MuscleMeat

Hoe ik wil cutten

Bezoekers in dit topic

bloemkool

Cool Novice
10 jaar lid
Lid sinds
18 mei 2008
Berichten
178
Waardering
2
yow, gasten. Ik zou graag wat willen cutten en zou graag jullie zegen willen hebben op mijn manier hoe ik dit wil bereiken. Ik heb sinds lange tijd clean gebulked maar ben nu toch iets te vet geworden. mijn vetpercentage zit rond de 15%. Ik zou dit graag wat willen minderen maar ook niet echt te veel. Aangezien ik weinig eten haat zou ik met cardio het verschil willen maken. Ik zou de eerste week beginnen met elke dag dertig minuten lopen op een hartslag van 130, dan elke week verlengen met tien minuten zodat ik na 4 weken aan elke dag een uur zit. De vijfde week zou ik weer 60 minuten lopen en daarna weer afbouwen met elke week 10 minuten minder lopen. De laatste week loop ik weer dertig minuten.
Ik weet dat sommigen gaan zeggen dat dit zeer lastig zal worden maar weet dat ik al een goede uithouding heb en bovendien de cardiosessies echt low-intensity ga doen. Zo wat vinden jullie?
 
yow, gasten. Ik zou graag wat willen cutten en zou graag jullie zegen willen hebben op mijn manier hoe ik dit wil bereiken. Ik heb sinds lange tijd clean gebulked maar ben nu toch iets te vet geworden. mijn vetpercentage zit rond de 15%. Ik zou dit graag wat willen minderen maar ook niet echt te veel. Aangezien ik weinig eten haat zou ik met cardio het verschil willen maken. Ik zou de eerste week beginnen met elke dag dertig minuten lopen op een hartslag van 130, dan elke week verlengen met tien minuten zodat ik na 4 weken aan elke dag een uur zit. De vijfde week zou ik weer 60 minuten lopen en daarna weer afbouwen met elke week 10 minuten minder lopen. De laatste week loop ik weer dertig minuten.
Ik weet dat sommigen gaan zeggen dat dit zeer lastig zal worden maar weet dat ik al een goede uithouding heb en bovendien de cardiosessies echt low-intensity ga doen. Zo wat vinden jullie?

Ik denk dat je toch iets een denk fout maakt. Je zegt dat je weinig eet, maar voor cutten moet je niet weinig eten. Je moet gewoon nog 6 x per dag eten (voor een actief metabolisme), en eet dan goed voedsel. Wat je dat vervolgens doet is je onderhoud uitrekenen, en daar iets onder gaan zitten (en met zoveel cardio kan je zelfs er op zitten). En de cardio die je doet zou ik afwisselen met hitt. Succes
 
Ik zeg toch niet dat ik weinig eet. Ik ben net van plan om boven onderhoud te blijven eten en veel cardio toe te voegen. In elk geval bedankt voor je reactie!
 
Ik zeg toch niet dat ik weinig eet. Ik ben net van plan om boven onderhoud te blijven eten en veel cardio toe te voegen. In elk geval bedankt voor je reactie!

Sorry verkeerd geschreven, je zegt dat je niet weinig wilt eten als je wilt gaan cutten. Maar als je een goed eetschema hebt, kan je degelijk behoorlijk wat eten. Ik ben zelf ook aan het cutten, mijn onderhoud is 3200 en zit nu op 3000. Dat is nog behoorlijk veel.
Maar je kan niet boven je onderhoud gaan zitten, en dat verwachten dat je even vet gaat verliezen. Het is eigenlijk gewoon een reken som. Als jij je onderhoud + cardio en KT zou hoger moeten dan je voedsel inname. Zo niet blijf je aankomen
 
Ik zeg toch niet dat ik weinig eet. Ik ben net van plan om boven onderhoud te blijven eten en veel cardio toe te voegen. In elk geval bedankt voor je reactie!

als je boven onderhoud zit kan je niet afvallen. maakt niet uit hoeveel cardio je doet ;)


je "onderhoud" is als je niet afvalt en niet aankomt ..logisch toch?
 
Ik bedoel boven onderhoud zonder rekening te houden met de cardio.
 
Je moet gewoon nog 6 x per dag eten (voor een actief metabolisme)

Dat begrijp ik dus niet. Ik eet normaal 3 (nu in de vakantie 2 x) per dag.
Maar stel dat je 's middags (wat nu voor mij ook ochtend is) 4 boterhammen eet, moet je er dan maar 2 eten en de andere 2 een paar uur later. OF, eet je nog steeds 4 boterhammen, en 2 uur later dan wat fruit ofzo?
Ik kan toch moeilijk maar een deel van het avondeten opeten en derest later verwarmen ???
 
Ik bedoel boven onderhoud zonder rekening te houden met de cardio.

ja dan moet je niet de term onderhoud gebruiken want dan haal je alles door elkaar. onderhoud = totaal verbruik (incl. alle cardio en KT dus)


Dat begrijp ik dus niet. Ik eet normaal 3 (nu in de vakantie 2 x) per dag.
Maar stel dat je 's middags (wat nu voor mij ook ochtend is) 4 boterhammen eet, moet je er dan maar 2 eten en de andere 2 een paar uur later. OF, eet je nog steeds 4 boterhammen, en 2 uur later dan wat fruit ofzo?
Ik kan toch moeilijk maar een deel van het avondeten opeten en derest later verwarmen ???

je moet niet dat 5-6maaltijden gedoe doen man, je moet doen waar jij je goed bij voelt. Het is sowieso onzin dat je stofwisseling actiever of sneller gaat van meerdere maaltijden (dus daar hoef je het niet voor te doen). enige reden waardoor het veel gebeurd is omdat bb'ers vaak veel moeten eten , en dit gewoon niet in 2-3 maaltijden per dag weg krijgen.
 
Het is sowieso onzin dat je stofwisseling actiever of sneller gaat van meerdere maaltijden (dus daar hoef je het niet voor te doen).
Oh ja? Het gaat erom dat je met meerdere maaltijden per dag een constante aanvoer van voedingsstoffen hebt (wat dus sowieso beter is voor de opname ervan) en je bloedsuikerspiegels constant blijven. Als je maar 3x (of zelfs 2x) per dag eet, met daartussen - vanzelfsprekend - heel lange pauzes kan die spiegel zeer dalen. Ga je dan weer eten, dan schiet die flink omhoog en dat zorgt dus voor geen constante lijn (als je het in een grafiek zou plaatsen). Dat heeft dus wel degelijk effect op je stofwisseling.
 
suikerspiegel heeft geen effect op je stofwisseling, als je je wilt focussen op je insuline peil kun je beter 2-3 meals per dag eten binnen een bepaalde tijd (intermittent fasting) omdat op deze manier je insuline het grootste deel vd dag laag ligt en dus het vetverlies niet belemmert (wat je wel hebt met elke meal)

overigens is het "constante aanvoer van voedingsstoffen" ook onzin verhaaltje, spiergroei is het grootste bij aminopieken en dus niet bij een constante aminostroom. (of geloof je echt de marketingmachine van muscletech :roflol: )

goeie poging, maar helaas :)

komt nog eens bij dat je stofwisseling juist versneld bij "vasten" dus langere periode niet eten. (in tegenstelling tot zoveel mogelijk meals eten). minder maaltijden eten maakt je ook insuline gevoeliger, wat je wilt hebben voor spiergroei.
 
ja dan moet je niet de term onderhoud gebruiken want dan haal je alles door elkaar. onderhoud = totaal verbruik (incl. alle cardio en KT dus)




je moet niet dat 5-6maaltijden gedoe doen man, je moet doen waar jij je goed bij voelt. Het is sowieso onzin dat je stofwisseling actiever of sneller gaat van meerdere maaltijden (dus daar hoef je het niet voor te doen). enige reden waardoor het veel gebeurd is omdat bb'ers vaak veel moeten eten , en dit gewoon niet in 2-3 maaltijden per dag weg krijgen.
het is 1 van de weinig wetenschapelijk bewezen feiten op het gebied van bodybuilding dat als je , je eten verpsreid over 6 maaltijden je stofwisseling beter en snelwerkt en dat shakes en dergelijke dus ook beter opgenomen worden en alle nodige voedingstoffen voor een sneller spierherstel dus wat je hem nu verteld is onzin
 
suikerspiegel heeft geen effect op je stofwisseling, als je je wilt focussen op je insuline peil kun je beter 2-3 meals per dag eten binnen een bepaalde tijd (intermittent fasting) omdat op deze manier je insuline het grootste deel vd dag laag ligt en dus het vetverlies niet belemmert (wat je wel hebt met elke meal)

overigens is het "constante aanvoer van voedingsstoffen" ook onzin verhaaltje, spiergroei is het grootste bij aminopieken en dus niet bij een constante aminostroom. (of geloof je echt de marketingmachine van muscletech :roflol: )

goeie poging, maar helaas :)

komt nog eens bij dat je stofwisseling juist versneld bij "vasten" dus langere periode niet eten. (in tegenstelling tot zoveel mogelijk meals eten). minder maaltijden eten maakt je ook insuline gevoeliger, wat je wilt hebben voor spiergroei.
door langere tijd niet te eten gaat je lichaam juist in een spaarstand ik studeer voor dieetist nu en wat je nu zegt is simpelweg onzin hoe langer de tijd tussen de volgende maaltijd hoe minder voedingstoffen je lichaam heeft om zichzelf te onderhouden en hoe meer het gaat vasthouden de volgende keer dat je eet je lichaam is gevolg van honderden jaren evolutie die er alles aandoet omzichzelf zo goed mogelijk in levente houden dus 6 maaltijden op een dag is wel goed en houd idd je stofwisseling op gang 3 maaltijden is ook prima maar eet dan tussendoor 2 appels om je stofwisseling tog op gang te houden
 
oke :D

klein tipje, koop eens nieuwe boeken, niet die gene met statements van 10 jaar terug. En probeer eens niet zo vast te klampen aan de theorieën die je leert op school ;) Leuke uitdrukking.

"an educated person is equipped for the world today, a person learning is equipped for the world of tomorrow" (of iets wat er op lijkt, weet em niet pcies meer)
 
Laatst bewerkt:
het is 1 van de weinig wetenschapelijk bewezen feiten op het gebied van bodybuilding dat als je , je eten verpsreid over 6 maaltijden je stofwisseling beter en snelwerkt

dan kan je mij vast wel een onderzoekje geven ofniet?

ik kan jou namelijk ook een onderzoekje geven waarin het tegenovergestelde wordt beweerd ;)

maargoed, ik neem het je niet kwalijk dat je in 1 van de meest bekende fabeltjes ter wereld gelooft.
 
Laatst bewerkt:
Hmm, het eboek ''Burn the fat, feed the muscle is toch vrij uitgesproken over het feit dat je bij meerdere maaltijden per dag, lees 5 of 6 je stofwisseling stijgt en dat je lichaam dus een vetverbrandende machine wordt. Het boek wordt nogal aangeprezen hier op et forum en daarnaast ga ik ervan uit dat Tom Venuto er niet helemaal naast heeft gezeten ;)
 
hij zit er wel degelijk naast, en dat zegt hij nu ook. Vandaar dat er begin 2009 een 2e versie van het boek uit komt ;)

hij zegt :
heres what you will see in the new edition:

You will still see me recommend 5-6 small meals per day,and rather strongly. But not dogmatically. What you wont hear me say is that 6 meals increases metabolism or weight loss over 3 meals at an equal caloric intake.

You will also not hear me say that your metabolism slows down if you miss a single meal. (starvation
 
Nee hij zou zich er is hard voor moeten maken :D Is natuurlijk wel makkelijk om te zeggen dat het ook met 3 maaltijden kan met een evenwichtig verdeelde calorie-inname. Maar hij zit er niet naast, maar er zijn dus meerdere mogelijkheden. Wat voor de 1 werkt hoeft niet voor de ander te werken.
 
natuurlijk is het voor iedereen persoonlijk, wilde alleen maar aangeven dat je niet te snel in de "fabeltjes" moet trappen.

in de bodybuild wereld is 5-7 meals heel standaard, maar niet omdat je dan sneller metabolisme krijgt, maar omdat je dan meer kan eten op een dag.
 
Back
Naar boven