
| | #6 |
| Massive Warrior | Re: langdurig creatine gebruik is veilig
"Waarschijnlijk stopt de cel met de aanmaak van creatine." Voor zover ik weet is dit dus helemaal niet met zekerheid bewezen en al helemaal niet bevestigd via meta-analysen dus ga er maar vanuit dat dit niet klopt. Non-stop suppletie van creatine heeft inderdaad altijd nut , net zoals het continu eten van voldoende eiwit altijd nut heeft...
__________________ Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby, grow like a weed ** Graag geen vragen m.b.t. bb via pm ** |
| | |
| | #7 | |
Citaat:
__________________ ''i just want to conquer people and their souls. i'll fuck you till you love me FAGGOT!!! | |
| | |
| | #8 |
Graag onderbouwen met studies. Ik zie niet in waarom het continu gebruik nutteloos zou moeten zijn, spieren die meer creatine kunnen verbruiken presteren beter. Je zal dan logischerwijs continu beter presteren. Als je bedoeld dat er dan geen extra gewicht meer bijkomt door winst van water dan kan ik het volgen, maar daarvoor moet je het eigenlijk niet nemen, het gaat om de prestaties van de spieren. Trouwens als je telkens stopt, dan verlies je telkens dat water, bij een nieuwe kuur win je het dan weer. Dit is natuurlijk gewoon een jojo effect. Vraag me af wat het nut daar van is.
__________________ Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby, grow like a weed ** Graag geen vragen m.b.t. bb via pm ** |
| | |
| | #9 | |
| Huge Freak Aangemeld: aug 2007 Locatie: as ma gel is magalles Geslacht: M
Stats: - - - Karma: | Re: langdurig creatine gebruik is veilig
Citaat:
kut, al die jaren naar de maan dus.. nuteloos bezig geweest | |
| | |
| | #10 | |
Citaat:
__________________ ''i just want to conquer people and their souls. i'll fuck you till you love me FAGGOT!!! | |
| | |
| | #11 | |||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat laatste is wel apart toch.... nog los van het feit of je cellen er even mee op houden het te produceren, je zou denken dat de concentratie creatine toch constant zou blijven als je exogeen blijft toevoeren.
__________________ http://forum.dutchbodybuilding.com/s...28&postcount=7 | |||
| | |
| | #12 | |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: aug 2008 Locatie: Nederland Geslacht: M
Citaat:
Een zeer gesimplyseerd model: Endogene productie creatine: X Creatine niveau in spier: X Maximale creatine niveau in spier: X+Z Nu begin je met supplementatie met Z creatine. Creatine niveau in spier stijgt naar X+Z Stel na 2 maanden neemt de endogene productie af. Stel deze neemt zelfs 100% af. X+Z - X = Z (creatine niveau neemt dus af) Wanneer je nu op dit moment gaat supplementeren met Y (Y = Z+X), dan supplemeteer je dus met X extra tov van eerst. Z (waarde na stop endogene productie) +X (extra supplementatie tov eerst) = X+Z (maximale creatine waardes!) Dus het maakt niet uit als de endogene productie wegvalt, deze kan je exogeen gewoon compenseren. Zolang je maar supplementeerd met een waarde die groter of gelijk is aan X+Z. Bovendien is het ook niet echt handig om informatie aan te nemen die ongepubliceerd is en indirect bij je terecht komt.
__________________ Inertia is the idea that individuals prefer not to change their attitudes, behaviors, and beliefs rather than to change them, all things being equal (Knowles & Linn, 2004). | |
| | |
| | #13 | |
Citaat:
| | |
| | #14 | |
| Advanced Bodybuilder Aangemeld: jan 2009 Locatie: omgeving amsterdam Leeftijd: 21 Geslacht: M
Stats: 1m86 92kg 19% Karma: | Re: langdurig creatine gebruik is veilig
Citaat:
__________________ - armen 38 cm - middel 90,5 cm - b.been 62 cm | |
| | |
| | #15 |
dit is dan ook omdat het verkocht word om wat gewicht mee te gainen,daarom vind ik langdurig gebruik ook overbodig.
__________________ ''i just want to conquer people and their souls. i'll fuck you till you love me FAGGOT!!! |
| | |
| | #16 | ||
Citaat:
Citaat:
__________________ Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby, grow like a weed ** Graag geen vragen m.b.t. bb via pm ** | ||
| | |
| | #17 |
| Advanced Bodybuilder Aangemeld: jan 2009 Locatie: omgeving amsterdam Leeftijd: 21 Geslacht: M
Stats: 1m86 92kg 19% Karma: | Re: langdurig creatine gebruik is veilig
conclusie is dus dat het wel year round gebruikt kan worden, om de prijs doe ik het toch maar niet
__________________ - armen 38 cm - middel 90,5 cm - b.been 62 cm |
| | |
| | #18 | |
| Competitive Bodybuilder | Re: langdurig creatine gebruik is veilig
Citaat:
het klopt gewoon ook nog
__________________ www.thezeitgeistmovement.com | |
| | |
| | #19 |
Het is gewoon iets moeilijk maken dat eigenlijk doodsimpel is, toch blijft het leuk om lezen Simpel gezegd: als je geen creatine meer zou produceren dan neem je gewoon nog meer creatine, en zo zijn je spieren alsnog verzadigd. Maar nogmaals: ik ben nog geen studie tegengekomen die kan aantonen dat de creatineproductie stopt bij een langdurige inname van creatinesupplementen.
| | |
| | #20 |
| Monstrous Giant Aangemeld: okt 2007 Locatie: Den Haag Geslacht: M
Stats: 1m66 66kg 6% Karma: | Re: langdurig creatine gebruik is veilig
beetje hetzelfde als jezelf elke week met een gram test vullen dus
__________________ Een kut is nog nooit nat geworden van een hangbuik die 260 kilo squat.- "messias" marky |
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Tags |
| creatine, gebruik, langdurig, veilig |
| Topic Opties | |
|
|