Fitness Seller

Wing Chung

Bezoekers in dit topic

axEomania

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2008
Berichten
169
Waardering
3
Lengte
1m82
Massa
89kg
Vetpercentage
13%
Hallo DBB,

Een vriend en ik, we kennen elkaar sinds de eerste van de Middelbare, willen graag op een vechtsport. In eerste instantie hadden wij Krav Maga in gedachte. Aangezien dat pas vanaf 18 jaar en ouder te beoefenen is, zijn wij een lijstje met vechtsporten af gaan werken. Toen kwamen we bij Wing Chung aan, we hebben aantal dingen erover gelezen, aantal filmpjes gezien, etc. etc.
Maar goed, nu komt het probleem. Het probleem is onze ouders, ik heb aantal weken geleden al een keer heel voorzichtig geopperd dat ik misschien op een vechtsport wilde. Als reactie daarop kreeg ik: Nee, daar wordt je veel te agressief van en het is niet goed voor je hoofd.
Naja, dat was dus een paar weken geleden. Sindsdien zijn die vriend en ik serieus verder gaan kijken, en bij Wing Chung aangekomen. Binnenkort gaan we dus proberen bij onze ouders om toch te zorgen dat we hierop mogen.

Maar goed, jullie denken nu waarschijnlijk: Ja... Cool story, bro! Maar hier komt mijn vraag: Hoe kan ik het argument van mijn ouders het beste ontkrachten? Ik bedoel, zijn er nog goeie tegenargumenten? Of hoe kan ik gewoon hun argument onderuit halen? ;)

Hartelijk dank en met vriendelijke groet,
axEomania.
 
Ik heb zelf 2,5 jaar Wing Chun gedaan en ik werd er juist rustiger van.
Het is wel een vrij harde sport, richting MuayThai alleen is Wing Chun een stuk traditioneler.
Maar goed je zou de volgende tegenargumenten kunnen gebruiken:
- Wing Chun is zeer effectief als zelfverdediging
- Van dit soort sporten word je juist rustiger omdat je jezelf beter onder controle hebt
- En niet goed voor je hoofd? bedoelt ze de klappen? Zo ja, je hebt zoveel bescherming als je zelf wilt, zelfs hoofdbeschermers. En zolang je tijdens het sparren bescherming draagt zal je echt geen letsel oplopen hoor;). Sterker nog, qua blessures is voetbal gevaarlijker hoor. Ik doel hierbij op bijv afscheurende kruisbanden etc.
 
Kijk! Dit zijn reacties waar ik iets aan heb :D.
Alleen bescherming, dat houdt in: Hoofdbescherming, handbescherming etc.?

+karma sowieso ;)
 
Kijk! Dit zijn reacties waar ik iets aan heb :D.
Alleen bescherming, dat houdt in: Hoofdbescherming, handbescherming etc.?

+karma sowieso ;)

Bij ons was het zo dat je zelf mag weten welke bescherming je draagt (optioneel zullen we maar zeggen).

Maar je hebt keuze uit de volgende bescherming:
- hoofdbeschermer
- bitje
- handschoenen
- tok
- scheenbeschermers

De scheenbeschermers zijn leuk voor in het begin, na een tijdje worden je schenen harder en heb je ze niet meer nodig.
Hoofdbeschermer, tsja..persoonlijk vind ik hem overbodig, ze zullen je sowieso wel sparen als nieuweling. Je moet niet denken dat je wordt afgeslagen door een beul van 120kg.
Tok is zeker aan te raden, bijna heilig te noemen zelfs.
zelfde als bitje en natuurlijk de handschoenen(maar die draag je meer voor de ander;)).
 
Ik neem aan dat die allemaal bij de "school" worden verkocht waar ik eraan wil gaan beginnen? En anders wordt het eventjes online zoeken ;)
 
Ik neem aan dat die allemaal bij de "school" worden verkocht waar ik eraan wil gaan beginnen? En anders wordt het eventjes online zoeken ;)

Ja dat kan je via de federatie kopen als ik me niet vergis.
Ik heb trouwens nog een hele set liggen (pak, schoenen, handschoenen, tok, scheenbeschermers ), dus als je interesse hebt, let me know -> pm.
 
Might do that :D
 
Wing chun is een goeie keus, zeker een aanrader!
 
is dit nou ook die sport waar je met ninchaku's leert omgaan of is dat een hele aparte sport op zichzelf?
 
@ bsbsbs, van wat ik gelezen en gezien heb is dat niet zo ;)
 
als je een goede school hebt, dan leer je jezelf juist beheersen en agressiviteit voorkomen in real life situaties.
wat trouwens misschien nog een leuk argument kan zijn, is de non-contact kant van vechtsport:
- vormen (bij de meeste sTen heb je liefhebbers van het spar gedeelte en van de vormen)
- interne gedeelte (qi gong)
waar je ouders vast wel begrip voor kunnen opbrengen als je er over verteld.

mochten ze echt tegen contact zijn (sparren) dan zou je nog kunnen overwegen om op turnen te gaan (erg goede basis voor vechtsport) totdat je er zelf over mag beslissen of een sport als bijvoorbeeld capoeira, waar je heel veel gave (acrobatische) technieken leert zonder contact. http://www.youtube.com/watch?v=51q1VB_dDik
 
Ik heb het er dus inderdaad met mijn ouders over gehad, en ik ben tot nu toe redelijk tevreden :). Het is er nog niet "officieel" uitgekomen, maar aan 't taalgebruik van m'n vader kon ik redelijk horen dat hij me niet zou weigeren.

Ik heb ze dus inderdaad de argumenten die in dit topic genoemd worden gezegd, en ze hebben er gewoon rustig naar geluisterd, 't ging eigenlijk prima :D.

Thx everyone ;)
 
klinkt goed ! hou je ons op de hoogte van het lid worden en je eerste ervaringen met de sport? succes ermee !
 
Sterker nog, qua blessures is voetbal gevaarlijker hoor. Ik doel hierbij op bijv afscheurende kruisbanden etc.

Voetbal is sowieso ontzettend blessure gevoelig.

Na 4 oefenwedstrijden ging onze selectie van 38 naar 27 spelers. Ik heb ook een vrij langere periode op kickboksen gezeten, het enige waar ik soms last van kreeg was mijn schouder.
 
Voetbal is sowieso ontzettend blessure gevoelig.

Na 4 oefenwedstrijden ging onze selectie van 38 naar 27 spelers. Ik heb ook een vrij langere periode op kickboksen gezeten, het enige waar ik soms last van kreeg was mijn schouder.

Ja precies, voetbal is gevaarlijk met blessures. Zeker qua lange termijn blessures, dit is bij vechtsporten een stuk minder. Echter zijn bij vechtsporten de korte termijn blessures weer groter, denk aan blauweplekken of een bloedneus. Maarja, daar word je een man van :D
 
Ja precies, voetbal is gevaarlijk met blessures. Zeker qua lange termijn blessures, dit is bij vechtsporten een stuk minder. Echter zijn bij vechtsporten de korte termijn blessures weer groter, denk aan blauweplekken of een bloedneus. Maarja, daar word je een man van :D
Dan kan je beter naar de breiclub als je dat blessures vindt maar ja misschien glij je dan uit en krijg je zo'n breinaald door je oog...

echt blessure gevoelig is paardrijden vind ik, ik ken daarbij meerdere personen uit mijn directe omgeving die (blijvende) schade hebben opgelopen door het vallen van een paard (waarbij eentje zelfs dood).
 
Van blauwe plekken en een bloedneus/bloedend iets ben ik sowieso niet bang ;). Dat is dus zeker geen reden om er niet op te gaan. Ik mag sowieso van m'n ouders ;) Nu nog eventjes checken of die vriend mag! :D
 
naar welke school ga je? ik train zelf wing chun in rdam.
 
Dan kan je beter naar de breiclub als je dat blessures vindt maar ja misschien glij je dan uit en krijg je zo'n breinaald door je oog...

echt blessure gevoelig is paardrijden vind ik, ik ken daarbij meerdere personen uit mijn directe omgeving die (blijvende) schade hebben opgelopen door het vallen van een paard (waarbij eentje zelfs dood).

bles·su·re de; v -suren, -s wond, letsel

Dus ja, daar valt een bloedneus dus ook onder. Het is alleen niet zo heftig als afgescheurde kruisband. Dat probeerde ik te zeggen...
 
Back
Naar boven