Ga Terug   DutchBodybuilding.com Forum > Andere Populaire Topics > Allerlei > MMA, Vechtsport en WWE Wrestling

Antwoord

LinkBack Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 3 May 2008, 20:10   #1
Cool Novice

Leeftijd: 18
Geslacht: M
Karma Power: 0 kevvv is op een gedistingeerde weg
gewichtsklassen

hoe worden gewichtklassen in het thaiboksen ingedeeld?
ik weeg nu 70kg en zou graag in de middenklasse terechtkomen,dus moet ik waarschijnlijk nog wat massa bijkomen?
kevvv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2008, 20:25   #2
Advanced Bodybuilder
Moderator Content Editor

Donkers's Avatar

Karma Power: 5
Donkers is herboren in de Dier realmDonkers is herboren in de Dier realmDonkers is herboren in de Dier realm
Citaat:
Origineel gepost door kevvv Bekijk Post
ik weeg nu 70kg en zou graag in de middenklasse terechtkomen,dus moet ik waarschijnlijk nog wat massa bijkomen?

70 kg is een grens! dus je valt al in de middenklasse. d
Oud 4 May 2008, 00:43   #3
Cool Novice

Karma Power: 0 kevvv is op een gedistingeerde weg
de begingrens of de eindgrens?
kevvv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2008, 10:00   #4
Cool Novice

Karma Power: 1 UFighter89 zal spoedig beroemd wordenUFighter89 zal spoedig beroemd worden
beide de eindgrens van de klasse tot 70 kg en de begingrens van de klasse tot ik meen 76.
UFighter89 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2008, 11:48   #5
Advanced Bodybuilder

TheRipper's Avatar

Leeftijd: 23
Karma Power: 5 TheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren worden
http://en.wikipedia.org/wiki/Muay_Thai
Kijk bij weight divisions.
Oud 4 May 2008, 14:01   #6
Dutch Bodybuilder

zeep's Avatar

Leeftijd: 17
Karma Power: 2 zeep is een prachtig lichtbakenzeep is een prachtig lichtbakenzeep is een prachtig lichtbakenzeep is een prachtig lichtbakenzeep is een prachtig lichtbakenzeep is een prachtig lichtbaken
Citaat:
Origineel gepost door kevvv Bekijk Post
Maar als je nu 70 kilo weegt moet je niet in de klasse tot 70 kilo gaan vechten. Jouw tegenstander zal waarschijnlijk tegen de 75 kilo zitten en dan ben jij met je 70 kilo gewoon te licht.

And whatever you ask for in prayer, having faith and believing, you will receive.

Matthew 21:22
zeep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2008, 16:51   #7
Cool Novice

Karma Power: 1 UFighter89 zal spoedig beroemd wordenUFighter89 zal spoedig beroemd worden
Citaat:
Origineel gepost door zeep Bekijk Post
Maar als je nu 70 kilo weegt moet je niet in de klasse tot 70 kilo gaan vechten. Jouw tegenstander zal waarschijnlijk tegen de 75 kilo zitten en dan ben jij met je 70 kilo gewoon te licht.
Ook al in de n- en c-klasse? Heb zelf nog nooit full contact wedstrijden gedraaid ofzo, maar als je het een beetje recreatief doet ga je dan ook al gewicht maken enzo?
Oud 5 May 2008, 18:20   #8
Dutch Bodybuilder

zeep's Avatar

Karma Power: 2 zeep is een prachtig lichtbakenzeep is een prachtig lichtbakenzeep is een prachtig lichtbakenzeep is een prachtig lichtbakenzeep is een prachtig lichtbakenzeep is een prachtig lichtbaken
Citaat:
Origineel gepost door UFighter89 Bekijk Post
Ook al in de n- en c-klasse? Heb zelf nog nooit full contact wedstrijden gedraaid ofzo, maar als je het een beetje recreatief doet ga je dan ook al gewicht maken enzo?
Ja, het zal eigenlijk wel moeten. Je tegenstander(s) doen het en jij kan niet achterblijven. Zeker als je licht bent, dan is vijf kilo een vrij groot verschil in de ring. Hoewel thaiboksen in Nederland een kleine sport is, wordt er op veel sportscholen serieus getraint. Ook de trainer heeft invloed, hij wil goede vechters de ring in sturen om door te laten kunnen stromen naar de A-klasse zodat hij er ook geld aan kan verdienen.

And whatever you ask for in prayer, having faith and believing, you will receive.

Oud 6 May 2008, 08:50   #9
Cool Novice

Citaat:
Ja, het zal eigenlijk wel moeten. Je tegenstander(s) doen het en jij kan niet achterblijven. Zeker als je licht bent, dan is vijf kilo een vrij groot verschil in de ring. Hoewel thaiboksen in Nederland een kleine sport is, wordt er op veel sportscholen serieus getraint. Ook de trainer heeft invloed, hij wil goede vechters de ring in sturen om door te laten kunnen stromen naar de A-klasse zodat hij er ook geld aan kan verdienen.
Hmm ja oke klinkt wel logisch. Lijkt me alleen zo irritant ben nu zelf ook weer wat meer aan het trainen en ook bjj wedstrijden aan het doen, maar heb echt geen zin om daarvoor gewicht te gaan maken ik zie wel in welke klasse ik kom zoveel maakt het tog niet uit want ik verlies de eerste partij toch
Oud 6 May 2008, 17:04   #10
Dutch Bodybuilder

zeep's Avatar

Citaat:
Hmm ja oke klinkt wel logisch. Lijkt me alleen zo irritant ben nu zelf ook weer wat meer aan het trainen en ook bjj wedstrijden aan het doen, maar heb echt geen zin om daarvoor gewicht te gaan maken ik zie wel in welke klasse ik kom zoveel maakt het tog niet uit want ik verlies de eerste partij toch
Je begint zoiezo in de N-klasse, iedereen begint daar. En die eerste wedstrijd ga jij winnen! En gewicht maken, tsjaa.. mijn hobby is het ook niet. Het is zonde om zuur verdiende massa er voor een deel af te trainen. Maar als jij de ambitie hebt om te laten zien wat je kan in de ring, moet je zorgen dat je voorbereiding perfect is, iets dat voor iedereen haalbaar is. Zorg je conditie goed zit (50%) en zorg dat je gewicht goed zit (20%). Als je ook nog met de juiste instelling de wedstrijd in gaat (20%), - iets dat veruit het moeilijks is - heb nog maar voor 10% vaardigheden nodig om je eerste wedstrijd te winnen. En geloof me, als je die eerste wedstrijd wint......

EDIT: Ik zie je het waarschijnlijk over MMA hebt, aangezien je ook al BJJ wedstrijden hebt gedraaid. Ik weet niet hoe het in die sport met de klasse's werkt, maar de rest is zeker ook van toepassing!

Oud 7 May 2008, 13:46   #11
Cool Novice

Citaat:
Je begint zoiezo in de N-klasse, iedereen begint daar. En die eerste wedstrijd ga jij winnen! En gewicht maken, tsjaa.. mijn hobby is het ook niet. Het is zonde om zuur verdiende massa er voor een deel af te trainen. Maar als jij de ambitie hebt om te laten zien wat je kan in de ring, moet je zorgen dat je voorbereiding perfect is, iets dat voor iedereen haalbaar is. Zorg je conditie goed zit (50%) en zorg dat je gewicht goed zit (20%). Als je ook nog met de juiste instelling de wedstrijd in gaat (20%), - iets dat veruit het moeilijks is - heb nog maar voor 10% vaardigheden nodig om je eerste wedstrijd te winnen. En geloof me, als je die eerste wedstrijd wint......

EDIT: Ik zie je het waarschijnlijk over MMA hebt, aangezien je ook al BJJ wedstrijden hebt gedraaid. Ik weet niet hoe het in die sport met de klasse's werkt, maar de rest is zeker ook van toepassing!
Ik snap dat je in de N-klasse begint ik had het in mijn vorige post over de gewichtsklasse had k r mischien even bij moeten zetten, sorry.
Ik had het over gewicht maken in het algemeen, maakt in principe niet zoveel uit welke sport je doet lijkt me. Het lijkt me gewoon niet echt fijn om te doen maar je hebt wel gelijk dat als je echt de beste wilt zijn je je 100% goed moet voorbereiden en daar zal uiteindelijk gewicht maken ook bij horen. Ben zelf alleen nog niet echt van plan om alles op hoog niveau op te pakken vind het gewoon een leuke hobby en heb daarom ook geen zin om gewicht te maken
Oud 7 May 2008, 15:49   #12
Competitive Bodybuilder

rtodeep's Avatar

Leeftijd: 23
Karma Power: 12
rtodeep is herboren in de Mens realmrtodeep is herboren in de Mens realmrtodeep is herboren in de Mens realmrtodeep is herboren in de Mens realm
Stuur een bericht via MSN naar rtodeep
Citaat:
Ik snap dat je in de N-klasse begint ik had het in mijn vorige post over de gewichtsklasse had k r mischien even bij moeten zetten, sorry.
Ik had het over gewicht maken in het algemeen, maakt in principe niet zoveel uit welke sport je doet lijkt me. Het lijkt me gewoon niet echt fijn om te doen maar je hebt wel gelijk dat als je echt de beste wilt zijn je je 100% goed moet voorbereiden en daar zal uiteindelijk gewicht maken ook bij horen. Ben zelf alleen nog niet echt van plan om alles op hoog niveau op te pakken vind het gewoon een leuke hobby en heb daarom ook geen zin om gewicht te maken
ik vind gewicht maken geen probleem, tis vaak weer een voordeel voor jezelf

Wat Is Deze In De Ooievaar !!
rtodeep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2008, 11:37   #13
Dutch Bodybuilder

zeep's Avatar

Citaat:
Nu ik het terug lees, begrijp ik inderdaad dat je het over gewichtsklasse's had en niet over niveau.

Citaat:
Tsjaa.. je moet zelf weten wat je doet. Het zijn jouw wedstrijden. Ik weet niet op welk gewicht jij nu zit, maar zeker in de lagere gewichtsklasse's zal je het verschil duidelijk merken in de ring.
Ik begrijp je als je zegt dat het alleen een hobby van je is. Maar wedstrijden draaien is niet iets dat je zomaar even doet. Ik weet niet waar jij traint en of je trainer je zomaar de ring in stuurt. Maar al zou ik aankomen bij mijn trainer en hem vertellen dat ik voor mijn hobby zo nu en dan een paar wedstrijden wil draaien maar geen zin hebt om op mijn gewicht te letten, dan zou hij mij nooit de ring in sturen.

Oud 8 May 2008, 15:07   #14
Cool Novice

Citaat:
Tsjaa.. je moet zelf weten wat je doet. Het zijn jouw wedstrijden. Ik weet niet op welk gewicht jij nu zit, maar zeker in de lagere gewichtsklasse's zal je het verschil duidelijk merken in de ring.
Ik begrijp je als je zegt dat het alleen een hobby van je is. Maar wedstrijden draaien is niet iets dat je zomaar even doet. Ik weet niet waar jij traint en of je trainer je zomaar de ring in stuurt. Maar al zou ik aankomen bij mijn trainer en hem vertellen dat ik voor mijn hobby zo nu en dan een paar wedstrijden wil draaien maar geen zin hebt om op mijn gewicht te letten, dan zou hij mij nooit de ring in sturen.
Ik zit nu op 82 kilo ongeveer. En ik denk inderdaad niet dat mijn trainer me de ring in zou laten als je niet serieus ervoor gaat. Maar voor bjj wedstrijden is het niet zo'n probleem kan niet zoveel gebeuren tenzij je niet afklopt Als ik echter echt MMA wedstrijden zou willen gaan doen denk ik dat ik wel echt alles serieus aan moet pakken inderdaad. En mischien een full-contact vrom van het staande gevecht eens echt serieus aanpakken en niet af en toe een training hier en daar meepikken
Antwoord

Bookmark topic

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Post Regels