Ga Terug   DutchBodybuilding.com Forum > Supplementen > Supplementen Wetenschap

Antwoord

LinkBack Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Weergave Modus
Oud 26 February 2008, 22:00   #1
Novice

Geslacht: M
Karma Power: 0 gerzagainer is op een gedistingeerde weg
Als je ervoor gevoelig bent zijn alle creatines even slecht

2 2 - 0 7 - 2 0 0 4

Als je ervoor gevoelig bent zijn alle creatines even slecht

Bangmakerij. Bedoeld om de consument naar dure creatines te drijven. Verzonnen door de grote creatinemakers om hun marktaandeel te beschermen. Dat vindt Mark Brudnak, technologisch directeur van ingrediëntenbedrijf Mak Wood, van de verhalen over industriële verontreiniging in goedkope creatines.

Sommige mensen kunnen niet tegen creatine. Ze krijgen er hoofdpijn van of kramp. Er gaan verhalen over mensen die in het zwembad worden overvallen, zich ineens niet meer kunnen bewegen en op een haar na ontsnappen aan de verdrinkingsdood. Er zijn ook verhalen van wielrenners die letterlijk van hun fiets vallen en met de ambulance moeten worden afgevoerd nadat ze creatine hadden gebruikt.

Onderzoek naar die gevallen is er niet, al leggen steeds meer journalistieke media ze vast. De enige verklaring is de theorie dat de slachtoffers reageren op industriële afvalstoffen in de creatines, zoals dihydrotriazine. Verkopers zeggen dat klanten naar analyses moeten vragen, waaruit dan moet blijken hoe schoon de creatine is.

Brudnak noemt geen namen, maar hij gelooft er niet in. Het verhaal over dihydrotriazine is door een trade magazine de wereld in geholpen, zegt hij, maar de naam van het artikel, de auteur of zelfs de naam van het magazine noemt hij niet. Brudnak schrijft wel dat 'zulke marketingtechnieken bedoeld zijn om het publiek te terroriseren en ze te drijven naar een bepaald merk'.

Welk merk? Brudnaks naam is haas.

Wat hem verder ergert is dat de rampverhalen over slechte creatines zo vaag zijn. Welke merken zijn dan zo slecht? Uit welke landen komen ze? En als je vraagt naar specificaties, waar moet je dan op letten?

Brudnak gelooft het dihydrotriazineverhaal bovendien niet. Theoretisch kan het kloppen, want dihydrotriazine wordt inderdaad bij de fabricage van creatine gebruikt, maar 'een groot Amerikaans bedrijf dat in een jaar vijf miljoen kilo creatine produceert heeft in zijn samples nog nooit dihydrotriazine gevonden'. Schrijft Brudnak.

Brudnak denkt daarom dat iets anders de - overigens zeldzame - bijwerkingen van creatine veroorzaakt. Hij verwijst naar een HPLC analyse van een batch 'goede' creatine die volgens het alarmerende artikel in het trade magazine 99.9 procent zuiver zou moeten zijn. En inderdaad, creatinine en dicyanamide - twee stoffen die als bijproduct tijdens de fabricage van creatine vrijkomen - zie je nauwelijks. Het zijn twee nauwelijks zichtbare piekjes. [Figuur]

De bovenstaande figuur kwam tot stand toen de door Brudnak niet nader genoemde onderzoekers de analyse uitvoerden bij een golflengte van 210 nanometer. Maar als je diezelfde partij creatine op precies dezelfde manier analyseert bij een iets andere golflengte, zegt Brudnak, dan krijg je een andere figuur. Daarop zie je ineens wel allemaal andere stoffen in het '99.9 procent zuivere preparaat'. [Figuur]

Misschien, stelt Brudnak, moet je de oorzaak van de gerapporteerde bijwerkingen van creatine in die bijproducten zoeken, die je ook in 'goede' creatines vindt. En als dat zo is, dan vind je die stoffen ook in de 'goede' creatines. Welke dat dan ook mogen zijn.

Wie de geanalyseerde batch heeft geproduceerd vertelt Brudnak niet.

Binnenkort verschijnt er in hetzelfde Toxicology Letters waarin Brudnak zijn stuk heeft gepubliceerd een furieuze reactie van Markus Wyss, creatine-expert van ingrediëntenfabrikant DSM. Brudnaks verhaal klopt van geen kant, zegt de DSM-man. Wyss valt vooral over referenties die niet kloppen: in de loop van zijn betoog noemt Brudnak een paar keer literatuur waarin de dingen waarover de tekst op dat moment gaat helemaal niet voorkomen. Dat gebeurt trouwens zo vaak, en betreft nota bene ook artikelen die Brudnak zelf heeft geschreven, dat er waarschijnlijk iets fout is gegaan tijdens de redactie van het artikel. Een slordigheidje.

Je vraagt je onwillekeurig af: waarom is Wyss zo boos?

Mensen wat vinden jullie over dit artikel?
Zou graag jullie mening willen horen.
Omdat ik zelf al last heb gehad van hoofdpijn door creatine.
Weet ik nog steeds niet waardoor het komt.

Dank u

Edit, bron: Als je ervoor gevoelig bent zijn alle creatines even slecht

Laatst aangepast door 3XL : 1 March 2008 om 19:51.
gerzagainer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2008, 22:02   #2
Novice

Aangezien ik veel vlees eet waar dus eigenlijk ook creatine in zit.
Lijkt het mij logisch dat ik niet de hoofdpijn krijg van creatine , maar van een een of andere stof erin.
Oud 27 February 2008, 07:56   #3
Advanced Bodybuilder

diky's Avatar

Karma Power: 7 diky heeft Karma uitgeschakeld
Diverse merken creatine gebruikt, ook de zgn zuivere (dure) merken. Bij allemaal last van hoofdpijn. Komt imo gewoon door de creatine en niet door eventuele bijstoffen.
Oud 27 February 2008, 08:15   #4
Dutch Bodybuilder

Leeftijd: 19
Karma Power: 3 VEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijn
Creatine and Creatinine Metabolism -- Wyss and Kaddurah-Daouk 80 (3): 1107 -- Physiological Reviews

( Boost Your Brain Power: Creatine, A Compound Found In Muscle Tissue, Found To Improve Working Memory And General Intelligence )

Laatst aangepast door VEN88 : 27 February 2008 om 08:27.
VEN88 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2008, 08:20   #5
Dutch Bodybuilder

gainmaster's Avatar

Leeftijd: 36
Karma Power: 1 gainmaster is een prachtig lichtbakengainmaster is een prachtig lichtbakengainmaster is een prachtig lichtbakengainmaster is een prachtig lichtbakengainmaster is een prachtig lichtbakengainmaster is een prachtig lichtbakengainmaster is een prachtig lichtbaken
Hoofdpijn met crea? Nooit gehad wel af en toe een opgeblazen gevoel.
Drinken, drinken en nog eens drinken, wel water dan, scheidt je afvalstoffen sneller af en laat je niet achter met hoofdpijn.
gainmaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2008, 11:28   #6
Advanced Bodybuilder

Leeftijd: 22
Karma Power: 2 Skatermarvin heeft een spectaculair aura over zichSkatermarvin heeft een spectaculair aura over zichSkatermarvin heeft een spectaculair aura over zich
Stuur een bericht via MSN naar Skatermarvin
Bekijk Galerij (5 foto's)
geen hoofdpijn hier. wel galbulten (grote jeukende soort muggenbulten)..komt dat misschien door de goedkopere kwaliteit die ik nam?
Oud 28 February 2008, 17:38   #7
Dutch Bodybuilder

gainmaster's Avatar

Leeftijd: 36
Karma Power: 1 gainmaster is een prachtig lichtbakengainmaster is een prachtig lichtbakengainmaster is een prachtig lichtbakengainmaster is een prachtig lichtbakengainmaster is een prachtig lichtbakengainmaster is een prachtig lichtbakengainmaster is een prachtig lichtbaken
Zou best eens kunnen, vooral als je nog jong bent
gainmaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2008, 19:06   #8
Advanced Bodybuilder

diky's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door gainmaster Bekijk Post
Hoofdpijn met crea? Nooit gehad wel af en toe een opgeblazen gevoel.
Drinken, drinken en nog eens drinken, wel water dan, scheidt je afvalstoffen sneller af en laat je niet achter met hoofdpijn.
Dat (veel) water drinken heb ik menigmaal in combinatie met diverse merken creatine geprobeerd, helaas, alle keren hoofdpijn.
Oud 28 February 2008, 19:23   #9
Advanced Bodybuilder
Elite Member

DeEMaSsIvE's Avatar

Leeftijd: 22
Karma Power: 6 DeEMaSsIvE zal spoedig herboren wordenDeEMaSsIvE zal spoedig herboren wordenDeEMaSsIvE zal spoedig herboren wordenDeEMaSsIvE zal spoedig herboren wordenDeEMaSsIvE zal spoedig herboren wordenDeEMaSsIvE zal spoedig herboren wordenDeEMaSsIvE zal spoedig herboren wordenDeEMaSsIvE zal spoedig herboren wordenDeEMaSsIvE zal spoedig herboren wordenDeEMaSsIvE zal spoedig herboren wordenDeEMaSsIvE zal spoedig herboren wordenDeEMaSsIvE zal spoedig herboren wordenDeEMaSsIvE zal spoedig herboren wordenDeEMaSsIvE zal spoedig herboren wordenDeEMaSsIvE zal spoedig herboren wordenDeEMaSsIvE zal spoedig herboren wordenDeEMaSsIvE zal spoedig herboren wordenDeEMaSsIvE zal spoedig herboren wordenDeEMaSsIvE zal spoedig herboren wordenDeEMaSsIvE zal spoedig herboren worden
gelukkig bennik neit gevoelig...

Gebruik Nu:
Now - Adam
NutraPlanet - L Glutamine
XXL Nutrition - Complex Carb Gainer
XXL Nutrition - Protein 80
On - Fish Oil

W8 op:
Nieuwe Get Diesel - Nos Ether
Get Diesel - Trib Test Xtreme

Ik Nam 5 RPM pillen in... Wachte een uurtje, maar had tog geen zin... dus ben maar gaan slapen
DeEMaSsIvE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2008, 13:54   #10
Novice

Beste creatinegebruikers

Eindelijk heb ik een goeie creatine gevonden die niet zorgt voor hoofdpijn.
Zoals ik heb gezegd heb ik twee soorten uitgeprobeerd.
Namelijk Ethyl ester van Axis labs en Kre-Alkalyn van Maximize.
Ben daarna begonnen met creapure van reflex nutrition en heb sinds dan geen hoofdpijn.
Nee mensen dit kan niet we eten dagelijks creatine in vlees dus die verdomde bijwerkingen komen niet door de creatine zelf.
Je mag zeggen wat je wilt,maar het is volgens de creatine zelf niet.
Volgens mij zijn het de stoffen dicyaandiamide, dihydrotriazine en thiourea die voor de hoofdpijn zorgen.
In creatines met het creapure logo vind je deze stoffen niet en als ze erin zitten zijn het maar kleine hoeveelheden.

Typical analytical values for Creapure®:
Creatine monohydrate: min. 99.95%
Creatinine: < 67 ppm (below the limit of detection)
Dicyandiamide (DCD): < 30 ppm
Dihydrotriazine (DHT): not detectable

Andere soorten creatines van andere merken bevatten soms veel van deze stoffen.
Waarvan ik denk dat één van deze stoffen inwerken op onze hersenen of voor andere bijwerkingen zorgen zoals galbulten en dergelijke.
Dat gedoe van veel water drinken is maar gelul.
Natuurlijk is wel altijd beter om veel water te drinken om afvalstoffen af te scheiden.

Moest het je interesseren ga dan een kijkje nemen op creapure.com - the ultimate creatine
Oud 1 March 2008, 18:11   #11
Advanced Bodybuilder

nbatweek's Avatar

Leeftijd: 23
Karma Power: 4 nbatweek heeft een sterk verlangen om herboren te wordennbatweek heeft een sterk verlangen om herboren te wordennbatweek heeft een sterk verlangen om herboren te wordennbatweek heeft een sterk verlangen om herboren te wordennbatweek heeft een sterk verlangen om herboren te wordennbatweek heeft een sterk verlangen om herboren te wordennbatweek heeft een sterk verlangen om herboren te wordennbatweek heeft een sterk verlangen om herboren te wordennbatweek heeft een sterk verlangen om herboren te wordennbatweek heeft een sterk verlangen om herboren te wordennbatweek heeft een sterk verlangen om herboren te wordennbatweek heeft een sterk verlangen om herboren te wordennbatweek heeft een sterk verlangen om herboren te wordennbatweek heeft een sterk verlangen om herboren te wordennbatweek heeft een sterk verlangen om herboren te wordennbatweek heeft een sterk verlangen om herboren te wordennbatweek heeft een sterk verlangen om herboren te worden
Bekijk Galerij (2 foto's)
ik ben gelukkig ook niet gevoelig, behalve dat mijn buik op een luchtballon lijkt. Maarja daar kon ik mee leven.

"Proud member of the DBB Big Ass Lover Club"
nbatweek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2008, 19:20   #12
Advanced Bodybuilder

diky's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door gerzagainer Bekijk Post
Nee mensen dit kan niet we eten dagelijks creatine in vlees dus die verdomde bijwerkingen komen niet door de creatine zelf.
Je mag zeggen wat je wilt,maar het is volgens de creatine zelf niet.
Weet je hoeveel vlees je dagelijks moet eten om aan die 5 gram creatine per dag te komen.......
Oud 12 April 2008, 11:01   #13
Dutch Bodybuilder

Marco1000's Avatar

Leeftijd: 23
Karma Power: 2 Marco1000 heeft een spectaculair aura over zichMarco1000 heeft een spectaculair aura over zichMarco1000 heeft een spectaculair aura over zich
Heb ook last van koppijn sochtends, maar dat kan komen doordat de crea het vocht uit je kop trekt. Maarja zelfs toen ik 4 liter op eend ag dronk, bleef ik het houden. Daarnaast wordt ik altijd VERKOUDEN (eerst keelpijn dat trekt dan weg, daarna begint het snotteren), HELAAS! Het werkte altijd wel goed, maarja gezondheid eerst, dus voor mij geen crea meer.
Marco1000 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Bookmark topic

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus

Post Regels