XXL Nutrition

Multipurpose halterbank (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DutchChico

Novice
Lid geworden
3 feb 2015
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
90kg
Ben al sinds enige tijd op zoek naar een goede, maar niet al te dure (jaja..) halterbank, waarmee ik decline, incline en flat.
En dan bij flat dat geheel lang genoeg is om ook je hoofd ondersteuning te geven.

Blijkt toch erg moeilijk te zijn, of ik kijk niet goed. Heeft 1 van jullie hiermee ervaring en welke gebruik je dan?
 
Bij ons vind je een ruim aanbod trainingsbanken in verschillende prijsklassen.

Ik weet niet wat je budget is maar de Barbarian Multi Bench is zeer stabiel en heeft veel verschillende posities. Dat is eigenlijk altijd wel een goede keuze. Je kunt deze bank eventueel ook eerst uitproberen in onze showroom in Sittard. Ik denk dat er ook genoeg forumleden zijn die deze bank gebruiken, dus wie weet volgen er nog wat meningen van anderen :)

Of bedoelde je echt een halterbank met haltersteunen eraan vast? Daarin bieden we ook verschillende modellen aan maar voor een beetje kwaliteit kom je al snel in een hogere prijsklasse.
 
Ben al sinds enige tijd op zoek naar een goede, maar niet al te dure (jaja..) halterbank, waarmee ik decline, incline en flat.
En dan bij flat dat geheel lang genoeg is om ook je hoofd ondersteuning te geven.

Blijkt toch erg moeilijk te zijn, of ik kijk niet goed. Heeft 1 van jullie hiermee ervaring en welke gebruik je dan?

De volgende twee hebben goede reviews gekregen.
Zelf heb ik beiden getest en vind de tweede iets aangenamer en stabieler.

http://www.fitness-seller.nl/marbo-...itness-seller.nl/marbo-trainingsbank-ms-l001/

https://www.helisports.be/benches/PowerMark-420UB-Bench.html
 
FS, wat zou je keuze zijn tussen:
- Barbarian Multi Bench 2
- MegaTech Multi Bench RAS
in combinatie met de leg curl/extension accessoire?
 
Wow, jullie zijn snel. Ik zoek er 1 met ondersteuning voor voeten/knieholtes zodat ook buikspieren gedaan kan worden. Of is het verstandiger dat los te kopen?
 
FS, wat zou je keuze zijn tussen:
- Barbarian Multi Bench 2
- MegaTech Multi Bench RAS
in combinatie met de leg curl/extension accessoire?
Dat ligt aan je eisen. De voordelen van de MegaTec zijn dat deze in ondiepe racks past en dat je de bank niet meer hoeft te verplaatsen wanneer je van flat naar incline gaat. Je zit in de incline positie ook wat dieper bij de grond voor een goede houding.

Persoonlijk vind ik de Barbarian prettiger. Het verstelsysteem is wat meer "basic". Bij de MegaTec is het verstellen wat meer gedoe terwijl dat bij de Barbarian heel eenvoudig gaat. Het verplaatsen van de bank neem ik voor lief, er zitten ook gewoon transportwieltjes onder :)

Wanneer je de Leg Curl/Extension accessoire wil gebruiken dien je er ook rekening mee te houden dat je deze bij de MegaTec enkel kunt gebruiken met de rugleuning in de platte positie. Wanneer je de rugleuning namelijk omhoog zet, staat de zitting te ver naar achteren en kom je niet meer met je benen aan het accessoire.

Wow, jullie zijn snel. Ik zoek er 1 met ondersteuning voor voeten/knieholtes zodat ook buikspieren gedaan kan worden. Of is het verstandiger dat los te kopen?
Je kunt natuurlijk een goedkoop los buikspierbankje kopen maar sommige trainingsbanken bieden die mogelijkheid ook:

- Iron Force BFID3 Multi Bench
- Iron Force BFID7 Multi Bench

Deze Iron Force bankjes zijn dezelfde bankjes als de Body-Solid GFID31 en GFID71, daar kun je meer reviews van vinden.

Een wat duurder alternatief is de Barbarian Multi Bench 2 in combinatie met het Barbarian Ab Crunch Accessory.


 
Iron Force BFID3 Multi Bench ziet er zeker interessant uit.
Budget was eigenlijk 150-200 euro. Ik wacht liever een maandje, dan kan de BFID3 wel.
 
Iron Force BFID3 Multi Bench ziet er zeker interessant uit.
Budget was eigenlijk 150-200 euro. Ik wacht liever een maandje, dan kan de BFID3 wel.

Hier heb je identiek dezelfde bank, voor 210 euro en verzendingskosten zijn belachelijk laag.
http://www.simpleproducts.de/de/Hantelbank/Body-Solid/GFID31
Je kan ze in het Engels contacteren en dan geven ze je een soort "goedkope deal".
Ik betaalde indertijd maar 40 euro verzendingskosten voor een pakket die meer dan 200 kilo woog/
Een maand geleden verkochten ze deze bank nog voor 195 euro.
In Nederland vraagt bodysolid er meer dan 300 euro voor; Dus altijd goed window shoppen alvorens te kopen.

---------- Toegevoegd om 17:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:51 ----------

Ik heb deze bench gehad. Superieur op alle vlakken maar met twee nadelen:
de rollen vallen er redelijk makkelijk af en de bench is redelijk hoog.
 

Voor de GFID31 alleen bedraagt de verzendkost 23 euries. Met wat extra's erbij is het zelf gratis!

Ik dacht eerst zelf aan de Pokermark 430C van Heliports, maar ben nu wel erg aan het twijfelen.. is quasi dezelfde prijs.

Heb alleen wat schrik voor de hoogte van de bank en de ruimte tussen het lig- en zitgedeelte.

http://www.helisports.be/benches/PowerMark-430C-Bench.html

http://www.simpleproducts.de/de/Hantelbank/Body-Solid/GFID31
 
Back
Naar boven