| | |||||||
![]() |
| | LinkBack | Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Weergave Modus |
| | #1 |
| Ripped Bodybuilder | Waarom moet ik mijn benen trainen voor meer massa? Je hebt het ongetwijfeld al meerdere malen gelezen hier, mensen slaan hun benen over omdat het niet hun favoriete spiergroep is om te trainen of omdat ze gespierde benen geen meerwaarde vinden. Beginnende bodybuilders worden hier dan ook vrij snel aangevallen wanneer ze zeggen: 'Ik train mijn benen al met voetbal'. Maar misschien komt het ook wel omdat ze niet beter weten. Nu is het de bedoeling om een mooi artikel te maken om de beginnende en misschien ook de wat meer ervaren bodybuilder eens en voor altijd goed en duidelijk te kunnen inlichten waarom benen juist wel getraind moeten worden en welke mogelijke voordelen er ook voor het hele lichaam aan vast zitten. <h3>Waarom moet ik mijn benen trainen voor meer massa?</h3>
Uit alle posts wordt er een week na dit topic in een poll door de leden één winnaar gekozen die het meest complete artikel heeft geschreven. Prijs voor deze week:
NIEUW: Maak op het einde van het jaar bovendien kans op een gratis Elite Lidmaatschap bij de verkiezing van het beste artikel van het jaar! Succes <h3>Gerelateerde Topics</h3> Zonder zittend werk kun je geen echte benen bouwen
__________________ Stats: 82KG, BP 5x100, DL 7x150KG, BoxSQ 5x170KG Het oneindige log naar de 300kg dealift Wat is een pomp? Laatst aangepast door UltraX : 9 September 2007 om 12:30. |
| | |
| | #2 |
| Huge Freak Geregistreerd: Oct 2002 Locatie: Nederland Leeftijd: 26 Geslacht: M
Karma Power: 48 | Lol sinds wanneer bij jij moderator
__________________ Ik heb een crealul®... DBB Soap afleveringen: Ryu en Dolcett Bascross en Pkroes Edwin1987 Superdudes beramen rof gedrag op DBB-ers Update! http://www.youtube.com/watch?v=GmCnjqAqrSc |
| | |
| | #3 |
| Super Administrator | UltraX is idd TVDW mod, maar nu on topic
__________________ ** Graag geen vragen mbt bb via pm ** Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby, grow like a weed Doe Mee aan de Grote Tevredenheids Enquête |
| | |
| | #4 |
| Freaky Bodybuilder Geregistreerd: Jun 2007 Locatie: Overal en nergens Leeftijd: 36 Geslacht: M
Karma Power: 26 | Benen zijn de grootste spiergroep en die moeten ook getraind worden. zeker het voordeel ervan , als je je benen zwaar traint met de Koning SQUATS zal je lichaam je testosteronproductie verhogen en zal de rest van je lichaam daar ook van profiteren. |
| | |
| | #5 |
| Advanced Bodybuilder | Question - Do I really need to squat if my legs are already big? First off, 3/4 of the people who ask this question are pussies. Don't be afraid of the squat. Learn to embrace it. Having said that, I'll give you the benefit of the doubt and we'll assume you are part of the 1/4 that isn't afraid of the squat. Determine what your goals are. If you want to get as big as possible, all over, then you will most definitely want to become a master of the squat. Your physical structure might not be ideal for the squat. You may have zero aspirations of becoming a powerlifting squat champion. You might not really give a flying fig how much you squat. But if you SERIOUSLY want to be as large as you possibly can, all over, then yes, you will squat, even if you already have big legs. Quote: Originally Posted by Mark Rippetoe, pg. 19, Starting Strength There is simply no other exercise, and certainly no machine, that produces th elevel o fcentral nervous system activity, improved balance and coordination, skeletal loading and bone density, muscular stimulation and growth, connective tissue stress and strength, psychological demand nd toughness, and overall systemic conditioning as the correctly performed full squat. Squats spur full body growth when combined with full body training much better than full body training without squats. If you want to look like some Abercrombie model, then find another program and enjoy your nice, easy training style. If you are serious about adding muscle to your frame, then get under the damn bar and make it happen. Guide to Novice Barbell Training, aka the Official Rippetoe-Starting Strength FAQ - Bodybuilding.com Forums Mss kunnen jullie hier nog wat mee.
__________________ 18jr | 1,88m | 87kg Squat: 80kg BP: 95kg DL: 140kg Bent over row: 75kg Standing Military Press: 62kg Traint sinds maart '07 Status: Cut! The only people who are gifted, are those who are truly motivated! OBAMA FOR PRESIDENT! |
| | |
| | #6 | |
| Dutch Bodybuilder | Citaat:
__________________ IF YOU ALWAYS DO WHAT YOU'VE ALWAYS DONE, YOU WILL ALWAYS GET WHAT YOU'VE ALWAYS GOT. | |
| | |
| | #7 |
| Jehova's getuige | Hormoon productie door beentraining en daardoor een groter bovenlichaam is onzin. Kijk eens naar de personen die kuren met GH hormonen. Ze nemen het in veel grotere hoeveelheden dan je vrijmaakt met een training anders is het effect nihil. Ik heb door blessures mijn benen tijdenlang niet goed aan kunnen pakken maar mijn bovenlichaam is nog nooit zo hard gegroeid als in die periode. Mede doordat het herstel alleen puur voor mijn bovenlichaam gebruikt werd en ook alle calorieen gingen naar mijn bovenlichaam. Wat niet wegneemt dat je gewoon je benen moet trainen omdat het er anders niet uitziet.
__________________ you need people like me, you need people like me to point your fucking finger and say...that's the bad guy! voor de dames |
| | |
| | #8 | |
| King of the hill Geregistreerd: Oct 2002 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 25 Geslacht: M
Karma Power: 30 | Citaat:
Ontopic: Leuk topic van de week. Ik ga vanaf de zijlijn meekijken
__________________ "Mens sana in corpore sano" | |
| | |
| | #9 |
| Monstrous Giant Geregistreerd: May 2003 Locatie: Grunn Leeftijd: 42 Geslacht: M
Karma Power: 38 | Je benen trainen om je bovenlichaam groter te krijgen ... flauwekul. ![]() ![]() Daarentegen: ![]() ziet er toch niet uit... kom op zeg... wel spierballen, maar tandenstokers als benen die alleen "getraind" zijn met hardlopen....
__________________ http://forum.dutchbodybuilding.com/s...28&postcount=7 |
| | |
| | #10 |
| King of the hill Geregistreerd: Oct 2002 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 25 Geslacht: M
Karma Power: 30 | Deze dudes gebruiken hoogstwaarschijnlijk steroiden Wazzup. Ik denk dat de artikelen gebasseerd moeten op naturel bodybuilders.
__________________ "Mens sana in corpore sano" |
| | |
| | #11 |
| ****** | idd en ik denk dat enkelen van de zogenaamde rolstoel builders(met alle respect voor ze) toch al een flinke massa hadden voor ze in de rolstoel belanden. |
| | |
| | #12 |
| Ripped Bodybuilder | Ach het is toch simpel de reden: de proportie boven en onderlichaam moet in verhouding blijven..Tenzij je doel weinig massa is dat het verschil minder opvalt. En iedereen wil toch wel ook krachtigere benen ontwikkelen.
__________________ Use your force and use your defects, then you gonna be a star Stats: 1.70 75 kg Deadlift: 3 x 100 squat: 3 x 90 bench 1 x 90 |
| | |
| | #13 |
| Novice Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 20 Geslacht: M
Karma Power: 0 | maar heeft het nu wel of geen nut voor de rest van je bovenlichemaam om je benen te trainen. Want ik train ze niet echt maar ik probeer het wel bij te houden |
| | |
| | #14 |
| Dutch Bodybuilder | ik vind benen geweldig om te trainen de pomp de verzuring en het niet kunne lopen omdat het pijn doet . en je gaat hellemaal stuk op benen .ik train ze min een keer per week soms twee keer |
| | |
| | #15 | |
| Huge Freak Geregistreerd: Jul 2005 Locatie: in je ster Leeftijd: 20 Geslacht: M
__________________ I wanna get down on my knees and start pleasing Jesus! I wanna feel his salvation all over my face! | |
| | |
| | #16 |
| Banned | dan nog, kijk maar naar turners met een sterk ontwikkeld bovenlichaam en kinderpoten. |
| | |
| | #17 |
| Dutch Bodybuilder | was er niet zo'n vent met alleen hele dikke biceps (welliswaar synthol etc) hij had de grootste biceps maar de rest van zn lichaam was amper getraind in verhouding. daarmee wil ik zeggen dat je makkelijk alleen je bovenlichaam kan traine en nogsteeds heel groot kan worden. dat neemt niet weg dat et er niet uitziet en je gwoon benen moet traine. ik moet er wel bij zeggen dat er idd veel verschil zit tussen iemand die traind voor een beachproof lichaam en iemand die traind om gwoon Ronnie op te volgen beachproof met huge legs is ook geen gzicht. ik denk wel dat als je alleen je bovenlichaam zo traine dat je lichaam et automatisch gaat verdelen over je lichaam. je lichaam doet zn best om in balans te blijven en daarom zou et handiger zijn om gwoon fullbody te traine want anders verspil je een beetje tijd in de gym denk ik zo..
__________________ Gain super powers and lift cars! |
| | |
| | #18 | |
__________________ "Mens sana in corpore sano" | |
| | |
| | #19 |
| Dutch Bodybuilder | [quote=YannickLB;2192414]was er niet zo'n vent met alleen hele dikke biceps (welliswaar synthol etc) hij had de grootste biceps maar de rest van zn lichaam was amper getraind in verhouding. greg valentino ahah |
| | |
| | #20 |
| Advanced Bodybuilder | Waar blijven de artikelen?
__________________ Cutting @ 73 kg @ 173 cm @ 13-14% @ RPM + DRIVE + BACKDRAFT |
| | |