MuscleMeat

(kick)boksen

Bezoekers in dit topic

Mouzer

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
27 apr 2003
Berichten
1.394
Waardering
3
Ik zit er de laatste tijd over te denken om op (kick)boksen te gaan.

Maar ik weet niet of ik er geschikt voor ben.
Ik ben niet de sterkste van allemaal zegmaar, al fitness ik wel veel (duh waarom zit ik hier anders ;)). Maar dan nog, ik bedoel mij lijkt boksen best zwaar, en heb geen zin om met hoofdpijn thuis te komen of gebroken neus oid :P

Kan iemand hier mij meer info over geven? Moet je perse een bikkelharde gast zijn om te kunnen boksen? Of wordt je vanzelf wel hard?

En wat is beter, boksen of kickboksen?
Ik ben niet superlenig, mij lijkt boksen in dat geval beter.
 
Wat is beter? Dat moet je voor jezelf uitzoeken.
Als je totaal geen zin hebt in pijnlijke schenen en bovenbenen, kun je beter bij boxen blijven.

Draai bij beiden 1-2 lessen mee alvorens je een beslissing neemt.

Ik vond zelf kickboxen leuker/uitdagender, maar dat neemt niet weg dat boxen een zachtere sport is.
Kickboxen leuker omdat je dus ook mag trappen en het dus meer opties hebt om aan te vallen en verdedigen.
Boxen is weer moeilijker omdat je alleen boven de gordel mag stoten en de keuze/oppervlakte om je slag te plaatsen dus verkleind wordt, wat ook uitdagend kan zijn.

Anyway, belangrijker is dat je een sportschool/leraar zoekt waar je je op je gemak voelt en niet waar je na 3 weken met tegenzin naar toe gaat.

In sommige scholen wordt je rustig voorbereid op steeds hardere lessen.
Naarmate je beter wordt doe je mee met een hoger nivo van de les, je ziet nooit dat een wedstrijd jongen/meisje een beginner alle hoeken van de zaal laat zien en de beginner hinkend, jankend etc naar huis gaat.

Je zult wel een paar tikken krijgen, maar echt niet zo hard dat je een paar minuten blijft liggen.

Probeer en laat ons weten wat je er van vond.

Ik verschuif deze thread trouwens even naar de andere sectie als je het niet erg vindt.
 
Ik ben het met Bos eens, zoek een goede sportschool waar mensen je de gelegenheid geven om te groeien in de sport, en dus niet meteen je hersens inrammen bij de 1e keer sparren. Maar ga eerst gewoon eens een aantal maanden zaktrainen, alvorens je begint met sparren.
 
Ligt er natuurlijk ook aan bij wie je gaat lessen,
En met wie je spart, kijk gewoon eerst bij diverse scholen rond.
Wij mogen bij kickboxen bijna alles bij het sparren, en bij het sparren lijkt het soms meer op freefight :D want dan gaat bijna iedereen compleet los.
Heb zelf zovaak een knietje in mn gezicht gehad, of een bloedneus, buiten adem, backfist in mn gezicht noem maar op, maar hey, op de straat wordt ook niet rustig aan gedaan, snapje
dus je leert altijd wat/


gr rob
 
Ik heb zelf ook gebokst opgehoude vanwege examens en zo ik ga het na de zomer weer doen. Je heeft echt niet bikkelhard te zijn om op boksen te gaan en het traint is heel goed voor je conditie en je loopt ook echt niet snel de kans om een gebroken neus op te lopen. die handschoenen verzachten de klap zeker je kan wel af en toe een klappe krijge maar dat hoort erbij.
 
ik doe zelf kickboxen en heb taekwondo gedaan. merk dat ik kickboxen toch stuk leuker vindt.. is full contact en t is constant op vechten gericht, ipv sTlopen enz.

t is wel ff wennen op t begin en je zal denk ik ook de nodige spierpijn hebben na de training. (had ik op t begin). maar ik vind t een leuke sport om te doen om ff lekker uit te leven.
 
Bij mij op de sportschool is ook kickboxen. Het gaat daar ook elke keer aardig heftig aan toe, maar meer in conditionele opzicht. En we stoten en trappen nog alleen tegen kussens. En niet tegen hoofd, lever of milt. Er worden veel sit-ups tegen de muur gedaan en kniebuigingen, waarbij je voor een lange tijd je knieen 90 graden gebogen moet houden. Daarnaast nog opdrukken met je handen tegen elkaar en dan in de tempo van de instructeur. Als je dat niet volhoudt, of niet op de juiste manier doet, wordt de tijd stilgezet, en zal iedereen langer die oefeningen moeten doen. Dus opgeven doe je niet, want dan benadeel je alle anderen. Maar dit is wel de ultieme manier om alles eruit te halen wat er in je zit. Maar zo te zien is dit niet bij elke sportschool zo.
 
Originally posted by Mouzer
Ik zit er de laatste tijd over te denken om op (kick)boksen te gaan.

Maar ik weet niet of ik er geschikt voor ben.
Ik ben niet de sterkste van allemaal zegmaar, al fitness ik wel veel (duh waarom zit ik hier anders ;)). Maar dan nog, ik bedoel mij lijkt boksen best zwaar, en heb geen zin om met hoofdpijn thuis te komen of gebroken neus oid :P

Kan iemand hier mij meer info over geven? Moet je perse een bikkelharde gast zijn om te kunnen boksen? Of wordt je vanzelf wel hard?

En wat is beter, boksen of kickboksen?
Ik ben niet superlenig, mij lijkt boksen in dat geval beter.

Ik weet opzich niet zoveel van boksen of kickboksen af, maar wat betreft je vraag over het hard zijn/worden zal het niet veel verschillen met shaolin kungfu en dan kan ik je meegeven dat je na een hele tijd te hebben getraint vanzelf harder wordt...dat heeft allemaal zijn tijd nodig...voor ik met kungfu begon was ik inprincipe ook maar en zacht gekookt eitje, maar daar is inmiddels wel verandering in gekomen...
en wat betreft blessures zoals: gebroken neus of iets dergelijks...de kans bestaat dat je wel eens met een blessure naar huis toe gaat (maar die kans schat ik niet zo groot in) in ieder geval niet van die extreme blessures of je moet een extreme vechtsport gaan doen :D, kijk het is en blijft een vechtsport he...
Verder hoop ik dat je iets aan dit hele verhaal hebt en dat je een goede keus hebt kunnen maken of inmiddels al gemaakt hebt.

Greets,
RanNutai
 
Back
Naar boven