Ga Terug   DutchBodybuilding.com Forum > Supplementen > Supplementen Wetenschap

Antwoord

LinkBack Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Weergave Modus
Oud 18 March 2008, 15:12   #1
Competitive Bodybuilder

Tjibbe's Avatar

Leeftijd: 25
Geslacht: M
Karma Power: 7 Tjibbe heeft veel om trots over te zijnTjibbe heeft veel om trots over te zijnTjibbe heeft veel om trots over te zijnTjibbe heeft veel om trots over te zijnTjibbe heeft veel om trots over te zijnTjibbe heeft veel om trots over te zijnTjibbe heeft veel om trots over te zijnTjibbe heeft veel om trots over te zijnTjibbe heeft veel om trots over te zijnTjibbe heeft veel om trots over te zijnTjibbe heeft veel om trots over te zijn
met b-alanine, iets meer kunnen benchen (ergogenics)

Ietsiepietsie sneller sprinten en ietsiepietsie meer reps op de bank met b-alanine (Nutrition Research 28 (2008) 31–35.) Statistisch significant zijn de effecten van het aminozuur b-alanine niet, in deze studie van Amerikaanse sportwetenschappers. Maar desondanks zijn ze volgens de onderzoekers wel degelijk interessant. Bij een iets hogere dosering, of een iets langer volgehouden gebruik, waren ze waarschijnlijk wel significant geweest.
Even het geheugen opfrissen. In de spiercel plakt het enzym carnosinesynthetase b-alanine
vast aan histidine, een ander aminozuur. Zo ontstaat het dipeptide carnosine. Carnosine is een prestatieverbeteraar in high intensity-
inspanningen. Histidine is in de spiercel in betrekkelijk ruime mate aanwezig, net als het enzym. De beperkende factor in de aanmaak van carnosine is dus b-alanine.
De onderzoekers gaven twee dozijn getrainde krachtsporters dagelijks een placebo of 4,5 gram b-alanine, in drie porties van elk 1,5 gram. De sporters moesten de porties tussen de maaltijden door innemen.
Na dertig dagen lieten de onderzoekers hun proefkonijnen op een sportveld drie keer achtereen een sprint trekken van 183 meter. Tussen de sprints moesten de proefpersonen twee minuten rusten. De b-alanine-groep [BA in de figuur hieronder] liep ietsiepietsie sneller dan de placebogroep [P in de figuur hieronder]. Het verschil was echter niet statistisch significant.

De onderzoekers lieten hun proefpersonen ook squatten en bankdrukken. De proefpersonen moesten vier sets maken, waarbij ze tussen de zes en acht reps moesten halen - en daarbij moesten ze at failure gaan. Het totale aantal reps dat de proefpersonen daarbij maakten was bij de sporters in de b-alanine-groep hoger dan in de andere groep. Je kijkt hieronder naar het trainingsvolume van de bankdruksets gedurende drie trainingen.

Het hogere trainingsvolume van de eerste training was het enige statistisch significante effect dat de onderzoekers vonden. Toch hebben ze het gevoel dat ze het aminozuur werkt. Alle trends wijzen in dezelfde richting.
De sporters consumeerden dagelijks per kilo lichaamsgewicht 43 milligram b-alanine. In een succesvol verlopen proef met duursporters lag die dosis ergens tussen de vijftig en de tachtig milligram per kilo per dag.
In een ander geslaagd experiment, waarin footballspelers creatine met b-alanine kregen, bleek een dagelijkse dosis van 34 milligram per kilo lichaamsgewicht voldoende. Maar in die proef gebruikten de sporters het supplement geen dertig, maar zeventig dagen achtereen.
"Results of this study raised questions regarding a need for supplement dose to be prescribed relative to body mass", besluiten de onderzoekers, "suggesting that further research is warranted concerning dose-response effects of b-alanine supplementation in trained vs untrained subjects."
Het onderzoek is mede-gefinancierd door Natural Alternatives International, een fabrikant van voedingssupplementen. Natural Alternatives International leverde ook de b-alanine die de onderzoekers in hun experiment hebben gebruikt

Bron: Supplementen

Laatst aangepast door 3XL : 18 March 2008 om 18:14.
Tjibbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2008, 15:48   #2
Dutch Bodybuilder

wandelaar's Avatar

Leeftijd: 30
Karma Power: 3 wandelaar heeft veel om trots over te zijnwandelaar heeft veel om trots over te zijnwandelaar heeft veel om trots over te zijnwandelaar heeft veel om trots over te zijnwandelaar heeft veel om trots over te zijnwandelaar heeft veel om trots over te zijnwandelaar heeft veel om trots over te zijnwandelaar heeft veel om trots over te zijnwandelaar heeft veel om trots over te zijnwandelaar heeft veel om trots over te zijnwandelaar heeft veel om trots over te zijnwandelaar heeft veel om trots over te zijn
Je bent me voor, echt een bericht waar je niks mee kan. Wel doen/niet doen, ik lees geen oordeel alleen een hoop mitsen en maren die horen bij ergogenics. En echt veel persoonlijke ervaringen op DBB ken ik niet....
wandelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2008, 17:43   #3
Competitive Bodybuilder

davy1010's Avatar

Leeftijd: 23
Karma Power: 14
davy1010 is herboren in de Halfgod realmdavy1010 is herboren in de Halfgod realmdavy1010 is herboren in de Halfgod realmdavy1010 is herboren in de Halfgod realm
Ik neem nu al 2 maanden, beta-alanine van Primaforce, ik moet zeggen dat het voor mij wel degelijk werkt. Vooral op het gebeid van laktaat uitstel. Mijn spieren verzuren minder snel waardoor mijn aerobe prestaties een stuk verbetert zijn. Anaeroob werkt het minder goed, m.a.w. ik bench er niet echt meer van maar daar kan je ook beter creatine voor nemen.
davy1010 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 May 2008, 17:20   #4
Dutch Bodybuilder

Leeftijd: 22
Karma Power: 2 Transforming is een juweel in het ruweTransforming is een juweel in het ruweTransforming is een juweel in het ruweTransforming is een juweel in het ruwe
ik gebruik een tijdje green magnitude en white flood
in gm zit dus creatine en in wf zit onder andere beta alaine en ik moet zeggen
dat ik meer reps en sterker wordt van dat spul.

iemand nog meer ervaringen met beta alaine?
Transforming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 May 2008, 18:30   #5
Ripped Bodybuilder

bekjam's Avatar

Leeftijd: 29
Geslacht: V
Karma Power: 20
bekjam is herboren in de God realmbekjam is herboren in de God realmbekjam is herboren in de God realmbekjam is herboren in de God realmbekjam is herboren in de God realmbekjam is herboren in de God realmbekjam is herboren in de God realm
Citaat:
Origineel gepost door Transforming Bekijk Post
ik gebruik een tijdje green magnitude en white flood
in gm zit dus creatine en in wf zit onder andere beta alaine en ik moet zeggen
dat ik meer reps en sterker wordt van dat spul.

iemand nog meer ervaringen met beta alaine?
Yep, ik word er duizelig van, Nano Vapor(MuscleTech) en VasoXplode(Scivation), zal ik dan ook nooit meer gebruiken.

keep your friends close, keep your keyboard closer.
bekjam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2008, 06:09   #6
Cool Novice

Karma Power: 1 Haak heeft een spectaculair aura over zichHaak heeft een spectaculair aura over zichHaak heeft een spectaculair aura over zich
heb nu ook al een tijdje beta-alaine van creanite
wordt er niet echt sterker van maar ik doe gewoon een paar reps meer
je verzuurt niet of nauwelijks
Dan heb ik het gevoel of ik nietzwaar heb getraint omdat de boel niet verzuurt
maar de dag er na toch echt spierpijn
het is superspul om dropsetjes mee te doen
Haak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2008, 07:09   #7
Huge Freak
Elite Member Powerlifter

Trasher's Avatar

Leeftijd: 23
Karma Power: 51 Trasher heeft Karma uitgeschakeld
ik heb ooit eens black beta's gebruikt en merkte er geen ruk van.
Trasher is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2008, 15:06   #8
Freaky Bodybuilder

riggard's Avatar

Leeftijd: 19
Karma Power: 37
riggard is DBB's Karma Kingriggard is DBB's Karma Kingriggard is DBB's Karma Kingriggard is DBB's Karma Kingriggard is DBB's Karma Kingriggard is DBB's Karma Kingriggard is DBB's Karma Kingriggard is DBB's Karma Kingriggard is DBB's Karma Kingriggard is DBB's Karma Kingriggard is DBB's Karma Kingriggard is DBB's Karma Kingriggard is DBB's Karma King
Stuur een bericht via MSN naar riggard
Bekijk Galerij (13 foto's)
heb het ook maar krijg dikke pijn in de buurt van m'n kaakgewricht als ik het een tijdje inneem :/
"Stop pigeonholing yourself as a hard gainer. Hard gaining means slower/smaller gains. Believing that fact is a set up for failure. I bought into that term when I started out too. Unfotunately all it did was give myself a convienient excuse for why I wasn't growing at the rate I wanted."

volg mijn doggcrap log op de weg naar de 100kg;
http://forum.dutchbodybuilding.com/f...-droog-123513/
riggard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Bookmark topic

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus

Post Regels