MuscleMeat

Arm Wrestling

Bezoekers in dit topic

BramS

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
4 jul 2006
Berichten
15
Waardering
0
Weet iemand welke spieren ik moet trainen om van iedereen te winnen met armpjedrukken,wil iemand verslaan met huge poten,iemand ideeen behalve de bicep?
B.V.D
 
Techniek is erg belangrijk, moet je maar eens op google zoeken, kwa kracht oefeningen zou ik zeggen rug, biceps, schouders en onderarmen, een erg goeie oefening voor armpje drukken is bv de hammer curl. Ik zou wel heel voorzichtig zijn met armpje drukken, het is een vreemde rotatie voor je schouder en uiterst blessure gevoelig.
 
maat van mij deed dat ook nogal graag, die heeft nu stalen schroeven en pennen in zn ellenboog!denk der maar om dus!
 
het is ook vooral de techniek die goed moet zijn. Ik laat mijn trainingspartner met elke oefening achter op gewicht, maar met armworstelen verlies ik elke keer :mad:
 
je moet voornamelijk je armen en onderarmen trainen. Het schijnt dat armworstelaars met rond de 80kg per arm curlen, terwijl de gemiddelde profbodybuilder op 30-45kg zit.. En ik denk dat je ook moet leren op een bepaalde manier kracht te genereren. Ik armworstelde ook wel es met een maat van mij, terwijl ik een keer zo zwaar curlde, kon ik hem amper verslaan. Meestal draaide het op gelijkspel uit.
 
zijn al wat topics over geweest moet je maar effe searchen.


ps: als je geen goede techniek hebt dan kun je wel je armen verkloten, heb ik gehoord dus pas btje op :cool:
 
Heb je toevallig de film "over the top" al gezien met sylvester stallone :D
Hij is een trucker die meedoet met het armworstelkampioenschap

Maar als je een jaartje traint ongeveer, verslaag je de meeste van je vrienden met armworstelen, zeker als je "je slechte arm" gebruikt, aangezien deze ongeveer even sterk zijn bij jou, en niet bij je vrienden
 
Mensen bedankt voor de reacties,hier kan ik wat mee!!
I love the DB club!!wha
 
Vorig jaar ben ik in Turkije uitgedaagd om handje te drukken door een Turkse buffel van een uitsmijter (ongeveer mijn lengte, maar armen van rond de 50cm). Ik was dronken en had al een week weinig gegeten en had nog gewonnen ook. Wel vet dat er publiek bij stond. Ik ownde die kerel gewoon. Hij wilde zelfs geld op mij inzetten als ik met zijn collega handje ging drukken. Nah... dat was echt een woeste kerel van een meter of twee en rond de 130-140kg (vrij droog). Dat liet ik maar even varen hehehe :D Vanaf dat moment dus wel last van een golferselleboog. Dus het is idd erg blessure gevoelig.
 
Ik heb het vroeger ook veel gedaan, verder nooit last gehad van elleboog.

@devil, 1 arm curls met 80kg, wat heb je allemaal gesmoked gast?
 
gok dat hij et over barbell curls heeft ;)
 
Zwakke botten? Doet beetje denken aan The Fly :eek:
 
Ik herinner me ook nog een strongman wedstrijd, waarin ze armpje gingen drukken. Die kerel brak ook finaal z'n arm. Echt goor om te zien.
 
Was Magnus Samuelsson, die brak die arm van die andere gozer. Magnus is kampioen arm wresteling.
 
Back
Naar boven