Ga Terug   DutchBodybuilding.com Forum > Supplementen > Supplement Reviews

Antwoord

LinkBack Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 13 September 2005, 17:27  
Big T
Super Administrator

Big T's Avatar

Geslacht: M
Karma Power: 60 Big T heeft Karma uitgeschakeld
Bekijk Galerij (3 foto's)
Supplement Review: Vitamine B-12 - injecteerbaar

Klik op plaatje voor grotere versie

Naam:  Vitamin_B12_Injection.jpg
Bekeken: 226
Grootte:  37,1 KB  

Klik om te vergroten

Beoordeling: 9/10 ++ Aanrader
  • Soort supplement: Vitaminen/mineralen
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Geeft meer energie, verbeterd eetlust, beter opname van nutrienten, toename rode bloedcellen, betere pomp, meer vasculariteit en beter herstel.
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Cutten en bulken
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 1 maand
  • Hoe is de smaak van dit supplement? nvt.
  • Welke dosis heb je gebruikt? 1 injectie om de dag (1000mcg)
  • Waar heb je het supplement gekocht? Apotheek in België
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? -
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? Vergeten, was niet veel.
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja.
Mijn review:
Niet echt een 'normaal' supplement omdat het valt onder behandeling voor ziekten, maar omdat dit beter werkt dan 95% van de zogenaamde supplementen toch een review waard.

Ik heb B12 gedurende het diëten geprobeerd. Dit heeft zowel voor als nadelen. Voordeel is dat je veel meer vasculariteit krijgt, hardere pomps en meer energie tijdens de training. Je heb een algemeen goed gevoel en je voelt je zelden down. Nadelen: Tijdens diëten is het erg nadelig dat je eetlust zo toeneemt, immers je wil geen oncontroleerbare vreetbuien. Dit probleem heb ik kunnen opvangen door efedrine/caffeine/yohimbine te stacken wat alledrie de eetlust remt.

Na 1.5 tot 2 weken kwamen de resultaten. Zoals verwacht meer vasculariteit, spierhardheid en betere pomps. Meer energie en levenslust. Je spijsvertering verloopt ook beter. Meer rode bloedcellen uiteraard waardoor je veel beter je cardio kan doen en je conditie gaat er erg op vooruit. Dus nog harder trainen bij zware oefeningen als squat deadlift bench en rows. Injectieplaatsen waren armen en schouders, omdat hier de huid dun is en je met een slin spuitje makkelijk tot diep in de spier geraakt waar de opame het beste is. Dosis: 1 inject om de dag, is meer dan voldoende.

Zeker een aanrader deze B12, hoewel in Nederland mogelijk niet zonder voorschrift te krijgen, in Belgie doet 90% van de apotheken er niet moeilijk over omdat het hier in principe gewoon zonder voorschrift mag afgehaald worden. Net als de insuline spuitjes die ik gebruikt heb.
Oud 14 September 2005, 16:29   #21
Huge Freak
Elite Member

bartp's Avatar

Leeftijd: 4
Karma Power: 40
bartp is DBB's Karma Kingbartp is DBB's Karma Kingbartp is DBB's Karma Kingbartp is DBB's Karma Kingbartp is DBB's Karma Kingbartp is DBB's Karma Kingbartp is DBB's Karma Kingbartp is DBB's Karma Kingbartp is DBB's Karma Kingbartp is DBB's Karma Kingbartp is DBB's Karma Kingbartp is DBB's Karma Kingbartp is DBB's Karma King
Citaat:
Origineel gepost door Grijpwijk
Interessante en heldere review over een interessant product.
Nam bij jou (en andere gebruikers) je eetlust erg toe? Dat zie ik namelijk echt als een behoorlijk nadeel.
Ja, eetlust nam goed toe bij mij. Moet zeggen dat ik dit zeker wel een voordeel vind, aangezien ik toch moeite had om mijn kcal weg te krijgen.
bartp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 September 2005, 16:40   #22
Super Administrator
Administrator

Big T's Avatar

nadat ik met de efe kuur gestopt was at ik alles wat los zat , je hebt een ongelooflijke drang om veel te eten dus houdt daar idd rekening mee

Train like an animal, eat like a horse,
sleep like a baby, grow like a weed

Doe Mee aan de Grote Tevredenheids Enquête
Big T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 September 2005, 16:41   #23
Super Administrator
Administrator

Big T's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Esperantisto
Met injects is niets mis mee qua effect, behalve dan dat het een enorm gedoe is om te moeten prikken en het ook niet echt goedkoop is.
Huh? het is opzuigen en prikken in 5 min en het kost hééél weinig hier in belgie, ben zelfs vergeten hoeveel dus dan is het erg weinig. Maar je hebt gelijk: tabs zijn nog sneller/comfortabeler in gebruik.

Oud 14 September 2005, 17:10   #24
Freaky Bodybuilder

Esperantisto's Avatar

Leeftijd: 44
Geslacht: V
Karma Power: 14 Esperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te worden
In NL kom je er niet zo makkelijk aan.. en ja, ik vind het dus eng om te doen.
Esperantisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2005, 09:51   #25
Freaky Bodybuilder

guardian's Avatar

Leeftijd: 26
Karma Power: 60
guardian is een Ariya (heilige) - zal spoedig de eerste graad van verlichting bereikenguardian is een Ariya (heilige) - zal spoedig de eerste graad van verlichting bereikenguardian is een Ariya (heilige) - zal spoedig de eerste graad van verlichting bereikenguardian is een Ariya (heilige) - zal spoedig de eerste graad van verlichting bereiken
Karma CrownKarma Crown
Bekijk Galerij (1 foto's)
hmm... daar ga ik ook eens voor kijken. Welke dosering/dag is dan aan te raden?
guardian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2005, 10:09   #26
Ripped Bodybuilder

Xtreme_BODY's Avatar

Leeftijd: 23
Karma Power: 13
Xtreme_BODY is herboren in de Dier realmXtreme_BODY is herboren in de Dier realmXtreme_BODY is herboren in de Dier realm
Stuur een bericht via MSN naar Xtreme_BODY
Bekijk Galerij (4 foto's)
Citaat:
Met injects is niets mis mee qua effect, behalve dan dat het een enorm gedoe is om te moeten prikken en het ook niet echt goedkoop is.
Niet echt goedkoop... lol

https://secure2.activeserverhosting....?idCategory=26

Lijkt me sterk dat jouwn pilletjes goedkoper zijn

Bovenstaande zitten de meeste b vit in en ook gewoon 1000mcg b12 per ml. In totaal 250ml voor $29,95.

En dat prikken met een slin pin is in een paar seconden gedaan.

Mijn ervaring meer energie, meer aders alleen 1 ding wat ik een behoorlijk nadeel vind is dat ik door dat spul echt verga van de honger best lastig tijdens cutten

Back in training :)

Laatst aangepast door Xtreme_BODY : 15 September 2005 om 10:28.
Xtreme_BODY is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2005, 10:54   #27
Freaky Bodybuilder

Esperantisto's Avatar

Karma Power: 14 Esperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te wordenEsperantisto heeft een sterk verlangen om herboren te worden
Methylcobalamine wordt sublinguaal in het bloeed opgenomen, dat is volstrekt onvergelijkbaar met normale B-vitamines die gewoon oraal worden ingenomen en via het maagdarmstelsel moeten worden opgenomen in het bloed, waarbij het meeste gewoon weer wordt uitgeplast. Cyanocobalamine is dus absoluut niet hetzelfde en kan nooit hetzelfde bereiken als methylcobalamine.

Als je een tekort aan b12 hebt, in het begin 1 tabletje nemen gedurende 3 dagen. Daarna een maand lang 1 of 2x per week en vervolgens kan je het houden op een onderhoudsdosis van bijv 1x per 2-3 weken.

Het verschil is heel goed merkbaar van de ene op de andere dag als je er mee begint. daarna loopt het 'depot' ahw vol en heb je een verminderde meeropbrengst. Door gewoon elke 2-3 weken een tablet op te zuigen houd ik het bij, dat is dan je onderhoudsdosis.

Zou je het een paar maanden achterwege laten en je je weer wat vervelend en lusteloos voelen, dan weer een paar dagen achter elkaar nemen.
Oud 20 January 2006, 16:15   #28
Banned

martie's Avatar

Karma Power: 0 martie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te worden
Stuur een bericht via MSN naar martie
Re: Supplement Review: B-12 injecties

de reviewer heeft de B12 met een insuline naald geinjecteerd.. is dat dan subcutaan

Laatst aangepast door martie : 20 January 2006 om 17:14.
martie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2006, 16:43   #29
Huge Freak
Strongman

M@rsel's Avatar

Karma Power: 43 M@rsel heeft Karma uitgeschakeld

Citaat:
Origineel gepost door martie
de reviewer heeft de B12 met een insuline naald geinjecteerd.. is dat dan subcutaan
Nee, waarschijnlijk intramusculair, omdat vitamine B een wateroplosbare vitamine is.
Oud 22 January 2006, 16:55   #30
Banned

martie's Avatar

Karma Power: 0 martie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmartie heeft een sterk verlangen om herboren te worden

Citaat:
Origineel gepost door M@rsel
Nee, waarschijnlijk intramusculair, omdat vitamine B een wateroplosbare vitamine is.
b12 kan overal gezet worden..
Oud 23 January 2006, 10:28   #31
Cool Novice

Leeftijd: 25
Karma Power: 0 buzz82 zal spoedig beroemd wordenbuzz82 zal spoedig beroemd worden

moet je dan ook 2 naalden gebruiken? (een voor de vloeistof op te zuigen, en een voor te spuiten?) Of gebruik je de gewone insulinespuitjes met vaste naald ?
buzz82 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2006, 13:37   #32
Banned

martie's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door buzz82
moet je dan ook 2 naalden gebruiken? (een voor de vloeistof op te zuigen, en een voor te spuiten?) Of gebruik je de gewone insulinespuitjes met vaste naald ?
Ja ik gebruik 2 naalden.. een 0.6x25 naald om de vloeistof op te zuigen en dan spuit ik met de insuline naald (0.35x13) in mn buikvet.. met een gewone spuit allemaal..
Oud 24 January 2006, 10:53   #33
Advanced Bodybuilder

Big Gerard's Avatar

Karma Power: 5 Big Gerard heeft veel om trots over te zijnBig Gerard heeft veel om trots over te zijnBig Gerard heeft veel om trots over te zijnBig Gerard heeft veel om trots over te zijnBig Gerard heeft veel om trots over te zijnBig Gerard heeft veel om trots over te zijnBig Gerard heeft veel om trots over te zijnBig Gerard heeft veel om trots over te zijnBig Gerard heeft veel om trots over te zijnBig Gerard heeft veel om trots over te zijn
Bekijk Galerij (2 foto's)

Interressant ik moet nu weg, maar als ik terug kom ga ik mij hier is in verdiepen...
Big Gerard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2006, 20:18   #34
Cool Novice

Karma Power: 0 buzz82 zal spoedig beroemd wordenbuzz82 zal spoedig beroemd worden
Post Re: Supplement Review: B-12 injecties

vandaag men eerste spuit gezet, viel goed mee maar ik kan niet heel de ampul opzuigen zonder lucht mee te pakken der blijft altijd wel wat vloeistof over bij mij . en het aspireren gaat ook moeilijk. heeft nog iemand tips voor me
Oud 30 January 2006, 21:19   #35
Ripped Bodybuilder
Powerlifter

Grijpwijk's Avatar

Karma Power: 25
Grijpwijk heerst over het UniversumGrijpwijk heerst over het UniversumGrijpwijk heerst over het UniversumGrijpwijk heerst over het UniversumGrijpwijk heerst over het UniversumGrijpwijk heerst over het UniversumGrijpwijk heerst over het UniversumGrijpwijk heerst over het Universum

Citaat:
Origineel gepost door buzz82
vandaag men eerste spuit gezet, viel goed mee maar ik kan niet heel de ampul opzuigen zonder lucht mee te pakken der blijft altijd wel wat vloeistof over bij mij . en het aspireren gaat ook moeilijk. heeft nog iemand tips voor me
Probeer er zo veel mogelijk uit te krijgen, gebruik dus een naald die lang genoeg is en verwissel die daarna voor de naald die je wilt gaan gebruiken om het te injecteren. Dat er een klein beetje overblijft is normaal, doe je niks aan en dit is zo minimaal dat je je er niet druk om moet maken.

Lucht spuit je er gewoon weer uit door de spuit met de naald omhoog in te drukken. Aspireren is gewoon even wennen, is makkelijker als je met 2 handen bij je spuit kan, daar kan je dus eventueel je injectieplek op afstemmen.
Oud 30 January 2006, 21:33   #36
Cool Novice

Citaat:
Origineel gepost door Grijpwijk
Probeer er zo veel mogelijk uit te krijgen, gebruik dus een naald die lang genoeg is en verwissel die daarna voor de naald die je wilt gaan gebruiken om het te injecteren. Dat er een klein beetje overblijft is normaal, doe je niks aan en dit is zo minimaal dat je je er niet druk om moet maken.

Lucht spuit je er gewoon weer uit door de spuit met de naald omhoog in te drukken. Aspireren is gewoon even wennen, is makkelijker als je met 2 handen bij je spuit kan, daar kan je dus eventueel je injectieplek op afstemmen.

ok bedankt voor de info. Woensdag zal het al wel beter gaan, de eerste keer is altijd wat moeilijker he. en kan ik beter im spuiten voor betere opname of blijft dat hetzelfste heb nu subcutaan gedaan in men buik
Oud 31 January 2006, 19:10   #37
Super Administrator
Administrator

Big T's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door martie
b12 kan overal gezet worden..
juist, maar ideaal in spier, véél betere opname

Oud 31 January 2006, 19:48   #38
Moderator
Moderator Elite Member

Big Steve's Avatar

Karma Power: 26
Big Steve heerst over het UniversumBig Steve heerst over het UniversumBig Steve heerst over het UniversumBig Steve heerst over het UniversumBig Steve heerst over het UniversumBig Steve heerst over het UniversumBig Steve heerst over het UniversumBig Steve heerst over het Universum
Ik heb het zelfde ondervonden als Tijl, mooie aders veel energie en HEEL veel honger

Tijdens de cut is het heel moeilijk, ik gebruikte efedrine/caffeine/yohimbine maar zelfs dan had ik nog honger
Big Steve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2006, 12:33   #39
Freaky Bodybuilder

Esperantisto's Avatar

Valt bij mij heel erg mee juist met die honger: voel me alleen 10x energieker met methyl-B12. Scheelt ook enorm dat ik meestal weinig KH eet en dus van die honger-attacks amper last heb op zo'n dag.
Oud 8 March 2006, 01:07   #40
Competitive Bodybuilder

SageFrancis's Avatar

Leeftijd: 24
Karma Power: 13
SageFrancis is herboren in de Mens realmSageFrancis is herboren in de Mens realmSageFrancis is herboren in de Mens realmSageFrancis is herboren in de Mens realm
Bekijk Galerij (1 foto's)
Citaat:
Valt bij mij heel erg mee juist met die honger: voel me alleen 10x energieker met methyl-B12. Scheelt ook enorm dat ik meestal weinig KH eet en dus van die honger-attacks amper last heb op zo'n dag.
Ligt denk ik aan die pilletjes van je blijkbaar werken ze toch minder goed dan zo'n spuit!

Bookmark topic

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Post Regels