Ga Terug   DutchBodybuilding.com Forum > Supplementen > Supplementen Wetenschap

Antwoord

LinkBack (2) Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Weergave Modus
Oud 29 November 2006, 16:58   #41
Competitive Bodybuilder

MeDieViL's Avatar

Leeftijd: 20
Geslacht: M
Karma Power: 10
MeDieViL is herboren in de Dier realmMeDieViL is herboren in de Dier realm
Citaat:
Origineel gepost door Ghostrider Bekijk Post
Stevia synthetisch?
Het komt toch uit een plantje?
Kanker of niet van aspartaam zonder goeie onderzoeken over een langere periode neem ik niet serieus.
In een jaar tijd kun je niet zien of iets schadelijks of niet en al helemaal niet als je het test op diertjes.
Eerst testen op mensen over een lange periode en dan pas met conclusies komen.
Aspartaam blijft een chemisch goedje die genoeg bijproducten bevatten om wel schade aan te kunnen richten!
Kanker is een wildgroei van eiwitten waarom zou dit proces niet bevordert kunnen worden door een suikervervanger?
aspartaam bevat 2 stoffen die in het lichaam dag in dag uit zitten
stevia is een lichaamsvreemde stof, wat verkies je dan?

@kikaku
die onderzoeken over die schadelijke effecten wil ik dan wel eens bekijken...
Oud 9 March 2008, 02:29   #42
Cool Novice

edgar1979's Avatar

Karma Power: 2 edgar1979 is op een gedistingeerde weg
Bekijk Galerij (1 foto's)
aspartaam word giftig als het warmer word dan 45 graden zoals een fles je colalight die van de zomer in de auto ligt of supplementen die bij de importeur te warm worden opgeslagen.
Stevia word al duizenden jaren gebruikt als zoetmiddel en is natuurlijk aspartaam is een chemiche verbinding tussen diverse aminozuren dus alles behalve natuurlijk.
En bij sucralose is het zoet uit suiker gehaald door een chlorings proces maar hier word niets chemich verbonden en het is stabiel bij hogere tempraturen.
Ik ben zelf allergisch voor aspartaam krijg er een dikke keel en knijpende koppijn van vandaar mijn verdieping in het onderwerp hopenlijk hebben julie er iets aan.

Laatst aangepast door edgar1979 : 9 March 2008 om 02:40.
edgar1979 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 March 2008, 12:27   #43
Cool Novice

Leeftijd: 21
Karma Power: 3 Erikj is op een gedistingeerde weg
ik denk toch echt dat het wel schadelijk is. Als je al gaat kijken hoe groot de lobby is van mensen die voor het gebruik is, dit is een hele grote lobby, tuurlijk zouden deze mensen aangetoond willen zien dat aspartaam veilig is. Maar of dit onderzoek objectief is en echt op feiten berust? Aspartaam is 160 tot 200 keer zo zoet als suiker heb ik gelezen, dit bespaart bedrijven als Coca Cola enzovoort zo ontzettend veel geld, zou Coca Cola er blij mee zijn als er werd aangetoond dat aspartaam slecht is? ik denk het niet.
Erikj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 March 2008, 15:18   #44
Super Administrator
Administrator

Big T's Avatar

Karma Power: 60 Big T heeft Karma uitgeschakeld
Bekijk Galerij (3 foto's)
Jullie kunnen nog zoveel speculeren en vermoeden als je wilt maar denken dat ze onderzoeken faken is echt belachelijk, dit zijn betrouwbare tests klaar. Zolang je beneden bepaalde hoeveelheden blijft doet het helemaal niets aan de gezondheid.

Train like an animal, eat like a horse,
sleep like a baby, grow like a weed

Doe Mee aan de Grote Tevredenheids Enquête
Big T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2008, 23:53   #45
Cool Novice

de hoeveelheid tegenstand die Aspartaam krijgt is naar mijn idee wel verdacht, als iets slecht is is het slecht toch?
Oud 25 March 2008, 16:23   #46
Dutch Bodybuilder

MironT's Avatar

Leeftijd: 19
Karma Power: 1 MironT is gewoon erg aardigMironT is gewoon erg aardigMironT is gewoon erg aardigMironT is gewoon erg aardigMironT is gewoon erg aardigMironT is gewoon erg aardig
Citaat:
Origineel gepost door Erikj Bekijk Post
ik denk toch echt dat het wel schadelijk is. Als je al gaat kijken hoe groot de lobby is van mensen die voor het gebruik is, dit is een hele grote lobby, tuurlijk zouden deze mensen aangetoond willen zien dat aspartaam veilig is. Maar of dit onderzoek objectief is en echt op feiten berust? Aspartaam is 160 tot 200 keer zo zoet als suiker heb ik gelezen, dit bespaart bedrijven als Coca Cola enzovoort zo ontzettend veel geld, zou Coca Cola er blij mee zijn als er werd aangetoond dat aspartaam slecht is? ik denk het niet.
Cola regular = suiker
Cola light = aspartaam

Waarom drinken we niet gewoon allemaal cola light?
MironT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2008, 19:12   #47
Cool Novice

rocvajm's Avatar

Karma Power: 1 rocvajm is op een gedistingeerde weg
goedenavond

@erikj:
aspartaam is idd niet de meest veilige stof, maar in dusdanige mate wordt het verwerkt dat het niet schadelijk is. zoals jij al zei 200keer zo zoet.
Echter is het zo dat een bepaalde hoeveelheid (die normale mensen niet halen) op dagelijks niveau zelfs kanker kan veroorzaken.
hier hoef je als gewone sterveling dus niet voor te vrezen. maar het is theoretisch mogelijk. Ditgeen zei Edgar ook, het giftig zijn. En dat van die 45 graden klopt ook..
heb het laatst ergens gelezen, zelf werk ik in een sportwinkel .. dus lees en hoor je wel eens wat over afvallenm, light producten enzovoort,.. en heel toevallig zit het daar ook in.
Greetz
Oud 6 April 2008, 21:57   #48
Cool Novice

Karma Power: 0 Powergiant is op een gedistingeerde weg
Bekijk Galerij (2 foto's)
Ik heb een documantaire hierover gezien en er zitten dus nogal wat gezondheidsrisico's aan het consumeren van aspartaam. Maar ik zeg altijd maar zo: ook al neem je er niet veel van, slecht is slecht! En beter dat je er niet te veel van neemt waar het niet nodig is
Oud 7 April 2008, 00:28   #49
Cool Novice

Citaat:
Origineel gepost door Powergiant Bekijk Post
Ik heb een documantaire hierover gezien en er zitten dus nogal wat gezondheidsrisico's aan het consumeren van aspartaam. Maar ik zeg altijd maar zo: ook al neem je er niet veel van, slecht is slecht! En beter dat je er niet te veel van neemt waar het niet nodig is
Eens.
Oud 9 April 2008, 20:52   #50
Advanced Bodybuilder

Yeahbuddy's Avatar

Leeftijd: 44
Karma Power: 5 Yeahbuddy heeft een sterk verlangen om herboren te wordenYeahbuddy heeft een sterk verlangen om herboren te wordenYeahbuddy heeft een sterk verlangen om herboren te wordenYeahbuddy heeft een sterk verlangen om herboren te wordenYeahbuddy heeft een sterk verlangen om herboren te wordenYeahbuddy heeft een sterk verlangen om herboren te wordenYeahbuddy heeft een sterk verlangen om herboren te wordenYeahbuddy heeft een sterk verlangen om herboren te wordenYeahbuddy heeft een sterk verlangen om herboren te wordenYeahbuddy heeft een sterk verlangen om herboren te wordenYeahbuddy heeft een sterk verlangen om herboren te wordenYeahbuddy heeft een sterk verlangen om herboren te wordenYeahbuddy heeft een sterk verlangen om herboren te wordenYeahbuddy heeft een sterk verlangen om herboren te wordenYeahbuddy heeft een sterk verlangen om herboren te worden
Citaat:
Origineel gepost door Big Steve Bekijk Post
Alles waar je te veel van neemt is slecht voor je
Okee, hoeveel is teveel bij een onberispelijke groente als broccoli?
Yeahbuddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2008, 12:30   #51
Cool Novice

Citaat:
Origineel gepost door Yeahbuddy Bekijk Post
Okee, hoeveel is teveel bij een onberispelijke groente als broccoli?
Ben het niet eens met de uitspraak 'Alles waar je te veel van neemt is slecht voor je' en idd hoeveel is teveel bij broccoli bijvoorbeeld.
Oud 11 April 2008, 13:15   #52
King of the hill
Elite Member

RougeMonkey's Avatar

Leeftijd: 25
Karma Power: 30
RougeMonkey is DBB's Karma KingRougeMonkey is DBB's Karma KingRougeMonkey is DBB's Karma KingRougeMonkey is DBB's Karma KingRougeMonkey is DBB's Karma KingRougeMonkey is DBB's Karma KingRougeMonkey is DBB's Karma KingRougeMonkey is DBB's Karma KingRougeMonkey is DBB's Karma King
Er zijn toch ook genoeg alternatieve zoetstoffen. XXL-nutrition bv gebruikt geen aspartaam. Kan even niet op de naam komen van de zoetstof die ze dan wel gebruiken.
Oud 25 April 2008, 22:06   #53
TPS
Novice

Leeftijd: 15
Karma Power: 0 TPS is op een gedistingeerde weg
of het veilig is of niet dat aspartaam .. ik woord er ziek van
eenblikje cola light krijg ik hoooftpijn van 2 laat me kotsen.
dit zou mede komen door aspertaam en andere zoetstoffen
als ik regulair cola drink heb ik nergens last van.

dus het moet toch ergens daar zitten
TPS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2008, 19:18   #54
Advanced Bodybuilder

ArnieProportio's Avatar

Leeftijd: 32
Karma Power: 3 ArnieProportio heeft veel om trots over te zijnArnieProportio heeft veel om trots over te zijnArnieProportio heeft veel om trots over te zijnArnieProportio heeft veel om trots over te zijnArnieProportio heeft veel om trots over te zijnArnieProportio heeft veel om trots over te zijnArnieProportio heeft veel om trots over te zijnArnieProportio heeft veel om trots over te zijnArnieProportio heeft veel om trots over te zijnArnieProportio heeft veel om trots over te zijnArnieProportio heeft veel om trots over te zijn
Bekijk Galerij (1 foto's)
Aspartaam is kankerverwekkend, maar dat is pas als je er meer dan 20 liter op een dag van drinkt.....dus als je gematigd cola drinkt, is er niets aan de hand
Geen pullovers, geen shrugs
Verder geen andere beperkingen....
------------
Stats:
80kg
1.76m
ArnieProportio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2008, 19:25   #55
Advanced Bodybuilder
Moderator Content Editor

Donkers's Avatar

Karma Power: 5
Donkers is herboren in de Dier realmDonkers is herboren in de Dier realmDonkers is herboren in de Dier realm
Krijg altijd gas van aspertaam...
Oud 15 May 2008, 07:15   #56
Novice

Domarigato's Avatar

Karma Power: 0 Domarigato is op een gedistingeerde weg
Ik zit er over te denken XXL Whey protein instant te bestellen, maar ik wil eerst weten wat precies de ingredienten zijn (zoals welke zoetstoffen, smaakstoffen etc.).
Kan iemand mij dat vertellen? Ik kan het niet op de site van XXL vinden.
En weet iemand wat het verschil is tussen Whey protein instant en Whey isolate?
Oud Gisteren, 09:14   #57
Novice

Domarigato's Avatar

Karma Power: 0 Domarigato is op een gedistingeerde weg
Aspartaam en andere voedsel toevoegingen

Ik gebruik sinds kort geen aspartaam meer omdat ik heb gehoord dat het gevaarlijk is. Had ik al lang geleden gehoord maar ik dacht: Zal wel.
Maar omdat ik de laatste tijd zo moe ben en spierpijn heb, mijn spieren niet meer sterk krijg ben ik gaan zitten zoeken op het net naar mogelijke oorzaken.

Ik googlede Detoxification en vond toen tot mijn schrik sites over ontgifting van vergiften zoals zware metalen, chemische voedsel-toevoegingen en kunstmatige zoetstoffen!

http://www.detoxprogram.net/

Ben toen verder gaan zoeken naar aspartaam, die ik altijd gebruik ipv suiker en vond hele verontrustende berichten: bijv. dat aspartaam in je lichaam omgezet wordt tot formaldehyde: je kunt wel nagaan wat dat met je cellen doet: hetzelfde wat er met het dooie beest gebeurt wat in die prut gepleurd wordt.

Nou kan iedereen natuurlijk wel zeggen dat aspartaam slecht is: bewijs het maar eens.
Kan ik niet, maar als je 'aspartame formaldehyde' googled krijg je 121.00 pagina's
Sommige daarvan zijn onbetrouwbaar of twijfelachtig

http://recipes.howstuffworks.com/question536.htm

alhoewel deze site wel heel leuk en interessant is.

Maar ik vond ook een studie van de Universiteit van Barcelona onder andere. En die zeggen precies hetzelfde

http://www.sweetpoison.com/pdf/Trochostudy.pdf.

Ik ben genoeg overtuigd. Ik heb mijn aspartaam de deur uitgepleurd. Dan nog maar liever suiker, zij het met mate.

Maar nou wil ik dus een goeie eiwit poeder kopen om aan te sterken.
Veel mensen hier zijn weg van XXL Whey Protein Instant dus ik dacht, die moet ik hebben.
Er zit geen aspartaam in zag ik.
Maar nou wou ik wel eens weten wat er dan wel inzit.
Heb de samenstelling bekeken, alle aminozuren op een rijtje, maar niet de andere voedseltoevoegingen.
Heb ze dus een mailtje gestuurd met de vraag om me te vertellen wat de andere ingredienten zijn. Kreeg geen antwoord.

Nou zou ik dus willen vragen aan iemand die zo'n pot heeft: wat zit er nou verder in aan zoetstoffen en andere toevoegingen? Of kan ik het hier ergens op de site vinden?

Dit was mijn bijdrage en vraag mbt aspartaam en aanverwante zaken.

Domo

49 jaar
Geen body builder maar wil wel een body en moet dus builden
Hobbies: zwemmen, hiken, films en meer

Top prestaties: 20 kilo afgevallen in 1,5 jaar (zonder zoetstoffen te gebruiken)
Gezwommen in de Orinoco
2 kinderen grootgebracht

Oud Gisteren, 09:46   #58
Novice

Leeftijd: 17
Karma Power: 0 Emperor1991 is op een gedistingeerde weg
Citaat:
Origineel gepost door MironT Bekijk Post
Cola regular = suiker
Cola light = aspartaam

Waarom drinken we niet gewoon allemaal cola light?
omdat het niet te zuipen is misschien?
Emperor1991 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Bookmark topic

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus

Post Regels