| | #1 |
| Super Administrator | Voeding in de Cut: Je Favoriete Recepten Cutten betekend voor velen een periode van véél discipline - veel laten en weinig mogen. Vooral de juiste voeding kiezen is erg belangrijk tijdens een bodybuilding cut dieet. De sleutel tot succes is om voldoende en regelmatig te blijven eten, zodat het lichaam en meer specifiek de spieren niets tekort komen, maar toch net onder het eigen behoud te duiken met de Calorieën zodat eigen vetreserves ook aangesproken worden bij het dagelijks energieverbruik van het lichaam. Voor velen is dat laatste niet zo'n groot probleem - echter het lang genoeg volhouden is wat anders. Sommigen gaan TEveel onder het verbruik en houden het niet uit door de honger of voelen zich er slecht bij. Een veelgemaakte fout is dan ook veel te weinig - of de verkeerde dingen eten. Het heeft zeer weinig zin om het jezelf op dit punt onaangenaam te maken. Een goede cut duurt al snel 3 maanden als je het een beetje goed wilt aanpakken. Je kan dus maar beter zorgen dat wat je eet ook een beetje vol te houden is. 'Cut-voeding' hoeft niet onsmakelijk te zijn, met een beetje creativiteit en de juiste ingredienten kan elke maaltijd smakelijk zijn en een beloning vormen voor het harde werk in de gym! Voeding in de Cut: Je Favoriete Recepten
BONUS vraag: Hoe ziet jouw (wekelijkse) 'junk-dag' of liever 'junk-maaltijd' eruit? Van alle posts wordt er in een poll door de leden één winnaar gekozen die het meest complete artikel kan schrijven. Prijs voor deze week:
NIEUW: Maak op het einde van het jaar bovendien kans op een gratis Elite Lidmaatschap bij de verkiezing van het beste artikel van het jaar! Succes Gerelateerde Topics
__________________ ** Graag geen vragen mbt bb via pm ** Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby, grow like a weed Doe Mee aan de Grote Tevredenheids Enquête |
| | |
| | #2 |
| Competitive Bodybuilder | Makreel, zilvervlies rijst en ananas door elkaar in een bak en smullen maar!! |
| | |
| | #3 |
| Advanced Bodybuilder Geregistreerd: Jun 2006 Locatie: België Geslacht: M
Karma Power: 4 | Gebakken kip, ananas en tomaat Tonijn + dressing met ananas kip + 8eieren + ketchup
__________________ Bulken! |
| | |
| | #4 |
| Moderator | Topic: Maaltijden Welke bodybuilder kent het nou niet? Elke dag weer koken voor 7 maaltijden en over straat met de oh zo mooie diepvriestas die onderhand een deel van je testament geworden is. Iedereen die serieus sport weet hoeveel tijd het koken en voorbereiden van je maaltijden in beslag neemt op je al zo drukke dag. In dit artikel zal ik laten zien hoe makkelijk het is om in 6 minuten een lekkere en makkelijk meeneembare maaltijd te maken is en hoe makkelijk het is om je kip lekker te maken! De basis van deze snelle maaltijden ligt bij het idee om altijd een paar middelen al klaar en gekookt in je koelkast te hebben. Ahum.. even de kookmuts opzetten. Oké, Welkom bij Ryu’s Kookmiddagje ! Voordat je met deze 2 recepten begint is het van belang om eerst de volgende ingrediënten klaar te maken. Nodig om te koken: - Gekookte kipfilet - Gekookte eieren - Gekookte bruine rijs - Gekookte pasta Niet nodig om te koken: - Tonijn/zalm in blik - Magere vleeswaren ( kipfilet, kalkoen , rosbief enz ) - Groentes in blik - Vers fruit - Fruit in blik - Magere kaas - Magere yoghurt - Magere “cottage” kaas - Volkoren brood/tortilla rap - Havermout - Noten - Notenboter ( Pindakaas, Amandelboter enz ) Gegrilde Kip Rol Ingrediënten : • Gekookte kipfilet • 1 hele volkoren tortilla rap • 1 tomaat • Magere dressing yoghurt dressing • 1 plakje magere kaas Instructies: 6.Leg de tortilla plat op je bord. 7.Leg de gekookte kip gesneden op de tortilla en doe er een kleine hoeveelheid dressing overeen. 8.Doe de kaas erop en gesneden tomaat. 9.Rol de wrap op en doe een stoker erin om alles bij elkaar te houden. Je kan het ook in plastic doen om later op te eten. (Je kan ook eerst de wrap 30-60 seconden in de magnetron doen, om vervolgens de kaas en tomaten erop te doen. ) Eiersalade Sandwich Ingrediënten: • 3-4 gekookte ei-witten. ( mag 1 of 2 ei-geel bij ) • 2 eetlepel low-fat mayo • 1 theelepel mosterd • Zwarte peper • 2 volkoren broodjes • 1 tomaat en spinazie blaadjes • Halve blikje tonijn of meer ei-witten , voor het opschroeven van de eiwitten. Instructies: 8. Prak de ei-witten in een grote kom. 9. Doe de mayo,mosterd,peper en eventueel tonijn erbij.. 10. Goed mixen en smeer het op de broodjes. 11. Ten slotte kan je de tomaat gesneden met de spinazie blaadjes tussen de broodjes doen. Eet smakelijk! Kiplekkere tips! Oké, voor zover de snelle maaltijden voor de snelle bodybuilder. Een volgend punt wat erg belangrijk is onder het diëten is de variatie! In mijn pre-contest periode kon ik op een gegeven moment zelf eieren schijten, zovaak at ik kipfilet. Hier onder heb ik een top 5 beschreven uit receptenboeken van mij die de kip smakelijker maken, met als gevolg dat je dieet makkelijker te volgen is! ![]() Tip 1: Marineren. Om je kip een rijke smaak te geven is het ideaal om je filet te marineren. De langer je de kip in de marinade laat liggen, hoe meer smaak deze zal krijgen. Ik zelf houd altijd 24 uur aan en plaats me kip en marinade in een bak in de koelkast. Tip 2: Gezond Marineren. Om te zorgen dat je maaltijden gezonder worden, is het ook belangrijk om je kip een gezonde marinade te geven. Een goede vervanger voor oliemarinades is fruitmarinades. Om de rijkste fruit te krijgen, moet je zorgen dat het fruit seizoen gebonden is. Dit geeft de meeste smaak heb ik zelf ervaren, maar kost wel iets meer. Tip 3: Seizoensgebonden. Zoals ik al eerder zei is het handig om jezelf een beetje te verdiepen in seizoensmiddelen zoals limoenen,pepers,kruiden en azijn. Dit geeft veel smaak en geen vet extra. Pas wel op dat je niet te wild met smaken gaat. Ik merk zelf dat als ik het simpel bij 2 soorten smaken houdt, dat de aroma veel rustiger is. Met veel smaken is het alsof er een battle of the flavours plaats vindt in je mond. Ik zelf was erg tevreden over Kelly’s Original Seasoning , wat ik gebruikte toen ik op Curaçao zat. Tip 4: Saté Kipsaté smaakt heerlijk! Bij de pinda’s zit de voorkeur aan kipsate als een blauwdruk op de genen. Snij alle vet randjes weg en voeg wat lekkere paprika en uien toe op het stokje. Tip 5: Huid Als je bezig bent om een hele kip klaar te maken, laat dan lekker de huid erom heen. De huid zorgt ervoor dat alle rijke en volle smaken in het vlees blijven. Als de kip klaar is kan je makkelijk de huid verwijderen indien dit niet is toegestaan in je dieet. Ik heb nog tal van recepten,ideeën voor alle soorten bodybuilding ingrediënten liggen. In mijn volgende artikel zal ik gaan bespreken hoe belangrijk vis in je dieet is en op welke simpele methoden je dat saaie koolvisfiletje kan op pimpen tot een ware feestmaal! Eet smakelijk! Pinda
__________________ Ryu once had a fight with 300 Spartans and won. |
| | |
| | #5 |
| Competitive Bodybuilder Geregistreerd: Apr 2005 Locatie: Giethoorn Leeftijd: 24 Geslacht: M
Karma Power: 8 | heeh ryu zozo |
| | |
| | #6 |
| Moderator | Nee gekookt.
__________________ Ryu once had a fight with 300 Spartans and won. |
| | |
| | #7 |
| Competitive Bodybuilder Geregistreerd: Apr 2005 Locatie: Giethoorn Leeftijd: 24 Geslacht: M
Karma Power: 8 | ik heb nog nooit kip gekookt |
| | |
| | #8 |
| Huge Freak Geregistreerd: Oct 2002 Locatie: Nederland Leeftijd: 26 Geslacht: M
Karma Power: 48 |
__________________ Ik heb een crealul®... DBB Soap afleveringen: Ryu en Dolcett Bascross en Pkroes Edwin1987 Superdudes beramen rof gedrag op DBB-ers Update! http://www.youtube.com/watch?v=GmCnjqAqrSc |
| | |
| | #9 |
| Monstrous Giant Geregistreerd: May 2003 Locatie: Grunn Leeftijd: 42 Geslacht: M
Karma Power: 38 | Kijk maar in mijn posts in de "wat eet je nu"-thread wat ik vind van maaltijden. In de cut eet ik met nog meer smaak dan in de bulk. Lang blah blah verhaal met mager vlees maar de echte smaak komt met wat vet, veel groente, en voldoende kruiden en specerijen. Het leven is veel te mooi voedsel met de smaak van gekookt papier te eten.
__________________ http://forum.dutchbodybuilding.com/s...28&postcount=7 |
| | |
| | #10 |
| Freaky Bodybuilder Geregistreerd: Feb 2005 Locatie: Nederland Geslacht: M
Karma Power: 60 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Basic eigenlijk De magere kwark schrap ik de laatste 10 dagen van het dieet..alle zuivel er danuit Met geen vis-eter
__________________ Creator of Panatta's Longest Work out Ever Officieel NBBF/IFBB Wereldrecordhouder ROBBERT'S TRIPPLE is o.a. te zien op www.robberts-tripple.nl en www.xxlnutrition.nl (link sectie) . |
| | |
| | #11 |
| Advanced Bodybuilder | • Maak een lijstje van jouw beste zelfbedachte, lekkere en gezonde recepten in de cut. Geef ook ingrediënten en een beknopte bereiding. • Welke andere goede recepten gebruik jij nog? (Recepten die je ergens gelezen hebt). • Welke recepten vond je absoluut niet lekker? BONUS vraag: Hoe ziet jouw (wekelijkse) 'junk-dag' of liever 'junk-maaltijd' eruit? Mijn beste “zelfbedachte” (merendeel zal iedereen wel kennen/eten) recepten. Sommige zijn ook van mijn ouders aangezien die veel kennen van maaltijden met weinig vetten enzo. ° eieren + tomaat + ajuin + champignons + kruiden + (spinazie) + (kaas) Als ik tijdens de middag thuis ben maak ik regelmatig een omelet van eieren, tomaat, ajuin, champignons en soms spinazie. Qua kruiden gooi ik er tuinkruiden, basilicum, peper en zout op. Soms als extra’tje wat kaas bovenop. Dan pan met antiaanbaklaag op het vuur zonder vet (die groenten geven sap af dus geen boter nzow nodig). Gesneden champignons erin bakken, uitje erbij, (indien je spinazie neemt,spinazie erbij) anders gewoon de gesneden tomaat. Dan eitjes erbij (die gekruid zijn in het bord of de beker waarin je ze geklopt hebt) °Bakje kwark + kruiden + volkoren brood Je laat de kward uitlekken (in een koffie filterzakje) en kruidt het met peper, zout, knoflook (indien je thuis blijft °Niet echt een maaltijd maar toch een lekker tussendoortje als je honger hebt. Banaan + (magere/half volle) melk + whey (met double rich chocolate van ON is het echt beestig lekker) + mixer (of blender) = jummie ° gebakken spekjes + sla + pijnboompitten + tomaat + pasta Spekjes bakken met pan vetvrije cookingspray. Pasta koken zoals vermeld op pakje. Gooi allemaal in een kom en vreten maar ° pasta + asperges + tomaat + komkommer + sla + wortelen + tonijn (of ham of zwan-worstjes Pasta afkoken zoals het moet. Alles wassen en snijden enzow, gooi het in een kom, roeren en klaar (is lekker tijdens de zomer als het warm is) °Tonijnsalade + bruin brood (of sandwiches) + gemalen kaas + oven Deze is echt supermakkelijk en echt HEERLIJK (als je het met sandwiches maakt is dat ook heel lekker als voorgerecht als er vrienden komen eten en het toont ook wel mooi met die gesmolten kaas nzow Welke andere goede recepten gebruik jij nog? (Recepten die je ergens gelezen hebt). Dit zijn vooral recepten die ze hier thuis maken en uit kookboek of van sites komen. Niet tegenstaande heerlijk en goed voor cut. Zomer pasta met groenten en kappertjes (6 pers) Ingredienten: • 250 gr. droge vlinderpasta • 1 schaaltje broccoliroosjes • 1,5 schaaltje bloemkoolroosjes • 1 kop bevroren erwten zonder zout • 3 eetlepels versgesperste citroensap • 2 eetlepels wijnazijn • 1,5 eetlepel maisolie • 2 eetlepels water • 3 eetlepels vers gegratineerde parmezaanse kaas • 0,5 kopje kappertjes, uitgelekt en gewassen • 0,5 theelepel zwarte peper Voeg de pasta, broccoli, bloemkool en bevroren erwten bij elkaar in een pan kokend water. Kook de pasta tot ze beetgaar is. Tijdens het koken van de pasta en groenten, meng je de citroenspa, azijn, maisolie, water, parmezaanse kaas en de kappertjes in een kleine schaal. Nadat de pasta en groenten zijn uitgelekt doe je ze in een tweede schaal. Voeg de dressing eraan toe roer deze door de pasta. Peper naar smaak toevoegen en eet smakelijk! Voedingswaarde per portie: • 217 Calorie. • 8 gram Eiwit • 35 gram Koolhydraten • 5 gram Vet Groente-kip-pannetje: Snij een lekkere kipfilet in plakken. Maak een groene of gele paprika schoon, 1 kleine courgette, 100 gram worteltjes en een lente uitje schoon en snij ze klein. Braad de kip in 1 theelepel olie aan beide zijden bruin. Voeg de groenten toe en laat het geheel vijf minuten stoven. Voeg naar smaak peper, zout en ketjap toe en strooi er verse tijm over. Eten met volkoren brood of bruine rijst Rijst met kalkoen / kerriesaus. Kook 60 gram bruine rijst volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking. Kook een kalkoenfilet van circa 250 gram in een beetje water met een bouillontablet in tien minuten gaar. Snij de filet in blokjes. Bak in een theelepel olie 200 gram taugé met anderhalve theelepel kerriepoeder en een beetje ketjap. Schep de kalkoen erdoor en laat het ongeveer vijf minuten zachtjes pruttelen. Schep het door de gare rijst. Welke recepten vond je absoluut niet lekker? Vind alles wel lekker en anders gooi ik er wat kruiden op zodat het lekker wordt. *BONUS vraag: Hoe ziet jouw (wekelijkse) 'junk-dag' of liever 'junk-maaltijd' eruit? Pizzzzzaaaaaahhhhh
__________________ Training is a way of living.. Laatst aangepast door StevenG : 10 April 2007 om 18:51. |
| | |
| | #12 |
| Cool Novice Geregistreerd: Jul 2006 Locatie: België Geslacht: M
Karma Power: 2 | zelf bereid: -blik tonijn met wortelen, ajuin, tomaten schijfjes en tomaten ketchup -gebakken kippe blokjes met wokgroenten en chinese mie -verse spaghettisaus (2paprikas 2wortels 2ajuinen + 1tomatensap + 1 bliktomatenblokjes met 400gram kalkoengehakt) |
| | |
| | #13 |
| Dutch Bodybuilder | Simpel, Makkelijk en zeker lekker voor in de cut : 100gr wokgroente. bakken in een beetje olijfolie (taugé, wortelen, prei, paprika, ui) 50gr zilvervlies rijst. Zalmfilet gebakken in een beetje olijfolie. Theelepel sambal. Zelfs in mijn clean bulk eet ik het 4x p/week. heerlijk! Je kan in plaats van Zalmfilet ook Kipfilet begruiken of Tonijn.. maar Tonijn en Kipfilet missen helaas de gezonde omega 3 vetten die je hard nodig hebt in de cut (en bulk).
__________________ Ik scheit op mannentjes die hun benen en rug niet trainen!! |
| | |
| | #14 |
| Monstrous Giant Geregistreerd: May 2003 Locatie: Grunn Leeftijd: 42 Geslacht: M
Karma Power: 38 | Koop een kookboek, of ga op zoek naar een internet forum / website / blog over south beach recepten. Allemaal lekkere recepten met weinig koolhydraten. Pas eventueel vet-inname aan en voila. c'est simple.
__________________ http://forum.dutchbodybuilding.com/s...28&postcount=7 |
| | |
| | #15 | |
| Colossal Veteran | Citaat:
__________________ We can all escape from whatever dilemma we’re in by adopting the correct attitude DBB Adults I am the Alpha and the Omega, the First and the Last, the Beginning and the End | |
| | |
| | #16 |
| Cool Novice Geregistreerd: Feb 2007 Locatie: België Leeftijd: 21 Geslacht: M
Karma Power: 2 | Niet echt een 'recept' maar wat ik nu veel doe om mijn cottage cheese (kwark) wat beter te laten smaken is het mengen met wat special k cornflakes, aardbeien en magere melk. |
| | |
| | #17 | |
| Massive Warrior Geregistreerd: May 2006 Locatie: België Leeftijd: 29 Geslacht: M
Karma Power: 60 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citaat:
__________________ Proud member of the DBB Traps Squad - Traps tot aan je oren!! don't dream your life live your dream sanca's pictures sanca's pictures 2 sanca's pictures 3 sanca's pictures 4 het leven is hard, daarom moet je KEIHARD zijn origineel gepost door KukiShu : I don't lift weights because that's the only thing I can do. I lift weights because it's the only thing I like to do! | |
| | |
| | #18 | |
| Massive Warrior Geregistreerd: May 2006 Locatie: België Leeftijd: 29 Geslacht: M
Karma Power: 60 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citaat:
__________________ Proud member of the DBB Traps Squad - Traps tot aan je oren!! don't dream your life live your dream sanca's pictures sanca's pictures 2 sanca's pictures 3 sanca's pictures 4 het leven is hard, daarom moet je KEIHARD zijn origineel gepost door KukiShu : I don't lift weights because that's the only thing I can do. I lift weights because it's the only thing I like to do! | |
| | |
| | #19 |
| Massive Warrior Geregistreerd: May 2005 Locatie: het koude, natte en kille Curacao Leeftijd: 38 Geslacht: M
Blog Berichten: 4 Karma Power: 60 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
__________________ I BELONG TO JESUS 1.74, BW: 87 kilo status: BULKING!! bench: 100 kilo / squat: 200 kilo / deadlift: 210 kilo squat:full 160 / front-par. 160 / box 180 / zercher 230 Phil 4:13 Ik kan alles in Hem die mij kracht geeft! |
| | |
| | #20 |
| Massive Warrior Geregistreerd: May 2005 Locatie: het koude, natte en kille Curacao Leeftijd: 38 Geslacht: M
Blog Berichten: 4 Karma Power: 60 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Ik cut vrij weinig, en als ik cut is het meer de mate van voeding...........dus wat meer brood en groenten ipv pasta ik heb eigenlijk geen wekelijkse junkdag of junkmaaltijd...... bijna alle dagen behoren wel tot de sectie junkfood; maar als ik echt ga junken is het meestal een maaltijd uit een fastfood keten......... ( en die zijn er genoeg hier)
__________________ I BELONG TO JESUS 1.74, BW: 87 kilo status: BULKING!! bench: 100 kilo / squat: 200 kilo / deadlift: 210 kilo squat:full 160 / front-par. 160 / box 180 / zercher 230 Phil 4:13 Ik kan alles in Hem die mij kracht geeft! |
| | |