AndroidHealthClinic

Is dit te veel in één hst training, of moet het nog kunnen?

Bezoekers in dit topic

Suicide Sid

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
7 apr 2005
Berichten
5.288
Waardering
252
1.DL
2.BP
3.Flyes
4.Skull crusher (mijn favoriete triceps oefening)
5.Pull downs reverse grip
6.Barbell rows
7.Preacher
8.Military press
9.Lateral flyes
10.Squats


Of zou ik het dan toch beter bij mijn oude vertrouwde DL, BP,Dips, pull downs, barbell rows, Military, squats houden?
 
Suicide Sid zei:
1.DL
2.BP
3.Flyes
4.Skull crusher (mijn favoriete triceps oefening)
5.Pull downs reverse grip
6.Barbell rows
7.Preacher
8.Military press
9.Lateral flyes
10.Squats


Of zou ik het dan toch beter bij mijn oude vertrouwde DL, BP,Dips, pull downs, barbell rows, Military, squats houden?

Als laatste squat? Hmm daar gaat dan niet veel meer van komen vrees ik. Waarom niet als eerst squat?
 
Uit ervaring kan ik natuurlijk niet veel zeggen aangezien ik deze week met mijn eerste HST routine begin.
Maar persoonlijk zou ik zeggen dat ik je eerste HST schema er volgens mij wel iets beter uit ziet..

Kwa aantal oefeningen zou dat nieuwe wel moeten kunnen denk ik van wat ik heb gelezen.
Ligt natuurlijk vooral aan jezelf, wat je lichaam aankant.
Daxie zei bijv. in zijn sticky dat hij een oefening of 12 wel goed vond..
En ik heb der ook gezien met zelfs 15.
Zal toch een beetje uitproberen blijven denk ik :).
 
12 oefeningen zijn nog ok?

Dan ga ik dit schema een cyclusje uitproberen... (kzal de preacher, skull crushers en de lateral flyes goed op het gemakje doen :D)
 
Angerfist zei:
Als laatste squat? Hmm daar gaat dan niet veel meer van komen vrees ik. Waarom niet als eerst squat?

Ik train benen altijd als laatste, het is een gewoonte, en ik voel me daar eigenlijk wel goed bij. Het is niet zo dat ik de training ga stoppen voordat ik alle oefeningen heb gedaan, en ik merk ook geen echte dip tijdens squats omdat ik toch maar een 45 minuten hoop te trainen met dit schema. Met mijn vorig schema kwam ik net aan 30 minuten.
 
Dat hangt echt van persoon tot persoon af...

Ik zei 12, maar daar zitten dan wel een iso of 3-4 bij.

ik denk dat de oefeningen die suicide vermeldt zeker te doen zijn in een schema.

Probleem is altijd squat en deadlift.
Je benadeelt altijd een van de twee.

Mogelijkheid is de volgorde ervan te wijzigen, bijvoorbeeld een wo eerst te squatten, dan eens deadlift als eerste. Maar hoe dit dan zal vertalen in je capaciteit om je RMs te halen, dunno.

Persoonlijke neem ik ze nooit samen, wissel af, maar als je ze samen in een schema aankunt, doen gewoon.
 
hoeveel set/reps?
 
Wisselt af om de 2 weken
1ste 2weken: 2sets 15reps
3de week: 3sets 10 reps
4de week: 2sets 10 reps
5-6de week: 3sets 5reps

Ik heb geen probleem om squats en deadlifts op één dag te doen, ook omdat ik nog ver van mijn maximum deadlift zit. Deadliften is op dit moment nog eerder voor mij de barbell vast kunnen houden, want bij te zware gewichten is mijn grip te zwak. Merk wel dat ik nu al aan een gewicht zit dat ik vroeger geen 5 reps kon vasthouden in een deadlift :D Bovendien doe ik ook geen stiffed leg deadlifts, maar romanian (kwestie van geen hernia te krijgen...).

Dus het scheam dat ik hier heb geschreven zijn 8 compounds en 4 iso's, dat zou dus moeten kunnen? Dan staat mijn volgende cyclus bij deze vast :D.
 
harpastum zei:
volgens hst moet je elke spiergroep 3x/w kunnen trainen

maar als ik verschillende oefeningen voorzie per spiergroep (meestal 1x25 en 4x10 herhalingen) ben ik makkelijk een uur per spiergroep bezig. dit kan je toch moeilijk 3x/w doen? ik voorzie normaalgezien 4a5 trainingsdagen per week.
dan kies ik een antal spiergroepen vb maandag rug+triceps, dinsdag benen+buik, enz.
op die manier behandel ik elke spiergroep slechts 1x (behalve benen en buik, die doe ik 2x per week,dit vind ik wel de belangrijkste spieren als voetballer). .

Lees eens hst volledig.
Wat jij hier zegt slaat nergens op (in het licht van hst)
 
Uit ervaring kan ik natuurlijk niet veel zeggen aangezien ik deze week met mijn eerste HST routine begin.
Maar persoonlijk zou ik zeggen dat ik je eerste HST schema er volgens mij wel iets beter uit ziet..

Kwa aantal oefeningen zou dat nieuwe wel moeten kunnen denk ik van wat ik heb gelezen.
Ligt natuurlijk vooral aan jezelf, wat je lichaam aankant.
Daxie zei bijv. in zijn sticky dat hij een oefening of 12 wel goed vond..
En ik heb der ook gezien met zelfs 15.
Zal toch een beetje uitproberen blijven denk ik :).

Each muscle group should be loaded 3 times per week. This adheres to the Frequency Principle. A loading stimulus for hypertrophy must be frequent enough to create a consistent environment for the muscle to adapt to. If the muscle is loaded too infrequently, the muscle will adapt and then un-adapt before the stimulus is applied again.
 
Back
Naar boven