Ga Terug   DutchBodybuilding.com forum > Hoofdfora > Vetverlies en Conditietraining

Antwoord

Topic opties
Oud do 2 jul 2009, 15:56   #1
Dutch Bodybuilder

MasterM90's Avatar

Aangemeld: jun 2008
Leeftijd: 19
Geslacht: M
Stats: 1m80 95kg -
vraagje  

Heb zojuist drie kwartier mijn KT gedaan en daarna 30 minuten cardio op 70%.
van tevoren had ik goed gegeten (bak pasta) en na de KT meteen wat whey met water gepakt.
Na 10/15 minuutjes cardio werd ik nogal misselijk. Ben gewoon doorgegaan uiteraard maar het werd niet minder. Toen ik thuis kwam heb ik een glas ice tea gedonken en daarna was het meteen weg.
Ik heb wel een idee waar het aan lag maar vraag het toch maar even na aangezien ik nooit echt cardio heb gedaan, ik wil er nu wel serieus mee beginnen.
heeft dit iets te maken met mijn glycogeenspiegel die op dat moment erg laag staat? (dus waardoor de vetverbranding begint)

En is het dus in vervolg slim om iets mee te nemen waar veel koolhydraten inzitten om dit misselijke gevoel tegen te gaan? of is het juist de bedoeling om koolhydraten te vermijden zodat de naverbranding nog doorgaat?
MasterM90 is offline   Met citaat antwoorden
Oud do 2 jul 2009, 20:14   #2
Monstrous Giant

Aangemeld: aug 2006
Leeftijd: 20
Stats: 1m50 160kg 1%
Re: vraagje  

Citaat:
Origineel gepost door MasterM90 Bekijk Post
van tevoren had ik goed gegeten (bak pasta) en na de KT meteen wat whey met water gepakt.
Na 10/15 minuutjes cardio werd ik nogal misselijk. Ben gewoon doorgegaan uiteraard maar het werd niet minder. Toen ik thuis kwam heb ik een glas ice tea gedonken en daarna was het meteen weg.
Ik heb wel een idee waar het aan lag maar vraag het toch maar even na aangezien ik nooit echt cardio heb gedaan, ik wil er nu wel serieus mee beginnen.
heeft dit iets te maken met mijn glycogeenspiegel die op dat moment erg laag staat? (dus waardoor de vetverbranding begint)

En is het dus in vervolg slim om iets mee te nemen waar veel koolhydraten inzitten om dit misselijke gevoel tegen te gaan? of is het juist de bedoeling om koolhydraten te vermijden zodat de naverbranding nog doorgaat?
arnoldfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud vr 3 jul 2009, 02:19   #3
Cool Novice

Aangemeld: jul 2009
Leeftijd: 37
Stats:

Citaat:

Ja,de intesiteit was waarschijnlijk te hoog(zeker na de KT)

Doe uw cardio niet na KT of verminder de intesiteit. 30 min is ook veel te weinig om echt een effect te hebben op vetverbranding.

Neen,best op een lege maag,anders gebruikt ge die koolhydraten als energie ipv vet.
MagnusZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud vr 3 jul 2009, 08:02   #4
Competitive Bodybuilder

PilatesMeisje's Avatar

Aangemeld: mei 2008
Leeftijd: 21
Geslacht: V
Stats: 1m74 - -

Citaat:
Origineel gepost door MagnusZ Bekijk Post
Ja,de intesiteit was waarschijnlijk te hoog(zeker na de KT)

Doe uw cardio niet na KT of verminder de intesiteit. 30 min is ook veel te weinig om echt een effect te hebben op vetverbranding.

Neen,best op een lege maag,anders gebruikt ge die koolhydraten als energie ipv vet.
Nou daar zijn de meningen ook over verdeeld

Op een lege maag ben ik zelf geen voorstander van omdat je lichaam dan heel wat uur zonder voeding heeft gezeten en zo ook weer de nodige essentiële eiwitjes nodig heeft die dan uit je spiermassa worden gehaald + ook voor energie. Maar dit verschilt ook weer per persoon of het je ligt of niet..

Zelf doe ik ook cardio na mijn kt en gaat altijd prima. De training niet te lang maken en cardio van min.20min tot max40min is prima hoor.

Je zegt "best op lege maag, anders gebruikt ge die koolhydraten als energie ipv vet"...slaat ook nergens op..je lichaam haalt van beide energie en na je KT is je meeste glycogeen al verbruikt dus gaat het sneller over op vetverbranding (of spierverbranding als je verkeerd traint).

Het kan zijn dat je misselijk werd omdat je voor het trainen een flink bord pasta naar binnen hebt gewerkt. Dit kun je beter niet doen, omdat je lijf dan druk bezig is met het verteren van je grote maaltijd.

Zelf neem ik 1 uur voor het trainen een eiwitshake.. na trainen direct een stuk fruit om mijn glycogeenwaardes aan te vullen. Probeer dat eens..het is sowieso niet zo goed om met een volle maag te gaan trainen.
maar het is heel bijzonder.
PilatesMeisje is offline   Met citaat antwoorden
Oud vr 3 jul 2009, 09:26   #5
Huge Freak

DwarvenWarrior's Avatar

Aangemeld: nov 2008
Leeftijd: 30
Stats: 1m59 - -

Al er aan gedacht om je whey ná je cardio te nemen?
zelf neem ik EAS (van XXL) tijdens KT en cardio, na cardio m'n whey.
Just my 2 cents...
Oud vr 3 jul 2009, 10:56   #6
Cool Novice

Dennis010's Avatar

Aangemeld: jun 2009
Leeftijd: 25
Stats:

ik drink m'n whey vlak voor ik naar de gym ga
Dennis010 is offline   Met citaat antwoorden
Oud vr 3 jul 2009, 10:58   #7
Huge Freak

DwarvenWarrior's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Dennis010 Bekijk Post
ik drink m'n whey vlak voor ik naar de gym ga
ik ook, en nadien drink ik ook whey - maar nooit tussen KT & cardio door...
Oud vr 3 jul 2009, 11:08   #8
Advanced Bodybuilder

Fable's Avatar

Aangemeld: okt 2006
Leeftijd: 29
Stats: 1m80 90kg -

Ik doe altijd eerst kt en dan 30 mins cardio en dan de whey. Nooit ergens last vast gehad.
En 30 mins is echt wel genoeg om vet te verbranden als je zorgt dat je suikerspiegel lekker laag is na je KT, dus geen dextro of sportdrankjes nemen tijdens de KT.
Als je merkt dat je elke keer tijdens de KT leeg en op bent dan moet je een beetje nox pump ofzo nemen en dan kan je lekker doorgaan en nog beter vet verbranden.

It's simple, if it jiggles, it's fat.
Fable is nu online   Met citaat antwoorden
Oud vr 3 jul 2009, 14:24   #9
Cool Novice

Stats:

Citaat:
Origineel gepost door PilatesMeisje Bekijk Post

Je zegt "best op lege maag, anders gebruikt ge die koolhydraten als energie ipv vet"...slaat ook nergens op..je lichaam haalt van beide energie en na je KT is je meeste glycogeen al verbruikt dus gaat het sneller over op vetverbranding (of spierverbranding als je verkeerd traint).

Het kan zijn dat je misselijk werd omdat je voor het trainen een flink bord pasta naar binnen hebt gewerkt. Dit kun je beter niet doen, omdat je lijf dan druk bezig is met het verteren van je grote maaltijd.

Zelf neem ik 1 uur voor het trainen een eiwitshake.. na trainen direct een stuk fruit om mijn glycogeenwaardes aan te vullen. Probeer dat eens..het is sowieso niet zo goed om met een volle maag te gaan trainen.
Ik formuleerde dit alleen als antwoord op de vraag of hij ''iets waar veel koolhydraten inzitten'' tijdens of voor zijn aerobische activiteit moest consumeren om het misselijke gevoel tegen te gaan. Het zal in ieder geval de vetverbranding (zeker voor een activiteit van 30min) tegenwerken.
Oud vr 3 jul 2009, 20:24   #10
Dutch Bodybuilder

MasterM90's Avatar

Maar mijn intensiteit is toch niet te hoog als ik op 70% van me hartslag train?
het voelde alsof ik geen flikker hoefde te doen...
dus dat m'n intensiteit te hoog was geloof ik absoluut niet.

Maar het beste is dus: je KT doen, wat whey met water, 30/40 min cardio (70%) en na je cardio dus meteen je glycogeen aanvullen?
Oud vr 3 jul 2009, 20:40   #11
Cool Novice

Dennis010's Avatar

Aangemeld: jun 2009
Leeftijd: 25
Stats:

nou als je op 70% een half uur gaat zitten, dan ga je wel zweten... gebruik eens een hartslag meter.... en doe ook intervallen dus ga effe een paar min. terug naar 60% anders gaat je lichaam wennen aan 70%
interval moet je zoiezo doen.... voor betere vet verbranding

heb je trouwens al eens de HIIT gedaan? Dan ga je pas zweten en vet verbranden
Dennis010 is offline   Met citaat antwoorden
Oud za 4 jul 2009, 08:46   #12
Huge Freak

DwarvenWarrior's Avatar

Citaat:
Maar mijn intensiteit is toch niet te hoog als ik op 70% van me hartslag train?
het voelde alsof ik geen flikker hoefde te doen...
dus dat m'n intensiteit te hoog was geloof ik absoluut niet.

Maar het beste is dus: je KT doen, wat whey met water, 30/40 min cardio (70%) en na je cardio dus meteen je glycogeen aanvullen?
Ik zeg nog steeds whey na de cardio, tussendoor drink ik EAS en dat zorgt er voor dat ik niet aan m'n spieren begin ipv aan m'n vet (aminozuren enzo).
Oud za 4 jul 2009, 12:19   #13
Dutch Bodybuilder

MasterM90's Avatar

Ja, ik doe mijn cardio met een hartslagmeter.
70% is bij mij 140 slagen, dus daar focus ik me op.
En ik zweet uiteraard wel, maar desondanks blijft het een laag tempo..

En als je die EAS neemt tussen de KT en je cardio treed er minimale spierafbraak op en realiseer je voornamelijk vetverbranding?
Oud za 4 jul 2009, 14:43   #14
Huge Freak

DwarvenWarrior's Avatar

Citaat:

En als je die EAS neemt tussen de KT en je cardio treed er minimale spierafbraak op en realiseer je voornamelijk vetverbranding?
Klopt. (zo is het mij uitgelegd)
Oud za 4 jul 2009, 15:53   #15
Dutch Bodybuilder

MasterM90's Avatar

En wat is dan het verschil met als je Whey neemt?

hier zitten toch ook aminozuren in die ervoor zorgen dat er geen spierafbraak optreed?
Ik heb het verschil tussen EAS en whey nooit echt goed begrepen?
Oud za 4 jul 2009, 21:48   #16
Huge Freak

DwarvenWarrior's Avatar

whey = eiwitten (puur opbouwend en herstellend)
eas = aminozuren (anti-katabool en zelfs anabool)

Maar misschien moet je de verschillende producten even opzoeken op de website van XXL
Oud zo 5 jul 2009, 00:50   #17
Huge Freak

Aangemeld: sep 2008
Leeftijd: 18
Stats: 1m75 103kg 27%

15 mins before training - whey
15 mins after training - whey

Zo doe ik het, en het gaat prima. Ook doe ik cardio na training, maar niet meer als 45 mins. Doe gewoon regelmatig (4-6x pw) 45 mins cardio.

Bill Kazmaier: I feel like he is what I call a paper-champion.
Jon Pall Sigmarsson: I won 8 out of 10 events, so he can eat his paper.
Minotaures is offline   Met citaat antwoorden
Oud zo 5 jul 2009, 01:16   #18
Cool Novice

Stats:

@ OP Het was waarschijnlijk te hoog in combinatie met krachttraining => te lage bloedglucosespiegel na KT en uw lichaam kan vetten niet zo snel in energie omzetten (of misschien was er iets mis met de pasta?).

Verder train/ben ik compleet ''natural'',gebruik dus niks van die dingen en heb dat ook nooit gedaan,ik kan er dus niks over kwijt.
Antwoord

Bookmark topic

Tags
vraagje

Topic opties

Postregels