AndroidHealthClinic

Mark Rippetoe's starting strength routine (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

best wel nog grappig, de abs & biceps sectie :p
 
Hmm, 51 keer bekeken.
Is hier totaal geen interesse voor of heb ik het gewoon slecht geplaatst? :D
 
sectie word nie echt gelezen denk ik ;)
 
Mooi alles bij elkaar gezet. nice!

Goed gevonden, Flying Fox.
 
nice one dude, staan toch nog wat goede details tussen :)
 
Als ik sinds dag 1 met dit schema was gaan trainen.. was ik een beest :(
 
het enige probleem is dat beginners hier niet komen of dat ze het belang niet inzien van dit schema. They want a good ol' split met machines.
 
het enige probleem is dat beginners hier niet komen of dat ze het belang niet inzien van dit schema. They want a good ol' split met machines.
Idd.
Maar als ik zo een beetje rondkijk op dat forum, is rippetoe en bill starr al wat de klok slaat.

Dus mss staat dit idd een beetje in een verloren hoekje op het forum :p
 
heb net voor mezelf al iets gezien dat erg goed is. Kwa techniek deed ik bij squatten altijd full maar was mijn back wel flat ipv van arched. Als ik naar het filmpje van die gast kijk die een backsquat doet is zijn rug zwaar gearched, al is zijn rom wat minder. Ik ga dit ook maar doen aangezien die kanteling in mijn bekken die voor een flat back zorgt waarschijnlijk de oorzaak is geweest van mijn onderrugblessure in SI gewricht.
 
heb net voor mezelf al iets gezien dat erg goed is. Kwa techniek deed ik bij squatten altijd full maar was mijn back wel flat ipv van arched. Als ik naar het filmpje van die gast kijk die een backsquat doet is zijn rug zwaar gearched, al is zijn rom wat minder. Ik ga dit ook maar doen aangezien die kanteling in mijn bekken die voor een flat back zorgt waarschijnlijk de oorzaak is geweest van mijn onderrugblessure in SI gewricht.
Volgens mij is dat een kwestie van flexibiliteit in de hamstrings. Als je soepel genoeg bent zou je gemakkelijk full kunnen squatten met een mooie arch.


Ik bedenk net dat ik misschien beter in de titel had gezet "Beginners kijk hier!!!!!!!" :D
 
Je had beter als titel '10kg spiermassa op je borst/biceps in 2 weken' kunnen zetten.

Btw.. wij hebben zo'n rack met fixed pins.. men zette de bar op die pins.. kruipt eronder.. en probeert zo dik mogelijk te archen.. En er worden gedeeltes in je benen gestretcht waarvan je niet eens wist dat ze bestonden. Na 1x dat te doen merkte ik al dat ik dieper en 'rechter op' kon squatten.
 
Je had beter als titel '10kg spiermassa op je borst/biceps in 2 weken' kunnen zetten.

Btw.. wij hebben zo'n rack met fixed pins.. men zette de bar op die pins.. kruipt eronder.. en probeert zo dik mogelijk te archen.. En er worden gedeeltes in je benen gestretcht waarvan je niet eens wist dat ze bestonden. Na 1x dat te doen merkte ik al dat ik dieper en 'rechter op' kon squatten.
Dat lijkt me een goede oefening. Wat kan er beter zijn om flexibeler te worden voor een goede arch dan te archen:D
 
Precies.. het helpt echt een shitload.. als je eenmaal fatsoenlijk onder die bar kan komen(zonder roundback etc) kan je ook vanuit die positie beginnen te squatten.. zal het onderste gedeelte van de squat heel veel verbeteren denk ik.
 
zal het idd ook zijn, enige inflexibiliteit, al kan ik gewoon mijn tenen aanraken en kom ik ook onder parallel. Meer dat maximale diepte individueel is en je die arch moet aanhouden, al ga ik nog wel proberen diepte te beteren.
 
Idd.
Maar als ik zo een beetje rondkijk op dat forum, is rippetoe en bill starr al wat de klok slaat.

Dus mss staat dit idd een beetje in een verloren hoekje op het forum :p

dat is mijn schuld :roflol:

Die Rippletoe ben ik precies niet gemotiveeerd om te doen, gwn omdat er "beginner" staat. Ik ben relatief gezien ook nog een noob, maar ik wil advanced schema's doen :o Heb het artikel wel nog niet gelezen, nog geen tijd gehad.
 
dat is mijn schuld :roflol:

Die Rippletoe ben ik precies niet gemotiveeerd om te doen, gwn omdat er "beginner" staat. Ik ben relatief gezien ook nog een noob, maar ik wil advanced schema's doen :o Heb het artikel wel nog niet gelezen, nog geen tijd gehad.
Hoezo jouw schuld?

Er staat in dat artikel trouwens ook ergens een stuk over hoe je rippetoe eventueel kan aanpassen als je wat meet gevorderd bent.
 
Hoezo jouw schuld?

Er staat in dat artikel trouwens ook ergens een stuk over hoe je rippetoe eventueel kan aanpassen als je wat meet gevorderd bent.

Mijn schuld omdat bill starr voor mij zo goed werkte, en ik het sindsdien overal promoot lol.

Ok zal binnekort eens lezen :thumbs:
 
Mijn schuld omdat bill starr voor mij zo goed werkte, en ik het sindsdien overal promoot lol.

Ok zal binnekort eens lezen :thumbs:
Ik had het over het forum waar ik dit schema heb gehaald, heb je het daar ook gepromoot? :D

Bill Starr ik ook een fantastisch schema trouwens (het feit dat Bill Starr een persoon is een buiten beschouwing gelaten)
 
Back
Naar boven