XXL Nutrition

Dunne handschoenen voor buiten hardlopen.

Bezoekers in dit topic

Marc W

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 feb 2004
Berichten
2.322
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
85kg
Nu de winter eraan komt, de volgende vraag: Weet iemand waar je dunne handschoenen kan kopen. Als ik in de winter maanden buiten fiets of loop, dan zijn blote handen niet zo prettig, maar de meeste normale handschoenen juist weer veel te dik. Ooit had ik van een hardloop makker die ik nu niet meer zie, perfecte dunne handschoentjes gekregen, dingen van niks maar perfect voor dit gebruikt. Handschoenen zijn nu niet meer te vinden en die loop makker ben ik al jaren uit het oog verloren.

Iemand een idee?
 
Ga naar een fietswinkel en vraag daar es.
Normaal zijn fietshandschientjes redelijk dun en toch waterdicht/kou-bestendig.
 
Nu de winter eraan komt, de volgende vraag: Weet iemand waar je dunne handschoenen kan kopen. Als ik in de winter maanden buiten fiets of loop, dan zijn blote handen niet zo prettig, maar de meeste normale handschoenen juist weer veel te dik. Ooit had ik van een hardloop makker die ik nu niet meer zie, perfecte dunne handschoentjes gekregen, dingen van niks maar perfect voor dit gebruikt. Handschoenen zijn nu niet meer te vinden en die loop makker ben ik al jaren uit het oog verloren.

Iemand een idee?

Ben je al naar een hardloopspeciaalzaak geweest?
Plaats anders je vraag in dit forum: www.runners.meetingpoint.nl - Forum over hardlopen en hardlopers met tips en adviezen van mede hardlopers

Zie ook dit topic over loop handschoentjes: runners - Runkleding en accessoires - loop handschoentjes
 
Ok, ik ken een zaak Runnersworld in A'dam centrum, daar zullen ze zoiets dus wel hebben neem ik aan. Bedankt.
 
Loop ook veel, maar nog niets echt van gemerkt.
Ga er is op letten. Wollen handschoenen en de toppen eraf snijden, lijkt me deftig, niet?

Fietsen is natuurlijk een andere zaak, daar zou ik het ook zeker gebruiken!
 
Ok, ik ken een zaak Runnersworld in A'dam centrum, daar zullen ze zoiets dus wel hebben neem ik aan. Bedankt.

Je hebt ook nog Run2Day op de overtoom en Run-inn aan de Linnaeuskade. ;)

Lees wel even de ervaringen met de verschillende merken in het bovenstaande topic over loop handschoenen.
 
Laatst bewerkt:
Vroeger kon je bij de dump nog wel eens van die marine-handschoentjes kopen. Dunne witte handschoentjes. Ik heb er zelf ook wel eens mee gelopen, maar meestal stopte ik ze na een minuut of 10 echt wel in mijn broekzak want het werd me al snel te warm (zelfs bij strenge vorst).
 
Ik heb bij de Jaap Eden ijsbaan leuke handschoentjes gevonden. Dat zal speciaal voor schaatsen zijn, maar het is wel de juiste dikte.
 
Ik heb de mijne gewoon bij V&D gekocht.
 
Of inderdaad V&D, daar hebben ze veel soorten, of een lederwinkel, dat soort handschoenen die je ook in de auto aan kan hebben.
 
koop wollen handschoentjes en knip de toppen ervan :)
 
gewoon naar een sport winkel, nike handschoenen die voetballers vaak tijdens wedstrijden/trainingen gebruiken.
 
Pro race

Ik heb onlangs voor 19 euro hun dunne winterhandschoenen gekocht voor te fietsen.

Moet je maar eens kijken op hun pagina naar dealers in Nederland.
 
Ik heb onlangs voor 19 euro hun dunne winterhandschoenen gekocht voor te fietsen.

:eek:

Ondanks dat 19 euro nou niet zo veel geld is, vind ik het wel veel geld voor een stukje textiel wat volgens mij een bruto waarde zou kunnen hebben van nog geen 50 eurocent. Die schaatshandschoentjes kostten me zes euro.
 
:eek:

Ondanks dat 19 euro nou niet zo veel geld is, vind ik het wel veel geld voor een stukje textiel wat volgens mij een bruto waarde zou kunnen hebben van nog geen 50 eurocent. Die schaatshandschoentjes kostten me zes euro.

Pfff ja, gewoon stukje textiel is het nou ook weer niet, ze zijn wel waterdicht en windafstotend.

Als het niks mag kosten zou ik anders gewoon een oud paar wollen sokken over mijn handen doen :D
 
De Adidas-store en de Nike-store in de Kalverstraat hebben ook veel 'specialiteiten' met een goede prijs-kwaliteit verhouding.
Kan je meteen langs de V&D of Perry sport :)
 
Back
Naar boven