XXL Nutrition

graag beoordeling over cut voedingsschema + trainingsschema

Bezoekers in dit topic

luvQvist

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
23 okt 2009
Berichten
3.082
Waardering
111
Lengte
1m80
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
Beste DBBers,

Ik heb al een aantal keer geprobeerd op een deftige manier te cutten. Helaas nooit echt volgens plan goed uitgekomen.
Dit maal heb ik extra inspanningen gedaan en ben ik gegaan voor een soort van carb-cycling schema. Ook heb ik mijn calorie inname nog want verlaagd, wat had gevoel dat mijn onderhoud toch lager lag dan de theoretische berekening.

Ik train 3 x in de week een soort split-schema. (Ik doe niet alle oefeningen per training die in het schema staan; ik maak een keuze)
Op trainingsdagen eet ik mid-carb (licht onder onderhoud), op rustdagen eet ik low-carb (licht onder onderhoud) en 1x per week eet ik high-carb (boven onderhoud).
Na de trainingen doe ik ook nog 30min cardio.

Daarnaast neem ik op low-carb dagen als supplement 3x L-carnitine tartraat, 1x energize!, vit. C en E-supplement. Ben ook van plan een B9 en K in te nemen.
Op mid-carb dagen neem ik 3x L-carnitine tartraat, 1x energize!, vit. C (minder dan op low-carb) en zink supplement.
Op high-carb dagen neem ik 3x L-carnitine tartraat, 1x energize! en zink supplement.
Daarnaast doe ik een kuur van D-supplement (1x per week innemen).
Ik zie ook dat ik op mid -en high-carb dagen een tekort heb aan kalium; maar ik denk niet dat het nodig is om dat bij te nemen?

Ben van plan om binnen 1 à 2 weken de energize! op te voeren naar 2x daags.

extra info bij voedingsschema:
- de nootjes eet ik bij mijn laatste echte maaltijd i.p.v. met de caseïne; maar die kunnen er niet allemaal bij staan.
- kijk ook naar de uren i.p.v. de maaltijdvolgorde, want die klopt niet steeds.

Wat denken jullie ervan?
 

Bijlagen

  • diet-plan-true-natural-bodybuilding - low carb day.xls
    563 KB · Weergaven: 192
  • diet-plan-true-natural-bodybuilding - mid carb day.xls
    563,5 KB · Weergaven: 95
  • diet-plan-true-natural-bodybuilding - high carb day.xls
    563,5 KB · Weergaven: 110
  • Krachttraining schema lente 2010.doc
    341 KB · Weergaven: 109
Laatst bewerkt:
Waarom wil je cutten,? je weegt 67kg...met 1,79m...
 
Waarom wil je cutten,? je weegt 67kg...met 1,79m...

Een goeie vraag natuurlijk. Wel, moest je weten vanwaar ik kom...Ik ben mij nooit bewust geweest van een lichaam met een laag vetpercentage; zo rond mijn 4de/5de leerjaar beginnen vet te worden.
En hoe wil je dat ik volop kan kan bulken, als ik mij slecht voel in mijn vel met al dat vet?
Het cutten is trouwens niet zoveel meer; 4 goeie weken lijkt mij.

Vrees niet; daarna begin ik met een clean bulk en binnen een jaartje plaats ik wat foto's met de meest waanzinnige progressie ;)
 
Haha oke nice goede spirit, maar met 67kg en 1,79m..lijkt 't mij lastig voor te stellen dat je, zoals jij 't noemt, 'vet' bent...
 
Haha oke nice goede spirit, maar met 67kg en 1,79m..lijkt 't mij lastig voor te stellen dat je, zoals jij 't noemt, 'vet' bent...

Ik zie er gewoon misvormt uit man. Stel je gewoon een ecto met een laagje vet voor die zich vooral bevinden bij de buik, heupen en borst...

Wat ik trouwens wel erg leuk vind, is dat het de eerste keer is na mijn beentraining dat mijn kont stijf aan voelt! :D
 
Laatst bewerkt:
Wil iemand aub even commentaar geven :/
 
Nou, okey. Het lijkt erop alsof je weet waar je mee bezig bent en dat is al heel belangrijk. ;)

Wat is je onderhoud?

Je bent skinny-fat ofwat?
Want je kunt wel ontevreden zijn over je uiterlijk, maar als je weinig spiermassa hebt wordt vet% verlagen een zware dobber. En met massaverlies wordt het allemaal nog erger.
Check ecto's met een laag vet% :eek: Dat is waar je dan naartoe werkt.
Dus als ik jou was zou ik gewoon gaan "clean"bulken. ZEER GOED eten en nog veel harder gewichtheffen. Als je dat doet dan zakt je vet% en je spiermassa neemt toe. Dat moet je hebben.

En als je echt graag wilt cutten, doe het dan niet al te lang. Zodat je eerder kunt beginnen met hard bulken ;)

---------- Toegevoegd om 15:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:02 ----------

Dat trainingsschema is nog niet helemaal duidelijk. Ga je FB doen of split? En welke oefeningen ga je doen?
 
Nou, okey. Het lijkt erop alsof je weet waar je mee bezig bent en dat is al heel belangrijk. ;)

Wat is je onderhoud?

Je bent skinny-fat ofwat?
Want je kunt wel ontevreden zijn over je uiterlijk, maar als je weinig spiermassa hebt wordt vet% verlagen een zware dobber. En met massaverlies wordt het allemaal nog erger.
Check ecto's met een laag vet% :eek: Dat is waar je dan naartoe werkt.
Dus als ik jou was zou ik gewoon gaan "clean"bulken. ZEER GOED eten en nog veel harder gewichtheffen. Als je dat doet dan zakt je vet% en je spiermassa neemt toe. Dat moet je hebben.

En als je echt graag wilt cutten, doe het dan niet al te lang. Zodat je eerder kunt beginnen met hard bulken ;)

---------- Toegevoegd om 15:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:02 ----------

Dat trainingsschema is nog niet helemaal duidelijk. Ga je FB doen of split? En welke oefeningen ga je doen?

Ja dat weet ik; alleen ben ik dus nog altijd te lui geweest om eens een week constant evenveel te eten en te zien wat er precies gebeurd, om zo mijn reëel onderhoud te bepalen -_-

Maar valt er dan niets op aan te merken op mijn voeding?
 
Ja dat weet ik; alleen ben ik dus nog altijd te lui geweest om eens een week constant evenveel te eten en te zien wat er precies gebeurd, om zo mijn reëel onderhoud te bepalen -_-

Maar valt er dan niets op aan te merken op mijn voeding?

Die voeding ziet er volgens mij wel goed uit. Als het maar clean is en dat is het zo op het eerste gezicht wel. Alleen vind ik 2100kcals een beetje weinig. Maar dat kan dus goed komen doordat je wat weinig spiermassa hebt en klopt dus waarschijnlijk wel.

Houdt je resultaten per week bij; spiegel, weegschaal, meetlint, puntmeting. Kijk wat er gebeurd. Als je te hard afvalt eet je meer en anders eet je minder of je gaat zo door als je nu doet.

Maar het is wel verstandig om z.s.m. te gaan bulken om spiermassa aan te zetten door progressief te krachttrainen. Je ziet er dan beter uit, je onderhoud gaat omhoog, je vet% zakt en je hebt meer potentie om vet te verbranden.

Volg het schema, ga trainen en houdt resultaten bij.
 
Die voeding ziet er volgens mij wel goed uit. Als het maar clean is en dat is het zo op het eerste gezicht wel. Alleen vind ik 2100kcals een beetje weinig. Maar dat kan dus goed komen doordat je wat weinig spiermassa hebt en klopt dus waarschijnlijk wel.

Houdt je resultaten per week bij; spiegel, weegschaal, meetlint, puntmeting. Kijk wat er gebeurd. Als je te hard afvalt eet je meer en anders eet je minder of je gaat zo door als je nu doet.

Maar het is wel verstandig om z.s.m. te gaan bulken om spiermassa aan te zetten door progressief te krachttrainen. Je ziet er dan beter uit, je onderhoud gaat omhoog, je vet% zakt en je hebt meer potentie om vet te verbranden.

Volg het schema, ga trainen en houdt resultaten bij.

Oké thx. Ik heb wel enkel spiegel en meetlint ter beschikking. Weegschaal enkel in het weekend.
Trainingsprogressie hou ik ook bij op afgedrukte blaadjes.
 
en hoe bevalt t ondertussen?
 
Blokjuuhhhhhs voor de zomeuuuuur
 
Back
Naar boven