Fitness Seller

Hoe train je kuiten het best voor massa? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Veel opmerkingen..., zijn er nog bijdragen zoals die van Loo..:D.

Overigens als ik ze zelf in de smith doe dan doe ik ze staand, zittend toch liever op een calfmachine idd.

d
 
nu we het toch over de kuitjes hebben: wat meet jullie kuit? mijne een beschamende 40 cm
 
nu we het toch over de kuitjes hebben: wat meet jullie kuit? mijne een beschamende 40 cm

idem en ze lijken nog eens kleiner ook van frontaal aanzicht...

Zoek persoonlijk een oefening om buitenkant goed aan te kunnen pakken?

Is het trouwens normaal dat mn poten abnormaal pijn doen bij standing calve raises enzo? Heb het over echt inwendige pijn, niet wat spierpijn :p
Of kan dit liggen aan mijn (zeer zware) platvoeten?
 
Heb juist pijn aan mijn voeten bij sitting calf raises.
 
nu we het toch over de kuitjes hebben: wat meet jullie kuit? mijne een beschamende 40 cm
Waar meet je hem eigenlijk? Breedste punt?
 
Veel opmerkingen..., zijn er nog bijdragen zoals die van Loo..:D.

Overigens als ik ze zelf in de smith doe dan doe ik ze staand, zittend toch liever op een calfmachine idd.

d


nee, dus kom maar met die karma-punten en die korting.
 
heb nog nooit gemeten omtrek :o

doe standing calf raises
of op het machine voor leg press (beetje strekken je weet wel)

train ze niet zo veel als ik squat of legpress doe voel ik ze de dag nadien ook
heb al is een spierscheur in men linker kuit gehad ben er beetje voorzichtiger mee nu
 
Loo we wachten nog een weekje of er nog mooie aanvullingen komen....:D
 
heb al is een spierscheur in men linker kuit gehad ben er beetje voorzichtiger mee nu


Wat is een spierscheur?

Bij het scheuren van een spier wordt de continuïteit van de spiervezels onderbroken. De omvang van de blessure wordt bepaald door het aantal vezels dat gescheurd is.
Zo wordt onderscheidt gemaakt tussen;
- vezelscheuring
- gedeeltelijke spierscheuring
- totale spierscheuring
Deze blessures wordt waargenomen door een plotseling optredende pijn (zweepslag)
Bij duidelijke spierscheuring is er een indeuking te zien, of een
abnormaal opgezwollen spierbuik.
De bij de scheuring optredende bloeding;
Intramusculaire bloeding: de bloeding situeert zich in de spier zelf
Intermusculaire bloeding: de bloeding situeert zich tussen de spieren

De zweepslag
De zweepslag is een (gedeeltelijke) spierscheur aan de binnenzijde van de kuit. De spierscheur kan ontstaan bij plotseling krachtig aanspannen van de kuitspieren, bijvoorbeeld tijdens een sprint. Afhankelijk van de ernst van het letsel kan het herstel enige dagen tot ruim zes weken in beslag nemen.

Wat is de behandelmethode van een spierscheur in de kuit?

Na 2 - 4 dagen is een kritische fase met betrekking tot de trekvastheid.
Het litteken is pas na 3 weken volledig trekvast (duurbelastingen zijn dan mogelijk), volledige genezing duurt 6 weken. Bij te vroege sportbelasting geven coördinatiestoornissen kans op gewrichtsongevallen (banden, menisci).
In vervolg op een spierscheur kan een vaatwandontsteking (trombose) of spierbeknelling (logesyndroom) optreden.

BEHANDELINGSADVIES in het acute stadium;
Direct afkoelen , 20 minuten volhouden (in de loop van de eerste 2 dagen regelmatig herhalen).
Rust en steunende bandage, hoogleggen. Van meet af aan voorzichtig statisch rekken!
Fysiotherapie zo nodig dagelijks.
Bij loopbelasting (wandelen) ontlasten met hakverhoging, bandage/tape constructie, eventueel met krukken.

BEHANDELINGSADVIES na 48 uur (1e week)
Oefentherapie dagelijks zo nodig onder leiding en in ieder geval ook thuis:
Onbelast losmakend oefenen, uitbouwen tot belast. Rekkingsoefeningen statisch uitgevoerd. Isometrisch (= zonder beweging) aanspannen binnen de pijngrens.
Fysiotherapie zo nodig dagelijks na de oefentherapie

BEHANDELINGSADVIES in 2e en 3e week
Oefentherapie
Uitgebreide warming-up met rekkingsoefeningen nu vanuit steeds meer gerekte uitgangspositie. Voorzichtige aanvang fietsbelasting en/of lokale krachttraining: in volgorde isometrisch, dynamisch onbelast, dynamisch belast (eventueel nog ondersteund door een tapebandage).
Fysiotherapie zo nodig 2 tot 3 maal per week.

TRAININGSADVIEZEN
Via revalidatieschema's fietsen en zwemmen rustig opbouwen, voor wat betreft letsel aan het onderbeen zeker niet hardlopen..
Bij aanvang looptraining na 3 weken sprong/sprintbelasting tot de 7e week vermijden, in de loopscholing eerst loopschoenen, later spikes. Fietsen aanvankelijk met licht verzet.
Sportspecifieke momenten langzaam inbouwen.

Genezing en volledig herstel

Meestal zal, als de kracht en de lenigheid op de juiste wijze worden gedoseerd, na een periode van 3 weken de wondgenezing zo ver zijn gevorderd, dat verdere verhoging van de belasting geen klachten oplevert. Gemiddeld is dan een periode van nog eens 3 weken nodig om de revalidatie tot sportniveau te voltooien.
In een aantal gevallen zal de termijn van genezing en herstel door pijn en komplikaties langer zijn dan het gemiddelde van 6 weken. Een juiste aanpak van die problemen zal echter vrijwel
altijd tot volledig en restloos herstel kunnen leiden.
 
Dik worden.
 
true... dikke mensen hebben giga kuiten
 
Waar meet je hem eigenlijk? Breedste punt?

Het meest betrouwbaarst is om de afstand van je kniegewricht te meten. Zodat je elke keer op dezelfde plek meet, als je je eigen vooruitgang wilt bijhouden.
"het dikste punt" is te subjectief.
 
Ik doe kuiten 2 keer per week 1 oefening zelfde geld voor de buik.
Vaak snel achter elkaar
12x
12x
10x
8x
10x
12x
12x

Opbouwend en afbowend in gewicht
 
Ik doe kuiten 2 keer per week 1 oefening zelfde geld voor de buik.
Vaak snel achter elkaar
12x
12x
10x
8x
10x
12x
12x

Opbouwend en afbowend in gewicht

Uhm, je kunt het wel zo doen, maar werkt het ook:D?
 
Ik zie er al weer leuke info tussen staan;).
 
Ga eens de tips hier volgen en 8 weken 2 x per week mijn kuiten trainen samen in een fullbody schema van 2x per week en zien hoe dat vooruit gaat. Steeds mijn kuiten als eerste trainen zodat ik mss eindelijk een sterke spiergroep ontwikkel, armen willen toch niet lukken :D
 
Ga eens de tips hier volgen en 8 weken 2 x per week mijn kuiten trainen samen in een fullbody schema van 2x per week en zien hoe dat vooruit gaat. Steeds mijn kuiten als eerste trainen zodat ik mss eindelijk een sterke spiergroep ontwikkel, armen willen toch niet lukken :D

Als je wil shocken moet je eens 30 sets verdeeld over de de dag doen:eek: en tussendoor een hoop proteine tot je nemen. Daarna laat je de kuiten ff een week met rust;) en ga je weer verder met je normale programma. Was vroeger een paardenmiddeltje om de ontwikkeling op de kuiten goed op gang te brengen.
 
Back
Naar boven