| | |||||||
| Forumregels | Registreer | FAQ | Doneren | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Post's van vandaag | Markeer Forums als Gelezen |
![]() |
| | LinkBack (1) | Onderwerp Opties | Weergave Modus |
| | #41 |
| Competitive Bodybuilder | Ik ben 23 ik maak geen gebruik meer van OV. Ga met de auto
__________________ Natural bodybuilding is like the special Olympics. It is fun to watch but you don't want to be a part of it. |
| | |
| | #42 | ||
| Dutch Bodybuilder | Citaat:
Citaat:
Black Knight heeft gelijk in de zin dat je uiteraard bij Fz= m x g , g=9,81 moet gebruiken, maar volgens mij begrijpt Edwin dat ook wel. Echter Edwin maakt gebruik van de algemene formule F = m x a hierbij hoeft de a niet perse 9,81 te zijn (mits de kracht niet direct tegenovergestelde richting van de zwaartekracht heeft). Bijvoorbeeld een voorwaarts gerichte kracht, het duwen van een object voor je. Maar jullie maken allebei gebruik van de verkeerde formules. De formules die je in deze situatie zou moeten gebruiken is P = F*v. Het gaat er uiteindelijk om de hoeveelheid vermogen verschillende atleten leveren. Als atleet A 200 kg kan drukken en atleet B 100 kan drukken, dan is het te verwachten dat als ze beide een gewicht van 100 kg drukken de snelheid van atleet A veel hoger zal zijn. Dus zal de hoeveelheid vermogen van atleet A veel hoger zijn. Je zou eventueel ook p = mv (impuls van een massa) of Fdt=m(dv) (krachtstoot) gebruiken om aan te geven dat een sterker persoon een gewicht x sneller kan verplaatsen dan een zwakker. Als je echt goed wil doen, is het uiteraard weer niet zo simplistisch. Dan zijn er veel meer variabelen waar je rekening mee moet houden. Dan kom je er niet met middelbare school natuurkunde
__________________ Rugblessure sinds November 2005 :( minimaal revalidatie tot minimaal mei 2007 :( Ben vooral bezig met postuurcorrectie en het corrigeren van spierimbalansen. lengte: 1.80 Gewicht: 80 kg (9 % vetpercentage) PR's: Squat (full): 210kg 1rm Deadlift: 205kg 1rm Benchpress: 130 kg 1rm Pullup: +50kg 1rm (toen ik nog 95 kg woog) Max lichaamsgewicht: 105 kg (20 % vetpercentage) Lichaamsgewicht voor krachttraining: 67 kg (10% vetpercentage) | ||
| | |
| | #43 |
| Cool Novice Geregistreerd: Apr 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 19 Geslacht: M
Karma Power: 2 | Het kennisniveau van natuurkunde valt me hier toch erg tegen... Stel dat die formules zomaar zouden gelden, dan zou ik dus (massa arm niet meegerekend) een gewicht van 0.1kg met een kracht van 500N over een tijd van 1 sec een snelheid van 5000m/sec kunnen geven. Niet dus. Of neem energie. stel ik eet een boterham van laten we zeggen 200KJ. dan zou ik hiermee een gewicht van 200KG 100x 1m ver kunnen optillen. oja ook niet. Echt als je wilt weten hoe het menselijk lichaam werkt qua kracht en zo moet je maar biomechanica of zoiets gaan studeren. |
| | |
| | #44 | |
| Superdude | Citaat:
Dit is idd de verkeerde formule om de snelheid te berekenen maar dat heb ik juist duidelijk proberen te maken. Verder is F is de constante oftewel de som van de verschillende krachten die uitgeoefend worden en dat is wat edwin over het hoofd ziet. Bij bankdrukken is de neerwaartse kracht dus 981 N, als je daar met 60 N tegenaan gaan duwen krijg je het gewicht dus nooit omhoog. De constante F is dan namelijk 921 N neerwaarts. Als je er echter van de zijkant tegen een barbell van 100 kg aan gaat duwen wordt het een ander verhaal. Je krijgt dan Fg die uiteraard altijd naar beneden gericht is, Fv (voorwaarts) die je zelf bepaalt en dan heb je nog Fr (rolfwrijvingskracht) en Fl (luchtwrijvingskracht) die tegengesteld werken. Je kunt FC (de constante) dan wel bepalen waarbij F dus niet gelijk is aan de kracht met welke jij tegen het gewicht duwt maar F is gelijk aan de som van alle krachten die op het gewicht werken, daarmee rekening houdend met de richting van de krachten ofwel de vectoren.
__________________ The mob | |
| | |
| | #45 | |
| Superdude | Citaat:
Ten eerste weet jij helemaal niets van mijn kennisniveau van natuurkunde. Ten tweede heb je van discusieren ook weinig kaas gegeten aangezien ik hier oppositie voer en juist aantoon dat de formules niet bruikbaar zijn; ik hoef niet met bewijzen aan te komen welke formules er dan wel gelden. Ten derde kun je het aantal KJ dat je verbrand wel degelijk omrekenen naar de geproduceerde kracht, alleen dan ook weer niet op de manier zoals jij dat doet omdat ook jij hierbij weer de verkeerde formule gebruikt; je zult namelijk een som moeten maken van de krachten die elke afzonderlijke spier uitoefenent en de constante F is hierbij niet van belang. Of dacht je dat er bij een back double biceps pose geen calorien verbrand worden omdat er geen gewicht verplaatst wordt en omdat de constante F 0 is?
__________________ The mob | |
| | |
| | #46 |
| Cool Novice | |
| | |
| | #47 |
| Competitive Bodybuilder Geregistreerd: Aug 2004 Locatie: Doetinchem Leeftijd: 21 Geslacht: M
Blog Berichten: 2 Karma Power: 9 | ik heb geen tijd om een compleet artikel te schrijven, maar ik kan wel zeker zeggen dat gespierdheid en lenigheid goed samengaan. MITS er op getraind word. Ik zelf train 2 keer per week de split en spagaat door middel van PNF stretching en ik ben in 2 maand van +/- 25 cm boven de grond naar 8-10 cm boven de grond gegaan. Voordeel van deze vorm van rekken is dat de spier getraind wordt als je op zn verst rekt dus dat de rek ook functie heeft. Hierbij zou je dynamic stretching moeten toepassen, dat wil zeggen benen in de lucht gooien en zo mogelijk even vasthouden op het hoogste punt. |
| | |
| | #48 | |
| Dutch Bodybuilder | [quote=Goedie;2013781] Als je echt goed wil doen, is het uiteraard weer niet zo simplistisch. Dan zijn er veel meer variabelen waar je rekening mee moet houden. Dan kom je er niet met middelbare school natuurkunde Citaat:
Over mijn kennisniveau heb ik ook niet echt te klagen, aangezien ik natuurkunde en wiskunde bijles geef aan middelbare scholieren (van klas 1 tot 6). Maar daar gaat dit topic niet over. De vraag is of Bodybuilding en Lenigheid samen gaat? De antwoord op deze vraag is afhankelijk van welke definitie van bodybuilding men hanteert. Als men de gangbare definitie van het bouwen van een gespierd en esthetisch lichaam hanteert, dan hoeft bodybuilding niet per definitie lenigheid uit te sluiten, maar zeker ook niet echt stimuleren. Simpelweg omdat lenigheid volgens de gangbare definitie niet echt het doel van bodybuilding is. Bodybuilding kan tot gevolg hebben dat er imbalansen onstaan in het lichaam, bijvoorbeeld een overactieve quadriceps en erector en geïnhibieerde gluteus. Of naar voren zittende schouders etc. De overactieve spieren zijn vaak kort en gespannen, deze zullen dus in die staat niet echt lenig zijn. Echter is het misschien nog belangrijker rekening te houden met de aanleg voor een bepaald persoon. Bepaalde individuen zijn van nature leniger en deze mensen zullen leniger zijn ongeacht bodybuilding. Als men echter bodybuilding opvat als het spectrum van alle activiteiten die tot doel hebben, het lichaam te modificeren door middel van inspanning, dan zou het zeer zeker mogelijk moeten zijn. Men moet dan slechts technieken en oefeningen gericht op lenigheid toepassen. Dus samenvattend kunnen we stellen dat bodybuilding niet per definitie lenigheid hoeft uit te sluiten, mits er extra inspanning gestoken wordt in het bereiken van lenigheid
__________________ Rugblessure sinds November 2005 :( minimaal revalidatie tot minimaal mei 2007 :( Ben vooral bezig met postuurcorrectie en het corrigeren van spierimbalansen. lengte: 1.80 Gewicht: 80 kg (9 % vetpercentage) PR's: Squat (full): 210kg 1rm Deadlift: 205kg 1rm Benchpress: 130 kg 1rm Pullup: +50kg 1rm (toen ik nog 95 kg woog) Max lichaamsgewicht: 105 kg (20 % vetpercentage) Lichaamsgewicht voor krachttraining: 67 kg (10% vetpercentage) | |
| | |
| | #49 | |
| Massive Warrior Geregistreerd: May 2005 Locatie: het koude, natte en kille Curacao Leeftijd: 38 Geslacht: M
Blog Berichten: 3 Karma Power: 60 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citaat:
nee, want dan is het niet leuk meer!
__________________ I BELONG TO JESUS 1.74, BW: 87 kilo status: BULKING!! bench: 100 kilo / squat: 200 kilo / deadlift: 210 kilo squat:full 160 / front-par. 160 / box 180 / zercher 230 Phil 4:13 Ik kan alles in Hem die mij kracht geeft! | |
| | |
| | #50 |
| Dutch Bodybuilder | ik weet niet of het echt veel aan je snelheid doet kijk maar naar die hardlopers die zijn ook zeer gespierd ! en zei lopen sneller als iedereen ik denk gewoon dat er een soort limiet is van hoeveel spiermassa je mag hebben voordat je er trager van word |
| | |
| | #51 |
| Huge Freak | Big-T, mooie toevoeging zou zijn waarom het voordelig is om lenig te zijn i.cm bodybuilding of krachttraining, en niet alleen of en hoe. Het kan zo zijn dat je turnen naast krachtttraining doet, is dat geval kun je ook een vraag toevoegen over de beste afstemming tussen die twee, zodat de massa en kracht zo min mogelijk ten koste gaat van lenigheid, en andersom. Verder iets specifiekies over rekken en strekken en op welke wijze. |
| | |
| | #52 | |
| Freaky Bodybuilder Geregistreerd: Feb 2005 Locatie: Nederland Geslacht: M
Karma Power: 60 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citaat:
__________________ Creator of Panatta's Longest Work out Ever Officieel NBBF/IFBB Wereldrecordhouder ROBBERT'S TRIPPLE is o.a. te zien op www.robberts-tripple.nl en www.xxlnutrition.nl (link sectie) . | |
| | |
| | #53 |
| Advanced Bodybuilder Geregistreerd: Jan 2005 Locatie: Nederland Leeftijd: 26 Geslacht: M
Karma Power: 6 | Vroeger veel vechtsporten gedaan kon de split en splagaat op 15 jarige leeftijd. tegenwoordig alleen BB. Zo stijf als een plank geworden. Rek dan ook nooit.................... Wel soepel in de heupen maar high kicks zitten er niet meer in |
| | |
| | #54 | |
| Dutch Bodybuilder Geregistreerd: Aug 2006 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 38 Geslacht: M
Karma Power: 2 | Citaat:
Voor het BB ook altijd aan vechtsporten gedaan wo veel wedstrijden. Denk ook dat je naast het BB ook wel wat andere dingen erbij moet doen,wat sparren,hardlopen om de boel soepel te houden | |
| | |
| | #55 |
| Competitive Bodybuilder Geregistreerd: Sep 2006 Locatie: België, smurfenland Leeftijd: 21 Geslacht: M
Karma Power: 60 | sinds ik werk bij volvo en per dag zeker 10 uur mijn benen gebruik (lopen langs de lijn, fietsen naar werk en terug ... merk ik dat mijn benen iets leniger zijn geworden. Ik krijg echt soms een tintelend gevoel in mijn benen na de werkdag als ik ga zitten. Overtraining is goed |
| | |
| | #56 | |
| Massive Warrior Geregistreerd: May 2006 Locatie: België Leeftijd: 29 Geslacht: M
Karma Power: 60 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citaat:
maar als je op jonge leeftijd al geen split kon, kan je het op latere leeftijd imo wel vergeten
__________________ Proud member of the DBB Traps Squad - Traps tot aan je oren!! don't dream your life live your dream sanca's pictures sanca's pictures 2 sanca's pictures 3 sanca's pictures 4 het leven is hard, daarom moet je KEIHARD zijn origineel gepost door KukiShu : I don't lift weights because that's the only thing I can do. I lift weights because it's the only thing I like to do! | |
| | |
| | #57 |
| Advanced Bodybuilder | Simpel, ooit al eens een gymnast gezien ? Die gasten zijn ripped en veel groter dan de meeste BBrs. Maar je moet er hard op trainen om het zo te houden. De startsnelheid zal wel vertragen maar eens op gang moeilijker af te remmen.
__________________ Umpumpen da ! |
| | |
| | #58 | |
| Banned Geregistreerd: Jul 2006 Locatie: трахните Leeftijd: 18 Geslacht: M
Karma Power: 0 | Citaat:
Jay Cutler ![]() Ronnie Coleman ![]() Mike Mentzer ![]() Arnold Schwarzenegger ![]() Flex Wheeler ![]() Keep dreaming.. | |
| | |
| | #59 |
| Dutch Bodybuilder | Citaat: |