XXL Nutrition

Te weinig eiwitten tijdens cutten?

Bezoekers in dit topic

ListenandLearn

Cool Novice
Lid geworden
7 mrt 2011
Berichten
38
Waardering
1
Lengte
1m89
Massa
84kg
Vetpercentage
11%
Ga dit jaar weer beginnen met cutten. Het probleem waar ik de afgelopen 3/4 jaar tegenaan ben gelopen is dat ik toch wel aardig wat spiermassa ben verloren (meer dan me lief is). Waar ik vaak mee worstel is het aantal eiwitten. Ik ben nu 87 kg met ongeveer 16% BF. In de eerste week van de cut wil ik ongeveer op onderhoud zitten of 100 kcal eronder. Stel ik train 's avonds borst en triceps en voor de rest van de dag zit ik op een bureaustoel, dan kent mijn voedingsschema de volgende waardes:

2600 kcal
89 fat
270 kh
184 eiwit.

Ik zie in andere cutschema's eiwitwaardes van ruim 200+, vandaar vraag ik me af of mijn eiwitinname niet te laag is. Is dit wel te laag, wat dien ik dan te verlagen zodat kcal rond de 2600 blijft?
 
Ik zie in andere cutschema's eiwitwaardes van ruim 200+, vandaar vraag ik me af of mijn eiwitinname niet te laag is. Is dit wel te laag, wat dien ik dan te verlagen zodat kcal rond de 2600 blijft?

Dit is voldoende :). Meer eiwitten is niet noodzakelijk.
 
Als je op 2600 kcal wil blijven kun je je carbs verlagen en je eiwitten wat ophogen met de vrijgekomen kcals.
 
Ik vind het nogal aan de lage kant.. Je kan inderdaad ook kh schrappen en eiwit toevoegen. Hoeveel kcal's at je hiervoor?
 
Ik vind het nogal aan de lage kant.. Je kan inderdaad ook kh schrappen en eiwit toevoegen. Hoeveel kcal's at je hiervoor?

In de bulk (tot gister) at ik zo'n 3150 Kcal, met 410 kh, 150 eiwit en 95 fat.
Als ik meer kh schrap en eiwit toevoeg, raak ik dan niet meer spieren kwijt?
 
In de bulk (tot gister) at ik zo'n 3150 Kcal, met 410 kh, 150 eiwit en 95 fat.
Als ik meer kh schrap en eiwit toevoeg, raak ik dan niet meer spieren kwijt?

als je spieren gemaakt zijn van suiker misschien wel. Maar verwacht dat ook jouw spieren en weefsel is opgebouwd uit proteïne/calcium structuren ipv suikers.
 
beter je eiwitten hoger houden in een cut
 
Er zijn wel wat artikelen die een inname hoger dan 2gr per kg bw aanraden tijdens het cutten. Rond de 2,5 zit je wel safe.
 
Ik weet dat de broscience zegt dat eiwit verdeling niet uitmaakt, maar ik ga toch even vanuit de wetenschap een vraag aan je stellen. #durfteleven

Verdeel jij je eiwitten over de dag? Zo zijn er onderzoeken geweest waaruit bleek dat 2 x 20 gram eiwit, meer effect gaf aan de spiereiwitsynthese dat 1 x 40 gram eiwit.
Nu houdt de wetenschap nog geen rekening met absorptie snelheid van eiwitten uit verschillende bronnen dus je mag best over de 20 gram zitten, maar misschien iets om rekening mee te houden.
 
Ik weet dat de broscience zegt dat eiwit verdeling niet uitmaakt, maar ik ga toch even vanuit de wetenschap een vraag aan je stellen. #durfteleven

Verdeel jij je eiwitten over de dag? Zo zijn er onderzoeken geweest waaruit bleek dat 2 x 20 gram eiwit, meer effect gaf aan de spiereiwitsynthese dat 1 x 40 gram eiwit.
Nu houdt de wetenschap nog geen rekening met absorptie snelheid van eiwitten uit verschillende bronnen dus je mag best over de 20 gram zitten, maar misschien iets om rekening mee te houden.

Er zijn sowieso bar weinig relevante en representatieve onderzoeken mbt eiwit inname en wat teveel of te weinig is binnen het bodybuilden.

Ook builders die vaak geen rekening houden met de absorptie snelheid (passeersnelheid door de darm) en het opname vermogen van het lichaam per tijdseenheid.
Immers eiwit is eiwit ......
 
Als jij altijd veel spier hebt verloren, dan heb je sowieso alle reden om het anders aan te pakken. Ik geloof niet dat je altijd hoog in je eiwit moet zitten, maar zo te lezen heb jij wel reden om aan te nemen dat t beter voor je is. Probeer het gewoon 2 weken. Meet voor en na die tijd. Al is dat niet helemaal betrouwbaar als je net begint met een dieet. Maar gewoon iedere twee weken en inspelen op je resultaat lijkt mij belangrijk. Je bouwt t beste resultaat als je je lijf goed leert kennen, dan kan je lp de situatie inspelen
 
Als je wilt kan ik mijn cut schema sturen, +/- 200 gram eiwitten en makkelijk op te schoeven naar 250 door bv. wat vlees toe te voegen s middags. Stuur maar een priveberichtje mocht je dat willen. Succes!
 
Ik weet dat de broscience zegt dat eiwit verdeling niet uitmaakt, maar ik ga toch even vanuit de wetenschap een vraag aan je stellen. #durfteleven Verdeel jij je eiwitten over de dag? Zo zijn er onderzoeken geweest waaruit bleek dat 2 x 20 gram eiwit, meer effect gaf aan de spiereiwitsynthese dat 1 x 40 gram eiwit. Nu houdt de wetenschap nog geen rekening met absorptie snelheid van eiwitten uit verschillende bronnen dus je mag best over de 20 gram zitten, maar misschien iets om rekening mee te houden.

Ja verdeel het wel over de dag. Ik eet normaal gesproken 6x en met name in de cut wil ik er dan op letten de eiwitten over deze maaltijden te verdelen.

---------- Toegevoegd om 12:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:23 ----------

Ik weet dat de broscience zegt dat eiwit verdeling niet uitmaakt, maar ik ga toch even vanuit de wetenschap een vraag aan je stellen. #durfteleven Verdeel jij je eiwitten over de dag? Zo zijn er onderzoeken geweest waaruit bleek dat 2 x 20 gram eiwit, meer effect gaf aan de spiereiwitsynthese dat 1 x 40 gram eiwit. Nu houdt de wetenschap nog geen rekening met absorptie snelheid van eiwitten uit verschillende bronnen dus je mag best over de 20 gram zitten, maar misschien iets om rekening mee te houden.

Ja verdeel het wel over de dag. Ik eet normaal gesproken 6x en met name in de cut wil ik er dan op letten de eiwitten over deze maaltijden te verdelen. Er zijn idd genoeg onderzoeken die zeggen dat het niet uitmaakt, maar geen enkel onderzoek dat zegt dat het nadelig is om de eiwitten te verdelen. Oftewel het kan alleen maar voordelig uitpakken om te verdelen.
 
Ja verdeel het wel over de dag. Ik eet normaal gesproken 6x en met name in de cut wil ik er dan op letten de eiwitten over deze maaltijden te verdelen.

---------- Toegevoegd om 12:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:23 ----------



Ja verdeel het wel over de dag. Ik eet normaal gesproken 6x en met name in de cut wil ik er dan op letten de eiwitten over deze maaltijden te verdelen. Er zijn idd genoeg onderzoeken die zeggen dat het niet uitmaakt, maar geen enkel onderzoek dat zegt dat het nadelig is om de eiwitten te verdelen. Oftewel het kan alleen maar voordelig uitpakken om te verdelen.

Alleen voordelig mbt je eigen maaginhoud, omdat je dan minder eiwit in 1x hoeft te verteren.
Verder mbt spiermassa aankomen en vetmassa verliezen heeft het geen voordelen om het te verdelen.
 
Alleen voordelig mbt je eigen maaginhoud, omdat je dan minder eiwit in 1x hoeft te verteren.
Verder mbt spiermassa aankomen en vetmassa verliezen heeft het geen voordelen om het te verdelen.

Heb je relevante en representatieve onderzoeken die dat aantonen?
Ik ken erg weinig of geen grote jongens die die mening delen, wel schrieltjes die die mening delen.
 
http://nutritionreviews.oxfordjournals.org/content/73/2/69

Als je deze onderzoekers en artikel schrijvers schrieltjes vindt dan mag je je heel erg diep gaan schamen.

Blijven wetenschappers en schrieltjes.

Conclusie is dat ze de uitkomsten van onderzoeken discutabel vinden.

Maar het is wederom weer een nietszeggend onderzoek. Komt geen bodybuilder in voor volgens mij.
Onderzoek op obese, slank en huisvrouwtjes of gemiddelde niet sporter beweging is niet representatief voor de bodybuilder die elke training 5 tot 7 x per week alles naar de klote werkt en een zeer grote voedsel intake heeft en nodig heeft.
 
Blijven wetenschappers en schrieltjes.

Conclusie is dat ze de uitkomsten van onderzoeken discutabel vinden.

Maar het is wederom weer een nietszeggend onderzoek. Komt geen bodybuilder in voor volgens mij.
Onderzoek op obese, slank en huisvrouwtjes of gemiddelde niet sporter beweging is niet representatief voor de bodybuilder die elke training 5 tot 7 x per week alles naar de klote werkt en een zeer grote voedsel intake heeft en nodig heeft.

Ben het zeker met je eens dat onderzoek op obese huisvrouwtjes niet te extrapoleren is naar bodybuilders, maar we moeten natuurlijk wel HEEL voorzichtig zijn met de ''skinny dude zegt A, buffe dude zegt B, dus B moet wel waar zijn want is gesproken door een groter persoon.''

Volgens die beredenering is alles wat mr O zegt waar, en alles wat wetenschappers vertellen onzin.
 
Blijven wetenschappers en schrieltjes.

Conclusie is dat ze de uitkomsten van onderzoeken discutabel vinden.

Maar het is wederom weer een nietszeggend onderzoek. Komt geen bodybuilder in voor volgens mij.
Onderzoek op obese, slank en huisvrouwtjes of gemiddelde niet sporter beweging is niet representatief voor de bodybuilder die elke training 5 tot 7 x per week alles naar de klote werkt en een zeer grote voedsel intake heeft en nodig heeft.

The positive relationship between the number of meals consumed and improvements in body composition were largely attributed to the results of a single study, calling into question the veracity of results. Moreover, the small difference in magnitude of effect between frequencies suggests that any potential benefits, if they exist at all, have limited practical significance. Given that adherence is of primary concern with respect to nutritional prescription, the number of daily meals consumed should come down to personal choice if one’s goal is to improve body composition.

Het gaat over body composition, het is echt niet ineens zo dat als je 4x per week traint en niet obese bent, je een heel ander lichaam hebt en totaal andere manier hebt van eiwitten opnemen of zo :roflol:
 
Het gaat over body composition, het is echt niet ineens zo dat als je 4x per week traint en niet obese bent, je een heel ander lichaam hebt en totaal andere manier hebt van eiwitten opnemen of zo :roflol:

Nee, maar yeremy heeft zeker een punt dat frequent trainen zeker invloed kan hebben op in welke mate meal frequency spiermassa afbreekt of juist niet; sedentaire personen zullen minder baat hebben bij een constante aminozuur aanvoer
 
Back
Naar boven