| | |||||||
| Registreren | FAQ | Ledenlijst | Sociale groepen | Kalender | Zoeken | Posts van vandaag | Markeer forum als gelezen |
![]() |
| | Topic opties |
| | #201 |
| Freaky Bodybuilder | Re: Cardio - hoe, wat, en waarom?
Hangt allemaal van je dieet af... vraag 1 zou ik zeggen, voorkeur water met shake. En dextrose in de cut kan wel maar pas je voeding erop aan. Zelf zou ik het ook niet doen.
__________________ Lees de stickies |
| | |
| | #202 |
| Novice Aangemeld: mei 2009 Locatie: Vlaanderen Leeftijd: 32 Geslacht: M
Stats: Karma: | Re: Cardio - hoe, wat, en waarom?
Super wat hier neegeshreven staat, thanks. En die Tom Venuto ebooks zijn inderdaad super! |
| | |
| | #203 |
| Competitive Bodybuilder Aangemeld: sep 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 22 Geslacht: M
Ten eerste bedankt voor de hulpvolle sticky. Ik ga nu binnenkort cutten en ben van plan daarom cardio toe te voegen. Ik ben van plan s'morgens cardio te doen op lege maag, enkel van te voren wat water gemixed met wat BCAA's. Ik ga gewoon buiten wat lopen/rennen en vroeg me af wat nu een goede aanpak is om dan vet te verliezen en zo min mogelijk spierverbranding op te lopen. Iemand tips over hoe dit aan te pakken? Daarnaast zal ik ook korte cardio sessies doen 1 a 2 keer in de week na mijn Krachttraining in de gym. Bedankt voor hulp! |
| | |
| | #204 |
| Cool Novice Aangemeld: jun 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 21 Geslacht: M
ik dacht altijd dat cardio met een hoge hartslag was, als ik cardio invoer op de crosstrainer met mijn leeftijd erbij geeft deze hartslag 160 aan als doel... oftewel ik doe het verkeerd en moet op hartslag 130-145 zitten? |
| | |
| | #205 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: jan 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 14 Geslacht: M
Stats: - - - Karma: | Re: Cardio - hoe, wat, en waarom?
Handige sticky! Ik vroeg me alleen af rond welke intensiteit je moet zitten voor conditietraining, ik neem aan 70%-80% maar ik heb geen hartslagmeter, weet iemand hier misschien of ik de 'truc' in deze sticky kan toepassen (praten zonder constant onderbreken om naar adem te happen), doel is conditieverbetering dus ik ga wel wat extra carbs nemen, maar is dat 'trucje' dat hier vermeld word dan een beetje iets om te gebruiken?
__________________ “Man's proper stature is not one of mediocrity, failure, frustration, or defeat, but one of achievement, strength, and nobility. In short, man can and ought to be a hero.” |
| | |
| | #206 |
| Novice Aangemeld: aug 2009 Locatie: Nederland Geslacht: M
ik had op een andere bb forum gelezen dat je het beste cardio als volgt moet doen bijv bij rennen: 1 min. sprinten dan half min. joggen dan weer 1 min. sprinten dan half min joggen en zo ongeveer 20 min. volmaken om je metabolisme te verbeteren. dit noemden ze volgens mij HIIT. ik weet niet of die klopt dus graag reacties |
| | |
| | #207 |
| Dutch Bodybuilder | Re: Cardio - hoe, wat, en waarom?
hiit zou idd beter zijn voor spierbehoud en zelfs nog meer verbranden dan gewone cardio. niet tijdens de cardio zelf maar de naverbranding zou veel langer duren waardoor het totaal hoger is. ik doe het soms op de crosstrainer. 5min opwarmen en dan om de 45sec hoge intensiteit afwisselen met lage om je harstslag afwisselend op te drijven en weer te laten zakken gedurende 10-15 min en dan doe ik nog een paar minuten aan gewoon tempo om af te ronden. |
| | |
| | #208 |
| Cool Novice Aangemeld: jan 2007 Locatie: Misteryland Geslacht: M
Ken er niet meer aanuit hier, wat is nu het beste om AF te vallen? Hoge intensiteit cardio van pâkweg 30 min (70-80% of de oude verbraindingszone zoals ze zeggen, nl 60-70%? Mijn conditie is niet schitterend maar hou wel 145BPM (of 150) vol voor een half uur, maar de crosstrainer regelt daarbij de weerstand zelf op basis van mijn gemeten hartslag, en moet eerlijk toegeven, die weerstand is niet echt de vette.... Moet ik dan lagere intensiteit overwegen? Groetjes! |
| | |
| | #209 |
| Novice | Re: Cardio - hoe, wat, en waarom?
ik denk zelf dat je gewoon beter langer kan en iets minder zwaar maar je verbrant dan alleen vet zo dat je droger komt te staan en wat belangrijk is dat je opbouwd als het nog niet duidelijk is hoor ik het wel denk ik
__________________ You not training to win friends You not training to look pretty You not training to stare some chick’s ass (well… sometimes) You know why you training And if you don’t then get the hell out of here because You’re just taking up space This is heavy duty |
| | |
| | #210 |
| Cool Novice | Re: Cardio - hoe, wat, en waarom?
Dit wat heel intressant THNX!!!!!!
|
| | |
| | #211 |
| Novice Aangemeld: okt 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 18 Geslacht: M
Stats: - 82kg - Karma: | Re: Cardio - hoe, wat, en waarom?
vraagje : kan je tijdens het cutten ( dus met de cardiotraining inbegrepen ) ook gewoon daarvoor je normale rondje kracht training doen ? of is het een van de twee ? bedankt alvast |
| | |
| | #212 |
| Novice Aangemeld: nov 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 19 Geslacht: M
Stats: 1m80 86kg 23% Karma: | Re: Cardio - hoe, wat, en waarom?
Zeker wel een gokje waard om op deze manier te trainen zeker proberen!
|
| | |
| | #213 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: nov 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 31 Geslacht: M
Stats: 1m87 95kg - Karma: | Afvallen met cardio lukt pas bij bij vier sessies per week
1 4 - 1 1 - 2 0 0 9 Afvallen met cardio lukt pas bij bij vier sessies per week (J Strength Cond Res. 2009 Nov;23(8):2377-80.) Afvallen gaat vaak het beste als je een beetje minder gaat eten en vooral meer gaat bewegen. Je kunt calorieën beter verbranden dan ze niet eten. Daarvoor heb je per week minstens vier cardiosessies van een half uur nodig, schrijven Amerikaanse onderzoekers in de Journal of Strength and Conditioning Research ![]() De onderzoekers deden een proef met 80 dikke mannen en vrouwen van 22-74 jaar. De mannen hadden een vetpercentage van 25 of hoger, de vrouwen een vetpercentage van 35 of hoger. Sommige deelnemers hadden een vetpercentage dat zo hoog was dat de gezondheid in gevaar komt. De proefpersonen waren gezond, maar hadden een zittende leefstijl. Op dieet hoefden de proefpersonen niet. Een controlegroep van 20 dikkerds deed helemaal niets, 20 dikkerds trainden gedurende een periode van 8 weken ongeveer 1 keer per week, 20 andere dikkerds trainde 2-3 keer per week, en 20 dikkerds trainde 4 keer per week of vaker. Een training hield in dat de proefpersonen 30 minuten achtereen aan cardio deden, op 70 procent van hun maximale hartslag. Toen de 8 weken voorbij waren keken de onderzoekers wat er met de vetmassa van de proefpersonen was gebeurd. ![]() De porefpersonen in de controlegroep kregen er tijdens de proef een mager kilootje vet bij. De proefpersonen die 1-3 keer per week trainden verloren twee kilo vet; de proefpersonen die per week 4 keer of vaker trainden verloren maar liefst 6 kilo vet. Alleen het vetverlies in die laatstgenoemde groep was statistisch significant. |
| | |
| | #214 |
| Freaky Bodybuilder Aangemeld: apr 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 18 Geslacht: M
Stats: - - - Karma: | Re: Cardio - hoe, wat, en waarom?
Wanneer is het beste om een whey shake te nemen? Vlak voor de cardio of voor de training en na de training + cardio?
__________________ Don't worry about life, you're not going to survive it anyway. http://startingstrength.wikia.com/wi..._Strength_Wiki Just try to break me, take everything away. Just try to shake me, out of my place. |
| | |
| | #215 |
| Novice Aangemeld: dec 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 21 Geslacht: M
Stats: 1m72 82kg 24% Karma: | Re: Cardio - hoe, wat, en waarom?
Ik train nu ongeveer 4 maanden enmomenteel ben ik in de cut. Mn 3 doelen zijn: - afvallen (10kg) - conditieopbouw (voor mn sport) - spierverlies minimaliseren Nou ik doe 3x krachtraining in de week, fullbody. Na mn krachttraining ga ik cardio doen. Mn cardio bestaat uit rennen, fietsen en de crosstrainer. Alle doe ik 12 minuten en best intensief, 90%. Is dit een goede manier om mn 3 doelen aan te houden. Mn hoofddoel is toch wel het afvallen. |
| | |
| | #216 |
| Novice Aangemeld: dec 2009 Locatie: Vlaanderen Leeftijd: 17 Geslacht: M
Stats: 1m78 67kg - Karma: | Re: Cardio - hoe, wat, en waarom?
Is het goed om na cardio een blik tonijn te eten, 't zijn eiwitten dus 'k denk niet dat da slecht is voor na cardio want dan krijg'k meestal n kleine honger ma 'k wil niet veel koolhydraten nemen dus tonijn lijkt mij goed, ma 'k twijfel erover. Is dat goed of niet? |
| | |
| | #217 |
| Cool Novice Aangemeld: okt 2004 Locatie: Brussel Geslacht: M
Stats: 1m71 77kg 22% Karma: | Re: Cardio - hoe, wat, en waarom?
Oké er is dus niet veel tijd meer om profeit te kunnen trekken omdat je tijdens het slapen niet actief bent en er dus bijna geen vetverbranding is, heb ik het op zo goed begrepen?
|
| | |
| | #218 | |
| Advanced Bodybuilder Aangemeld: mrt 2003 Locatie: België Geslacht: M
Citaat:
| |
| | |
| | #219 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: okt 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 22 Geslacht: M
Stats: 1m84 75kg 10% Karma: | Re: Cardio - hoe, wat, en waarom?
als ik smorgen als ik uit bed kom op mijn racefiets stap op me rollerbank moet ik van te voren dan helemaal niks nemen of effe whey shake |
| | |
| | #220 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: nov 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 31 Geslacht: M
Stats: 1m87 95kg - Karma: | Re: Cardio - hoe, wat, en waarom?
|
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Tags |
| cardio, vetverbranding |
| Topic opties | |
| |