Ga Terug   DutchBodybuilding.com forum > Hoofdfora > Vetverlies en Conditietraining

Burn the fat, feed the muscle

Burn the fat, feed the muscle is officieel het best verkochte dieetboek ooit op het internet. Het programma werd en wordt wereldwijd met succes toegepast door mensen met diverse achtergrond. BFFM is een no-nonsense programma dat werkt voor iedereen. Vanwege de hoge waarde van de euro tegenover de dollar kan je het boek nu voor een interessante prijs in huis halen!

"Heb hem gekocht/gedownload. En dit boek is echt wat ik nodig heb. Sinds 3 weken geleden ben ik aan mijn body transformation project begonnen. En dit boek is echt een goede gids." [Link]

Bestellen »

Antwoord
Oud Thu 30 Dec 2010, 20:09  
Vincenzio
Competitive Bodybuilder

Vincenzio's Avatar

Stats: M 17j 1m84 84kg 14%
Carb cycle schema

Hey,

Ik ga een nieuw carbcycle schema maken.

Maar hoeveel KH hoeveel Eiwit en hoeveel vetten moet ik binnen krijgen op welke dagen?

Maandag: High carb
Dinsdag: high carb
Woensdag: High carb
Donderdag: low carb
Vrijdag: High carb
Zaterdag: low carb
Zondag: High carb

Is het op deze manier goed?

Vrijdag & zondag is voetbal, dus dan doe ik liever geen low carb.

En ik las ergens dat je op low carb dag niet persee hoog hoeft te zitten in calorieën, maar gerust 800 - 1000 onder je behoefte mag zitten. klopt dat?

Laatst aangepast door Vincenzio : Thu 30 Dec 2010 om 20:11
  Met citaat antwoorden
Oud Thu 30 Dec 2010, 21:53  
martinnoppert
Competitive Bodybuilder

martinnoppert's Avatar

Stats: M 46j 1m89 106kg 9%
Bekijk Galerij (2 foto's)
een verschil van 800-1000cal is wel veel hoor. Je komt er wel snel aan, maar is normaal niet aan te raden om gelijk mee te beginnen.

Jij hebt hier een schema met slechts 2 low carbdagen. Dat wordt ook weer iets lastiger.

Je hebt 3 dagen achter elkaar high carbdagen, dan kan je elke dag iets minder nemen.

Hoe laat voetbal je op zondag eigenlijk? Want je kan de zondag wel een lager carbdag maken als je in de ochtend maar genoeg binnen krijgt voor het voetballen en later op de dag alleen wat aanvult tot het hoognodige is zat.

Je zou voor onderhoud 2950cal nodig hebben
ca 2,5 tot 3 gram eiwitten per kilo bw
ca 1gr vetten per kilo bw
Dan zit je op 1575cal
de rest maak je dan KH
bijna 1400cal = 350gram KH

Dan neem je bijvoorbeeld op
maandag 400 gr kh
dinsdag 350gr kh
woensdag 300gr kh
donderdag 200gr kh
vrijdag 350gr kh
zaterdag 200gr kh
zondag moet je eerst kijken hoe laat je voetballen moet en hoe je dan uitkomt
maar ik denk dat je dan ook eventueel op 300 kan gaan en als het meezit dat je op 250 kan gaan zitten.

Dan zit je op de trainingdagen prima en je eiwitten en vetten zijn hoog dus geen spiermassa verlies Als je het goed doet kan je zelfs nog een klein beetje spiermassa winnen.
Als je een beetje teveel aan eiwitten zou krijgen dat geeft niet dat wordt dan eventueel wel weer glucose.

Als je hiermee zou starten, dan kan je na een aantal weken, zeg een week of 4 tot 6 kijken of je wat dieper wil of dat je wel of niet wil doorgaan.
Evalueren is het beste om elke 4(tot6) weken te doen.
Je kan eventueel de maandag en dinsdag omdraaien of als je zat energie hebt die 400 verlagen naar 350 of 300.

Hoop dat ik je hiermee een stuk op weg heb geholpen.

succes.
  Met citaat antwoorden
Oud Thu 30 Dec 2010, 22:39  
Vincenzio
Competitive Bodybuilder

Vincenzio's Avatar

Martin,

Top reactie, bedankt!!

Maar ik moet dus om de 4 - 6 weken nog wat lager gaan in carbs zegmaar?

En werkt het echt goed, heb je ervaring?

Het lijkt me eigenlijk dat als je op low carbdagen 50 - 100 carbs minder neemt dat het niet echt werkt, ik dacht dat je op 50 ofzo moest zitten.
  Met citaat antwoorden
Oud Fri 31 Dec 2010, 08:49  
martinnoppert
Competitive Bodybuilder

martinnoppert's Avatar

Belangrijkste is dat je iig onder je onderhouds behoefte zit.
Over de hele week gezien zit je er onder met deze berekening.
Op de rustdagen zet je de meeste vet aan en op trainingsdagen dan verbrand je vetten.
Daarom kan dat kleine beetje verschil in kh al veel uitmaken, je verbrand rustig aan aardig wat vet en het komt er niet bij. Het voordeel is wel dat je nog voldoende voeding neemt om je spiermassa te behouden en eventueel nog wat in VVM te groeien.

Daaruit is het dan prima om hiermee te beginnen en dan na een week of 4 tot 6 te kijken naar het resultaat.

Als je lager wil dan kan dat, dan haal je overal nog eens 50gr kh vanaf. Dan zakt je week totaal met 350gram kh= 1400cal minder over de hele week, dus gemiddeld 200 cal per dag minder.

Als je op slechts 50gr carbs gaat zitten dan ben je bijna met een keto dieet bezig....en je zal je dan op die dagen wel flink slap gaan voelen denk ik. Wat ook weer z'n uitwerking heeft op de dag er na. Vergeet ook niet dat je 16 bent en evengoed veel energie nodig hebt. Je hersenen hebben ook elke dag veel glucose nodig, dus het is handig als je naar school moet dat je dan ook je hersenen voldoende kan voeden en je niet in slaap valt door energie tekort.

succes.

Of ik ervaring heb hiermee, ik eet op gevoel. zie mijn sig onderaan mijn post, ben van ca 40% naar nu 13% gegaan en weeg nog steeds hetzelfde 30kilo verschil in minder dan een jaar. Ik eet puur wat ik per dag nodig heb en niet meer dan dat. Dus op trainingsdagen extra en op rustdagen minder kh en wat hoger in eiwitten.
Bij jou zal het verschil niet zo extreem worden, ik loop al wat langer mee in dit wereldje, maar je zal verschil gaan merken, groot verschil zelfs.
  Met citaat antwoorden
Oud Sun 2 Jan 2011, 22:32  
Vincenzio
Competitive Bodybuilder

Vincenzio's Avatar

Hey Martin,

Zondag's voetbal ik meestal rond 11 uur dus ik kan dan 's ochtends gewoon brinte nemen dat moet genoeg zijn voor de wedstrijd toch..

Maar als je low carb doet dan mag je dus ook gerust op 2200 kcal zitten, of niet?
  Met citaat antwoorden
Oud Mon 3 Jan 2011, 11:59  
Yoshuba
Freaky Bodybuilder

Stats: M - - -
Is carb cycling niet iets te geavanceerd voor een beginner?

Je zou ook gewoon 3 dagen onder je behoefte kunnen zitten en 1 dag net op je behoefte.
Als dit geen effect heeft kan je nog altijd gaan carb cyclen.
  Met citaat antwoorden
Oud Mon 3 Jan 2011, 16:23  
Vincenzio
Competitive Bodybuilder

Vincenzio's Avatar

Ja, ik ben nu iets aan het proberen. Moet alleen morgen even alles wegen en dan weet ik wat ik precies binnen krijg. Dat zal ik hier dan posten.

---------- Toegevoegd om 17:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:19 ----------

Moet ik gewoon op een low-carb dag ook Brinta nemen? ( lach maar )

En ik ben idd nog een beginner, maar ik heb wel afgelopen 3 maanden gecut.
  Met citaat antwoorden
Oud Mon 3 Jan 2011, 17:47  
Rzr
Cool Novice

Stats: M 28j 1m75 70kg 12%
Je kan beter eerst "normaal" cutten en later pas cyclen.
Als je net begint zal je met normaal cutten al een heel eind komen, en kan je een cycle gebruiken voor als je vooruitgang begint te verlangzamen of stopt.

Met normaal cutten bedoel ik gewoon op je onderhoud te zitten en veel cardio doen (in jouw geval eventueel je voetbal), of eventueel iets onder je onderhoud zitten. En in je verhoudingen vooral je KH omlaag en EW omhoog.
  Met citaat antwoorden
Oud Mon 3 Jan 2011, 18:11  
Vincenzio
Competitive Bodybuilder

Vincenzio's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Rzr Bekijk Post
Je kan beter eerst "normaal" cutten en later pas cyclen.
Als je net begint zal je met normaal cutten al een heel eind komen, en kan je een cycle gebruiken voor als je vooruitgang begint te verlangzamen of stopt.

Met normaal cutten bedoel ik gewoon op je onderhoud te zitten en veel cardio doen (in jouw geval eventueel je voetbal), of eventueel iets onder je onderhoud zitten. En in je verhoudingen vooral je KH omlaag en EW omhoog.
Hey,

Sorry maar ik vertelde de post boven je dat ik al 3 maanden of langer cut.
  Met citaat antwoorden
Oud Tue 4 Jan 2011, 19:19  
Rzr
Cool Novice

Stats: M 28j 1m75 70kg 12%
Nouja dan gooien we het op elk lichaam is anders.
Maar toen ik begon met cutten (toen zat ik op zo'n 16-17% gok ik) ging ik na 3 maanden nog steeds redelijk omlaag. Pas na een lange tijd begon het te vertragen en ben ik gaan bulken.
Mn volgende cut zal ook weer eerst normaal beginnen maar dan zal ik wel vrij kort daarna overstappen op dingen als cyclen enzo.
  Met citaat antwoorden
Oud Tue 4 Jan 2011, 20:08  
martinnoppert
Competitive Bodybuilder

martinnoppert's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Yoshuba Bekijk Post
Is carb cycling niet iets te geavanceerd voor een beginner?

Je zou ook gewoon 3 dagen onder je behoefte kunnen zitten en 1 dag net op je behoefte.
Als dit geen effect heeft kan je nog altijd gaan carb cyclen.
Als je dat doet met carbs meer of minder dan is dat ook een vorm van carbcycling.
Maar hoezo is dat te geavanceerd?
Je eet gewoon op behoefte van de dag, that's it.

---------- Toegevoegd om 21:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:01 ----------

Citaat:
Origineel gepost door Vincenzio Bekijk Post
Ja, ik ben nu iets aan het proberen. Moet alleen morgen even alles wegen en dan weet ik wat ik precies binnen krijg. Dat zal ik hier dan posten.

---------- Toegevoegd om 17:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:19 ----------

Moet ik gewoon op een low-carb dag ook Brinta nemen? ( lach maar )

En ik ben idd nog een beginner, maar ik heb wel afgelopen 3 maanden gecut.
Je mag op een low dag idd ook gewoon brinta nemen.

En op je eerdere vraag, de 2200cal, ik zou er wel op letten dat je niet te laag gaat, maar in principe kan het wel.
En ja je kan gewoon brinta nemen voor de wedstrijd, je mag ruim in je energie zitten voor de wedstrijd, na de wedstrijd nog een goede maaltijd voor spierherstel en antikatabolisme en de rest van de dag low blijven, kan prima.

---------- Toegevoegd om 21:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:03 ----------

Citaat:
Origineel gepost door Rzr Bekijk Post
Nouja dan gooien we het op elk lichaam is anders.
Maar toen ik begon met cutten (toen zat ik op zo'n 16-17% gok ik) ging ik na 3 maanden nog steeds redelijk omlaag. Pas na een lange tijd begon het te vertragen en ben ik gaan bulken.
Mn volgende cut zal ook weer eerst normaal beginnen maar dan zal ik wel vrij kort daarna overstappen op dingen als cyclen enzo.
Je kan het cyclen ook eens proberen. Ik weet niet hoe je traint, maar probeer het eesn, ga op je rustdagen maar een stuk lager zitten in carbs en laat na een week of 6 eens weten hoe het bevalt.

Jouw idee is verder overigens prima hoor, gewoon op onderhoud en dan extra cardio toevoegen, is perfect voor een goede cut. Maar voor eventueel wat extra spiermassa aanzetten en goed krachtbehoud is de carbcycle variant net ff beter naar mijn mening.
  Met citaat antwoorden
Oud Tue 4 Jan 2011, 20:27  
Sim1986
Dutch Bodybuilder

Stats: M 26j 1m85 96kg -
@ martin,even offtopic,sorry.
Is jouw inbox misschien vol?
  Met citaat antwoorden
Oud Tue 4 Jan 2011, 22:22  
martinnoppert
Competitive Bodybuilder

martinnoppert's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Sim1986 Bekijk Post
@ martin,even offtopic,sorry.
Is jouw inbox misschien vol?
sorry Sim, ik vergeet steeds een reply te sturen.
Ben steeds met van alles tegelijk bezig.
  Met citaat antwoorden
Antwoord
Topic opties

DutchBodybuilding.com © 2012