| | #1 |
| Ripped Bodybuilder | Zwemmen
Ik weet niet of het hier al gepost is (voordat al die wijsneusjes met hun "zoek en vind" commentaar komen Ben van plan om volgende maand te gaan cutten en zit te denken om zwemmen als cardio te gebruiken.. aangezien je hierbij ook je spiergroei stimuleerd.... |
| | |
| | #2 |
| Novice Aangemeld: feb 2004 Locatie: Nederland Geslacht: M
Stats: Karma: | Re: Zwemmen
ik zwem 1x per week maar dit is niet voor cardio..als je heel intensief zwemt merk je het wel in je spieren.. partijtje waterpolo merk je ook wel |
| | |
| | #3 |
| Cool Novice | Re: Zwemmen
Zwemmen zal inderdaad wel goed zijn. Het is ook een goede totale belasting op het hele lichaam. Ook nog behoorlijk goed voor je lats en triceps (als je tenminste een bortcrawel ? (spel je dit zo) kunt zwemmen). Heb zelf jaren lang intensief gezwommen en je komt er behoorlijk droog van te staan. Succes dr mee !
|
| | |
| | #4 |
| Massive Warrior Aangemeld: mei 2003 Locatie: Grunn Leeftijd: 44 Geslacht: M
Was er niet iets met dat zwemmers iets meer vet hebben dan andere sporters ? (niet dat ze niet droog staan, alleen iets minder dan andere sporters, had iets te doen met de temperatuur van het water waar je in zwemt) Plus dat ik merk dat ik vooral op mijn armen zwem, terwijl mijn benen juist een veel grotere spiergroep is, dus beter geschikt om veel calorieen te verbranden. maar goed, kwaad kan het natuurlijk nooit. |
| | |
| | #5 | |
| Can't stop the hunger... | Re: Zwemmen
Citaat:
enne Socrates het is een goeie cardio training. ik zwem ook nog wel eens tijdens het cutten. je krijgt er ook aardige schouders van, vooral bij vlinderslag en borstcrawl | |
| | |
| | #6 |
| Freaky Bodybuilder | Re: Zwemmen
gebruik SEARCH ik zwem op zijn tijd ook wel eens ff.. is wel lekker.. is ook wel goed.. gewoon doen.. !
__________________ It's not how much you lift, it's how much it looks like you can lift |
| | |
| | #7 | |
| Massive Warrior Aangemeld: mei 2003 Locatie: Grunn Leeftijd: 44 Geslacht: M
Citaat:
van den Hoogenband had een vetpercentage van rond de 10% bij de olympische spelen in Sydney, da's toch niet erg droog toch ? zie ook: http://www.rsc2.tmfweb.nl/SGK%20zwemmen.htm | |
| | |
| | #8 |
| Monstrous Giant Aangemeld: nov 2002 Locatie: Nederland Leeftijd: 25 Geslacht: M
Stats: - - - Karma: | Re: Zwemmen
Interessant Wazzup.
__________________ 25 yrs | 1.72 m | 90 kg 165 kg Fullsquat 125 kg Benchpress 240 kg Deadlift |
| | |
| | #9 |
| Rijk man Aangemeld: nov 2002 Locatie: Onderweg Leeftijd: 35 Geslacht: M
Klopt, zwemmers mogen een hoger vet% hebben dan bijvoorbeeld lopers. Puur om het drijfvermogen en het verminderde risico van ziektes wat je wel hebt als je erg droog staat. Ook bescherm je je spieren wat beter tegen koude invloeden. Persoonlijk loop ik van zwemmen helemal vol en krijg echt een onwijze pomp. Zo erg dat ik bijna niet meer vooruit te branden ben. Maar ja, ik heb dan ook wel aanleg voor explosieve sporten. En wanneer je dan je fysieke weerstand (zwemmen) gaat vergrotenten opzicht van normaal, krijg je altijd een superpomp. Ga maar eens sprinten met een elastiek om je middel en daaraan een autoband > je kont en benen ontploffen! |
| | |
| | #10 |
| Can't stop the hunger... | Re: Zwemmen
vandaar dat ik vroeger dus niet zo hard ging 8) maar idd wel een interesant stuk om te lezen wazzup. |
| | |
| | #11 |
| Ripped Bodybuilder | Re: Zwemmen
Thanx guys voor de reacties (en sorry dat ik zelf zo laat reageer)... ga het wel in mijn schema zetten voor m´n cut.... Jullie horen het wel van me of het gewerkt heeft of niet.. Thanx any way voor de reacties.. |
| | |