MuscleMeat

Welke HIT trainingsmethoden werken voor jou?

Bezoekers in dit topic

Darkey

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
17 jun 2007
Berichten
1.526
Waardering
7
Lengte
1m82
Massa
91kg
Vetpercentage
14%
Intensiteit bij een training is belangrijker dan gewicht, dat weten de meeste nu wel. Om de intensiteit te verhogen kennen we een aantal trainingsmethoden binnen het HIT principe (dropsets, Supersets, Tri-sets, giantsets ed). Maar hoe pas je deze nu toe en hoe zijn ze opgebouwd?

Hierover gaat dit topic van de week.

Welke HIT trainingsmethoden werken voor jou?

Vragen die in dit artikel aan bod zouden moeten komen zijn:
  • Welke trainingsmethoden ken je of pas je toe?
  • Waar heb je moeite mee binnen deze techniek?
  • Wat werkt juist erg goed bij jou?
  • Hoe zorg je ervoor dat je progressie blijft boeken?
  • Hoe bepaal je je trainings percentage tov je RM (maximum)?
Uit alle posts wordt er na twee weken in een poll door de leden één winnaar gekozen die het meest complete artikel heeft geschreven. Naast bekendheid en complimenten van je mede-dbb’ers krijgt:

de winnaar 1000 Karma punten en een tegoedbon van Sportfood.nl t.w.v. €5 bij een bestelling onder de €50 en €10 bij bestelling boven de €50 voor de winnaar.
het tweede beste artikel 500 Karma punten
Uit alle inzenders van 2009 wordt verder tijdens de decembermaand een gratis Elite Lidmaatschap verloot bij de verkiezing van het beste artikel van het jaar!

Succes
 
Laatst bewerkt:
Over wat gaat het nu juist ?
Over de trainingsmethoden of specifiek HIT ?
 
Als ik antwoord krijg op mijn vraag kan ik misschien een artikel beginnen schrijven ?
 
Mais...was het antwoord op je vraag...? of kom je er met de kerstdagen weer aan toe? :D
 
Robbert's Tripple !

Ff tijd om een oude bekende uit de kast te halen op nieuwjaarsdag:D:cool:, voor mijn grote vriend Donkers die er maar druk mee blijft.

ROBBERT'S TRIPPLE:

Is een shocksysteem voor borsttraining die ik heb toegepast in voorbereiding op de langste workout ooit in de geschiedenis van onze sport, ook na het record gebruikte ik het systeem om weer in vorm te komen na het hele gebeuren. Met Robbert's Tripple kan je spierconditie opbouwen, massa of het gewoon eens te gebruiken om over een "sticking point" heen te komen, tevens is het voor iedereen hanteerbaar na aanpassing van intensiviteit en gewicht.

Het systeem stelde me in staat om b.v. na 23 uur training ! nog setjes bench press te maken met 80 kg !. Met behulp van een aantal sponsors heb ik het systeem nog verder door kunnen ontwikkelen en inzichtelijk kunnen maken voor alle liefhebbers. Essentieel bij het samenstellen en ontwikkelen was voor mij dat alle vezels en spiergroepen binnen de borst gebruikt en belast zouden worden in een mix met b.v. compound oefeningen. Met Robbert's Tripple ontstaat er een maximale belasting op zowel de Pectoralis Major, Sternal en Clavicular en wordt als semispiergroep de Deltoid Anterior (links en rechts - schouders) belast.

Hoe ga je van start:

Belangrijk is om met een goede warming up te starten, zelf pak ik al een aantal setjes bench press waarbij ik korte pomp herhalingen maak met een
gewicht die op 60/65% van mijn kunnen ligt. Hierbij maak ik veel herhalinghen en op het moment dat ik voel dat er een goede "pomp" ontstaat, ga ik over op de tripple.

Decline barbell Bench Press (8-12 herhalingen)
30 sec. rust
Incline Dumbbell Fly's (8-12 herhalingen)
30 sec. rust
Dippen (8-12 herhalingen)
45 sec. rust

Na de laatste 45 sec. rust start ik weer opnieuw met de tripple, net zolang ik 5 volle ronden heb afgelegd....dit is zeer intensief en laat de borst na de serie ook minimaal 48 uur met rust. - pas de gewichten en intensiviteit aan zodat je zeker weet dat je het 5 sets kunt volhouden, zelf ga ik altijd rond de 75/80% zitten van mijn max. -

Op dit moment gebruik ik het systeem puur als shockmiddel buiten mijn gewone borsttraining om, zo blijf ik de borstsppieren verrassen en dwing ze
tot intensieve arbeid in een niet alledaags systeem. Het systeem kan ntuurlijk ook met regelmaat gebruikt worden, het ligt er gewoon aan wat voor doelen je
wilt nastreven.

Supplementie:

Naast het hele systeem is de voeding/supplementie er om heen voor mij ook zeer belangrijk om tot het maximale resultaat te komen.

Op mijn site www.robberts-tripple.nl kun je nog veel meer informatie m.b.t. het systeem, voeding, supplementie en filmpjes vinden...leuk is dat het systeem steeds populairder begint te worden en al door atleten over de hele wereld wordt toegepast als aanvulling op hun eigen schema's.

Gewoon lekker eens uitproberen en kijken of het eventueel een aanvulling voor je is, bij mij werkt het nog steeds prima naast mijn huidige programma;).
 
DH, lekker principe lijkt het me, dankje voor de input. Ik ga mrogenavond voor de borst dus ga de tripple eringooien. Je hoort nog van me.

Dank en een sportief jaar.

D (en A)
 
En dit is HIT omdat? ?

Ik zeg niets over wel/niet werkend, maar voor mij is dit gewoon een volume training (3 oefeningen * 5 sets)
 
trainingen:
30 min op stairmaster interval
en antagonist superset circuit training

moeite:
na 2 a 3 weken het volhouden want, door aangepast calorieën dieet wordt ik erg vermoeid.

werkt goed:
bovenstaand schema 5 op 7

progessie boeken:
blijven gaan en eventueel nog minder cals:

rm max:
60%
 
En dit is HIT omdat? ?

Ik zeg niets over wel/niet werkend, maar voor mij is dit gewoon een volume training (3 oefeningen * 5 sets)

Valt onder de noemer tri-set en high intensity gezien de intensiviteit en het tempo;).
 
Valt onder de noemer tri-set en high intensity gezien de intensiviteit en het tempo;).
Ja maar dan was 1 set genoeg geweest, en zo niet dan is het niet intensief genoeg:D
 
een leuk systeem - een circuit trisetje borst , maar zeker niks nieuws
 
dat zei dave ook niet! maar het voelt wel lekker r. dankje.

d
 
Valt onder de noemer tri-set en high intensity gezien de intensiviteit en het tempo;).


Weet dat het en triset is, maar bij de meeste HIT aanhangers valt triset meer onder de noemer volume (per set) dan intensiteit. Zeker bij een hoger aantal reps per deel zal je bij het laatste deel nooit de intensiteit behalen om het HIT te noemen, maar is het falen gewoon een zaak van vermoeidheid door duur.

In feite doe je bij een triset gewoon 1 set van, in dit geval, 30 reps alleen deel je deze 30 reps door een aantal verschillende oefeningen.

Verders zie ik niet in wat tempo met HIT te maken heeft? 2 minuten rust tussen een set waardoor je faalt bij 10reps met een 10RM gewicht heeft een hogere intensiteitswaarde dan 30sec rusten waardoor je faalt bij 10reps met een 20RM gewicht.

Zowel in de betekenis die HIT aan intensiteit geeft als in de zin die de krachtwereld aan intensiteit geeft.
 
Ja maar dan was 1 set genoeg geweest, en zo niet dan is het niet intensief genoeg:D

Idd. 1 van de hoofdregels van HIT is dat volume beperkt wordt en 150reps aan trainingsvolume (5*30) is gewoon volumetraining, of je dit nu stopt in 5 sets van 30 of 30 sets van 5 (en alle combis die hiertussen vallen)

Het trainingseffect is alleen anders (kracht/massa/uithoudingsvermogen)
 
Maar dat het lekker voelt maakt het nog geen HIT (variant)

Kan kloppen maar opmerking was gericht op het feit dat men opperde dat het niets nieuws was, klopt ook want dave begint zijn post met "een oude bekende". Gelukkig maakt de post weer een hoop los in TODW dus dat heeft de Tripple dan toch weer bereikt. Andere inzendingen voor TODW? :D
 
zoiets als 5x5? maar dan dropweight HIT. Alleen de zwaarste oefeningen doen want er gaat erg veel energie inzitten en dan kun je er niet het maximale uithalen. Dus dippen, benchpressen, chinups, barbell/dumbbell rows, biceps, triceps, military presses etc. 4 weekjes lang :o kun je combineren met negatives en "geholpen" reps. Reps en setjes die te zwaar zijn voor je maar hulp bij krijgt van bv. je vrije hand of je trainings maatje. De vorige manier kun je ook combineren met dropweigt sets...alles valt te combineren, supersets, triple sets, jumpsets en giant sets maar geen circuit.
Bij HIT moet je het zwaarste van het zwaarste verwachten en het zal je uiterste vergen om het te doen. Daarom ook maar 4 weekjes want het is nogal blessure gevoelig ...
De normale procedure ziet er ongeveer zo uit. Dropsets (met geholpen reps indien je de setjes niet kunt afmaken) daarna negatives...je pijngrens verkennen en verleggen :D
 
Laatst bewerkt:
.
Bij HIT moet je het zwaarste van het zwaarste verwachten en het zal je uiterste vergen om het te doen. Daarom ook maar 4 weekjes want het is nogal blessure gevoelig ...

Hoe kom je daar nou weer bij ? Er zijn juist onderzoeken die spreken van MINDER blessures bij het correct toepassen van HIT. Volumetraining is volgens mij meer blessuregevoelig..
 
Back
Naar boven