Fitness Seller

Welke borst oefening heeft je voorkeur: dumbbell press, fly of bench press?

Welke borstoefening zou je kiezen indien je keuze beperkt is tot max 1?


  • Totaal stemmers
    421

Bezoekers in dit topic

elmo.

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
30 aug 2005
Berichten
564
Waardering
1
Als je nou moest kiezen tussen Dumbbell fly, press of de bench press... welke pak je dan? Ik neem aan dat in jullie borst-training elke week een fly en press oefening zit, maar als je nou moest kiezen tussen beide, welke kies je dan? En wat is de reden?
 
Bench 4:D ever baby
 
elmo. zei:
Als je nou moest kiezen tussen Dumbbell fly of de bench press... welke pak je dan? Ik neem aan dat in jullie borst-training elke week een fly en press oefening zit, maar als je nou moest kiezen tussen beide, welke kies je dan? En wat is de reden?

duidelijk alleen nog denkende in split :)

overigens ligt het er voor mij helemaal aan wat mijn doelen zijn voor de periode..

ik zal over het algemeen altijd compound prefereren boven isolatie, maar mocht ik vinden dat mijn borst extra aandacht verdient dan zou ik wellicht de voorkeur kunnen geven aan flyes..

overigens is benchpress een top oefening die in elk schema (powerlift of bodybuilding) thuishoort! benchpress uber alles! (voor borst dan)
 
RvR zei:
overigens is benchpress een top oefening die in elk schema (powerlift of bodybuilding) thuishoort! benchpress uber alles! (voor borst dan)


Niet mee eens... Als je van nature een shoulderpresser bent, zal benchpress vrij weinig uithalen qua groei voor borst...
 
Idd, I Love to press en kan aardig wat gewicht verplaatsen, maar het is voor mij nooit een echte bouwer geweest en heb ik wat massa aangaat altijd meer gehad aan zware flye bewegingen
 
3XL zei:
Idd, I Love to press en kan aardig wat gewicht verplaatsen, maar het is voor mij nooit een echte bouwer geweest en heb ik wat massa aangaat altijd meer gehad aan zware flye bewegingen
Dat hebben ze mij ook altijd verteld
 
Fly - beweging.
 
het is geen kwestie van kiezen , benchen of flyes gewoon allebei trainen
 
groteman9 zei:
het is geen kwestie van kiezen , benchen of flyes gewoon allebei trainen
precies

ik doe vaak:
incline bench 3x
incline flyes 3x
flat bench 3x
flat flyes 3x
 
M&F deze maand

In de M&F van deze maand staat het verschil tussen deze twee in belasting van de spier .

halterdrukken :

bovenkant borst en voorkant schouders meer belast

dumbbelldrukken :

onderkand borst meer belast

Enkel de meerwaarde voorkant schouders bij halterdrukken was signifiek tov de andere delen . Voor de rest was het verschil minimaal . Bij dumbbelldrukken zal je wel meer stabilisatiespieren aanspreken .

Gebruik je de smith machine dan isoleer je het meeste .
 
benchen voor de kracht flyes voor de vorm!!ik kies voor benchen
 
Ik ga niet kiezen omdat ik van mening ben dat voor een goede ontwikkeling van je borst, je allebei moet doen.
 
KaLe zei:
Niet mee eens... Als je van nature een shoulderpresser bent, zal benchpress vrij weinig uithalen qua groei voor borst...
perfect gezegd... en dat duurde bij mij 3jaar om daar achter te komen.. en ik maar raar vinden dat me schouders zoveel groter zijn dan me borst.

trouwens kies ik volgorde voor borst voor: dips/flyes/press
 
bench press
maar ik doe toch liever flat dumbbell press omdat ik daar meer kracht van krijg
 
Bench Press ... compound, en hij voelt gewoon lekker.
 
Fly's

ondertussen gebleken dat mijn borst beter reageerd op fly's dan op presses.
 
Bij mij zitten ze beide in het schema maar ga zeker voor de bench. Voor mij de massa oefening voor de borst en heerlijk om te doen...
 
Little Me zei:
In de M&F van deze maand staat het verschil tussen deze twee in belasting van de spier .

halterdrukken :

bovenkant borst en voorkant schouders meer belast

dumbbelldrukken :

onderkand borst meer belast

Enkel de meerwaarde voorkant schouders bij halterdrukken was signifiek tov de andere delen . Voor de rest was het verschil minimaal . Bij dumbbelldrukken zal je wel meer stabilisatiespieren aanspreken .

Gebruik je de smith machine dan isoleer je het meeste .

Bullshit vind ik dat, het hangt vooral vanaf hoe je het uitvoert.
Waarom zou je met dumbbells meer onderkant en met bb meer de bovenkant en schouders belasten?
 
Outer zei:
Bullshit vind ik dat, het hangt vooral vanaf hoe je het uitvoert.
Waarom zou je met dumbbells meer onderkant en met bb meer de bovenkant en schouders belasten?

Omdat dr. David Sandler dit heeft bevonden door een test uit te voeren .

De test werd uitgevoerd met 10 zeer ervaren atleten die werden onderworpen aan een spieractiviteit EMG analyse .
Ze moesten beide oefeningen uitvoeren op basis van 75% van hun 1 rm en dit voor 4 reps .

[Link niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven