AndroidHealthClinic

aankomen met deficit

Bezoekers in dit topic

Gebru1ker

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
25 mrt 2013
Berichten
1.205
Waardering
411
Lengte
1m85
Massa
90kg
hey,
ik zit nu in een licht deficit kwa eten en ik ben nu harder gaan trainen, is het mogelijk dat hier spieren ontstaan, want ik kom alleen maar aan het gaat er alleen maar beter uitzien. Zijn het de "beginner gains"?
mvg
 
hey,
ik zit nu in een licht deficit kwa eten en ik ben nu harder gaan trainen, is het mogelijk dat hier spieren ontstaan, want ik kom alleen maar aan het gaat er alleen maar beter uitzien. Zijn het de "beginner gains"?
mvg

Als beginner kan je wel goed aankomen, zelfs met slechte voeding. Maar beter doe je het goed en ga je boven onderhoud gaan zitten, wat is je bedoeling, massa aanzetten of vet kwijt?
 
Als beginner kan je wel goed aankomen, zelfs met slechte voeding. Maar beter doe je het goed en ga je boven onderhoud gaan zitten, wat is je bedoeling, massa aanzetten of vet kwijt?

ja eigenlijk het laatste vette randje eraf trainen, mja dit is ook prima! ik wist alleen niet zeker of het kon.
 
Wat spieren krijgen: ja. Aankomen: nee, dat gaat gewoon tegen natuurwetten in. Als je aankomt zit je niet op deficit.
Kan natuurlijk wel vocht zijn oid.
 
Spiermassa weegt meer dan vet. Zolang jij er goed uit blijft zien, gaat het goed. Kijk niet teveel naar de weegschaal.
Het is als beginner mogelijk dat je vet verbrand en toch gewicht aankomt door spiermassa, dit is niet erg zolang je dus goed in de spiegel kijkt en optijd kcal verlaagd als dat nodig is.
 
Spiermassa weegt meer dan vet. Zolang jij er goed uit blijft zien, gaat het goed. Kijk niet teveel naar de weegschaal. Het is als beginner mogelijk dat je vet verbrand en toch gewicht aankomt door spiermassa, dit is niet erg zolang je dus goed in de spiegel kijkt en optijd kcal verlaagd als dat nodig is.
Het enige is dat als je netto in gewicht aankomt, je dan dus niet op een deficit zit. Dat is natuurlijk ook niet per se nodig om vetmassa te verliezen, maar wel even goed voor zijn begrip van deficit, daar zit hij dus niet op.
 
ik zit wel in een deficit, als dit niet zo is heb ik de behoeften van een dode goudvis
 
De hele definitie van deficit is dat je minder energie toevoegt dan je verbruikt. Per definitie kan je dan dus niet aankomen.

Behoeften van een dode goudvis weet ik niet, het kan ook gewoon een meetfout zijn.
 
kan het niet temaken hebben met vochtschommelingen? ook ben je niet heel de dag catabool toch en als je eet na het trainen ben je toch in anabole staat?
 
Het enige is dat als je netto in gewicht aankomt, je dan dus niet op een deficit zit. Dat is natuurlijk ook niet per se nodig om vetmassa te verliezen, maar wel even goed voor zijn begrip van deficit, daar zit hij dus niet op.

Als beginner geldt dit niet.
 
Het kan ook zijn dat je onderhoud anders is dan je hebt berekend. Die formules zijn natuurlijk indicaties, het kan flink afwijken.
 
Spiermassa weegt meer dan vet. Zolang jij er goed uit blijft zien, gaat het goed. Kijk niet teveel naar de weegschaal.
Het is als beginner mogelijk dat je vet verbrand en toch gewicht aankomt door spiermassa, dit is niet erg zolang je dus goed in de spiegel kijkt en optijd kcal verlaagd als dat nodig is.

Spiermassa weegt meer dan vet ??? een kilo spier weegt evenveel als een kilo vet.
Neem aan dat je dit bedoeld:
how_it_works_muscle_fat1.jpg
 
Bedoel dit gewoon.
http://wibnet.nl/hoe-zit-dat/zijn-spieren-zwaarder-dan-vet


Spier weegt meer dan vet is normaal om te zeggen. Een banaan weegt minder dan een watermeloen is ook normaal om te zeggen, dan zeg je ook niet: nee 1kg banaan weegt evenveel als 1kg watermeloen hoor.

Theoretisch klopt het gewoon niet. En die vergelijking die je maakt, om het even bij fruit te houden, vind ik appels en peren vergelijken. Maar goed het is duidelijk wat je wil zeggen.
 
Als je zwaarder wordt zit je niet in een deficit.
 
Als beginner geldt dit niet.
Als beginner geldt dit ook. Je snapt gewoon fundamentele natuurkunde niet. Ik zeg niet dat hij geen spiermassa kan aankomen, maar netto kan hij niet aankomen met een deficit.
 
Waarschijnlijk zit je idd niet een echt deficit, anders kan je gewicht niet toenemen. Per dag kan je gewicht best schommelen door o.a. vocht, maar als je gewicht constant toeneemt over meerdere weken zal je toch echt in een surplus zitten.

Als je lichaam positief verandert zou ik het lekker zo laten :)
 
Als beginner geldt dit ook. Je snapt gewoon fundamentele natuurkunde niet. Ik zeg niet dat hij geen spiermassa kan aankomen, maar netto kan hij niet aankomen met een deficit.

Aankomen is je gewicht laten verhogen doordat je vocht, vet, spier of whatever op/in je lichaam erbij komt.
Aankomen is méér kg wegen.
Als jij 100 kcal onder onderhoud eet maar je eet een dag 1 gram zout en de andere dag 6 gram zout, kom je echt wel aan, ookal zit je die dag 100 kcal onder onderhoud.

---------- Toegevoegd om 16:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:20 ----------

Theoretisch klopt het gewoon niet. En die vergelijking die je maakt, om het even bij fruit te houden, vind ik appels en peren vergelijken. Maar goed het is duidelijk wat je wil zeggen.

Theoretisch klopt het wel, want ik zeg alleen dat spier meer weegt dan vet. Ik zei niet hoe veel spier of hoe veel vet, maar in de bron staat dat even veel aan cm ter vergelijking, het spiermassa meer dan vetmassa weegt.

Daarom weegt een vierkante centimeter spierweefsel 1,06 gram en hetzelfde volume vetweefsel 0,9 gram.
 
Theoretisch klopt het wel, want ik zeg alleen dat spier meer weegt dan vet. Ik zei niet hoe veel spier of hoe veel vet, maar in de bron staat dat even veel aan cm ter vergelijking, het spiermassa meer dan vetmassa weegt.

Dat doet mij een beetje denken aan de uitspraak, dat je vet kan omzetten in spiermassa.
Wil er verder geen welles nietus van maken.
 
Aankomen is je gewicht laten verhogen doordat je vocht, vet, spier of whatever op/in je lichaam erbij komt.
Aankomen is méér kg wegen.
Als jij 100 kcal onder onderhoud eet maar je eet een dag 1 gram zout en de andere dag 6 gram zout, kom je echt wel aan, ookal zit je die dag 100 kcal onder onderhoud.

Haha toegeven dat je fout zit is lastig, maar je krijgt er wel meer respect voor dan dit soort ontwijkende antwoorden. Het ging over (spier)massa aankomen, dat weet je ook best
 
Back
Naar boven