MuscleMeat

Is het alleen vet dat ik verbrand?

Bezoekers in dit topic

veroNe

Novice
10 jaar lid
Lid sinds
1 apr 2009
Berichten
29
Waardering
0
Hallo,

Ik heb een discussie met een kerel bij mij op stage.
Hij zegt dat het niet kan dat ik 1 kilo in de week aan het verliezen ben, en dat het waarschijnlijk ook vocht is en wat ik eet en drink enzo..

Ik ben sinds 3 weken begonnen geen frisdrank meer te drinken, alleen nog water.
Ook eet ik nu volgens een schema.. wijkt wel eens wat af maar wat ik eet is bijna altijd clean.

's Avonds wat de pot schaft (ipv de rijst enzo dus), tenzij het ongezond is.. dan maak ik mezelf dat klaar.

Schema ziet er als volgd uit:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Verder gebruik ik sinds 4 weken het Rippetoe schema, wat ik mooi aan het opbouwen ben.

Hier naast pak ik 30-45 minuten de crosstrainer op een hartslag van 140.

Ook doe ik aan voetbal, dinsdag donderdag en zondag wedstrijd. (wel keeper)

Voor de schema's was het meer een beetje aankloten.. schema van de sportschool.. veel frisdrank, weinig op het eten letten.

Ik ben 1.83 lang, weeg 81,4 kilo en afgelopen vrijdag had ik 16 % BF.
Vorige week woog ik 82,4 en die week ervoor 84,8.

Kilo's gaan dus mooi naar beneden. Nu is mijn vraag is het puur mijn vetpercentage dat om laag gaat, of verbrand ik ook mijn spieren?

Groeten!
 
Ik ben 1.83 lang, weeg 81,4 kilo en afgelopen vrijdag had ik 16 % BF.
Vorige week woog ik 82,4 en die week ervoor 84,8.

Kilo's gaan dus mooi naar beneden. Nu is mijn vraag is het puur mijn vetpercentage dat om laag gaat, of verbrand ik ook mijn spieren?

Groeten!

Als je elke week ook je vetpercentage opmeet kun je dat toch eenvoudig berekenen?
 
Zolang je je aan Rippetoe schema haalt (dus 3x p/w, en die cardio erbij) en geen gekke dingen tijdens die 3 dagen voetbal doet is het onmogelijk dat je spiermassa verliest.

2900 kcals verbruik lijkt mij veel te laag voor wat je doet, 3400 verbruik zou ik niet vreemd vinden (eigenlijk nog aan de lage kant). Dat betekent 1000 kcals tekort per dag en dat is 7000 kcals per week, dat klopt wel als je 1 KG vet per week verliest.
 
Tuurlijk kan het dat je alleen vet verbrand maar dit is bijna nooit het geval je verbrand ook altijd wat spier. Je kunt dit checken door naar VVM te kijken ipv gewicht dus stel dat je in 2 weken afvalt van 84.8 naar 82 en 2% bf daalt dan:

84.8 kg met 17% = 84.8x0.83(vet vrije massa percentage)= 70.4

82kg met 15% = 82x0.85= 69.7

Hier zie je dat van de 2.8 kg bent verloren waarvan 0.7 spier en 2.1 vet. Vocht kan indd ook nog een rol spelen door minder koolhydraten waardoor je minder vocht vasthoud, ook meer water drinken kan van invloed zijn
 
Hallo,

Ik heb een discussie met een kerel bij mij op stage.
Hij zegt dat het niet kan dat ik 1 kilo in de week aan het verliezen ben, en dat het waarschijnlijk ook vocht is en wat ik eet en drink enzo..

Ik ben sinds 3 weken begonnen geen frisdrank meer te drinken, alleen nog water.
Ook eet ik nu volgens een schema.. wijkt wel eens wat af maar wat ik eet is bijna altijd clean.

's Avonds wat de pot schaft (ipv de rijst enzo dus), tenzij het ongezond is.. dan maak ik mezelf dat klaar.

Schema ziet er als volgd uit:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Verder gebruik ik sinds 4 weken het Rippetoe schema, wat ik mooi aan het opbouwen ben.

Hier naast pak ik 30-45 minuten de crosstrainer op een hartslag van 140.

Ook doe ik aan voetbal, dinsdag donderdag en zondag wedstrijd. (wel keeper)

Voor de schema's was het meer een beetje aankloten.. schema van de sportschool.. veel frisdrank, weinig op het eten letten.

Ik ben 1.83 lang, weeg 81,4 kilo en afgelopen vrijdag had ik 16 % BF.
Vorige week woog ik 82,4 en die week ervoor 84,8.

Kilo's gaan dus mooi naar beneden. Nu is mijn vraag is het puur mijn vetpercentage dat om laag gaat, of verbrand ik ook mijn spieren?

Groeten!

Gooi je nou een heel pakje kipfilet op je brood ? :P
 
Gooi je nou een heel pakje kipfilet op je brood ? :P

Volgens mij ben je op het verkeerde forum haha dat doen we hier allemaal om genoeg eiwitten binnen te krijgen :P
 
Volgens mij ben je op het verkeerde forum haha dat doen we hier allemaal om genoeg eiwitten binnen te krijgen :P

150 gram vindt ik wel veel voor op brood... maar dat doetie over 3 broodjes volgens mij.. had ik niet zo snel gezien maar dan nog... is het 2 x zoveel als ik dat doe..
 
150 gram vindt ik wel veel voor op brood... maar dat doetie over 3 broodjes volgens mij.. had ik niet zo snel gezien maar dan nog... is het 2 x zoveel als ik dat doe..

jup, 100gr brood is 3 broodjes dus het valt nog mee maar je krijgt toch altijd opmerkingen erover als je meer dan 1 plakje doet :D als je maar 75gr neemt is dat niet veel eiwit aangezien beleg rond de 17-20gr eiwit per 100gr zit dus dan krijg je iets van 15 gr binnen :P
 
jup, 100gr brood is 3 broodjes dus het valt nog mee maar je krijgt toch altijd opmerkingen erover als je meer dan 1 plakje doet :D als je maar 75gr neemt is dat niet veel eiwit aangezien beleg rond de 17-20gr eiwit per 100gr zit dus dan krijg je iets van 15 gr binnen :P

ik neem volgens mij 25 gram per 2 broodjes... misschien wel iets te weinig bedenk ik me zo... :-) haha
 
Jep ik weet het.. zal elke 2 weken me vetpercentage meten.. dan weet ik het inderdaad zeker.

@ kipfilet.. eerst wel heel pakje per 2 boterhammen ja.. maar doe er nu wat minder op aangezien me ouders het niet echt prettig vonden (A)

Extra shakeje erbij.

Af en toe pak ik wel een broodje extra.. want vaak krijg ik tegen half 4 4 uur honger.. dus misschien heb ik mijn onderhoud inderdaad ietwat laag ingeschat.
 
Jep ik weet het.. zal elke 2 weken me vetpercentage meten.. dan weet ik het inderdaad zeker.

@ kipfilet.. eerst wel heel pakje per 2 boterhammen ja.. maar doe er nu wat minder op aangezien me ouders het niet echt prettig vonden (A)
Extra shakeje erbij.

Af en toe pak ik wel een broodje extra.. want vaak krijg ik tegen half 4 4 uur honger.. dus misschien heb ik mijn onderhoud inderdaad ietwat laag ingeschat.

haha kan ik me voorstellen ja daarom houdt ik het maar bij 2
 
afgelopen vrijdag, dus 2 weken later weer op laten meten.
toen 14.7 %
 
Maar ff een update :)

Gisteren woog ik 81,0 kg
Vandaag weer BF op laten meten..
12.8 %

Gaat de goede kant op dus ;)

Ben sinds 2 dagen bezig met stacker 2.. Benieuwd of dat nog leuke invloed gaat hebben!

Heb ook mijn inname ff nagechecked.. schema dat ik gemaakt had is beetje een richtlijn.. maar gemiddeld zit ik toch iets lager in kcal..
zal zo'n 2400 zijn.

Nog steeds doe ik 3x in de week 45 min crosstrainer op een hartslag van 135-140, gecombineerd met rippetoe schema vooraf.
Verbrand zo'n 600-625 kcal in die 45 min.
 
zelfs spiermassa aan het winnen bedenk ik me net..

13,024 kg vet eerst met 81,4kg
10,368 kg vet nu met 81kg
tijdstippen van wegen/meten zelfde net als eetpatroon..
 
Neem alle vet% metingen niet te letterlijk. Zit altijd een afwijking in. Je met 3 cijfers achter de komma gaan werken is beeeetje overdreven imo:D.
 
Hallo,

Ik heb een discussie met een kerel bij mij op stage.
Hij zegt dat het niet kan dat ik 1 kilo in de week aan het verliezen ben, en dat het waarschijnlijk ook vocht is en wat ik eet en drink enzo..

Ik ben sinds 3 weken begonnen geen frisdrank meer te drinken, alleen nog water.
Ook eet ik nu volgens een schema.. wijkt wel eens wat af maar wat ik eet is bijna altijd clean.

's Avonds wat de pot schaft (ipv de rijst enzo dus), tenzij het ongezond is.. dan maak ik mezelf dat klaar.

Schema ziet er als volgd uit:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Verder gebruik ik sinds 4 weken het Rippetoe schema, wat ik mooi aan het opbouwen ben.

Hier naast pak ik 30-45 minuten de crosstrainer op een hartslag van 140.

Ook doe ik aan voetbal, dinsdag donderdag en zondag wedstrijd. (wel keeper)

Voor de schema's was het meer een beetje aankloten.. schema van de sportschool.. veel frisdrank, weinig op het eten letten.

Ik ben 1.83 lang, weeg 81,4 kilo en afgelopen vrijdag had ik 16 % BF.
Vorige week woog ik 82,4 en die week ervoor 84,8.

Kilo's gaan dus mooi naar beneden. Nu is mijn vraag is het puur mijn vetpercentage dat om laag gaat, of verbrand ik ook mijn spieren?

Groeten!

1 kilo is eigenlijk het maximale wat je per week mag afvallen. Vocht zal wel niet. Maar het is meestal niet alleen vet inderdaad.
 
Ok..

Ben nou ook niet zoveel meer aan het verliezen in gewicht.
FP blijft wel omlaaggaan..
Wordt steeds opzelfde tijdstip gemeten door zelfde persoon die het vaak doet.. dus ik neem aan dat het steeds even nauwkeurig is
 
Ok..

Ben nou ook niet zoveel meer aan het verliezen in gewicht.
FP blijft wel omlaaggaan..
Wordt steeds opzelfde tijdstip gemeten door zelfde persoon die het vaak doet.. dus ik neem aan dat het steeds even nauwkeurig is

gewoon zo doorgaan. SChijt aan die vriend van je. Hij is gewoon jaloers.
 
Back
Naar boven