XXL Nutrition

planning kuur van 36 weken

Bezoekers in dit topic

Rokh

just another bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
19 feb 2010
Berichten
1.040
Waardering
88
Lengte
1m80
Massa
95kg
Vetpercentage
10%
Hey allen,

Even een vraagje aan de mensen met ervaring met lange(ere) kuren. Ik ben van plan in januari terug on te gaan voor 38 weken. (Zit nu in week 6 van pct) en vroeg mij hetvolgende af wat de indeling van die 38 weken betreft - los van welke AS en hoeveelheden.

Plan 1
---------

w1-14 Deel I (Test/Tren)
w15-23 Bridge
w24-38 Deel II (Test/Primo)
w39-...PCT

Plan 2
-----------

w1-8 Deel I (Test only of Test/Bold)
w9-14 Bridge I
w15-23 Deel II (Test/Tren)
w24-29 Bridge II
w30-38 Deel III (Test/Primo)
w39-...PCT

Het komt er dus eigenlijk een beetje op neer dat ik ofwel twee langere kuren van 14 weken aan elkaar brei of eerder 3 kortere van elk 8 weken. In beide plannen laat ik slin/IGF (afwisselend) en HGH (continu maar verlaagd tijdens bridge) meelopen. En HCG (continu) en HMG (tijdens bridge) ook.

Alle input welkom!
 
Laatst bewerkt:
Hey allen,

Even een vraagje aan de mensen met ervaring met lange(ere) kuren. Ik ben van plan in januari terug on te gaan voor 38 weken. (Zit nu in week 6 van pct) en vroeg mij hetvolgende af wat de indeling van die 36 weken betreft - los van welke AS en hoeveelheden.

Plan 1
---------

w1-14 Deel I (Test/Tren)
w15-23 Bridge
w24-38 Deel II (Test/Primo)
w39-...PCT

Plan 2
-----------

w1-8 Deel I (Test only of Test/Bold)
w9-14 Bridge I
w15-23 Deel II (Test/Tren)
w24-29 Bridge II
w30-38 Deel III (Test/Primo)
w39-...PCT

Het komt er dus eigenlijk een beetje op neer dat ik ofwel twee langere kuren van 14 weken aan elkaar brei of eerder 3 kortere van elk 8 weken. In beide plannen laat ik slin/IGF (afwisselend) en HGH (continu maar verlaagd tijdens bridge) meelopen. En HCG (continu) en HMG (tijdens bridge) ook.

Alle input welkom!

Ik ben voor optie 2, simpelweg omdat ik niks heb met 14 weken aan 1 op dezelfde hoeveelheid van dezelfde stof te zitten. Als je Test/Bold doet zou ik dat deel denk ik wel langer maken.
 
Ik ben voor optie 2, simpelweg omdat ik niks heb met 14 weken aan 1 op dezelfde hoeveelheid van dezelfde stof te zitten. Als je Test/Bold doet zou ik dat deel denk ik wel langer maken.

Mja bij nader inzien zou ik bij de kortere kuren planning wel eens voor korte esters kunnen gaan, alleen jammer dat ik van Mast zoveel ****ing puisten krijg...
 
Mja bij nader inzien zou ik bij de kortere kuren planning wel eens voor korte esters kunnen gaan, alleen jammer dat ik van Mast zoveel ****ing puisten krijg...

hehe daar heb ik ook nog over getwijfeld, eerst zoals m'n huidige Prop/Ace doen, daarna een dikke Prop only en daarna nog een Prop met flinke NPP ernaast. Maar dan ben je op een gegeven moment een half jaar lang ED of EOD aan 't prikken :P

Puisten zou 't mij ook niet waard zijn, moeite doen om een mooi fysiek te krijgen en dat dan vernken met een maanlandschap, bah. Ben benieuwd wat t uiteindelijk wordt voor je!
 
hehe daar heb ik ook nog over getwijfeld, eerst zoals m'n huidige Prop/Ace doen, daarna een dikke Prop only en daarna nog een Prop met flinke NPP ernaast. Maar dan ben je op een gegeven moment een half jaar lang ED of EOD aan 't prikken :P

Puisten zou 't mij ook niet waard zijn, moeite doen om een mooi fysiek te krijgen en dat dan vernken met een maanlandschap, bah. Ben benieuwd wat t uiteindelijk wordt voor je!


Heb er nog wat lopen over nadenken, dat ga ik de komende maanden wel vaker doen :-) En ik neig nu ook eerder naar kortere kuren (met 2 bridges) ipv 2 langere (en 1 bridge). Tot nu toe heb ik enkel 12+ weken gedaan waarbij ik dan vaak overschakelde op korte esters op het eind van de cycle (en tevens de doseringen wat opdreef) maar misschien moet ik nu maar eens gelijk met korte esters van start gaan. Het enige jammere is wel dat ik een grote fan ben van primo, en dat die meer dan 8w nodig heeft om volledig tot zijn recht te komen. Dit zou bv een optie zijn:

Plan 3
----------

w1-8 Deel I (Test Prop/ NPP)
w9-14 Bridge I
w15-22 Deel II (Test Prop/Tren Ace)
w23-28 Bridge II
w29-40 Deel III (Test E/Primo)
w40-...PCT


Het laatste deel zou dus dan een gewone Test/Primo van 12 weken zijn. Het totaal loopt dan wel gauw op tot 40w met een nakuur van 8 a 12 weken dus dan is het jaar voorbij :)

2 vragen:

Zou een bridge van 4 weken ipv 6 weken ook mogelijk zijn?
Kan je bridgen op Test E, komende van korte esters? Indien niet mag dit plan de prullemand in, want ik ga geen heel jaar eod prikken! ?????????
 
Bridge van 4 weken na korte esters kan imo wel, 6 weken zou wel mijn voorkeur hebben omdat je lichaam dan toch net even wat meer rust heeft maar da's persoonlijk denk ik.

Bridgen op TestE kan ook prima, doe ik straks ook. Zet tegelijk met m'n laatste shot Prop/Ace een halve ml TestE. Gedachtegang hierachter is dat de Prop een paar dagen daarna wel uitgewerkt is maar de E er dan nog netjes in zit. Als ik hier fout zit hoor ik 't graag :P
 
Denk dat het er ongeveer zo gaat uitzien:

Plan III ongeveer

w1-8 Deel I
w9-14 Bridge I
w15-22 Deel II
w23-28 Bridge II
w29-40 Deel III
w40-...PCT

Deel I
---------

w1-8 Sustanon 1gr ew (300mg eod)
w1-8 NPP 350mg ew (100mg eod)
w1-8 Deca 200mgew

Bridge I
-----------

w1-6 Test E 250mg ew

Deel II
----------

w1-8 Test E 500mg ew
w1-8 Tren E 400mg ew
w1-8 Tren A 260mg ew (75mg eod)

Bridge II
------------

w1-6 Test E 250mg ew

Deel III
----------

w1-12 Test E 250mg ew
w1-4 Winstrol 350mg ew (50mg ed)
w1-12 Primo 800mg ew

Nu moet ik nog eens nadenken over het gebruik van de de nodige AI en/of SERMS tijdens de cycles en bridges. Zo lijkt het mij wel aangewezen om standaard wat arimidex of aromasin mee te laten lopen tijdens Deel I en misschien ook tijdens bridge.

In principe PCT terug met Nolva, Clomid en HMG. HCG tijdens de hele kuur en misschien ook HMG tijdens bridges.

HGH 5iu 7/7 tijdens cycles en 2iu 7/7 tijdens briges/PCT

Slin/IGF wisselen elkaar af om de 4 weken. Mogelijk schrap ik slin tijdens Deel III en ga ik wat cutten met ECA en Clen.

Iemand suggesties wat betreft T3/T4?
 
waarom deca en nnp samen?
waarom tren e en a samen?
 
waarom deca en nnp samen?
waarom tren e en a samen?

omdat ik korte esters wil combineren met lange esters. Korte esters omdat ik de kuur sneller wil doen aanslaan (kuur is "maar" 8 weken en ik heb het niet op zo op orals) en lange esters omdat ik daar nog een hele voorraad van heb liggen :-)

En ik weet dat taperen vaak als onzin wordt afgedaan maar ik heb zelf al ervaren dat ik mij beter voel om als ik van grote hoeveelheden AS (1-1.5gr per week) naar lage hoeveelheden afbouw (<250mg of PCT) dit gradueel te doen. Tijdens de opbouw (van nul naar 1-1.5gr) ondervind ik - buiten de occasionele Test flu - geen last.

Ik zou dus eigenlijk ook gewoon de Test E 40 weken kunnen laten doorlopen (op wisselende doseringen) en dan daar enkel NPP of Ace naast zetten maar zoals gezegd heb ik nog een shitload Deca en Enanthaat liggen en zie er niet meteen nadelen aan verbonden om korte en lange esters te gaan mixen...
 
Laatst bewerkt:
Snap niet zo goed waarom je voor primo zou kiezen na de tren. Ik zou eerder met de minst potente AAS beginnen dan ermee te eindigen...
 
Snap niet zo goed waarom je voor primo zou kiezen na de tren. Ik zou eerder met de minst potente AAS beginnen dan ermee te eindigen...

Ja daar heb je misschien wel een punt. Al denk ik dat 800mg primo na een bridge van 6 weken ook wel gaat aanslaan hoor. Maar in principe zou ik perfect deel II en deel III kunnen omwisselen...
 
Ik las dat je super aan het herstellen bent van je vorige kuur die ook 9 maanden geduurd heeft.
Is het niet wat om deze kuur door te trekken naar een vol jaar om te kijken hoe het herstel dan verloopt?
Waarschijnlijk zal je dan net zo herstellen, maar zo heb je misschien wat meer ruimte om je primo wat langer gebruiken.
 
Ik las dat je super aan het herstellen bent van je vorige kuur die ook 9 maanden geduurd heeft.
Is het niet wat om deze kuur door te trekken naar een vol jaar om te kijken hoe het herstel dan verloopt?
Waarschijnlijk zal je dan net zo herstellen, maar zo heb je misschien wat meer ruimte om je primo wat langer gebruiken.

Dat is een optie :-)
 
Wek hgh gebruik je ? En waarom laat je deze tijdens je bridge niet gewoon lekker op 5 iu ?
 
Ik las dat je super aan het herstellen bent van je vorige kuur die ook 9 maanden geduurd heeft.
Is het niet wat om deze kuur door te trekken naar een vol jaar om te kijken hoe het herstel dan verloopt?
Waarschijnlijk zal je dan net zo herstellen, maar zo heb je misschien wat meer ruimte om je primo wat langer gebruiken.

Herstel valt nog niks over te zeggen daar hij nog in zijn pct zit. Klap komt altijd daarna.
 
Ik las dat je super aan het herstellen bent van je vorige kuur die ook 9 maanden geduurd heeft.
Is het niet wat om deze kuur door te trekken naar een vol jaar om te kijken hoe het herstel dan verloopt?
Waarschijnlijk zal je dan net zo herstellen, maar zo heb je misschien wat meer ruimte om je primo wat langer gebruiken.


Eén van de redenen waarom ik primo als laatste heb gezet was ook omdat ik geen Tren meer wou in de zomer wegens gigantisch veel zweten. Bovendien had ik het plan opgevat om deze keer licht te bulken met Tren, vandaar ook 500 Test ipv low dose. Kans op sides van Tren icm met hogere Test is ook hoger, dus wsl nóg meer zweten...
Primo vind ik zeer fijn om op te cutten overigens. Heb de indruk dat die AS ook goed zijn werk doet op low carb...

---------- Toegevoegd om 13:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:18 ----------

Wek hgh gebruik je ? En waarom laat je deze tijdens je bridge niet gewoon lekker op 5 iu ?

Misschien doe ik dat wel. Maar omdat HGH niet goedkoop is wil ik het maximale halen uit de synergie AS+HGH. Die zal er - itt tot PCT - tijdens een bridge op 250mg Test ook wel zijn, maar toch minder dan met grotere hoeveelheden AS. Doorgaans gebruik ik Hygetropin of Asunme, maar soms ook wel eens generieke (xxx-tops), om het verschil te voelen.
 
Laatst bewerkt:
Waarom ga je pct??? Denk dat je na zo n lange kuur beter on kan blijven man
 
Herstel valt nog niks over te zeggen daar hij nog in zijn pct zit. Klap komt altijd daarna.

Wel dan zal die heel gauw komen want ik zit op dag 55 van mijn PCT. Na morgen schrap ik Nolva en HMG, dan na een week of 4 a 5 terug bloed prikken en de resulaten vergelijken.

Ik voel me alleszins kiplekker nu. Libido is terug aardig op gang geschoten en heb veel energie. Alleen zijn de trainingen een heel stuk lichter dan een paar maand geleden. Kracht is niet drastisch gezakt, maar volume wél. Als ik nu een uur stevig train, zonder cardio, moet ik echt minstens een hele dag recuperen. Dus train ik vaak eod. Als ik ed train, beperk ik KT meestal tot 30 a 45 min, opwarming niet inbegrepen.

Resultaat bloedanalyse einde PCT (dag 53) ---> http://forum.dutchbodybuilding.com/f46/rokh-on-324675/index11.html#post8142523

---------- Toegevoegd om 13:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:26 ----------

Waarom ga je pct??? Denk dat je na zo n lange kuur beter on kan blijven man

Waarom? Wat zijn de voordelen van nog langer ON te gaan? Ik doe geen wedstrijden dus ik vind een - weliswaar beperkt - spier- of massaverlies niet zo erg, zo lang ik maar progressie blijf boeken over verschillende jaren heen ben ik tevreden.

Trouwens, ik merk zowel aan mijn geestelijke (de rust is teruggekeerd in mijn hooofd!) als lichamelijke toestand dat een rustperiode van enkele maanden per jaar heel veel deugd doet...
 
Wel dan zal die heel gauw komen want ik zit op dag 55 van mijn PCT. Na morgen schrap ik Nolva en HMG, dan na een week of 4 a 5 terug bloed prikken en de resulaten vergelijken.

Ik voel me alleszins kiplekker nu. Libido is terug aardig op gang geschoten en heb veel energie. Alleen zijn de trainingen een heel stuk lichter dan een paar maand geleden. Kracht is niet drastisch gezakt, maar volume wél. Als ik nu een uur stevig train, zonder cardio, moet ik echt minstens een hele dag recuperen. Dus train ik vaak eod. Als ik ed train, beperk ik KT meestal tot 30 a 45 min, opwarming niet inbegrepen.

Resultaat bloedanalyse einde PCT (dag 53) ---> http://forum.dutchbodybuilding.com/f46/rokh-on-324675/index11.html#post8142523

---------- Toegevoegd om 13:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:26 ----------



Waarom? Wat zijn de voordelen van nog langer ON te gaan? Ik doe geen wedstrijden dus ik vind een - weliswaar beperkt - spier- of massaverlies niet zo erg, zo lang ik maar progressie blijf boeken over verschillende jaren heen ben ik tevreden.

Trouwens, ik merk zowel aan mijn geestelijke (de rust is teruggekeerd in mijn hooofd!) als lichamelijke toestand dat een rustperiode van enkele maanden per jaar heel veel deugd doet...
Wat is het verschil?
Als je degelijke constante gains maakt op een jaar on cycle kan ik je verzekeren dat je veel verlies als je alles gaat terug zetten naar eigen productie, TRT wordt niet gebruikt voor de lol :)
 
Wat is het verschil?
Als je degelijke constante gains maakt op een jaar on cycle kan ik je verzekeren dat je veel verlies als je alles gaat terug zetten naar eigen productie, TRT wordt niet gebruikt voor de lol :)

Ik vraag niet wat het verschil is, ik vraag wat de voordelen zijn. Ik gaf al aan dat ik enig spier- en massaverlies niet erg vind indien dit binnen de perken blijft. Bovendien is het zo dat ik 8 maand kuur, 3 maanden PCT doe en 1 maand recupereer. Ik denk dat ik op deze manier nog een aantal jaren stevige progressie kan maken. Indien ik later nóg verder wil gaan zal ik TRT zeker in overweging nemen, maar ik vind dat daar vaak nogal licht overgegaan wordt. TRT wordt idd niet gebruikt voor de lol, het is voor de rest van je leven...
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven