AndroidHealthClinic

-

Bezoekers in dit topic

Hell93

Massive Warrior
10 jaar lid
Lid sinds
13 jun 2013
Berichten
24.713
Waardering
5.074
Lengte
1m66
:D
 
Laatst bewerkt:
Bereken je onderhoud en ga daar onder zitten (bv. 500 kcal) en kies de juiste vermenigvuldigingsfactor t.a.v. je dagelijkse activiteit.
Als je niet dagelijks sport, laat dat dan in die factor buiten beschouwing en eet meer naarmate je meer kcal verbrandt (ook met KT!).
 
Dat snapte ik al haha maar het gaat mij om wat voor kt tijdens cutten? Ik doe nu eigenlijk niks.
 
Niemand advies?
 
Ik ben geen expert, maar doe gewoon waar ik me goed bij voel. Ik doe 4 x per week KT. Ma triceps en borst, woe benen en schouders, do biceps en rug en zat abs. Ik doe ong 2 oefeningen per spiergroep, dus niet zo gek veel haha. Doe 3 sets van 15 herhalingen en dan wel zo zwaar als ik kan. De laatste 3 herhalingen moeten branden haha.

Daarnaast zorg ik ervoor dat ik veel eiwitten binnen krijg. Voor mijn gevoel blijven je spieren beter behouden dan. Toen ik vorige keer ging afvallen deed ik dat niet en toen bleef er niks van me over en dat is echt zonde.
 
Dankje! Kan ik ongeveer hetzelfde ook doen op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag? Hoeft niet per se een dag tussen toch?
Eiwit probeer ik ook hoog te doen haha.
Maar zo'n training is dus prima met cutten? Dan ga ik dit in mijn schema proppen :D
 
Al sla je me dood! (doe dat maar niet haha)

Ik train alle dagen behalve vrijdag. Wil eigenlijk vandaag ook gaan maar heb met mezelf afgesproken dat ik elke week een rustdag moet nemen. Op dinsdag en zondag train ik dus ook, maar dan alleen cardio. Misschien is er iemand met meer ervaring op dit gebied, maar mij lijkt dat het geen kwaad kan aangezien je iedere dag andere spiergroepen traint. En cardio is nooit verkeerd toch? :D
 
Haha nee lijkt mij niet.
Ik wil vet verbranden dus.
Ik doe maandag tot en met donderdag hardlopen (30 min) en dan dus van maandag tot en met donderdag die kt wat jij zei (dankudanku)
 
Mij is verteld dat wanneer je veel herhalingen doet met KT het dan ook als een soort cardio werkt en vetverbranding stimuleert. Daarnaast betekent meer spieren ook meer verbranding dus lijkt mij niks mis mee :D
 
Ik heb qua krachttraining een upper/lower body split. Cardio doe ik na de krachttraining als cooling down, en op aparte dagen voor vetverbranding.
Mijn schema:

Maandag: Upper Body gevolgd door 30-45 minuten cooling down op een apparaat naar keuze.
Dinsdag: Lower body gevolgd door 30-45 minuten cooling down op een apparaat naar keuze.
Woensdag: Heb ik iets meer tijd dus:
- 4 uur: Cardio
- 7 uur: Upper of Lower Body
Donderdag: Rust / Upper Body / Lower body / Cardio. (ligt eraan hoe ik me voel)
Vrijdag: Pushing day, Upper en Lower Body PR's proberen te verbeteren.
Zaterdag: Rust of 60 minuten rustige cardio.
Zondag: 45-60 minuten HIIT Cardio op een apparaat naar keuze. (voorkeur bij fietsen / crosstrainen)

Of als ik alleen krachttraining doe:

Maandag, Woensdag, Vrijdag: Upper body
Dinsdag, Donderdag, Zaterdag: Lower body
Beide ongeveer 2-2,5 uur inclusief 30-60 minuten cooling down.

Zondag: Rust of cardio.
 
Beginnen met een KT schema in de cut kan prima
 
Dankje voor je schema! Helpt me goed bij maken van mn eigen schema zegmaar.

Top!
 
Gewoon zware krachttraining behouden in je cut. Je hoeft niet persé op hogere herhalingen te gaan zitten.
 
Gewoon zware krachttraining behouden in je cut. Je hoeft niet persé op hogere herhalingen te gaan zitten.

Ja maar dat is dus de issue: 'behouden'.
Ik wil beginnen met cutten maar heb nog geen krachttraining en geen dieet ed. Ik ga gewoon beginnen met alles maar ga beginnen met cutten omdat ik graag vet kwijt wil voor ik ga bulken (?)
Dus zodra ik start met t dieet schema start ik ook met krachttraining (welke ik dus maak uit bovenstaande adviezen)
 
In dat geval kan je mss beter veel herhalingen pakken om je metabolisme nog wat te verhogen en nog wat sneller calorieën verbranden maar het verschil zal minimaal zijn. HIIT (high intensity interval training) kan wel interessant voor je zijn.
Persoonlijk zou ik gewoon beginnen met de gewenste reprange en sets als dat je na je cut wilt gaan doen, maar dat is omdat ik een lagere reprange fijner vindt dan een hogere
 
Ik ga beginnen met cutten, en met de voeding wordt me steeds duidelijker, maar heb eigenlijk geen vaste kt trainingsschema..wat kan ik dan gebruiken? Als cardio doe ik circa 4x per week ongeveer 30 minuten hardlopen.
Ik heb wel een beetje spieren (haha) en die wil ik wel behouden. Kan ik gewoon tijdens het cutten beginnen met een schema? Zo ja, welke? En moet ik daardoor meer eten dan met alleen cardio gerekend?
Dankjeeee

Ja maar dat is dus de issue: 'behouden'.
Ik wil beginnen met cutten maar heb nog geen krachttraining en geen dieet ed. Ik ga gewoon beginnen met alles maar ga beginnen met cutten omdat ik graag vet kwijt wil voor ik ga bulken (?)
Dus zodra ik start met t dieet schema start ik ook met krachttraining (welke ik dus maak uit bovenstaande adviezen)

Vind het allemaal nogal onduidelijk dan.
Wat doe je nu? Alleen hardlopen of train je wel want dat kan ik niet opmaken uit je posts.. Omdat je zegt dat je spieren hebt, lijkt me dat je dus krachttraining al doet?

Tuurlijk kan je tijdens het cutten gewoon beginnen met een schema, zie niet in waarom dat niet zou kunnen.
Reken eens je bmr+ activiteitsniveau uit, dan zul je ongeveer weten wat je onderhoud is. Ga op basis daarvan een voedingsschema maken. Verschil kan je dan eventueel met voeding/cardio maken.

Hoevaak wil je krachttraining gaan doen in de week?
 
Vind het allemaal nogal onduidelijk dan.
Wat doe je nu? Alleen hardlopen of train je wel want dat kan ik niet opmaken uit je posts.. Omdat je zegt dat je spieren hebt, lijkt me dat je dus krachttraining al doet?

Tuurlijk kan je tijdens het cutten gewoon beginnen met een schema, zie niet in waarom dat niet zou kunnen.
Reken eens je bmr+ activiteitsniveau uit, dan zul je ongeveer weten wat je onderhoud is. Ga op basis daarvan een voedingsschema maken. Verschil kan je dan eventueel met voeding/cardio maken.

Hoevaak wil je krachttraining gaan doen in de week?

Haha iedereen heeft spieren (lol) maar ik bedoelde ermee dat ik maar een beetje 'aankloot' met een curlstang. Niks echt boeiends dus.
Ik doe 4x in de week hardlopen (eerst was het opbouwen naar 30 minuten, nu ga ik die 30 minuten zo opbouwen dat ik 10 km per uur loop)
Daarnaast wil ik 4 dagen per week krachttraining doen, op dezelfde dagen als het hardlopen.
Voedingsschema gaat lukken (ivm mn andere topic) trainingsdagen is 2000 kcal eten en rustdagen 1700 dagen.

Trainingsdagen zijn maandag tot en met donderdag, rustdagen vrijdag tot en met zondag (op dit moment, over 2 weken wordt vrijdag ook trainingsdag)

Hopelijk is het een beetje duidelijk :$

---------- Post toegevoegd 16 June 2013 om 22:24 ----------

In dat geval kan je mss beter veel herhalingen pakken om je metabolisme nog wat te verhogen en nog wat sneller calorieën verbranden maar het verschil zal minimaal zijn. HIIT (high intensity interval training) kan wel interessant voor je zijn.
Persoonlijk zou ik gewoon beginnen met de gewenste reprange en sets als dat je na je cut wilt gaan doen, maar dat is omdat ik een lagere reprange fijner vindt dan een hogere

Dankje, ik zal inderdaad even inlezen hoe/wat met HIIT.
Veel herhalingen is veel sets? Of meer in een set? (Ben een leek he haha)
 
Qua krachttraining moet je rustig beginnen. Als je 1x per week traint pak je je gehele lichaam dmv compound exercises waarmee je meerdere spiergroepen traint. Pak dan van de bovenste drie categorieen 2-3 oefeningen per spiergroep en wissel die af. Train je 2-3 of meer keer per week dan kun je per categorie een training doen.

Voor beginners is het goed met de compound oefeningen te beginnen omdat je spieren daar goed op reageren en je zo het snelst resultaat begint te zien.

Paar voorbeelden, ik gebruik zelf altijd dumbbells maar met een stang kan natuurlijk ook. De oefeningen met sterretje zijn goede algemene oefeningen. De Glute Ham Raise is een favo voor mij en helpt zeker om blessures met hardlopen te voorkomen, vandaar het sterretje. Als alternatief kun je ook leg curls doen.

Benen:
Squats (*)
Lunges
Glute Ham Raise (*)
Calve Raises

Borst/Triceps:
Dips (*)
Chest press/Bench press (*)
Chest flyes
Skullcrushers

Rug/Biceps:
Pullups/Chinups (*)
Deadlift (ook voor de benen als je die bijna gestrekt houdt) (*)
Dumbbell Rows
Dumbbell Flyes (rugvariant)
Biceps Curls

Je kunt kiezen voor de beginners 3 sets van zo'n 10 herhalingen. Of als je minder tijd hebt een dropset. Daarbij doe je 8-12 herhalingen en doe je zonder rust gelijk een 2e (of zelfs 3e) set met iets minder gewicht. Er zijn nog meer oefeningen (bijv. voor schouders/buikspieren) maar je moet ergens beginnen. Bouw rustig op, leer de correcte houding en techniek eerst, voordat je met zware gewichten aan de slag gaat en de boel verdoet. Noteer elke training in een schrift (hoeveel repetities, welk gewicht). Daar heb je heel veel aan voor het bijhouden van je progressie en training.
 
Laatst bewerkt:
Dankje! Dit is erg hulpvol ;) Ik ga gelijk aan de slag (met een schema dan he haha)

---------- Post toegevoegd 17 June 2013 om 11:14 ----------

Ps, ik wil wel dumbbells kopen; moet ik speciaal ergens op letten? En welke gewichten zijn handig om mee te kopen?
Op dit moment gaat met de curlstang (oefeningen voor biceps) totaal 5 kg heel makkelijk, 10 kg lastiger(moek echt doorzetten).
Dus wat is wijsheid met de dumbbells?
Dankje!
 
Qua krachttraining moet je rustig beginnen. Als je 1x per week traint pak je je gehele lichaam dmv compound exercises waarmee je meerdere spiergroepen traint. Pak dan van de bovenste drie categorieen 2-3 oefeningen per spiergroep en wissel die af. Train je 2-3 of meer keer per week dan kun je per categorie een training doen.

Voor beginners is het goed met de compound oefeningen te beginnen omdat je spieren daar goed op reageren en je zo het snelst resultaat begint te zien.

Paar voorbeelden, ik gebruik zelf altijd dumbbells maar met een stang kan natuurlijk ook. De oefeningen met sterretje zijn goede algemene oefeningen. De Glute Ham Raise is een favo voor mij en helpt zeker om blessures met hardlopen te voorkomen, vandaar het sterretje. Als alternatief kun je ook leg curls doen.

Benen:
Squats (*)
Lunges
Glute Ham Raise (*)
Calve Raises

Borst/Triceps:
Dips (*)
Chest press/Bench press (*)
Chest flyes
Skullcrushers

Rug/Biceps:
Pullups/Chinups (*)
Deadlift (ook voor de benen als je die bijna gestrekt houdt) (*)
Dumbbell Rows
Dumbbell Flyes (rugvariant)
Biceps Curls

Je kunt kiezen voor de beginners 3 sets van zo'n 10 herhalingen. Of als je minder tijd hebt een dropset. Daarbij doe je 8-12 herhalingen en doe je zonder rust gelijk een 2e (of zelfs 3e) set met iets minder gewicht. Er zijn nog meer oefeningen (bijv. voor schouders/buikspieren) maar je moet ergens beginnen. Bouw rustig op, leer de correcte houding en techniek eerst, voordat je met zware gewichten aan de slag gaat en de boel verdoet. Noteer elke training in een schrift (hoeveel repetities, welk gewicht). Daar heb je heel veel aan voor het bijhouden van je progressie en training.

Een vraagje; Als ik 1x per week wil doen, zou ik dan zegmaar alle oefeningen met een sterretje kunnen doen, op 1 dag?
En wanneer ik meerdere dagen doe, moet ik de oefeningen per spiergroep per dag doen toch?
 
Back
Naar boven