AndroidHealthClinic

calorieverbruik tijdens krachttraining

Bezoekers in dit topic

Dimos

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
30 apr 2008
Berichten
2.245
Waardering
17
Hoi
Ik heb een vraag ben voor mezelf een bulk dieet aan het samenstellen maar vroeg me af hoe ik mijn calorieverbruik kan bereken tijdens mijn krachttraining?
Bedankt voor jullie hulp.

Groet
 
................
 
Laatst bewerkt:
Hangt dit af van persoon tot persoon.
Vanwaar die conclussie verklaar je nader a.u.b.
 
Heel moeilijk te berekenen, heeft heel erg te maken met hoe zwaar je traint, hoeveel setjes je doet etc.

400kcal is denk ik wel een goede leidraad.
 
ok bedankt jongens
 
Is daar een formule voor? Waar je dan ook factoren kan invullen zoals intensiteit van je training, setjes e.a.
Weet er iemand toevallig zo'n formule?
 
Re: Energieverbruik Krachttraining
Ik heb toevallig afgelopen woensdag een meting gedaan met mijn hartslagmeter.

wol_error.gif
Deze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 983x974 en 205KB.
2009-11-04_Hartslag.jpg


523Kcal in ruim een uur dus. Voor wie zich afvraagt wat die 3 pieken zijn na ongeveer een uur, het zijn Dumbbell Lunges.

'' Deze vraag had heb ik een tijdje geleden ook gehad en toen kreeg ik het bovenstaande antwoord van .. Van Daal.. dus de credits voor hem
 
Re: Energieverbruik Krachttraining
Ik heb toevallig afgelopen woensdag een meting gedaan met mijn hartslagmeter.

-----

523Kcal in ruim een uur dus. Voor wie zich afvraagt wat die 3 pieken zijn na ongeveer een uur, het zijn Dumbbell Lunges.

'' Deze vraag had heb ik een tijdje geleden ook gehad en toen kreeg ik het bovenstaande antwoord van .. Van Daal.. dus de credits voor hem

Zou je misschien heel je schema kunnen posten? wel interessant dit :cool:
 
Je bedoelt welke oefeningen ik hier gedaan heb?

Ik weet het niet 100% zeker meer, maar volgens mij was dit de volgorde. Nummers corresponderen met het plaatje eronder.

  1. Barbell Back Squat
  2. Barbell Bench Press
  3. Barbell Bent-over Row
  4. Barbell Dead Lifts
  5. Dumbbell Hammer Curl
  6. Dumbbell Lunge
  7. Weighted Twisting Crunch
  8. Barbell Curls

2009-11-04_Hartslag_2.jpg
 
Thx, verschil tussen isolatieoefeningen en compounds is ook duidelijk terug te zien :)
 
Zeker, al is mijn conditie behoorlijk goed, het blijven zware oefeningen. Die lunges-pilaren zijn trouwens breder omdat ik 30 herhalingen achter elkaar doe (15 rechts en 15 links).
 
Back
Naar boven