XXL Nutrition

Domyos BT200 pull up bar

  • Topic starter Yohan
  • Startdatum
  • Reacties 39
  • Weergaven 11K
  • Volgers 7

Bezoekers in dit topic

Yohan

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
20 jan 2009
Berichten
1.379
Waardering
202
Doorway Pull Up Bar/Deurrekstok/optrekstang

http://cgi.ebay.nl/PORTABLE-DOORWAY-P90X-CHIN-UP-BAR-pull-ups-weights-gym-/190408419352?cmd=ViewItem&pt=AU_Strength_Training&hash=item2c5539e818

heeft iemand ervaring met die dingen?
het leek me wel leuk om thuis wat te chinnen enzo.
heb je geen schroeven nodig? en werkt het wel? ik heb echt het idee dat het zo weer naar beneden dondert :p

is deze zonder schroeven?(sommige werken dan wel weer met schroeven)
[Link niet meer beschikbaar]
die lijkt namelijk erg op die van dit filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=fZY6biiZO2o
 
Als je 45kg weegt dan kan je dat gebruiken, weeg je meer, dikke kans op problemen.

Tussen 2 ruwe betonnen muren zou ik het nog riskeren, is er geplaasterd of erger nog,
erboven behangen, niet doen.

PS: Vaak is er een oogje voorzien om ze met een vijs te bevestigen, dit is dan ook in mijn
ogen het minimum aan beveiliging die je dient te plaatsen.
 
Als je 45kg weegt dan kan je dat gebruiken, weeg je meer, dikke kans op problemen.

Tussen 2 ruwe betonnen muren zou ik het nog riskeren, is er geplaasterd of erger nog,
erboven behangen, niet doen.

PS: Vaak is er een oogje voorzien om ze met een vijs te bevestigen, dit is dan ook in mijn
ogen het minimum aan beveiliging die je dient te plaatsen.
ah je bedoelt dit:
rubberstops1.jpg
maar in die filmpjes doen ze het zonder allemaal, niemand die z'on ding heeft hier?
http://www.youtube.com/watch?v=HhgqVyB7lxY
 
Mijn schoonzus heeft er zo eentje, voor haar prima, maar als ik me eraan optrok,
schoot het ding los. Heb er dan maar voor haar veiligheid 2 vijzen bijgeplaatst.
 
Mijn schoonzus heeft er zo eentje, voor haar prima, maar als ik me eraan optrok,
schoot het ding los. Heb er dan maar voor haar veiligheid 2 vijzen bijgeplaatst.
ik ga het gewoon proberen voor dat geld, ik post hier wel of het wat is :rolleyes:
 
Los betrouw ik niet, de mijne is in de muur geschroefd met 4 vijzen elke kant
 
nou hij is binnen, en het werkt.
prima dingetje voor dat geld :)
ik weeg nog niet zoveel, maar ik was toch verbaasd dat gewoon bleef hangen zonder schroeven.
en nu maar oefenen want met wide grip lukt het hooguit nog maar 3x :o
 
ik heb ook bt 200 pull up bar , ik heb het hier al een tijdje , maar als ik het tussen de deur gang en opspan kan ik er zo aan dus denk ik dat het niet de idiaale hoogte is of speelt dat geen rol om de chinen ??
 
nee maakt niet echt uit, persoonlijk vind ik het wel aangenamer om volledig van de grond te kunnen komen als ik chin (dan moet je je benen niet zo krampachtig intrekken in de hangpositie)
 
nee maakt niet echt uit, persoonlijk vind ik het wel aangenamer om volledig van de grond te kunnen komen als ik chin (dan moet je je benen niet zo krampachtig intrekken in de hangpositie)


maar mijn voeten zijn wel van de grond hoor , eigenlijk kom ik net zo als die hast op het filmpje die hier gepost is .dus ik denk dat het wel goed is .
maar ik zou de chin up bar gebruiken voor mijn biceps te trainen ,
 
K*tding. Misschien werkt het als je 60kg bent, maar met 100kg glijdt hij gewoon naar beneden hier in de deurpost.
 
K*tding. Misschien werkt het als je 60kg bent, maar met 100kg glijdt hij gewoon naar beneden hier in de deurpost.
het werkt verrassend goed hoor, al heb je voor 20 eurie ofzo een gewone pull up bar voor aan de muur, werkt toch iets beter, en is idd zwaarder belastbaar.
 
Pull up bar voor 20 euro? Waar??? :O
 
Hmm ik overweeg ook al een tijd om zo'n ding te kopen. Mijn sportabonnement verloopt bijna dus ik ga er 1 dezer om zodat mijn geïmproviseerde home gym klaar is. Ik kan hier ook geen gaten boren dus zo'n staaf moet het maar doen.
 
Bij mij rampenstraalt hij er altijd af, echter weeg ik dan ook niet licht (107 KG).

Ik trek me nu gewoon af op de deurpost :D.
 
K*tding. Misschien werkt het als je 60kg bent, maar met 100kg glijdt hij gewoon naar beneden hier in de deurpost.

nee hoor werkt goed ik heb nog 2 fijzen er bij voor aan de twee zijkanten vast te vijzen voor de zkr stevigheid er staat op dat tot 100 kilo belastbaarheid kan dragen
 
De handvaten zitten wel nog dicht bij elkaar.
Zeker dat iedereen zich kan optrekken :)
 
Ik heb de iron gym extreme pull up bar gekocht (voor 65 euro). Je hoeft geen gaten te maken in deuren of muren, je hebt 3-4 grepen om je op te trekken, en tot nu toe niet het minste gemerkt van beschadiging aan deur of muur.
 
Back
Naar boven