Ga Terug   DutchBodybuilding.com forum > Overige Topics > (Mixed) Martial Arts

Antwoord
Oud 2 August 2009, 11:29  
SuKar
Dutch Bodybuilder

SuKar's Avatar

Stats: M 31j 1m74 92kg 23%
Bekijk Galerij (1 foto's)
Films met 'echt' MMA

Advertentie
Hallo,
ik vroeg me af of jullie nog film kennen waarin echte vechtsport getoond wordt, dus herkenbare technieken, realistische uitvoering. Dus niet zomaar de beste knokfilm maar echt goed uitgevoerde technieken.

Een film die ik onlangs gezien heb is een mooi voorbeeld van hoe slecht het soms kan zijn, Fighting

http://www.youtube.com/watch?v=p6zGPV4ae60&feature=fvst
Een film die mij superleek (straatvechten, wat MMA), en met een van mijn grote favorieten van MMA erin Cung Le (strikeforce champion), in het echt een supervechter. Maar echt een crappy rotfilm, die hoofdrolspeler is een onrealistische vechter, puur beetje vechtacteerwerk geleerd voor de film.
Hij traint in de hele film nog geen minuut maar wordt toch steeds beter... dikke bagger.

Een positieve ervaring had ik met Never back down, op het eerste gezicht een simpele highschool rivaliteits film, maar met echt toffe partijen erbij, rear naked choke, traingle choke, guillotine van alles komt voorbij + keihard trainen in een toffe mma gym.

http://www.youtube.com/watch?v=Zzb7um_40Zk

jullie nog tips of afraders?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2009, 12:10  
kareltje27
Advanced Bodybuilder

kareltje27's Avatar

Stats: M 34j 1m83 86kg 14%
Niet echt MMA, maar Ong bak vond ik een geweldige film. Muay Thai is de sport die daarin beoefend wordt. Sommige vecht- en achtervolgingsscenes zijn briljant.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2009, 12:26  
SuKar
Dutch Bodybuilder

SuKar's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door kareltje27 Bekijk Post
Niet echt MMA, maar Ong bak vond ik een geweldige film. Muay Thai is de sport die daarin beoefend wordt. Sommige vecht- en achtervolgingsscenes zijn briljant.
ong bak is briljant, tony yaa heeft een achtergron in wushu, vandaar dat hij acrobatisch ook zo goed is, zijn andere films Honour of the dragon (tegen kung fu en capoeira) en Ong Bak2 zijn ook steengoed !!
  Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2009, 15:01  
UFighter89
Advanced Bodybuilder

UFighter89's Avatar

Stats: M 25j
Vond Ong Bak inderdaad wel vet om te zien. Was eerlijk gezegd niet zo kapot van Never Back Down. Vond het een heel hoog tienerfilm gehalte hebben met wat MMA technieken die (van wat ik me ervan kan herrineren) amper op dergelijke manier worden gebruikt in de kooi. Eerlijk gezegd denk ik niet dat je nooit echt een realistische MMA film gaat krijgen. Ik kijk nog altijd liever naar een goed MMA gala dan naar een film met MMA erin.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2009, 15:42  
Calyptus
Colossal Veteran

Stats: M 1m95 115kg 17%
Fighting was de slechtste film die ik ooit in de cinema gezien heb, had vreselijk veel zin om halfweg de film uit de zaal te stappen.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2009, 20:49  
klaasklasse
Advanced Bodybuilder

klaasklasse's Avatar

Stats: M - - -
redbelt met o.a. randy couture.
boring as ****

http://www.youtube.com/watch?v=a7ldC5EwmeA
  Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2009, 21:01  
SuKar
Dutch Bodybuilder

SuKar's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door klaasklasse Bekijk Post
redbelt met o.a. randy couture.
boring as ****

http://www.youtube.com/watch?v=a7ldC5EwmeA
hmm die heb ik nog niet gezien, absoluut links laten liggen dus?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2009, 21:02  
klaasklasse
Advanced Bodybuilder

klaasklasse's Avatar

Stats: M - - -
Citaat:
Origineel gepost door SuKar Bekijk Post
hmm die heb ik nog niet gezien, absoluut links laten liggen dus?
het zorgt voor contrast
maar ach mocht je geen donder te doen hebben....
  Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2009, 21:02  
SuKar
Dutch Bodybuilder

SuKar's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Calyptus Bekijk Post
Fighting was de slechtste film die ik ooit in de cinema gezien heb, had vreselijk veel zin om halfweg de film uit de zaal te stappen.
ja echt zuur gewoon, ik was er met een paar vechtsport vrienden naartoe, we hadden beter bambi3 kunnen gaan kijken.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2009, 16:40  
SPADE VI
Freaky Bodybuilder

SPADE VI's Avatar

Stats: M 26j 1m71 83kg -
Nou SuKar, dan is Undisputed 2 zeker het checken waard vind ik. De film heeft een groot MMA element. Het is namelijk het vervolg op Undisputed met wesley snipes, maar alleen nu gaan ze een stapje verder en moet de bokskampioen het in de gevangenis zien te rooien tegen een zeer goeie MMA vechter genaamd Uri Boyka en je kan het al raden. Na een paar matches van deze bad guy moet ook de held MMA sT leren. Ik kan het verzekeren dat het een goeie vechtfilm is en tegelijk leuke prison movie. ZEeeeker checken dus

Acteurs zijn: Michael jay white (die heeft een indrukwekkende Martial arts achtergrond)
Scott adkins ( is stuntman in verscheidene vechtfilms en vecht ook erg mooi)
  Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2009, 18:32  
SuKar
Dutch Bodybuilder

SuKar's Avatar

Thumbs up

Citaat:
Origineel gepost door SPADE VI Bekijk Post
Nou SuKar, dan is Undisputed 2 zeker het checken waard vind ik. De film heeft een groot MMA element. Het is namelijk het vervolg op Undisputed met wesley snipes, maar alleen nu gaan ze een stapje verder en moet de bokskampioen het in de gevangenis zien te rooien tegen een zeer goeie MMA vechter genaamd Uri Boyka en je kan het al raden. Na een paar matches van deze bad guy moet ook de held MMA sT leren. Ik kan het verzekeren dat het een goeie vechtfilm is en tegelijk leuke prison movie. ZEeeeker checken dus

Acteurs zijn: Michael jay white (die heeft een indrukwekkende Martial arts achtergrond)
Scott adkins ( is stuntman in verscheidene vechtfilms en vecht ook erg mooi)
thnx, ga ik morgen maar even checken dan. Maar deel 1 is ook nog wel te pruimen? want het klinkt alsof het een aansluitend verhaal is?
  Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2009, 19:06  
SPADE VI
Freaky Bodybuilder

SPADE VI's Avatar

Deel 1 heb ik zelf eigenlijk nog niet gezien. Enkel dat iceman in deel 1 werd vertolkt door vingh rames dacht ik. Maar je hoeft deel 1 echt niet gezien te hebben om deel 2 te kijken hoor. My advice is to just go rent it or download it. Ook lijken Ong Bak en Tom Yum Goong echt wel goei films ook al is dat meer Thaibox gericht
  Met citaat antwoorden
Oud 23 August 2009, 20:51  
gurumaster
Mega noob

gurumaster's Avatar

Stats: M 32j - - -
Undisputed 2

Dit wel een leuke film om te downloaden.

http://www.youtube.com/watch?v=PaWj9b1av1o&hl=nl

Gr.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 August 2009, 20:59  
SPADE VI
Freaky Bodybuilder

SPADE VI's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door gurumaster Bekijk Post
Undisputed 2

Dit wel een leuke film om te downloaden.

http://www.youtube.com/watch?v=PaWj9b1av1o&hl=nl

Gr.
The **** man, zie je niet goed, staat er al, door mij
  Met citaat antwoorden
Oud 23 August 2009, 21:20  
SuKar
Dutch Bodybuilder

SuKar's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door SPADE VI Bekijk Post
The **** man, zie je niet goed, staat er al, door mij
haha, anyway, heb m gehuurd en vond het een coole film.
Het vechten vond ik echter wel minder realistisch, veel tricks maar weinig 'echte' technieken terwijl het wel in die setting wordt neergezet (anders dan bij bijv ong bak).
  Met citaat antwoorden
Oud 23 August 2009, 22:24  
SPADE VI
Freaky Bodybuilder

SPADE VI's Avatar

ja dat wel, maar ik vond em zoals jij het zelf al zegt best te pruimen
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Snel Reageren
Bericht:
Opties
Oud topic waarschuwing
Dit topic, of de laatste post, is meer dan 1895 dagen oud. Het is heel waarschijnlijk dat de discussie afgelopen is, dus bumpen heeft geen zin.
Als je toch denkt dat het nodig is om te reageren, dan kan je dit alsnog doen.
Topic opties