MuscleMeat

Conditie + kracht training

Bezoekers in dit topic

Drunkenmaster

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
8 nov 2012
Berichten
4.934
Waardering
1.141
Lengte
1m78
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
zijn er oefeningen waarmee je beide traint?
 
Laatst bewerkt:
zijn er oefeningen waarmee je bijde traint?

*beide, maar nevermind.
Sprinters hebben aardige benen, dus sprintjes trekken (hiit) train je beide. Misschien een vorm van circuittraining ?
 
Circuit training is meer voor uithoudingsvermogen en conditie.

KT en conditie kan je nooit optimaal in een oefening/training doen. Bij kt spreek je meer de snelle vezels aan (net als bij sprinten) en bij conditie gebruik je meer de langzame vezels.


Doe gewoon kt (fullbody) en daarna een coopertest of zo
 
Geen idee hoe jouw programma eruit ziet, maar ik ben zelf te twee keer in de sportschool te vinden (aan het cutten, vandaar zo weinig). Dan volg ik op de ene dag een programma waarbij ik begin met de zware deadlift (echt helemaal van de grond), daarna ga ik bankdrukken en dan doe ik een oefening op zo'n professioneel ROW apparaat voor mijn rug. Daarna ga ik 20 minuten lang op verschillende snelheden hardlopen (voorkomt verveling). Zorg ervoor dat je ook een redelijke hoge hellingsraad intoetst. Zelf ga ik voor de drie. Dan begin ik met snelheid 7, na een minuut ga ik 20 minuten sprinten en spring ik naar snelheid 14-15, al moet ik wel heel goed op mijn houding blijven letten. Dan verlaag ik de snelheid weer tot bijv. 8. En dan weer tot 10.

De dag erna doe ik meestal niks, of maak ik enkel en alleen een stadswandeling of een fietstocht.

Daarna loop ik hard, maar dan buiten. Op een plek waar ook heuvels zijn en waar je kan sprinten. Zelf probeer ik nergens aan te denken, en focus ik mij alleen maar op mijn ademhaling. Dat werkt voor mij ontzettend goed om dingen goed lang vol te houden. Zeker als het zwaar wordt. Probeer dagelijks ook te mediteren. Dan doe je in feite hetzelfde: je alleen concentreren op jouw ademhaling.

Daarna duik ik weer de sportschool in, en begin ik met de squat zoals ik die heb geleerd uit de DVD van Mark Rippetoe - Starting Strength. Daarna ga ik bankddrukken en daarna chin ik. Hierna ga ik weer 20 minuten lang hardlopen en sprinten.

Verder volg ik het dieet van Lyle Mcdonals - rapid fatt loss. Als een tijdelijk iets. Dit vang ik later op met een dieet dat staat op een aantal calorieën onder mijn energiebehoefte. Een low carb dieet. Maar dat is voor later. Nu leef ik op koolvis, komkommers, mosterd, magere yoghurt, cottage cheese, diepvries sperziebonen, vier visolie capsules, sint janskruid, multivitamine en magnesium.
 
Circuit training is meer voor uithoudingsvermogen en conditie.

KT en conditie kan je nooit optimaal in een oefening/training doen. Bij kt spreek je meer de snelle vezels aan (net als bij sprinten) en bij conditie gebruik je meer de langzame vezels.


Doe gewoon kt (fullbody) en daarna een coopertest of zo

Wat een onzin staat hier zeg!
Veel mensen begrijpen het concept van kracht en uithoudingsvermogen niet en kiezen voor één van de twee. Geloof je het niet, probeer dan het volgende:
Zet een timer op 20 minuten en maak van de volgende oefeningen elk 3 herhalingen:

Bench press 85% van 1 RM.
bulgarian squat
chin
dip
deadlift 80% 1 RM

Afhankelijk van je nivo kan je bij chin en dip ook kiezen voor 5 reps. Oftewel : alles moet zwaar zijn!

Voer dit non-stop 20 minuten achter elkaar uit.

Ben benieuwd wat je dan voelt!
 
maar ik ben zelf te twee keer in de sportschool te vinden (aan het cutten, vandaar zo weinig).
Nu leef ik op koolvis, komkommers, mosterd, magere yoghurt, cottage cheese, diepvries sperziebonen, vier visolie capsules, sint janskruid, multivitamine en magnesium.
Uhm, ik snap je logica niet, als je wilt cutten lijkt mij 2x in de week een beetje weinig en de voeding die je nu alleen maar gebruikt lijkt me op de lange termijn niet echt veel succes hebben, maar misschien heb ik het mis.
 
Wat een onzin staat hier zeg!
Veel mensen begrijpen het concept van kracht en uithoudingsvermogen niet en kiezen voor één van de twee. Geloof je het niet, probeer dan het volgende:
Zet een timer op 20 minuten en maak van de volgende oefeningen elk 3 herhalingen:

Bench press 85% van 1 RM.
bulgarian squat
chin
dip
deadlift 80% 1 RM

Afhankelijk van je nivo kan je bij chin en dip ook kiezen voor 5 reps. Oftewel : alles moet zwaar zijn!

Voer dit non-stop 20 minuten achter elkaar uit.

Ben benieuwd wat je dan voelt!

Ik snap wat je bedoelt. Mijn trainingen zien er ook ongeveer zo uit(circuit pull up/push up squat,etc). Maar wat ik bedoel is dat je nooit beide tegelijk optimaal kan trainen. In jou schema zal je genoodzaakt zijn om het gewicht omlaag te brengen na een paar min/rondes, wat dus ten koste gaat van kracht( tenzij je een beesten conditie/uithoudingvermogen hebt).

btw, ik denk nog steeds dat je op jou manier meer met Kt/uithoudingsvermogen bezig bent, dan KT/conditie.
(ik kan er naast zitten)
 
Uhm, ik snap je logica niet, als je wilt cutten lijkt mij 2x in de week een beetje weinig en de voeding die je nu alleen maar gebruikt lijkt me op de lange termijn niet echt veel succes hebben, maar misschien heb ik het mis.
Voor spieropbouw is dat zeker te weinig. Voor de cut is twee keer in de week een full heftige fullbody to the max voldoende.
 
Maar als je spieren opbouwt cut je in principe toch ook als je gewoon een dieet volgt?
 
Ik snap wat je bedoelt. Mijn trainingen zien er ook ongeveer zo uit(circuit pull up/push up squat,etc). Maar wat ik bedoel is dat je nooit beide tegelijk optimaal kan trainen. In jou schema zal je genoodzaakt zijn om het gewicht omlaag te brengen na een paar min/rondes, wat dus ten koste gaat van kracht( tenzij je een beesten conditie/uithoudingvermogen hebt).

btw, ik denk nog steeds dat je op jou manier meer met Kt/uithoudingsvermogen bezig bent, dan KT/conditie.
(ik kan er naast zitten)

Zak niet in gewicht maar in aantal herhalingen. Volgende training probeer je het gewoon langer vol te houden.
Bij mij zijn uithoudingsvermogen en conditie hetzelfde. Wat is voor jou het verschil?
 
Zak niet in gewicht maar in aantal herhalingen. Volgende training probeer je het gewoon langer vol te houden.
Bij mij zijn uithoudingsvermogen en conditie hetzelfde. Wat is voor jou het verschil?

(spier)uithoudingsvermogen: stoppen doordat je spieren helemaal zijn verzuurd.

Conditie: hoge hartslag en dat een aantal minuten, je stopt omdat je buitenadem raakt.

Voor mij zijn dat grote verschillen. uithoudingsvermogen train ik voornamelijk met gewichten (circuit/crossfit, etc.), fietsen(dmv mijn racefiets, lange afstanden 30 km+), zwemmen, grondoefeningen, etc.
Conditie train ik voornamelijk door hard te gaan lopen. 12-30 minuten (ook langere afstanden, maar dat zie ik niet zo zeer als conditie training, doordat mijn ademhaling een stuk lager is dan tijdens de 12 min loop), ook sparren zie ik als een goede conditie oefening.


correct me if i'm wrong
 
Back
Naar boven