| | #21 |
| Cool Novice Geregistreerd: Aug 2006 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 23 Geslacht: M
Karma Power: 3 | Topic lijkt een beetje doodgebloed... Zijn er niet nog meer BB' ers die hun kennis willen delen?
__________________ History: 10-07-2007: 65.1 kg 01-01-2008: 76.6 kg Doel: 01-01-2008: serieuze herstart trainen icm voedingsschema 01-07-2008 85 kg wegen bij vet% van 8-9 Krachtstats: BP: 1 RM 90 kg SQ: 1 RM 110 kg (na knieblessure) DL: 3x10x70kg |
| | |
| | #22 |
| Dutch Bodybuilder | Als nieuwkomer in de categorie +35 wil ik toch even mijn ervaring delen, als ik mezelf en mijn training en dieet vergelijk met toen ik nog maar 20 - 25 jaar was. Het zal je misschien verassen of niet, maar de verschillen zijn werkelijk miniem. Nadelen waar je mee te maken gaat krijgen Tot nog toe geen negatieve ervaringe gemerkt. Voel me nog steeds even gezond, fit, sterk en energiek als toen ik 25 was. Lichaamsbouw is ook nog quasi identiek. Enige echte verschil is een beetje trager metabolisme. Maar dat heeft ook zijn voordelen in die zin dat ik wat minder (vaak) kan eten nu. Wat zijn de voordelen voor het lichaam? Identiek dezelfde voordelen als op jonge leeftijd. Fit en gezond worden of blijven, en erbovenop ook nog goed uitzien. Kun je nog een massamonster worden als je pas laat begint? Moeilijke vraag omdat ik de ervaring niet heb. Maar ik denk dat dat nog wel zou kunnen meevallen. Ik heb recentelijk eens rondgesnuffeld op het internet, en blijkbaar is die daling van je natuurlijke testosteron spiegel toch echt wel beperkt. Moest het hier echter toch scheefzitten bij jouw, kan je altijd overwegen om je testosteron gehalte terug op te krikken tot het niveua van een gezonde 20-er via HRT (hormoon replacement therapie). Gezien de beperkte dosissen van HRT lijken mij de gezondheidsrisico's hiervan verwaarloosbaar. Zitten er verschillen in de manier van trainen? Voor mij totaal niet. Je wordt alleen maar meer ervaren met elk extra jaar, dus de trainingen worden gewoon nog efficienter. Wat zijn goede trainingschema's? Ik zweer voor elke leeftijd bij een klassiek bodybuiding schema (eventueel gecombineerd met enkele dagen per week een half uurtje cardio oefeningen). Meer info over een klassiek BB schema vind je op mijn website (zie beneden in mijn handtekening) Welke supplementen zijn nuttig of verstandig om eventueel te gebruiken? Dat blijft ook hetzelfde volgens mij, ongeacht de leeftijd: - eiwit poeder - eventueel creatine Verder gewoon gezond eten, voldoende doch niet te veel calorieen zodat je ruimte geeft aan je spieren om te groeien zonde extra lichaamsvet op te bouwen. Een 2-tal gram eiwitten per kg lichaamsgewicht lijkt mij een must voor iedereen die zijn spieren maximaal wil ontwikkelen. Laatste advies: It's all in the mind! Go for it!
__________________ Mister 10 . (100 kg @ 183 cm @ 12% vet) 100% life-time NATURAL bodybuilder Wil je weten hoe ik 25 kg spieren bijeen getraind heb 100% natural? Bezoek: http://www.true-natural-bodybuilding.com Laatst aangepast door Mister10 : 23 February 2008 om 19:23. |
| | |
| | #23 |
| Cool Novice Geregistreerd: Aug 2006 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 23 Geslacht: M
Karma Power: 3 | Ziet er goed uit. Valt wel op dat voornamelijk 35+ -ers in dit topic posten. Wel blij dat jullie bereid zijn ervaringen te delen. Is er toch nog hoop voor me na het passeren van de 30...
__________________ History: 10-07-2007: 65.1 kg 01-01-2008: 76.6 kg Doel: 01-01-2008: serieuze herstart trainen icm voedingsschema 01-07-2008 85 kg wegen bij vet% van 8-9 Krachtstats: BP: 1 RM 90 kg SQ: 1 RM 110 kg (na knieblessure) DL: 3x10x70kg |
| | |
| | #24 |
| Freaky Bodybuilder Geregistreerd: Feb 2005 Locatie: Nederland Geslacht: M
Karma Power: 60 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Posten liefhebbers
__________________ Creator of Panatta's Longest Work out Ever Officieel NBBF/IFBB Wereldrecordhouder ROBBERT'S TRIPPLE is o.a. te zien op www.robberts-tripple.nl en www.xxlnutrition.nl (link sectie) . |
| | |
| | #25 |
| Freaky Bodybuilder Geregistreerd: Feb 2005 Locatie: Nederland Geslacht: M
Karma Power: 60 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
__________________ Creator of Panatta's Longest Work out Ever Officieel NBBF/IFBB Wereldrecordhouder ROBBERT'S TRIPPLE is o.a. te zien op www.robberts-tripple.nl en www.xxlnutrition.nl (link sectie) . |
| | |