Fitness Seller

Advies?

Bezoekers in dit topic

jeroen87825

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
17 jan 2010
Berichten
29
Waardering
0
Lengte
1m87
Vetpercentage
18%
Hallo allemaal, na bijna een jaar lezend actief heb ik mijzelf vandaag geregistreerd.

Ben op dit moment een soort van 'cut' aan het volgen. Op mijn eigen manier afvallen. Van September 105kg, tot nu 90kg (ik schat 20%). Dit met een lengte van 1.87.

De afgelopen maanden wel gelet op m'n voeding met veel kip,vis enz.. maar toch wel eens een koekje tussendoor. Veel cardio gedaan, maar helaas kon ik maar 2x per week KT volgen. Vanaf half Februari kan ik vaker KT gaan volgen.

Nu heb ik wat vragen..

Mijn vet schat ik op ongeveer 20%. Ik ben nu ongeveer 6 maanden al aan het cutten, nu zal het tijd worden om wat massa te krijgen, zodat ook het cutten in de toekomst makkelijk zal worden. Over dit wil ik graag wat advies.

Ik wil graag in de zomervakantie redelijk droog komen te staan. Een sixpack hoeft niet :sd: , dat is voor de volgende zomer:cool:.

Ik neem aan dat mijn lichaam na 6 maanden cutten wel aan iets anders toe is. Ik blijf de laatste weken ook rond hetzelfde gewicht en vet hangen. Ik zit ook te denken aan een kleine clean bulk. De maanden Feb, Maart, April, en dan Mei en Juni weer cutten. Hebben jullie een idee of dit een aardig idee is. In 3 maanden kan ik natuurlijk niet flink groeien, maar ik hoop dat dit genoeg is voor een beetje massa. Daarna 2 maanden streng/serieus cutten en dan hopen dat is in de zomer op ongeveer 14% sta.

Is dit haalbaar ofniet?


http://i47.tinypic.com/33mmzwm.jpg
http://i47.tinypic.com/se7uau.jpg
http://i48.tinypic.com/6z9d84.jpg

http://i50.tinypic.com/xbe9fq.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, na bijna een jaar lezend actief heb ik mijzelf vandaag geregistreerd.

Ben op dit moment een soort van 'cut' aan het volgen. Op mijn eigen manier afvallen. Van September 105kg, tot nu 90kg (ik schat 20%). Dit met een lengte van 1.87.

De afgelopen maanden wel gelet op m'n voeding met veel kip,vis enz.. maar toch wel eens een koekje tussendoor. Veel cardio gedaan, maar helaas kon ik maar 2x per week KT volgen. Vanaf half Februari kan ik vaker KT gaan volgen.

Nu heb ik wat vragen..

Mijn vet schat ik op ongeveer 20%. Ik ben nu ongeveer 6 maanden al aan het cutten, nu zal het tijd worden om wat massa te krijgen, zodat ook het cutten in de toekomst makkelijk zal worden. Over dit wil ik graag wat advies.

Ik wil graag in de zomervakantie redelijk droog komen te staan. Een sixpack hoeft niet :sd: , dat is voor de volgende zomer:cool:.

Ik neem aan dat mijn lichaam na 6 maanden cutten wel aan iets anders toe is. Ik blijf de laatste weken ook rond hetzelfde gewicht en vet hangen. Ik zit ook te denken aan een kleine clean bulk. De maanden Feb, Maart, April, en dan Mei en Juni weer cutten. Hebben jullie een idee of dit een aardig idee is. In 3 maanden kan ik natuurlijk niet flink groeien, maar ik hoop dat dit genoeg is voor een beetje massa. Daarna 2 maanden streng/serieus cutten en dan hopen dat is in de zomer op ongeveer 14% sta.

Is dit haalbaar ofniet?

http://i47.tinypic.com/t029o7.jpg
http://i47.tinypic.com/33mmzwm.jpg
http://i47.tinypic.com/se7uau.jpg
http://i48.tinypic.com/6z9d84.jpg

http://i50.tinypic.com/xbe9fq.jpg
Wat is er superdude aan, aan een six-pack ?
 
No offense, maar ik mis op de foto's de spieren!
Cutten heeft echt geen zin meer.....clean bulken (of beter nog gewoon veel vreten) en veel KT doen. Je moet echt spiermassa aanzetten wil je wat te showen hebben van de zomer. Dus tot de zomer lekker bulken en daarbij wat extra cardio. Niet cutten dus, maar massa aanzetten.

Wel compliment dat je van 105 naar 90 bent gekomen!

Succes.
 
No offense, maar ik mis op de foto's de spieren!
Cutten heeft echt geen zin meer.....clean bulken (of beter nog gewoon veel vreten) en veel KT doen. Je moet echt spiermassa aanzetten wil je wat te showen hebben van de zomer. Dus tot de zomer lekker bulken en daarbij wat extra cardio. Niet cutten dus, maar massa aanzetten.

Wel compliment dat je van 105 naar 90 bent gekomen!

Succes.
+1

Bijkomend voordeel is dat als je meer spiermassa hebt je makkelijker kan cutten omdat je dan meer energie verbruikt.
 
Wat horseman al zei, de spieren ontbreken.
Je vetpercentage is rond de 20. Als je spiermassa opbouwt gaat je vetpercentage dalen. Het hele lichaam gaat er steviger uitzien.
Ik zou zeggen, begin aan cleanbulk met zware krachttraining, volgend jaar cutten. Je zult zien dat je dan gemakkelijker resultaten boekt door de grotere hoeveelheid spiermassa.
15Kg afvallen is een grote prestatie!
 
Wat horseman al zei, de spieren ontbreken.
Je vetpercentage is rond de 20. Als je spiermassa opbouwt gaat je vetpercentage dalen. Het hele lichaam gaat er steviger uitzien.
Ik zou zeggen, begin aan cleanbulk met zware krachttraining, volgend jaar cutten. Je zult zien dat je dan gemakkelijker resultaten boekt door de grotere hoeveelheid spiermassa.
15Kg afvallen is een grote prestatie!

Als je gaat bulken, dan stijgt toch ook automatisch je vetpercentage omdat je meer eet dan dat je nodig hebt?
 
Als je gaat bulken, dan stijgt toch ook automatisch je vetpercentage omdat je meer eet dan dat je nodig hebt?

Meer eten dan dat je nodig hebt, klopt niet helemaal. Ga je bulken dan eet je meer maar je doet wel KT erbij. Dus je hebt de voeding echt nodig wil je spiermassa aanzetten.
 
Als je gaat bulken, dan stijgt toch ook automatisch je vetpercentage omdat je meer eet dan dat je nodig hebt?

Let er wel op dat het om % gaat.
Absoluut gezien zul je (zelfs als je het clean doet) in de bulk altijd vet aankomen omdat je voor spiergroei meer moet eten dan je nodig hebt. Maar door de spiergroei stijgt je totale lichaamsgewicht meer dan dat je aan vet bijkomt. Je vet% zal dus altijd dalen ook al komt er wat vet bij.
Wil je dat er ook direct al af hebben, ga je ook in de bulk naast je KT er wat cardio bij doen.:D
 
Let er wel op dat het om % gaat.
Absoluut gezien zul je (zelfs als je het clean doet) in de bulk altijd vet aankomen omdat je voor spiergroei meer moet eten dan je nodig hebt. Maar door de spiergroei stijgt je totale lichaamsgewicht meer dan dat je aan vet bijkomt. Je vet% zal dus altijd dalen ook al komt er wat vet bij.
Wil je dat er ook direct al af hebben, ga je ook in de bulk naast je KT er wat cardio bij doen.:D

Dus als ik het goed begrijp, kom je aan tijdens de bulk in vet, maar je % daalt omdat je tegelijkertijd massa aanzet. Als je dan in de spiegel kijkt, word je dan juist 'dikker' ofniet?

En om je aangekomen vet tijdens de bulk af te komen, kan je ook gewoon tijdens de bulk een keer gaan cardio-en?
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp, kom je aan tijdens de cut in vet, maar je % daalt omdat je tegelijkertijd massa aanzet. Als je dan in de spiegel kijkt, word je dan juist 'dikker' ofniet?

En om je aangekomen vet tijdens de bulk af te komen, kan je ook gewoon tijdens de bulk een keer gaan cardio-en?

Als je het goed doet gaat je spiermassa harder omhoog dan je vetmassa dus zal je vetpercentage wat dalen. Ga je het omrekenen naar KG dan neemt je vetmassa wat toe (maar ook dat hoeft niet). Jouw groei potentiaal is groot dus zal je lichaam veel van het overschot aan calorien nodig hebben om spiermassa te vormen. Die processen kosten veel energie en bouwstenen.

Op de vraag, zie ik er dikker uit in de spiegel, is het antwoord; zeer waarschijnlijk niet. Het is natuurlijk moeilijk te voorspellen hoe iemand precies reageert op voeding en training. Maar over het algemeen kun je zeggen dat je frame er veel steviger uitziet door de spiermassa. Je gaat er minder "fatsig" uitzien. Wanneer je spieren onder een laag vet hebt ziet het er vaak al beter uit dan wanneer er geen spieren onder zitten.

Je kunt in de bulk wel cardio doen, daar moet je dan wel rekening meehouden in het maken van een voedingsschema. Er moet dan meer gegeten worden om aan je voedingsbehoefte te voldoen.

Dus, een cleanbulk schema maken, een jaar zwaar trainen op de compound oefeningen (squat, deadlift, benchpress etc.). En dan volgend jaar aftrainen met een cut. Je zult zien dat je dan veel gemakkelijker je vet verliest.
 
Dus als ik het goed begrijp, kom je aan tijdens de cut in vet, maar je % daalt omdat je tegelijkertijd massa aanzet. Als je dan in de spiegel kijkt, word je dan juist 'dikker' ofniet?

En om je aangekomen vet tijdens de bulk af te komen, kan je ook gewoon tijdens de bulk een keer gaan cardio-en?

Bijna goed;)
In de BULK kom je aan in vet wat je kan minimaliseren door er cardio bij te doen. Als je in de CUT ook vet aankomt dan doe je iets niet goed:D
In een CUT moet je vet alleen maar afnemen, niet stijgen!
 
Bijna goed;)
In de BULK kom je aan in vet wat je kan minimaliseren door er cardio bij te doen. Als je in de CUT ook vet aankomt dan doe je iets niet goed:D
In een CUT moet je vet alleen maar afnemen, niet stijgen!

Haha ja sorry,

Ik bedoelde natuurlijk bulk ipv cut:p

foutje
 
meer dan "een keer cardioen" ;p
Sommige zijn op het gewenste vetpercentage en gaan dan clean bulken en hoeven dan maar weinig te cutten of helemaal niet. Anderen eten gewoon veel komen spiermassa aan en moeten dan nog zwaar cutten. Die keuze is aan jezelf.
 
Telt 2x per week trainen voor voetbal (1.5u) en 1 wedstrijd ook als cardio in de bulk?

Of is dit te weinig?
 
Is ook een vorm van cardio he, als je maar in beweging bent en je hartslag verhoogt en dat gebeurd wel bij voetbal.
 
AL best wat afgevallen :) geewoon lekker veel KT . Spiermassa vreet vet jwz.
 
Back
Naar boven