MuscleMeat

hangende spieren: waar of niet waar??

Bezoekers in dit topic

pieter007

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
22 jul 2006
Berichten
18
Waardering
0
hey, ik had een vraagje aan jullie.
Je hoort altijd iedereen zeggen dat als je stopt met fitnessen dat je spieren dan inzakken. Ikzelf geloof hier helemaal niks van, maar wat vinden jullie er van?
En na heoveel jaar zouden de spieren eventueel wel kunnen gaan inzakken als je stopt, als je naar echte bodybuilders kijkt bijvoorbeeld. Die moeten ook een keer stoppen.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

Pieter
 
De spiermassa verdwijnt grotendeels, maar nooit helemaal. Bovendien duurt het wel een jaar of 5 voor het zover is. En als je weer gaat trainen, ben je snel weer op je oude niveau.
 
dus de spier krimpt gewoon in als het ware, hij word gewoon kleiner. omdat de spier niet meer geconcetreerd word door de training, en de tekeningen van de spier blijft. het is dus onzin dat het gaat hangen. Begrijp ik het nu goed??
 
pieter007 zei:
hey, ik had een vraagje aan jullie.
Je hoort altijd iedereen zeggen dat als je stopt met fitnessen dat je spieren dan inzakken. Ikzelf geloof hier helemaal niks van, maar wat vinden jullie er van?
En na heoveel jaar zouden de spieren eventueel wel kunnen gaan inzakken als je stopt, als je naar echte bodybuilders kijkt bijvoorbeeld. Die moeten ook een keer stoppen.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

Pieter
Je spieren nemen vocht en koolhydraten op als je traint, wanneer je helemaal stopt dan verdwijnt dat voor een groot deel. De spier is dan minder vol en toont dus kleiner. Getrainde atleten hebben 3 tot 4 maal zoveel glycogeen en vocht in de spieren dan ongetrainde personen. Je behoudt nog steeds een gewonnen volume natuurlijk, want het eigenlijke spierweefsel dat uit eiwit bestaat krimpt niet zo snel. Dat gaat veel langzamer en verminderd geleidelijk aan, afhankelijk van de omstandigheden. Ouder worden, minder eiwit en kcal eten, veel cardio doen, zijn allemaal zaken die een invloed hebben op de spiermassa.

Dus, spieren nemen bij een trainingsstop idd af in volume, maar spierweefsel op zich verminderd in een heel langzaam tempo, en hoeveel dat is hangt af van een heel aantal andere zaken. Spieren gaan niet hangen: een spier heeft in tegenstelling tot vet een solide structuur en vorm.

Het verhaal dat spieren gaan hangen bij BB die stoppen komt waarschijnlijk doordat als je veel blijft eten (maar vaak omdat de voedingsgewoonten verslechteren) na een trainingsstop, je veel meer vetmassa gaat aanzetten doordat je minder energie gaat verbruiken: enerzijds door minder grote spieren (lager verbruik) en anderzijds doordat je minder energie verbruikt door de training die wegvalt.

Het antwoord op de vraag of spieren gaan hangen is dus NIET WAAR.
 
ok thnx, dat antwoord had ik nodig.... nogmaals bedankt.
 
pieter007 zei:
hey, ik had een vraagje aan jullie.
Je hoort altijd iedereen zeggen dat als je stopt met fitnessen dat je spieren dan inzakken. Ikzelf geloof hier helemaal niks van, maar wat vinden jullie er van?
En na heoveel jaar zouden de spieren eventueel wel kunnen gaan inzakken als je stopt, als je naar echte bodybuilders kijkt bijvoorbeeld. Die moeten ook een keer stoppen.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

Pieter


Wel goeie vraag want ik heb
ook altijd gehoord dat wanneer bbers stoppen
hun spieren en huid gaat hangen en vellen overhouden.
Ja echt dit heb ik altijd gehoord.

Niet waar dus???gelukkig.;) ;)
 
jacoba zei:
Wel goeie vraag want ik heb
ook altijd gehoord dat wanneer bodybuilders stoppen
hun spieren en huid gaat hangen en vellen overhouden.
Ja echt dit heb ik altijd gehoord.

Niet waar dus???gelukkig.;) ;)

Als je ronnie coleman bent en je stopt in 1 keer met trainen en AS dan hou je wel wat vel over denk ik ja.
 
Je raakt idd je volume kwijt.. Maar als je je kcal op onderhoud houdt dan zul je niet snel je spier kwijtraken, maar langzaamaan. Als je te weinig eet zal je spier gaan gebruiken als energy natuurlijk. Maar het ligt er natuurlijk ook aan of je boven je genetische grens zit, want dat zal je wel snel kwijt zijn als je echt niet meer traint.
 
jacoba zei:
Wel goeie vraag want ik heb
ook altijd gehoord dat wanneer bodybuilders stoppen
hun spieren en huid gaat hangen en vellen overhouden.
Ja echt dit heb ik altijd gehoord.

Niet waar dus???gelukkig.;) ;)

laat me raden, dat heb je gehoord van iemand die bodybuilding maar dom vind, en zelf op fitness zit zonder ooit resultaat geboekt te hebben.

is ongeveer het zelfde verhaal als iemand die zware shag rookt en zegt dat dat gezonder voor je longen is als halfzwaar.

met andere woorden bullshit


spieren gaan niet hangen als zakken vel of vocht, spieren krimpen weer in.
 
Ik weet het niet meer.
Gewoon lang geleden is dat ooit is gezegd.

idd word ook gezegd dat zwareshag beter is dan halfzwaar.

allemaal van die praatjes.

Ik geloof wel wat Angerfist zegt dat als je heel erg zwaar bent
je wel wat vel overhoud wanneer je stopt.

Striae vind ik zonde dat mensen dat krijgen.
Is daar niks tegen te doen een goede huidverzorging bv.
Niet dat ik bang ben day te krijgen ofzo.
kwas zelf niet van plan heel zwaar te worden.
Maar ik vraag het me gewoon af.
 
Ik ben een jaar gestopt en der hangt niks af hoor bij mij.
wel is alles "platter" geworden
 
reden dat je na je 30e van die hangzakken krijgt is dat als je kapt met trainen zonder af te bouwen na jaren massa gepakt te hebben, je huid minder elastisch is als toen je 18 was en dus minder snel kan meekrimpen dan je spiermassa met als gevolgd dat je lege plakken huid overhoudt.

langzaam afbouwen is het devies
 
RobertHosper zei:
reden dat je na je 30e van die hangzakken krijgt is dat als je kapt met trainen zonder af te bouwen na jaren massa gepakt te hebben, je huid minder elastisch is als toen je 18 was en dus minder snel kan meekrimpen dan je spiermassa met als gevolgd dat je lege plakken huid overhoudt.

langzaam afbouwen is het devies


Ja klinkt logisch;)
 
Je spieren nemen vocht en koolhydraten op als je traint, wanneer je helemaal stopt dan verdwijnt dat voor een groot deel. De spier is dan minder vol en toont dus kleiner. Getrainde atleten hebben 3 tot 4 maal zoveel glycogeen en vocht in de spieren dan ongetrainde personen. Je behoudt nog steeds een gewonnen volume natuurlijk, want het eigenlijke spierweefsel dat uit eiwit bestaat krimpt niet zo snel. Dat gaat veel langzamer en verminderd geleidelijk aan, afhankelijk van de omstandigheden. Ouder worden, minder eiwit en kcal eten, veel cardio doen, zijn allemaal zaken die een invloed hebben op de spiermassa.

Dus, spieren nemen bij een trainingsstop idd af in volume, maar spierweefsel op zich verminderd in een heel langzaam tempo, en hoeveel dat is hangt af van een heel aantal andere zaken. Spieren gaan niet hangen: een spier heeft in tegenstelling tot vet een solide structuur en vorm.

Het verhaal dat spieren gaan hangen bij BB die stoppen komt waarschijnlijk doordat als je veel blijft eten (maar vaak omdat de voedingsgewoonten verslechteren) na een trainingsstop, je veel meer vetmassa gaat aanzetten doordat je minder energie gaat verbruiken: enerzijds door minder grote spieren (lager verbruik) en anderzijds doordat je minder energie verbruikt door de training die wegvalt.

Het antwoord op de vraag of spieren gaan hangen is dus NIET WAAR.


Dit zijn de antwoorden! Karma ++++
 
reden dat je na je 30e van die hangzakken krijgt is dat als je kapt met trainen zonder af te bouwen na jaren massa gepakt te hebben, je huid minder elastisch is als toen je 18 was en dus minder snel kan meekrimpen dan je spiermassa met als gevolgd dat je lege plakken huid overhoudt.

langzaam afbouwen is het devies

Dit is nu een vraag die laatst bij mij erin schoot. Als je net zoveel afvalt maar dan in bijv 5 jaar ipv 1 jaar heb je dan ook echt minder last van vel overschot? Je vel komt namelijk wel van dezelfde omvang naar dezelfde omvang. Je zou dus zeggen dat het extra vel dat je dan EXTRA zou overhouden als je hetzelfde gewicht in 1 jaar verliest in het 5e jaar zo herstelt moet zijn dat het er hetzelfde bijhangt als iemand die 5 jaar afbouwde. Klinkt allemaal vaag en weet dat het waarschijnlijk allemaal bullshit is maar hoop hiermee wel de juiste antwoorden uit te lokken :)
 
hahaha die is goed,het legt eraan hoe en waarmee je getraint heb en of je jezelf hebt afgetraint(belangrijk als je ga stoppen)maar ik heb de ervaring dat je spieren krimpenen je huid gaat hangen maar als je weer ga trainen dan vul je je huid weer op en heb je wel grote kans dat je groeistriemen van weleer beter te zien zijn
 
Even een toevoeging op deze vraag..

Wat is het verschil tussen mensen die gespoten hebben? en mensen die naturel hebben getraind ?
 
Even een toevoeging op deze vraag..

Wat is het verschil tussen mensen die gespoten hebben? en mensen die naturel hebben getraind ?

Mensen die gespoten hebben lopen rond met een gekrompen lul + ballen.
 
Ga eerst maar eens deftig trainen. Je moet eerst spieren hebben vooraleer ze kunnen inzakken.
 
Back
Naar boven