AndroidHealthClinic

Jeet Kune Do (Bruce Lee)

Bezoekers in dit topic

PixelNEM

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 okt 2006
Berichten
295
Waardering
0
Zoals sommige van jullie misschien weten is Jeet Kune Do (de weg van de onderscheppende vuist) een combinatie van vele soorten "vechtsTen." De ontdekker van Jeet Kune Do, Bruce Lee zag gebrekken in vele soorten stylen en combineerde deze allen in een. Zo maakte hij Jeet Kune Do volgens hem en aanhangers het perfecte.

Hier een plaatje van Bruce Lee
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Bruce Lee geboren in 1940 in San Francisco en overleden in Hong Kong 1973. Hij overleed veels te vroeg op een leeftijd van 33 jaar door zwelling van de hersenen.

Hier enkele quotes van bekenden rondom Bruce Lee.

Chuck Norris
"Lee, pound for pound, might well have been one of the strongest men in the world, and certainly one of the quickest."
"I remember visiting the Lee household and seeing Bruce bouncing his little boy, Brandon, on his abdomen while simultaneously performing leg raises and dumbbell flyes."

Leo Fong
"Yes, I was on the receiving end of his side kick. It was like getting hit with a truck."

Enkele stats over wat hij kon.

Bicep Curl - 38 kg 8 reps
Bruce Lee was capable of holding 57kg in front of him for several seconds.
Bruce Lee's striking speed from 60 cm (24 inches) away was five hundredths of a second.
Bruce did one-hand push ups using only 2 fingers.
Bruce was able to break a 250 kg (764 lbs) bag with a sidekick,and could easily destroy a 750 lbs (340 kg) dense peice of concrete.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Laten we het in dit Topic hebben over Jeet Kune Do en Bruce Lee. Share interesets.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Jeet kune do is gebaseerd op als eigen individu te presenteren in plaats van een style. Jezelf als de weg zien. Jeet kune do is ook hoe snel en krachtig je kan zijn met met alleen de energie te gebruiken die je nodig heb.

Zelf heb ik de boek tao of jeet kune do helaas heb je in NL niet echt jeet kune do scholen die regelmatig open zijn. Natuurlijk zijn er weinig JKD leraren die echt goed zijn om je te motiveren en je te ontplooien. Jammer genoeg is martial arts in de westerse wereld meer commercieel geworden dan een lifestyle.
 
Ben ik helemaal met je eens. Het is erg commercieel geworden. Zie de zogenaamde Kung-Fu shows op Youtube, Team Ryouko of mensen als Joe Eigo.

Daarom ben ik zelf zo geinterreseert in Bruce Lee en zijn Jeet Kune Do het is geen style het is gewoon jezelf uitdrukken.

Ik heb verschillende films over zijn leven gekeken. In een daarvan (Bruce Lee: A warriors journey) gaf zijn vrouw aan dat hij erachter was gekomen dat zelfs Jeet Kune Do niet de allerbeste manier is want elk individu is een individu en dus heeft iedereen ook iets wat anders is dan anderen. Datgeen moet ook in acht genomen worden wanneer iemand aan zelverdediging doet of vechten.

Er zijn zover ik weet een paar scholen in Nederland. Ik heb daar een paar filmpjes en presentaties van gezien en ben gelijk afgeknapt. Er was een school die gaf een demostratie en deze deed dus b.v. een stoot en dan maakte ze die niet af om de andere niet te raken. Hij zelf (Bruce Lee) vond dit helemaal niets en heeft daarom ook Kung-Fu wedstrijden met bescherming geintroduceerd. Ik ben dan ook het type wat liever zichzelf aanleert.

In de toekomst ga ik een paar van zijn boeken aanschaffen waaronder Tao of Jeet Kune Do en Fighting method. Ik ben ervan overtuigd dat Fitness (bb-en), gymnastiek, gewichtheffen, krachtraining en Jeet Kune Do op elkaar aansluiten.

Thijs
 
misschien een aanrader om" The Lost Tapes " te kijken.. voor mensen die meer willen weten over het leven van bruce lee.. in deze documentaire vertellen goede vrienden over zijn levensstijl en waarom bruce o.a. films ging maken
 
Hier een man die er alles van weet en kan, Bruce Lee's look-a-like

Tim Tackett


kwam laatst naar België voor een stage
 
Ook zeker een aanrader om te lezen: The art of expressing the human body

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Met allerlei oefeningen en trainingen van Bruce
 
Vandaag tijdens een seminarie es drie kwartier Jeet Kun Do gedaan en ik vond er niet zoveel aan. 'De onderschappende vuist' mja. Les gekregen van Hans Deburggraeve en ik vond het eerder saai.

Nu zoiezo, die mannen hebben ook snelheid he, maar ik vind het niet zo'n toffe sport.

Khad meer van close-combat en taiboks en tai-combat enzo dan echt jeet kun do.
 
Vandaag tijdens een seminarie es drie kwartier Jeet Kun Do gedaan en ik vond er niet zoveel aan. 'De onderschappende vuist' mja. Les gekregen van Hans Deburggraeve en ik vond het eerder saai.

Nu zoiezo, die mannen hebben ook snelheid he, maar ik vind het niet zo'n toffe sport.

Khad meer van close-combat en taiboks en tai-combat enzo dan echt jeet kun do.

Als ik seminar wil volgen van Jeet Kune Do dan heb ik Ted Wong of Shannon Lee als voorkeur zij staan ook het dichtst bij bruce lee.
 
Ook zeker een aanrader om te lezen: The art of expressing the human body

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Met allerlei oefeningen en trainingen van Bruce


Tao of jeet kune do is ook een goeie aanrader. Er staan persoonlijke verklaringen en aantekeningen van Bruce Lee zelf. Ook zijn interpretatie over vechtskunst. Het is een boek die je niet in 1 keer begrijpt die moet je goed bestuderen.
 
k heb ergens nog de docu liggen van jeet kune do van bruce lee...
opzich wel leuk
 
Ik ga binnenkort (waarschijnlijk) JKD doen in Leuven (bekend?), ik ben dus ook benieuwd hoe dat zal zijn, heb wel veel zin om erin te vliegen en te streven naar Bruce Lee:p .
 
Chuck Norris
"Lee, pound for pound, might well have been one of the strongest men in the world, and certainly one of the quickest."
"I remember visiting the Lee household and seeing Bruce bouncing his little boy, Brandon, on his abdomen while simultaneously performing leg raises and dumbbell flyes."

:roflol:

Dit gaat best wel te ver. Het is gewoon een brutal diss van onze afgod Chuck "the beast" Norris.
 
Bruce Lee, de eerste man die eraan dacht om het nuttige uit vechtsTen te combineren in een sT die voor hem perfect was. De grondlegger van mma als je eerlijk moet zijn.

:bow: Wat ik ervoor zou geven om 2 maand met hemzelf te mogen trainen :bow2:
 
Hier een man die er alles van weet en kan, Bruce Lee's look-a-like

Tim Tackett


kwam laatst naar België voor een stage


Ik heb die stage bijgewoond en ze was gewoon super. Tim Tackett is een nog levende oud-leerling van Bruce Lee.
 
Als ik seminar wil volgen van Jeet Kune Do dan heb ik Ted Wong of Shannon Lee als voorkeur zij staan ook het dichtst bij bruce lee.


Ik persoonlijk zou liever met de gehele JKD wednesday group trainen, want Tim Tackett verklaarde dat Bruce ieder van zijn leerlingen anders trainde. (bij de een toonde hij meer been technieken, bij de ander ging hij meer in op de fingerjab...enz
Vooral Bob Bremer zou het meeste les van Bruce gehad hebben.
 
jkd is gewoon goed...het is compleet ,het is of jij het effectief weet te maken
 
vechten doe je staand!!! knuffelen doe je liggend....
 
Back
Naar boven