Ga Terug   DutchBodybuilding.com forum > Focus op de Leden > Topic van de Maand

Antwoord

Topic opties
Oud zo 28 jun 2009, 19:44   #1
Competitive Bodybuilder

Darkey's Avatar

Aangemeld: jun 2007
Geslacht: M
Stats: 1m82 91kg 14%
Hoe blijf je jezelf motiveren? (met dit weer)  

Tegen de zomer willen we allemaal weer goed voor de dag komen, maar als het warmer wordt en je hebt een paar vrije dagen dan is goed blijven trainen en eten een aanslag voor je motivatie.

Hierover gaat dit topic van de week.

Hoe blijf je jezelf motiveren? (met dit weer).

Vragen die in dit artikel aan bod zouden moeten komen zijn:
- Wat verminderd je motivatie het meest?
- Hoe biedt je hier het hoofd aan?
- Ken je een ander zomerschema dan in de winter?
- Hoeveel ruimte geef je jezelf in een off-period?
- Wat streep je het eerste uit je training of eten?

Uit alle posts wordt er na een aantal weken in een poll door de leden één winnaar gekozen die het meest complete artikel heeft geschreven. Naast bekendheid en complimenten van je mede-dbb’ers krijgt:

de winnaar 1000 Karma punten en een tegoedbon van Sportfood.nl t.w.v. €5 bij een bestelling onder de €50 en €10 bij bestelling boven de €50 voor de winnaar.
het tweede beste artikel 500 Karma punten
Uit alle inzenders van 2009 wordt verder tijdens de decembermaand een gratis Elite Lidmaatschap verloot bij de verkiezing van het beste artikel van het jaar!

Succes
Oud zo 28 jun 2009, 20:12   #2
Monstrous Giant

Aangemeld: aug 2006
Leeftijd: 21
Stats: 1m50 160kg 1%
Re: Hoe blijf je jezelf motiveren? (met dit weer)  

niet janken maar trainen, je zult nooit een beest worden als je alleen in de winter en herfst kunt trainen.

ikke niet snap

trainingen duren minder lang

3 bij 3 meter

- Wat streep je het eerste uit je training of eten?

training
arnoldfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud zo 28 jun 2009, 20:29   #3
Massive Warrior

wazzup's Avatar

Aangemeld: mei 2003
Leeftijd: 44
Stats:

Citaat:
Origineel gepost door Darkey Bekijk Post
Tegen de zomer willen we allemaal weer goed voor de dag komen, maar als het warmer wordt en je hebt een paar vrije dagen dan is goed blijven trainen en eten een aanslag voor je motivatie.

Hierover gaat dit topic van de week.

Hoezo... wat is er met het weer aan de hand dan ?

Lekker weertje toch ?
wazzup is offline   Met citaat antwoorden
Oud zo 28 jun 2009, 20:54   #4
Dutch Bodybuilder

Bergo's Avatar

Aangemeld: mrt 2009
Leeftijd: 23
Stats:

Motivatie is vaak juist hoger..
Oud zo 28 jun 2009, 20:55   #5
Advanced Bodybuilder

teh maniac's Avatar

Aangemeld: sep 2006
Stats: 1m81 87kg 8%
Bekijk Galerij (8 foto's)

niet zeiken maar gainen !!!
teh maniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud ma 29 jun 2009, 19:03   #6
Competitive Bodybuilder

Darkey's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door wazzup Bekijk Post
Hoezo... wat is er met het weer aan de hand dan ?

Lekker weertje toch ?
idd heerlijk! maar pas jij je training in de zomermaanden (als je daar in nl van kan spreken) niet aan?

d
Oud ma 29 jun 2009, 19:22   #7
Ripped Bodybuilder

lorso's Avatar

Aangemeld: jul 2006
Leeftijd: 22
Stats:

Vragen die in dit artikel aan bod zouden moeten komen zijn:
Vochtige warme dagen.
In mijn vet knijpen, en mezelf dik vinden.
Nee we beesten gewoon door misschien wat meer Abs
Ik ben all natural
- Wat streep je het eerste uit je training of eten
Squats / warme maaltijden
Fat %: rond de 10%
Training years: 4 :)

Legpress Pr: 6x 310Kg (8e set)

Biceps koud: 42cm links, 43cm rechts

Status: Gunslinger

ALL NATURAL BABY
lorso is offline   Met citaat antwoorden
Oud ma 29 jun 2009, 19:49   #8
Massive Warrior

wazzup's Avatar

Stats:

Citaat:
idd heerlijk! maar pas jij je training in de zomermaanden (als je daar in nl van kan spreken) niet aan?

d
Ik pas ze aan:
omdat ik minder tijd heb
omdat ik cut in plaats van bulk
en omdat de gym minder vaak open is.

Verder zie ik geen reden om ze aan te passen.... de temperatuur zie ik in ieder geval niet als reden. Beetje meer zweten => meer drinken (en iets vaker mijn handen drogen voor een set)
Oud di 30 jun 2009, 01:04   #9
Competitive Bodybuilder

Darkey's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door wazzup Bekijk Post
Ik pas ze aan:
omdat ik minder tijd heb
omdat ik cut in plaats van bulk
en omdat de gym minder vaak open is.

Verder zie ik geen reden om ze aan te passen.... de temperatuur zie ik in ieder geval niet als reden. Beetje meer zweten => meer drinken (en iets vaker mijn handen drogen voor een set)
Ieder zijn ding he, omdat de gym niet open is vind ik weer geen reden ...;-)
ben daarom lid van 2 gyms en heb een thuisgym.
maar gelijk heb je wel in de kern, weer is niet bepalend (hoewel, waarom cutten we in de zomer en niet in de winter?).

d
Oud di 30 jun 2009, 07:46   #10
Massive Warrior

wazzup's Avatar

Stats:

Citaat:
Ieder zijn ding he, omdat de gym niet open is vind ik weer geen reden ...;-)
ben daarom lid van 2 gyms en heb een thuisgym.
Ik ben niet zo fanatiek geef ik toe.

Citaat:
maar gelijk heb je wel in de kern, weer is niet bepalend (hoewel, waarom cutten we in de zomer en niet in de winter?).

d
Ik weet wel dat ik een stukje fietsen in de zon een heel stuk leuker vind dan in de kou en regen. (afgezien daarvan was ik met de kerst gewoon aan het cutten (tussen de schrans-partijen door dan)... een stuk fietsen en dan wit van de bevroren mist terug komen heeft ook wel weer wat). Oh trouwens, in de zomer heb ik sowieso minder zin in eten en meer in salades, dus afvallen gaat vanzelf.
Oud di 30 jun 2009, 08:12   #11
Cool Novice

nick bull's Avatar

Aangemeld: jun 2009
Leeftijd: 15
Stats:

- Wat verminderd je motivatie het meest? het al warm hebben en zweten en dan ook nog naar de gym moeten
- Hoe biedt je hier het hoofd aan? anders is al het werk voor niks (wel 3 maanden werk voor mij nou nou )
- Ken je een ander zomerschema dan in de winter? wat meer cario
- Hoeveel ruimte geef je jezelf in een off-period? /
- Wat streep je het eerste uit je training of eten? brood liever wat meer sla en fruit ookal kan dat niet tippen aan brood
greetz
nick bull is offline   Met citaat antwoorden
Oud di 30 jun 2009, 11:06   #12
Competitive Bodybuilder

Falstyr's Avatar

Aangemeld: sep 2007
Leeftijd: 26
Stats: 1m78 - -
Bekijk Galerij (2 foto's)

Nederlandse zomers heb ik sinds een klein kind al haterlijk gevonden. Niet zo zeer het warmte aspect, maar omdat de zomers zo enorm droog zijn. Hierdoor word ademhalen al wat lastiger en zweten veel mensen al om het minste of geringste. En dat is in mijn ogen het grootste probleem. Zomers warm weer in andere, meer tropische landen, zijn een stuk relaxter omdat de luchtvochtigheid ook hoger licht.

Het beklemmende van de nederlandse zomers is dus mijn grootste probleem. Handen die vochtig en klam zijn wat het lastiger maakt bij Pull oefeningen om een goede grip te behouden. Zelfs tijdens het benchpressen ligt de stang minder stevig en prettig in de hand. Met een handdoek de handen en stang telkens afvegen haalt weinig uit aangezien het zweet gewoon weer terug komt. Gelukkig is er magnesium wat je handen droog houdt zodat er lekker doorgetraint kan worden.

Motivatie problemen zie ik niet zo snel. Als je regelmatig van schema's en trainingsprinciepes wisselt blijft het interessant. Dit is al helemaal het geval als je resultaten blijft behalen. Persoonlijk heb ik altijd een hekel aan borst training en in combinatie met het bedrukkende weer is de motivatie iets minder op die dagen. De enige remedie is jezelf te dwingen. Normaliter is het zo dat na een lange werk dag je soms mentaal te moe bent om te sporten. Ook dan moet je jezelf dwingen en voel je je goed eenmaal de eerste gewichten verplaatst worden. Hetzelfde motivatie princiepe is hier van toepassing.

Een ander schema kan gebruikt worden. Er zullen vast mensen meer tijd om het strand e.d. doorbrengen dan dat ze naar de sportschool willen gaan. Deze figuren kunnen een tijdelijk aangepast schema hanteren puur gebaseerd op massa/kracht behoud. Ikzelf train gewoon zoals altijd het geval is met als enige afwisseling wat vaker buiten te trainen. Een voordeel van een homegym. Daarnaast zal er ook wat meer water tijdens de work-outs gedronken worden om het vochtverlies enigsinds tegen te gaan.

Off-periode wordt er in mijn geval niet gebruikt. Zie het nut er niet van. Wellicht dat er een extra de-load week te pas komt als er behoefte voor is. Voor anderen zou het op zich geen slecht idee zijn. Vlak voor de zomer periode keihard trainen voor lange tijd tot het lichaam helemaal op is. Vervolgens 10dagen niks anders doen dan rusten en zorgen dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt voor herstel.

Uit me training wordt niks geschraapt. En qua voeding...met dit benauwd weer heb ik weinig zin om veel en warm te eten. Dus in plaats van warme rijst maaltijden stap ik over op koude volkoren pasta salades met wat tonijn en zilvervliesuitjes en tomaatjes wat nootjes er door en presto. Aangezien ik carbcycle hanteer zal er qua koolhydraten her en der wat geschrapt worden, maar niet te veel. High carb, blijft high carb om te kunnen sporten.

Huidige PR's
Bench Press 1x150kg Maart 2010
Deadlift 1x210kg Januari 2010
Push Press 1x110kg Maart 2010
Paralel Squat 1x210kg Februari 2010
Totaal grote 3 = 570kg

Wedstrijden
18 April 2010 Newcomers Cup (Be)
22 Mei 2010 Beginners PL-Wedstrijd te Arnhem (NL)
2 October 2010 Mijn Streek Heerlen (NL)
Falstyr is offline   Met citaat antwoorden
Oud di 30 jun 2009, 11:15   #13
Massive Warrior

wazzup's Avatar

Stats:

Citaat:
Origineel gepost door Falstyr Bekijk Post
Nederlandse zomers heb ik sinds een klein kind al haterlijk gevonden. Niet zo zeer het warmte aspect, maar omdat de zomers zo enorm droog zijn. Hierdoor word ademhalen al wat lastiger en zweten veel mensen al om het minste of geringste. En dat is in mijn ogen het grootste probleem. Zomers warm weer in andere, meer tropische landen, zijn een stuk relaxter omdat de luchtvochtigheid ook hoger licht.

Het beklemmende van de nederlandse zomers is dus mijn grootste probleem. Handen die vochtig en klam zijn wat het lastiger maakt bij Pull oefeningen om een goede grip te behouden. Zelfs tijdens het benchpressen ligt de stang minder stevig en prettig in de hand. Met een handdoek de handen en stang telkens afvegen haalt weinig uit aangezien het zweet gewoon weer terug komt. Gelukkig is er magnesium wat je handen droog houdt zodat er lekker doorgetraint kan worden.

Motivatie problemen zie ik niet zo snel. Als je regelmatig van schema's en trainingsprinciepes wisselt blijft het interessant. Dit is al helemaal het geval als je resultaten blijft behalen. Persoonlijk heb ik altijd een hekel aan borst training en in combinatie met het bedrukkende weer is de motivatie iets minder op die dagen. De enige remedie is jezelf te dwingen. Normaliter is het zo dat na een lange werk dag je soms mentaal te moe bent om te sporten. Ook dan moet je jezelf dwingen en voel je je goed eenmaal de eerste gewichten verplaatst worden. Hetzelfde motivatie princiepe is hier van toepassing.

Een ander schema kan gebruikt worden. Er zullen vast mensen meer tijd om het strand e.d. doorbrengen dan dat ze naar de sportschool willen gaan. Deze figuren kunnen een tijdelijk aangepast schema hanteren puur gebaseerd op massa/kracht behoud. Ikzelf train gewoon zoals altijd het geval is met als enige afwisseling wat vaker buiten te trainen. Een voordeel van een homegym. Daarnaast zal er ook wat meer water tijdens de work-outs gedronken worden om het vochtverlies enigsinds tegen te gaan.

Off-periode wordt er in mijn geval niet gebruikt. Zie het nut er niet van. Wellicht dat er een extra de-load week te pas komt als er behoefte voor is. Voor anderen zou het op zich geen slecht idee zijn. Vlak voor de zomer periode keihard trainen voor lange tijd tot het lichaam helemaal op is. Vervolgens 10dagen niks anders doen dan rusten en zorgen dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt voor herstel.

Uit me training wordt niks geschraapt. En qua voeding...met dit benauwd weer heb ik weinig zin om veel en warm te eten. Dus in plaats van warme rijst maaltijden stap ik over op koude volkoren pasta salades met wat tonijn en zilvervliesuitjes en tomaatjes wat nootjes er door en presto. Aangezien ik carbcycle hanteer zal er qua koolhydraten her en der wat geschrapt worden, maar niet te veel. High carb, blijft high carb om te kunnen sporten.
Volgens mijn zijn Hollandse zomers juist helemaal niet zo droog vergeleken bij warmere landen. Je bemerkt je zweet juist omdat je het vanwege de hogere luchtvochtigheid niet kwijt kunt.
Oud di 30 jun 2009, 11:25   #14
Competitive Bodybuilder

Falstyr's Avatar

Aangemeld: sep 2007
Stats: 1m78 - -
Bekijk Galerij (2 foto's)

Maakt het uit. Voor mij is en blijft het gewoon kut weer.

En even google gedaan. Vorige 2 zomers waren wat natter, maar deze zomer is voorspeld uber-droog te worden. Heb ik weer :S

Huidige PR's
Bench Press 1x150kg Maart 2010
Deadlift 1x210kg Januari 2010
Push Press 1x110kg Maart 2010
Paralel Squat 1x210kg Februari 2010
Totaal grote 3 = 570kg

Wedstrijden
18 April 2010 Newcomers Cup (Be)
22 Mei 2010 Beginners PL-Wedstrijd te Arnhem (NL)
2 October 2010 Mijn Streek Heerlen (NL)

Laatst aangepast door Falstyr : di 30 jun 2009 om 11:30
Falstyr is offline   Met citaat antwoorden
Oud di 30 jun 2009, 16:57   #15
Novice

Bastardo's Avatar

Aangemeld: jan 2009
Leeftijd: 29
Stats:

In de zomer gebeurt het vaker dat je voor een terras/ontspanning kiest ipv het ijzer in je (home)gym. 'Logisch' zou een normaal mens zeggen, want wie doet nu zware fysieke inspanningen bij zo'n weer?
"Een DBB'er" zou ik dan zeggen, waarna ik weer voor een dik uur vertrokken ben met uitleggen wat voor brutale beesten dat ni zijn. Je merkt zelf dat de gym in de zomer vaker leeg staat, omdat mensen op vakantie zijn of er gewoon de brui aan geven.. 'Die bierpens werken we er volgend jaar vanaf of het jaar nadien...' klinkt het dan.
Wat je er zelf kan doen, hangt van jouw karakter natuurlijk af. Ben je zelf een die-hard en ga je gewoon elke week geconditioneerd naar de gym 'no matter what happens'? Verlaat dit topic dan nu onmiddellijk
Indien je echter kapot gewerkt bent op een doordeweekse dag en jezelf toch nog bijeen wil rapen om naar de gym te gaan, dan zijn er een aantal mogelijkheden die kunnen werken:
-Pak een goeie pre-workout(enkel als je stikop bent of een baaldag hebt)
-Kies jouw favoriete muziek en zet deze op voordat je vertrekt
-Bekijk (eventueel tegelijk) een aantal motivatie filmpjes op DBB of youtube of...
-Anderen gaan misschien gebaat zijn door chicks die ze die dag gezien hebben en denken (later) hen te imponeren met hun zuurverdiende muscles :-)
-Schrijf je doelen op die je wil bereiken en hang dat briefje ergens waar je er constant mee geconfronteerd wordt. Het kan maar helpen.
-In geval van een homegym kan je een aantal posters ophangen van jouw favoriete bodybuilder en/of dreamchick. Richt je kot zo in dat het een plezier is om te trainen en geen varkensstal
Zodra je de stap richting ijzer gezet hebt, kan je voor jezelf uitmaken hoe hoog je de lat legt.
Ik zou niet op max trainen, maar eerder een kg of 10-20 onder je max waardoor je makkelijker setjes van 8-10 kunt afwerken. Het zweet dat je er bij iedere set bij krijgt, moet je maar zien als een extra stimulans dat je goed bezig bent. Best begin je ook met de meest hatelijke - lees: zware oefeningen - dan ben je daar ineens vanaf Daarna heb je de grootste stap gezet en is de rest van de training jouw vertrouwde schema afwerken.
Iedereen heeft andere doelen, de ene is zwaar aan 't cutten, de andere aan 't bulken, dus afhankelijk van je status kan je zelf uitmaken wat voor jou op dat moment minder belangrijk is: voeding of training. Uiteraard zijn beide belangrijk! Als het je echt moet schrappen pak dan een gulden middenweg, zodat je jezelf niks kan verwijten achteraf. Zo'n gulden middenweg is iets wat je een paar weken kan aanhouden, maar daarna ga je best terug naar je vertrouwde gewoonte(s) Ik zou echter minimum 3 keer per week blijven trainen met in je achterhoofd dat de rest (waarschijnlijk) op hun lui reet ligt. Dat kan jezelf ook nog een boost geven!
Zo, en nu terug in de zetel chillen
Bastardo is offline   Met citaat antwoorden
Oud di 30 jun 2009, 17:03   #16
Dutch Bodybuilder

Bergo's Avatar

Aangemeld: mrt 2009
Leeftijd: 23
Stats:

hoezo 10-20 kg lichter trainen? you can't be a champion half of the time hehe..

Gewoon gaan, ik begrijp dat het warm is maar ik zie het probleem eerlijk gezegd niet zo. Sterker nog, ik vind het wel lekker, hard werken en heerlijk zweten en daarna een koude douche. Can it get any better?

(in de winter heb ik eerder dagen dat ik er tegenop zie, vroeg donker, koud, minder zin de deur uit te gaan)
Oud di 30 jun 2009, 18:30   #17
Loo
Colossal Veteran

Loo's Avatar

Aangemeld: okt 2004
Stats:

Het leed, dat een gebrek aan motivatie heet

Geschreven door de grootste “summerseason sportschool verzaker” ooit

Kijk eens aan, het begint weer zomer te raken.
De plantjes en boompjes staan in volle bloei, de zwaluwen zijn weer terug in het land, en de rokjes worden massaal uit de onderste laden van de kast gehaald.
Wij bodybuilders hebben uiteraard helemaal geen tijd om deze heugdelijke gebeurtenissen gaande te slaan, want wij zijn bezig met eten en trainen.
Echter, ook in de sportschool krijgen wij sterke aanwijzingen dat de zomer op de deur staat te kloppen. Dozijnen met superdudes stromen the gym binnen. Bewapend met handschoentjes, korte broeken matchend met hun slippers en te kleine hempdjes komen ze gretig alle apparaten en vooral alle spiegels bezet houden. Gelukkig blijven ze ver uit de buurt van barbells en dumbels boven de 10kg, dus de gemiddelde DBB-er heeft er relatief weinig last van. Voor iedereen die zich herkent in bovenstaande beschrijving; voor jullie is dit artikel NIET. Jullie zijn de grootste ezels die er bestaan en ik gun jullie voor altijd een ecto-fysiek. Voor iedereen die zich de hele winter kapot heeft getraind en ruzie met z’n naasten heeft gehad omdat er met sinterklaas, kerst en nieuwjaarsdag getraind moest worden is dit artikel wel. In mijn jarenlange tocht over het pad dat bodybuilding heet heb ik een bepaalde tendens gezien in periodes van motivatie en demotivatie.
Ik praat in deze niet alleen over mezelf maar ook over anderen die in hetzelfde schuitje zitten.
Vanaf September, terwijl de zomer nog niet eens op z’n eind is, worden er al complete draaiboeken in elkaar gezet voor de volgende zomer. Want die zomer MOETEN we er op ons bruutst bijstaan. Het wordt ONZE zomer, we hebben nog tijd zat om al die massa op ons lichaam te plakken en vervolgens na die-hard cut er als ware Adonissen bij te lopen.
Dus vol goede moed beginnen we aan deze opgave. Maanden lang wordt er hardcore getraind en hardcore gegeten. Er is geen ruimte voor consessies. Door weer en wind wordt er naar de gym gereisd, of het nou regent stormt of vriest. Er moet getraind worden, en hard.
Het woord burn-out staat met koeieletters op je voorhoofd geschreven, maar je bent selectief anafabeet.
En ineens is daar…het begin van de zomer. Complete blikken met mooie vrouwen worden open getrokken en verspreidt over het land. Waar komen ze in godsnaam vandaan? Terrassen en strandtenten gaan open, overal is wat te doen. En dat merkt ook jouw telefoon.
Je wordt steeds vaker gebeld (in het gunstigste geval door chickies); “kom we gaan ff een terrasje pakken, kom we gaan een feestje pakken, kom we gaan naar het strand, kom we gaan seks hebben (daar draait het hopelijk op uit).”
En dan begint je innerlijk conflict;
“tja ik wil wel maar dat is niet goed voor m’n fysiek”. “pfff wat moet ik doen joh”. “mmm, ik heb zo hard getraind ik kan best ff verzaken”. “misschien kan ik wel gaan maar dan neem ik m’n tupperware bakje met 100gram zilvervliesrijst en 250gram koolvis mee”.” ja dat doe ik” “ahhh fuck it ik laat dat bakje wel thuis dat staat ook zo raar”

En zo begint het. Een lekker biertje of rose’tje (voor de metroseksuelen onder ons), ouwe en nieuwe vrienden, chickies, beetje socialisen, gezellig.
“wauw je bent echt breed heb je zoveel getraind”. Diep van binnen kan je wel schreeuwen van blijdschap maar je zegt heel cooltjes “ nee valt wel mee” terwijl je extra hard in je glas knijpt om je biceps wat meer op te laten bollen. S’avonds lig je in bed (misschien wel niet alleen) en denk je; “mmm dit was echt gezellig”. Ik ben best populair eigenlijk.
De volgende dag vallen de mussen weer van het dak, eigenlijk moet je goed eten en trainen maar het is zo warm dat je een maaltijd over slaat. S’avonds wordt je weer gebeld, weer ff een terrasje pakken. Ach waarom ook niet, je staat er bruut bij en je moet de zonnestralen pakken wanneer ze er zijn.
Voor je het weet heb je je dieet in de hoek gegooid, train je slechts sporadisch en draait je lever overuren om al die katabolische dranken te filteren.
Zo fanatiek als je in de winter was met trainen, zo fanatiek ben je nu bezig met het laten verdwijnen van je zuurverdiende spiermassa. Je ziet het in de spiegel, je merkt het met trainen, maar je zegt tegen jezelf “ach kom nou zeg je moet ook leven. Ik moet ook socialisen, ik moet ook genieten, ik ben een player er moeten vrouwen veroverd worden!”
Diep van binnen weet je dat je destructief bezig bent, maar je overredingskracht is nog te groot om toe te geven aan je ware aard. Echter, halverwege de zomer valt het niet meer te ontkennen, de broeken zakken van je kont af, de korte mouwen van je shirtje zitten niet meer strak om je bovenarmen en je trapezius zijn geen Mount Everest meer maar eerder de Utrechtse heuvelrug.
Diep ongelukkig ben je, wat heb ik in godsnaam gedaan? Met heimwee denk je terug aan die tijd toen je je ballen nog had, vlak voor de zomer. Fucking hell, wat stond ik er toen eigenlijk bruut bij?! Hoe kon ik zo dom zijn om dat naar de klote te helpen.
En daar zit je weer, op DBB, een draaiboek aan het maken voor het meest brute dieet en trainingsschema EVER! Volgende zomer, dan MOET ik er echt bruut bij staan, denk je bij jezelf. Epic failure.

Keer op keer val ik in deze fout. En ik ben niet de enige.
Het is zo ongekend moeilijk om 12 maanden per jaar je motivatie vast te houden. Jongens die als meisjes trainen hebben daar geen moeite mee, die zijn in principe 12 maanden aan het niks doen. Maar 12 maanden hardcore smartcore trainen is geestelijk bijna onmogelijk.
Daarom mag je in de zomer best een versnelling terug. Je moet ook genieten van het leven.
Seks, drugs en rock ’n roll!!!! Wees geen ezel en verspil je jeugd niet aan skull crushers, rack pulls en discussies met ecto’s van 14 op DBB. Het leven bestaat niet uit alleen uit trainen. Ga naar buiten, live your fucking life!
Echter, geniet met mate. That’s the trick. Vindt die balans tussen goed blijven trainen, goed blijven eten, en goed plezier maken. Wil je massa pakken dan moet je periodes van totale hardcoreheid inlassen. Maar 12 maanden per jaar is nagenoeg onmogelijk.

Ik zelf heb vanaf januari non-stop getraind en ben zo ver mogelijk uit de buurt gebleven van factoren die m’n trainen beïnvloeden. Het is nu zomer, ik heb vakantie en zware motivatieproblemen. Soms denk ik; waar doe ik het eigenlijk voor? Ik wil gewoon feesten zuipen hoeren en sloeren zonder dat ik me druk hoef te maken om m’n positieve stikstofbalans en m’n perfecte bloedsuikerspiegel. Ik ben weleens jaloers op de mensen die zich totaal geen zorgen maken om hun fysiek en alles eten en drinken wat ze willen.
Echter, als bodybuilding eenmaal in je bloed zit kom je er nooit meer vanaf. Je kan stoppen wat je wilt, vroeg of laat ga je je zo diep ongelukkig voelen, zo verrot, zo zwak, dat je altijd terug keert naar het ijzer. Onthoudt dat altijd; het plezier van een periode relaxen en heerlijk katabole activiteiten uitvoeren staat nooit, maar dan ook nooit tegenover de fysieke en mentale ellende ten gevolge van de verloren kilo’s. De drang naar een brute fysiek (of kracht) overwint het altijd van de behoefte om je geen zorgen te maken over de moeilijke lifestyle die bodybuilding heet.
Ik ga mezelf deze zomer af en toe een paar jokers geven (zoals wij dat noemen). Bij speciale gelegenheden zet ik een joker in. Ik laat het trainen en eten ff voor een paar dagen links liggen. Maximaal genieten. Echter, met mate. Alleen bij speciale gelegenheden. En nooit langer dan een paar dagen, uiterst een week.
De andere dagen ga ik gewoon hardcore blijven trainen en eten.
En altijd, als ik naar die paar dagen bitchen weer terugkeer in de gym ben ik gelukkig en denk ik; wat is het toch heerlijk om een bodybuilder te zijn. Ik zou nooit een "average joe" kunnen zijn.
Maar hoe langer je wacht met trainen, hoe moeilijker het wordt, zowel lichamelijk als geestelijk. Je moet blijven trainen, net zoals een heroïnejunk z’n spuiten moet hebben.
Gezeik over eten met de hitte en pussy-trainingsschema’s vind ik totale onzin.
Als je de warmte als reden ziet om slecht te eten en trainen dan ben je niet uit het juiste hout gesneden.
“suck it up”," ain’t nothing to it but to do it”
Ronnie traint met 40 graden in Metroflex, zonder airco. En niemand wil Ronnie teleurstellen, dus gewoon blijven trainen in je jet set gym met climate control!

Ik wens iedereen succes deze zomer, succes met het mannetje uithangen met een biertje in je ene hand en een chick in je andere hand terwijl je met je zonnebril scheef op je dronken hasses probeert je op DBB verworven player-skills toe te passen. Maar ook succes met het behouden van je zuurverdiende massa waar je je de hele winter kapot voor hebt gewerkt. Don't forget that!
The Iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told that you are a god or a total bastard. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. I have found the Iron to be my greatest friend. Friends may come and go, but two hundred pounds is always two hundred pounds
Loo is offline   Met citaat antwoorden
Oud di 30 jun 2009, 19:00   #18
Competitive Bodybuilder

knikker's Avatar

Aangemeld: mei 2009
Leeftijd: 22
Stats: 1m70 84kg 10%

Goed stuk Loo
Ik ben echter een die-hard, vandaag kan ik weer in mijn sportschoenen en wandelen dus ik zat weer in de gym te zweten.

Er moet en zal getraint worden in mijn airco loze gym
knikker is offline   Met citaat antwoorden
Oud di 30 jun 2009, 19:33   #19
MMN
Ripped Bodybuilder
Gewichtheffer

MMN's Avatar

Aangemeld: mrt 2006
Leeftijd: 20
Stats: 1m89 97kg 15%
Bekijk Galerij (5 foto's)

@ loo

jammer dat ik je er geen karma voor kan geven
MMN is offline   Met citaat antwoorden
Oud di 30 jun 2009, 23:34   #20
Competitive Bodybuilder
Powerlifter Strongman

Jopthelis's Avatar

Aangemeld: apr 2009
Stats: 1m78 90kg 14%

"Powerlift dieet" volgen, als je al wat eet, eet dan met veel cals (en eiwitten).
2 x per dag een shake voor wat eiwitten, verafgod je frituur, behandel hem met liefde en eet veel patat en kaassouflee of kroketten. Je word bijna italiaans van alle pizza's die je eet en je word bijna neger van de liters chocomelk, veramerikaans door voor de deur van de Mac te slapen en daar te ontbijten.

Easy cal en high protein, fuck bodybuilders and their gay dieets, I being a PL'er
Jopthelis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Bookmark topic

Tags
(met, blijf, jezelf, motiveren?, weer)
Topic opties

Postregels